Lacetti klub fórum
2024. Május 02. - 17:12:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 544054 alkalommal)
Chas
Karbantartó
Bejáratós
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


« Hozzászólás #2985 Dátum: 2016. Március 31. - 11:30:00 »

Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis helpikére, mert a belga (és holland) szerelők sajnos vagy buták mint a tök, vagy egy diagnosztikára is egy havi fizetésemet kérnék el.
Tényállás:
1.6 SW Lacetti, indításkor kissé zajos tőkék, két fröccs után szépen elhallgat. Amikor eléri az üzemi hőfokot, akkor eleinte csak halványan később erősen világítani kezd az olajlámpa, magasabb fordulaton elhallgat, alapjáraton folyamatosan ég. Tippem szerint az olajjal lehet valami, mert ha 3 napot áll a kocsi, akkor nagyon kifolyik az olaj a járatokból, és ezért csattog mint az istennyila. Ha nem tudok megállni, akkor egy idő után halkan de elkezdem hallani a tőkéket is újra, tehát biztos, hogy nem a gomba a ****. Létezik, hogy hidegen fel bírja építeni az olajnyomást a pumpa, de melegen már nem tudja megtartani? Ez olaj, vagy inkább olajpumpa. A legutóbbi olajcsere óta van benne 2600km.
Tippeket köszi!

Hunoil 10w40 ment bele. Lehet az a kaka.
olajból mi került bele?
de sajnos inkább tűnik motorproblémának a dolog...



az elég rakat ****!
miért kell ilyen noname szemetet autóba tenni?He
Hát az az igazság, hogy külföldre költözés előtt kicsit olcsójános voltam. Végülis 1300km-t kijött egyben, és még itt is használható, de csak rövid távon. Keresek valami ésszerű olajcsere lehetőséget, ahol minőségibb olajat használnak.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2986 Dátum: 2016. Március 31. - 13:54:56 »

Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis helpikére, mert a belga (és holland) szerelők sajnos vagy buták mint a tök, vagy egy diagnosztikára is egy havi fizetésemet kérnék el.
Tényállás:
1.6 SW Lacetti, indításkor kissé zajos tőkék, két fröccs után szépen elhallgat. Amikor eléri az üzemi hőfokot, akkor eleinte csak halványan később erősen világítani kezd az olajlámpa, magasabb fordulaton elhallgat, alapjáraton folyamatosan ég. Tippem szerint az olajjal lehet valami, mert ha 3 napot áll a kocsi, akkor nagyon kifolyik az olaj a járatokból, és ezért csattog mint az istennyila. Ha nem tudok megállni, akkor egy idő után halkan de elkezdem hallani a tőkéket is újra, tehát biztos, hogy nem a gomba a ****. Létezik, hogy hidegen fel bírja építeni az olajnyomást a pumpa, de melegen már nem tudja megtartani? Ez olaj, vagy inkább olajpumpa. A legutóbbi olajcsere óta van benne 2600km.
Tippeket köszi!

Hunoil 10w40 ment bele. Lehet az a kaka.
olajból mi került bele?
de sajnos inkább tűnik motorproblémának a dolog...



az elég rakat ****!
miért kell ilyen noname szemetet autóba tenni?He
Hát az az igazság, hogy külföldre költözés előtt kicsit olcsójános voltam. Végülis 1300km-t kijött egyben, és még itt is használható, de csak rövid távon. Keresek valami ésszerű olajcsere lehetőséget, ahol minőségibb olajat használnak.


pont az olaj az amin semmilyen körülmények közt nem sporólunk mert sokkal nagyobb kárt tud okozni
Naplózva

70/4334431
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #2987 Dátum: 2016. Március 31. - 19:38:19 »

A kézikönyv szerint ACEA A3/B3 vagy A3/B4 vagy API SM olaj kell bele. Nyilván jobb minősítésűt is lehet, gondolom (API SN)
« Utoljára szerkesztve: 2016. Március 31. - 19:40:59 írta diablo77 » Naplózva
Chas
Karbantartó
Bejáratós
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


« Hozzászólás #2988 Dátum: 2016. április 02. - 16:23:21 »

A kézikönyv szerint ACEA A3/B3 vagy A3/B4 vagy API SM olaj kell bele. Nyilván jobb minősítésűt is lehet, gondolom (API SN)
Fejlemény: Lecserélték az olajat. 200km minden oké, induljunk haza. Elhagytuk Hollandiát, erre megint lámpa.
Mondom oké, kis pihi, gyors tanácskozás, hogy mégis mi legyen, vissza Belgium.
60-70 nyökögve bevergődünk Hollandiáig, beérünk Maastrichtba, piros lámpa, mondom leállítom kicsit hátha. Kb 3 mp állás után indulás. Lámpa elalszik, nyomás felépül motor elhallgat. Mondom ilyen nincs. Az autópályán álltunk vagy fél órát, és újrainduláskor szinte azonnal volt lámpa. Most meg semmi. Ideggörcs. Hazaérünk, oké keressünk valami épkézláb szerelőt. Hát ezek a Hollandok (és Belgák) nem akarnak dolgozni. Leállok az egyik szerviznél, bemegyek megbeszélem, hogy legalább nézzen rá. Kijön, lámpa sehol teljes kuss a motor részéről. Ideggörcs. Elindulunk hazafelé, megyek kb 5 km-t, megint lámpa hallom halkan csattog. Go vissza a szerelőhöz, le se állítom, lámpa virít, csattog. Kéri állítsam le. Leállítom, kéri indítsam be. Beindítom, lámpa kialszik, motor elkussol. Ideggörcs. Jó. Most nem tudnak vele foglalkozni, hívjam őket hétfőn, és meglátják, mert ez valami strange hiba. Hazajövünk, egy menet közbeni újraindítás és megint csendes, lámpa alszik. Hazajövünk, skype apóssal, felhív egy szakit, mondja a tüneteket, aszondja olajpumpa előtti szűrő dugulás. Az bizony lehet. De akkor már a teknőt leszedve kilapátolni a sok ****t kéne. Oké, ki tudja gyorsba megcsinálni. Ismét pofáraesés, mert ezek nem akarnak dolgozni. Amelyiknek van ideje, az nem meri bevállalni, mert nem ismeri. Aki bevállalná, az meg egyedül van, és még vár rá két autó mára. Mondom dejó. Az utolsó szervízbe vezető úton még volt egy restart, azóta a lámpa alszik, motor csendes, pedig egy huzamba megvolt vagy 50 km, máskor 5 km után sírt. Közben lebeszéltem egy magyar sráccal, hogy hétfőn visszahívom, mert épp Pesten volt. Nem tartom kizártnak, hogy lerázódott róla a ****, és most jó, de félek, hogy ha megyek pályázni, megint felkapja és előről kezdi. Szerintem sikerült belefutni egy olyan vasba, amin kicsit elnagyolták az olajcserét néha, és a sok kaka ezért maradt benne. Mindegy, most megy, lassú közlekedéssel nincs is nyűgje, most elmegyünk egy kicsit még, megnézem a 90-et négyesben, hogy mit lép, és aszerint döntök, hogy neki merjünk-e vágni holnap a nagy útnak.
Ha látom mi van, akkor még jelzem.
Remélek.
Mod:
Nos megrángattam a jószágot szerintem elég alaposan, hármasban 70, négyesben 90 és eddig nem produkálta újra a hibajelenséget. Holnap szerintem megint teszünk egy próbát, max ha megint csinálja, akkor betolom az árokba 
« Utoljára szerkesztve: 2016. április 02. - 20:42:39 írta Chas » Naplózva
Chas
Karbantartó
Bejáratós
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


« Hozzászólás #2989 Dátum: 2016. április 04. - 12:03:46 »

A kézikönyv szerint ACEA A3/B3 vagy A3/B4 vagy API SM olaj kell bele. Nyilván jobb minősítésűt is lehet, gondolom (API SN)
Fejlemény: Lecserélték az olajat. 200km minden oké, induljunk haza. Elhagytuk Hollandiát, erre megint lámpa.
Mondom oké, kis pihi, gyors tanácskozás, hogy mégis mi legyen, vissza Belgium.
60-70 nyökögve bevergődünk Hollandiáig, beérünk Maastrichtba, piros lámpa, mondom leállítom kicsit hátha. Kb 3 mp állás után indulás. Lámpa elalszik, nyomás felépül motor elhallgat. Mondom ilyen nincs. Az autópályán álltunk vagy fél órát, és újrainduláskor szinte azonnal volt lámpa. Most meg semmi. Ideggörcs. Hazaérünk, oké keressünk valami épkézláb szerelőt. Hát ezek a Hollandok (és Belgák) nem akarnak dolgozni. Leállok az egyik szerviznél, bemegyek megbeszélem, hogy legalább nézzen rá. Kijön, lámpa sehol teljes kuss a motor részéről. Ideggörcs. Elindulunk hazafelé, megyek kb 5 km-t, megint lámpa hallom halkan csattog. Go vissza a szerelőhöz, le se állítom, lámpa virít, csattog. Kéri állítsam le. Leállítom, kéri indítsam be. Beindítom, lámpa kialszik, motor elkussol. Ideggörcs. Jó. Most nem tudnak vele foglalkozni, hívjam őket hétfőn, és meglátják, mert ez valami strange hiba. Hazajövünk, egy menet közbeni újraindítás és megint csendes, lámpa alszik. Hazajövünk, skype apóssal, felhív egy szakit, mondja a tüneteket, aszondja olajpumpa előtti szűrő dugulás. Az bizony lehet. De akkor már a teknőt leszedve kilapátolni a sok ****t kéne. Oké, ki tudja gyorsba megcsinálni. Ismét pofáraesés, mert ezek nem akarnak dolgozni. Amelyiknek van ideje, az nem meri bevállalni, mert nem ismeri. Aki bevállalná, az meg egyedül van, és még vár rá két autó mára. Mondom dejó. Az utolsó szervízbe vezető úton még volt egy restart, azóta a lámpa alszik, motor csendes, pedig egy huzamba megvolt vagy 50 km, máskor 5 km után sírt. Közben lebeszéltem egy magyar sráccal, hogy hétfőn visszahívom, mert épp Pesten volt. Nem tartom kizártnak, hogy lerázódott róla a ****, és most jó, de félek, hogy ha megyek pályázni, megint felkapja és előről kezdi. Szerintem sikerült belefutni egy olyan vasba, amin kicsit elnagyolták az olajcserét néha, és a sok kaka ezért maradt benne. Mindegy, most megy, lassú közlekedéssel nincs is nyűgje, most elmegyünk egy kicsit még, megnézem a 90-et négyesben, hogy mit lép, és aszerint döntök, hogy neki merjünk-e vágni holnap a nagy útnak.
Ha látom mi van, akkor még jelzem.
Remélek.
Mod:
Nos megrángattam a jószágot szerintem elég alaposan, hármasban 70, négyesben 90 és eddig nem produkálta újra a hibajelenséget. Holnap szerintem megint teszünk egy próbát, max ha megint csinálja, akkor betolom az árokba 
Nos mindenki megnyugtatására közlöm, hogy egy futás közbeni újraindítással ~1250km-t tett meg az autó sikeresen. Olyan, mintha a hideg olajnál felszívná a trutyit, amit ha magasabb sebességet érek el, összetömörít. Az újraindítás meg úgy csinál, mintha leverné a szűrőről a trutymót, amit a meleg olaj már normálisabban tud lebegtetni.
Mindenesetre furcsa, hogy a reggeli elindulás után kb 60-80 km után kezdtem halani kicsit a zajt, majd amikor a rádiót lenémítottam, addigra kezdett jelezni is az olajlámpa. Azonnal kuplung kinyom, motor leállít, vár 3 másodpercet, újra beindít (önindítóval), kuplung kienged (sebesség maradt 5-ben) lámpa elalszik, 5-8 másodperc után a leghallkabb cicergés is elmúlik, és hazajövünk vagy 8 megállással. Megállások után már semmi nem jön elő belőle.
Furcsa, de ez van.
Majd az új tulaj kivizsgáltatja.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #2990 Dátum: 2016. április 04. - 13:10:55 »

ÓÓÓ 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2991 Dátum: 2016. április 04. - 18:58:39 »

A kézikönyv szerint ACEA A3/B3 vagy A3/B4 vagy API SM olaj kell bele. Nyilván jobb minősítésűt is lehet, gondolom (API SN)
Fejlemény: Lecserélték az olajat. 200km minden oké, induljunk haza. Elhagytuk Hollandiát, erre megint lámpa.
Mondom oké, kis pihi, gyors tanácskozás, hogy mégis mi legyen, vissza Belgium.
60-70 nyökögve bevergődünk Hollandiáig, beérünk Maastrichtba, piros lámpa, mondom leállítom kicsit hátha. Kb 3 mp állás után indulás. Lámpa elalszik, nyomás felépül motor elhallgat. Mondom ilyen nincs. Az autópályán álltunk vagy fél órát, és újrainduláskor szinte azonnal volt lámpa. Most meg semmi. Ideggörcs. Hazaérünk, oké keressünk valami épkézláb szerelőt. Hát ezek a Hollandok (és Belgák) nem akarnak dolgozni. Leállok az egyik szerviznél, bemegyek megbeszélem, hogy legalább nézzen rá. Kijön, lámpa sehol teljes kuss a motor részéről. Ideggörcs. Elindulunk hazafelé, megyek kb 5 km-t, megint lámpa hallom halkan csattog. Go vissza a szerelőhöz, le se állítom, lámpa virít, csattog. Kéri állítsam le. Leállítom, kéri indítsam be. Beindítom, lámpa kialszik, motor elkussol. Ideggörcs. Jó. Most nem tudnak vele foglalkozni, hívjam őket hétfőn, és meglátják, mert ez valami strange hiba. Hazajövünk, egy menet közbeni újraindítás és megint csendes, lámpa alszik. Hazajövünk, skype apóssal, felhív egy szakit, mondja a tüneteket, aszondja olajpumpa előtti szűrő dugulás. Az bizony lehet. De akkor már a teknőt leszedve kilapátolni a sok ****t kéne. Oké, ki tudja gyorsba megcsinálni. Ismét pofáraesés, mert ezek nem akarnak dolgozni. Amelyiknek van ideje, az nem meri bevállalni, mert nem ismeri. Aki bevállalná, az meg egyedül van, és még vár rá két autó mára. Mondom dejó. Az utolsó szervízbe vezető úton még volt egy restart, azóta a lámpa alszik, motor csendes, pedig egy huzamba megvolt vagy 50 km, máskor 5 km után sírt. Közben lebeszéltem egy magyar sráccal, hogy hétfőn visszahívom, mert épp Pesten volt. Nem tartom kizártnak, hogy lerázódott róla a ****, és most jó, de félek, hogy ha megyek pályázni, megint felkapja és előről kezdi. Szerintem sikerült belefutni egy olyan vasba, amin kicsit elnagyolták az olajcserét néha, és a sok kaka ezért maradt benne. Mindegy, most megy, lassú közlekedéssel nincs is nyűgje, most elmegyünk egy kicsit még, megnézem a 90-et négyesben, hogy mit lép, és aszerint döntök, hogy neki merjünk-e vágni holnap a nagy útnak.
Ha látom mi van, akkor még jelzem.
Remélek.
Mod:
Nos megrángattam a jószágot szerintem elég alaposan, hármasban 70, négyesben 90 és eddig nem produkálta újra a hibajelenséget. Holnap szerintem megint teszünk egy próbát, max ha megint csinálja, akkor betolom az árokba 
Nos mindenki megnyugtatására közlöm, hogy egy futás közbeni újraindítással ~1250km-t tett meg az autó sikeresen. Olyan, mintha a hideg olajnál felszívná a trutyit, amit ha magasabb sebességet érek el, összetömörít. Az újraindítás meg úgy csinál, mintha leverné a szűrőről a trutymót, amit a meleg olaj már normálisabban tud lebegtetni.
Mindenesetre furcsa, hogy a reggeli elindulás után kb 60-80 km után kezdtem halani kicsit a zajt, majd amikor a rádiót lenémítottam, addigra kezdett jelezni is az olajlámpa. Azonnal kuplung kinyom, motor leállít, vár 3 másodpercet, újra beindít (önindítóval), kuplung kienged (sebesség maradt 5-ben) lámpa elalszik, 5-8 másodperc után a leghallkabb cicergés is elmúlik, és hazajövünk vagy 8 megállással. Megállások után már semmi nem jön elő belőle.
Furcsa, de ez van.
Majd az új tulaj kivizsgáltatja.
Az új tulaj így nem sokat fog adni érte, illetve legyél tisztában vele, hogy ha így adod el, téged is terhel egy bizonyos garanciális kötelezettség.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #2992 Dátum: 2016. április 05. - 14:38:44 »

Az új tulaj így nem sokat fog adni érte, illetve legyél tisztában vele, hogy ha így adod el, téged is terhel egy bizonyos garanciális kötelezettség.

Nem csak kereskedőt terhel garanciális kötelezettség?
Naplózva
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #2993 Dátum: 2016. április 05. - 16:37:28 »

Nem...fél év, fogyasztói szerződés esetén 1 év.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #2994 Dátum: 2016. április 05. - 17:12:51 »

Az új tulaj így nem sokat fog adni érte, illetve legyél tisztában vele, hogy ha így adod el, téged is terhel egy bizonyos garanciális kötelezettség.

Nem csak kereskedőt terhel garanciális kötelezettség?

de nem ám...
kereskedő 1 év
magánszemély 1/2év
Naplózva

70/4334431
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #2995 Dátum: 2016. április 06. - 09:21:55 »

Magánszemélyt soha nem terhel garanciális kötelezettség!!!

Csak szavatosságot kell vállalnia az általa eladott kocsi eladásának pillanatában érvényes műszaki állapotára, függetlenül attól, hogy az illető felhívja-e a vevő figyelmét az esetleges hibákra vagy nem! Pl. ha fél év alatt elromlik a váltómű, akkor a vevő anyagi kártérítést igényelhet az eladótól a javítás költségének mértékéig (alkatrész+munkadíj). Ennek időtartama a vásárlástól számítva 6 hónap. A javítást minden esetben a vevőnek kell intéznie, utánajárnia és akár bontott alkatrész is megfelel! Viszont ez a jog csak a rendeltetésnek megfelelő használat esetén érvényes és a 6 hónap alatt a vevőnek kell bizonyítania, hogy ő bizony okosan, szépen használta a kocsit és lám, mégis elromlott! Éppen ezért van kevés magán polgári peres balhé ilyen esetekben, mert nehéz és költséges bizonyítani a rendeltetésszerű használatot.

Garancia esetén a hibás alkatrészt ingyenesen javítani és/vagy cserélni kell, de csere esetén csak, és kizárólag új alkatrész jöhet szóba. Garanciaidő alatt a rendeltetésszerű használatot 6 hónapig minden esetben az eladónak kell kivizsgálnia és bizonyítania/cáfolnia, 6 hónap után viszont megint a vevőnek kell bizonyítani!

A két jogi fogalom nem ugyan az!

« Utoljára szerkesztve: 2016. április 06. - 09:52:58 írta kubu87 » Naplózva
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #2996 Dátum: 2016. április 06. - 11:44:16 »

Köszi az infót, ez hasznos volt!
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #2997 Dátum: 2016. április 06. - 19:39:14 »

Magánszemélyt soha nem terhel garanciális kötelezettség!!!

Csak szavatosságot kell vállalnia az általa eladott kocsi eladásának pillanatában érvényes műszaki állapotára, függetlenül attól, hogy az illető felhívja-e a vevő figyelmét az esetleges hibákra vagy nem! Pl. ha fél év alatt elromlik a váltómű, akkor a vevő anyagi kártérítést igényelhet az eladótól a javítás költségének mértékéig (alkatrész+munkadíj). Ennek időtartama a vásárlástól számítva 6 hónap. A javítást minden esetben a vevőnek kell intéznie, utánajárnia és akár bontott alkatrész is megfelel! Viszont ez a jog csak a rendeltetésnek megfelelő használat esetén érvényes és a 6 hónap alatt a vevőnek kell bizonyítania, hogy ő bizony okosan, szépen használta a kocsit és lám, mégis elromlott! Éppen ezért van kevés magán polgári peres balhé ilyen esetekben, mert nehéz és költséges bizonyítani a rendeltetésszerű használatot.

Garancia esetén a hibás alkatrészt ingyenesen javítani és/vagy cserélni kell, de csere esetén csak, és kizárólag új alkatrész jöhet szóba. Garanciaidő alatt a rendeltetésszerű használatot 6 hónapig minden esetben az eladónak kell kivizsgálnia és bizonyítania/cáfolnia, 6 hónap után viszont megint a vevőnek kell bizonyítani!

A két jogi fogalom nem ugyan az!


Köszi a pontosítást. Azért gondolom elsőre is értette mindenki, hogy miről van szó.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #2998 Dátum: 2016. április 26. - 14:57:59 »

Sziasztok!
Ma reggel munkába mentem, a kocsival semmi probléma nem volt. Amikor délután hazafelé jöttem, a légzsák piros visszajelzője folyamatosan világított. Mi lehet az oka?
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #2999 Dátum: 2016. április 26. - 15:08:01 »

Sziasztok!
Ma reggel munkába mentem, a kocsival semmi probléma nem volt. Amikor délután hazafelé jöttem, a légzsák piros visszajelzője folyamatosan világított. Mi lehet az oka?

Pl, az ülés alatt a csatlakozó..
Naplózva
Oldalak: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!