Lacetti klub fórum
2024. Május 06. - 14:47:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Le
 
Szerző Téma: Szelepcsere, kapcsolódó tapasztalatok  (Megtekintve 156002 alkalommal)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #60 Dátum: 2008. április 30. - 10:53:18 »

Versenyautóba automataváltó?! Kacsint
Egyik szervizben nekem az mondták, ne használjam 3000 alatt.
Akkor miért nem ott van az alapjárat? He
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #61 Dátum: 2008. Május 01. - 06:34:43 »

Volt itt a fórumon két használható(nak tűnő) szervíz ajánlat is.

1 - Chevy Gombos (Szabó István):
Időnként (nyilván használattól függ, mondjuk ~5000 Km-enként - sztem) 5-10 percen keresztül, alacsony sebességváltó fokozatban (pl.3-as) 5000 fölött tartani a fordulatot (menet közben), hogy a termelődő plusz hő leégesse a kormot. (az adódó sebesség miatt ez csak autópályán, esetleg autóúton kivitelezhető)

2 - Wallis Kerepesi út
Egy olyan helyen, ahol nem zavarod vele a forgalmat kihuzatni (mondjuk 2.-ban) leszabályozásig, és utána hagyni a kocsit motorfékkel lelassulni. Ezt megismételni egy párszor.
Szintén rendszeresen használni a módszert.

Próbáljátok meg ezekkel megelőzni a bajt.
(Csak zárójelben és nagyon kis betűkkel írva jegyzem meg, hogy van olyan szervíz - nem a fentiek közül - ahol a leszámlázott (!!) szelepcsere mögött csupán az 1-es számú beavatkozás van - állítólag )
« Utoljára szerkesztve: 2008. Május 01. - 06:37:21 írta Stocz » Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #62 Dátum: 2008. Május 01. - 13:03:24 »

"(Csak zárójelben és nagyon kis betűkkel írva jegyzem meg, hogy van olyan szervíz - nem a fentiek közül - ahol a leszámlázott (!!) szelepcsere mögött csupán az 1-es számú beavatkozás van - állítólag )"
Bizony-bizony! Ez
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #63 Dátum: 2008. Május 02. - 00:08:57 »

"(Csak zárójelben és nagyon kis betűkkel írva jegyzem meg, hogy van olyan szervíz - nem a fentiek közül - ahol a leszámlázott (!!) szelepcsere mögött csupán az 1-es számú beavatkozás van - állítólag )"
Bizony-bizony! Ez

Azért ez a turpisság hamar kiderül. Szelep csere előtt én is csináltam és utána 2-3 napig(kb.50km) volt jó.
Aztán megint jött a rángatás és a sárga lámpa.
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #64 Dátum: 2008. Május 02. - 11:02:52 »

"(Csak zárójelben és nagyon kis betűkkel írva jegyzem meg, hogy van olyan szervíz - nem a fentiek közül - ahol a leszámlázott (!!) szelepcsere mögött csupán az 1-es számú beavatkozás van - állítólag )"
Bizony-bizony! Ez

Azért ez a turpisság hamar kiderül. Szelep csere előtt én is csináltam és utána 2-3 napig(kb.50km) volt jó.
Aztán megint jött a rángatás és a sárga lámpa.
Nem biztos, hogy van szíved a saját gépedet úgy megkínozni, ahogy ott teszik.
Gondolom elég gyakran beválik, ha csinálják.
Persze nem kell véglegesen "megjavulnia" így a gépnek.
Következő alkalom újabb bevétel.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #65 Dátum: 2008. Május 30. - 12:17:02 »

Nos...mivel kezdte magát egy önálló témává kinőni ez a szelepcsere mizéria, jónak láttam leválasztani az általános "Checklámpa" topicról...több-kevesebb sikerrel.
Minden szelepcserével kapcsolatos dolog ide kerülhetne, a másik maradna a különböző hibakódok topicja.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #66 Dátum: 2008. Május 30. - 12:28:35 »

Múltkor írtam (valamelyik topicba), hogy mintha hiányozna a szelepcsere óta egy kis olaj a motorból.
Nos ma megnéztem és megnyugodva tapasztaltam, hogy egy csepp sem! Azon kívül, hogy az ujjaim között szétmorzsolva kissé benzines illata van, semmi rendelleneset nem tapasztaltam. (Ezt annak tudom be, hogy rövid távokon használom a városban és az olaj nem melegszik fel rendesen, hogy a benzingőz elpárologjon belőle). Víz is megvan, az olaj meg szép, tökéletes állagú. Olajpára, folyásnyom sincs sehol, tehát úgy néz ki, hogy rendesen összerakták, nem dolgozik össze a hűtőkör a kenéskörrel.
Ezt és a kormánycserét, valamint a kilincsek kopását leszámítva továbbra is hibátlan a gép, egy égőm sem ment gallyra! Kopp...kopp...kopp...
Lehet, hogy megmarad? Minden zsigerem ezt kívánná, mert nagyon megkedveltem és sokba is lenne váltani!!!
   
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Dundi500
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Hozzászólás #67 Dátum: 2008. Május 31. - 16:20:20 »

Hali!

Végig olvastam ezt a topikot. Nem nagyon szeretnék okoskodni, vagy csak okosnak is látszani, de ismerem ezt a gondot. Sokan nem értik a probléma okát.

Az igazi gond az üzemanyag. Az a helyzet vele, hogy magyarok vagyunk, és folyton sumákolunk. Ezt a hibát más országok nem is ismerik. Miben sumákolunk? Nem mi, ha nem akik a üzemanyagot forgalmazzák. Az üzemanyaghoz alkalmanként gyengébb minőségű anyagot kevernek, és ennek égése nem tökéletes, ezért kormozódik a rendszer. A korom pedig lerakódik a szelepre, és a rákövesedett anyag, a szelep mozgását akadályozza, ezért működési zavarokat okoz.

Ekkor szétszedik a motort, kitisztítják a hengerfejet, (nem szükséges a szelep csere), újra csiszolják a felfekvő felületet, és minden rendben van. Szelepet csak azért kell cserélni az esetek 90%-ban, hogy az ügyfél lelkét megnyugtassák.

Pörgetni azért kell a motort, mert az a stílus, hogy alsó fordulatszám tartományból, 3-as 4-es fokozatban gyorsítunk 30km óráról fel 50 km órára segíti a koromképződést. Ráadásul a korom a teljes kipufogó rendszerben is lerakódik, mely tovább folytja a motort. Igazából az lenne jó a motor hő háztartásának, ha 50km alatt nem kapcsolnánk 4. sebesség fokozatot. Tudom, most sokan elküldtök melegebb éghajlatra, de ez akkor is így van.

Aki ügyel arra, hogy hetente egyszer, tudd úgy közlekedni, hogy a motor tisztulása végig fut (kipufogó is végig tisztul), az ezzel a hibával kevésbé (illetve nem) találkozik.

Ez olyan gond, mint régebben mikor a benzinbe savas anyagot tettek szaporításnak, akkor ez elektromos AC –k kommutátora szétperget, megette a sav. Akkor is lehetet látni, hogy mikor hól jelent meg az országban a sumák üzemanyag, mert ott abban a térségben megnőtt az AC-k cseréje.



.
Naplózva

.

Üdvözlettel:   Dundi
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #68 Dátum: 2008. Május 31. - 19:41:05 »

Hali!

Végig olvastam ezt a topikot. Nem nagyon szeretnék okoskodni, vagy csak okosnak is látszani, de ismerem ezt a gondot. Sokan nem értik a probléma okát.

Az igazi gond az üzemanyag. Az a helyzet vele, hogy magyarok vagyunk, és folyton sumákolunk. Ezt a hibát más országok nem is ismerik. Miben sumákolunk? Nem mi, ha nem akik a üzemanyagot forgalmazzák. Az üzemanyaghoz alkalmanként gyengébb minőségű anyagot kevernek, és ennek égése nem tökéletes, ezért kormozódik a rendszer. A korom pedig lerakódik a szelepre, és a rákövesedett anyag, a szelep mozgását akadályozza, ezért működési zavarokat okoz.

Ekkor szétszedik a motort, kitisztítják a hengerfejet, (nem szükséges a szelep csere), újra csiszolják a felfekvő felületet, és minden rendben van. Szelepet csak azért kell cserélni az esetek 90%-ban, hogy az ügyfél lelkét megnyugtassák.

Pörgetni azért kell a motort, mert az a stílus, hogy alsó fordulatszám tartományból, 3-as 4-es fokozatban gyorsítunk 30km óráról fel 50 km órára segíti a koromképződést. Ráadásul a korom a teljes kipufogó rendszerben is lerakódik, mely tovább folytja a motort. Igazából az lenne jó a motor hő háztartásának, ha 50km alatt nem kapcsolnánk 4. sebesség fokozatot. Tudom, most sokan elküldtök melegebb éghajlatra, de ez akkor is így van.

Aki ügyel arra, hogy hetente egyszer, tudd úgy közlekedni, hogy a motor tisztulása végig fut (kipufogó is végig tisztul), az ezzel a hibával kevésbé (illetve nem) találkozik.

Ez olyan gond, mint régebben mikor a benzinbe savas anyagot tettek szaporításnak, akkor ez elektromos AC –k kommutátora szétperget, megette a sav. Akkor is lehetet látni, hogy mikor hól jelent meg az országban a sumák üzemanyag, mert ott abban a térségben megnőtt az AC-k cseréje.



.

Egyátalán nem "küldünk el", én spec teljesen egyetértek veled. Sajnos baj van az üzemanyaggal, ezért is eszik a külföldiből egy literrel kevesebbet. Most magasabb oktánszámú van benne, talán ez tudja a 95-öt oktánban. Sajnos én is kissé messzebb lakom a határtól, így nem tehetem meg, hogy átjárjak tankolni a határon túlra.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #69 Dátum: 2008. Május 31. - 20:42:02 »

Annyiban nem értek egyet, hogy nem minden autónál vannak ilyen problémák.
Ha csak a benzin lenne a gond, akkor minden autótípusnál lenne ilyen probléma.
Volt már egy pár autóm és egyiknél sem volt ilyen gond, pedig ugyan olyan stílusban vezettem őket.
Én csak a Lacettiről meg az 1,6os Leonról tudok.
« Utoljára szerkesztve: 2008. Május 31. - 21:06:52 írta Jani » Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #70 Dátum: 2008. Május 31. - 21:18:57 »

Annyiban nem értek egyet, hogy nem minden autónál vannak ilyen problémák.
Ha csak a benzin lenne a gond, akkor minden autótípusnál lenne ilyen probléma.
Volt már egy pár autóm és egyiknél sem volt ilyen gond, pedig ugyan olyan stílusban vezettem őket.
Én csak a Lacettiről meg az 1,6os Leonról tudok.
Akkor én még mondok:chevynél a Kalos, Renault, Opel, Ford, Peugeot
Amiben különbözik a másik márkáktól, hogy szerintem előbb bedobják a chevroletek a hibakódot. Opelt láttam sokat szétszedve, ugyanilyen kormos volt.
Más márkáknál inkább a fojtószelepház, vagy EGR koszolódik előbb és első hibakód onnan jön. Lehet, hogy a chevyknél más (érzékenyebb) a szelepvezető kialakítása és ezért az első jelenség a szelep megszorulása.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #71 Dátum: 2008. Június 01. - 08:59:43 »

Annyiban nem értek egyet, hogy nem minden autónál vannak ilyen problémák.
Ha csak a benzin lenne a gond, akkor minden autótípusnál lenne ilyen probléma.
Volt már egy pár autóm és egyiknél sem volt ilyen gond, pedig ugyan olyan stílusban vezettem őket.
Én csak a Lacettiről meg az 1,6os Leonról tudok.
Akkor én még mondok:chevynél a Kalos, Renault, Opel, Ford, Peugeot
Amiben különbözik a másik márkáktól, hogy szerintem előbb bedobják a chevroletek a hibakódot. Opelt láttam sokat szétszedve, ugyanilyen kormos volt.
Más márkáknál inkább a fojtószelepház, vagy EGR koszolódik előbb és első hibakód onnan jön. Lehet, hogy a chevyknél más (érzékenyebb) a szelepvezető kialakítása és ezért az első jelenség a szelep megszorulása.
A Kalosnál ha jól emlékszem leginkább az 1.2-es motroknál volt sárga lámpa de az okára már nem emlékszem. Nekem 1.4 8 szelepes volt, semmi problémám nem volt vele, pedig mint már írtam, nem kifejezetten sportos a vezetési stílusom, ritkán járt 3000 fölé, 4000 fölött meg szinte soha.
Naplózva
sz946cs
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85



« Hozzászólás #72 Dátum: 2008. Június 01. - 09:56:42 »

Azért baromi laikusként csak azt nem értem, hogy rajtam kívűl még jó néhányunknak nem jelentkezik ez a probláma. Sűrgőssen hozzáteszem, HÁL' ISTENNEK. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ezek szerint, mégsem a benzinre vezethető vissza.
Naplózva
Dundi500
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Hozzászólás #73 Dátum: 2008. Június 01. - 09:58:01 »

Hali!

Jani irta
Idézet
Annyiban nem értek egyet, hogy nem minden autónál vannak ilyen problémák.

Tipikus ügyfél válasz. Sajnos nem igaz. Itt a városba ismerjük egymást müszakiak egy páran. Néhe leülünk sörözni. No azokat a történeteket kellene hallanotok. Audiba a komlet üzemanyag adó úszó rendszerét "megette" az üzemanyag.

Idézet
Én csak a Lacettiről meg az 1,6os Leonról tudok.

Bár csak így lenne. de sajnos az országos statisztikák nem ezt bizonyítják. Cápa Ferinek igaza van a márkák felsorolásánál. Én még a Mercit is mögé tenném, csak ott sokkal jobb merketingel adják el a hibát.

De nem akarok vitát gerjeszteni az ügyben, mindenki azt fogadja el ami számára a leg kedvesebb.


.

 
Naplózva

.

Üdvözlettel:   Dundi
Dundi500
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



« Hozzászólás #74 Dátum: 2008. Június 01. - 10:07:42 »

Hali!

A benzin gondot úgy képzeld el, hogy a kiszállításkor a minőség rendben van. Aztán eltünik az országban mondjuk 5 vagon üzemanyag, amiből 10 vagonnyit csinálnak különböző technikákkal. Majd ezt bizonyos kutakon eladják. Ha ebből kapsz, akkor mondjuk a bekövetkező folyamatig, még tankolsz normálisan vagy kétszer. Ezért nehéz kiszürni, hogy mikor történik a fertőzés.

Mindenesetre ugyan így érvel a gyári képviselő mint Ti. Hogy lehet az, hogy a Németeknél, Cseheknél nem ismerik ezt a hibát, ez csak magyar specialitás. Erre se tud az ember mit válaszolni.


.
Naplózva

.

Üdvözlettel:   Dundi
Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!