Lacetti klub fórum
2024. Május 15. - 13:47:26 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 534249 alkalommal)
athee
Adminisztrátor
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1404


Lacetti 1.4 Star HB


« Hozzászólás #465 Dátum: 2008. Március 18. - 11:28:00 »

Enyém EU 3-as. Mégis benne van, és szívok vele. Pedig nem kell teljesítenie az EU4-es normát. 
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #466 Dátum: 2008. Március 18. - 11:57:53 »

Én úgy tudom, hogy az EURO lV besorolás miatt kötelező az EGR megléte. Csak van. akinek jobban sikerül aplikálni, van akinek nem. De javítsatok ki, ha rosszul tudnám!
Már az F-astrákban is volt, azok sem voltak EU-4-esek!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #467 Dátum: 2008. Március 18. - 13:02:49 »

Most már kezdem érteni, hogy a szerelő miért mondta, hogy nekem a gáz megvédte a motort az ilyesfajta problémáktól.Nekem soha semmi gondom nem volt sem a szelepekkel sem az EGéR-rel, pedig néhány kilómétert azért mentem vele!
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #468 Dátum: 2008. Március 18. - 13:46:35 »

A BELSŐÉGÉSŰ MOTOR KIPUFOGÓGÁZ VISSZAVEZETÉSE

A kipufogógáz-visszavezetés (EGR(1), Exhaust Gas Recirculation) hatékony megoldás a motorban képződő károsanyagok mennyiségének csökkentésére.

A kipufogógáz-visszavezetéssel csökkenthetők:

NOx (nitrogén oxidok),

CH és CO (szénhidrogén, szénmonoxid) kibocsátás.

Kipufogógáz-visszavezetésnek a motor hengereiben egy munkaciklus alatt elégett tüzelőanyag égéstermékek egy részének visszajuttatását nevezzük. A motor hengereibe visszajuttatott kipufogógáz az égésben csak a benne található oxidálható molekulák mértékéig vesz részt. A kipufogógázban elégetlen CH és CO molekulák esetleges további oxidációja csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A kipufogógáz visszavezetésével megnő a hengerbe bejutó töltet mennyisége, a nagyobb töltethez többnyire nagyobb fojtószelep-nyitás és ennek hatására kisebb szívóellenállás tartozik, mely az alábbi előnyökkel rendelkezik, változatlan nagyságú teljesítmény mellett:

a hatásfok javul,

a fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás csökken,

csökken az égési csúcshőmérséklet,

csökken a NOx emisszió.

Az égésfolyamatban részt nem vevő kipufogógáz előnyei mellett bizonyos hátrányokkal is rendelkezik:
szikragyújtású motoroknál a lángfront terjedését akadályozza, rontja az égés minőségét, a visszavezetett kipufogógáz felmelegítése hőveszteséget jelent, túl sok visszavezetett kipufogógáz gyulladás-kimaradást okozhat és a motor le is állhat.

A kipufogógáz-visszavezetésnek két fajtáját alkalmazzák:
a külső kipufogógáz-visszavezetést,

a belső kipufogógáz-visszavezetést



Igen ez mind szép és jó amit írtál csak a normál  égéshez tiszta levegő kell-ene !
a műszer tömeget mér és nem minőséget ! Az 1-15-ős arányt a komputer a koszos levegőből sosem találja ki ! Mert az mindig változó hogy milyen arányban ég el !
csak az a baj hogy más motorok egr nélkül is tudják ezt a co-t !
de sajnos nekünk ez jutott !


Nem hiszem, hogy gyártanának manapság olyan gépet, amiben nincs EGR szelep.
Az előző gépemet (diesel FIAT) 94-ben gyártották, és már abban is volt.
Naplózva
rebelpeak
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 128


« Hozzászólás #469 Dátum: 2008. Március 18. - 16:02:41 »

az elmút pár napban kb 20 un. nagytudásúval beszéltem, mind mást mondott...a g astrákban pl. ki lehetett iktatni a programból a jelzést (szelepet nem!) a fiam öreg vectrájában is van, meg egy csomó eu3-ban is itt állítólag nyitva marad valami pillangó, azért jelez, kárt nem okoz...
Naplózva
Secretknight
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #470 Dátum: 2008. Március 18. - 18:43:44 »

Sziasztok,
már régen szóltam uff,
enyémben 1 éves korában lezárva klingeritlappal,tisztítás után,rángatás miatt.Most megyek 2 éves szervízre és azóta semmilyen problémám nem volt a lezárt EGR miatt.Csak a lezárás előnyeit élvezem Mosolyog uff.

üdv.,Secret
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #471 Dátum: 2008. Március 20. - 16:12:15 »

Hé! Jó volt hallani felőled!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #472 Dátum: 2008. Március 20. - 19:57:18 »

Éltem a lehetőséggel -ingyen zöldkártya csere- márkakereskedőnél.
EGR lezárva, chiptuning, direktszűrő, sportdob, hibakód nincs: az emissziós értékek jók lévén, valóban kicserélték a zöldkártyát. Minden beavatkozást előadtam a mérés előtt (még van 6 hónap garim) megjegyzést nem tettek, elköszöntem...
Hasonlókat kívánok!
Naplózva
ZOTYA1983
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 685



« Hozzászólás #473 Dátum: 2008. Március 23. - 23:42:00 »

Jaj létezik hogy 3 hetes autó betorpan gázadásnál??? Mert ma 3x is megcsinálta picit korán kezdi Vigyorog
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #474 Dátum: 2008. Március 24. - 07:37:01 »

Jaj létezik hogy 3 hetes autó betorpan gázadásnál??? Mert ma 3x is megcsinálta picit korán kezdi Vigyorog
Hát az álmoskönyv szerint jót nem jelent ...
Naplózva
ZOTYA1983
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 685



« Hozzászólás #475 Dátum: 2008. Március 24. - 14:27:45 »


Fene vigye garanciális még a vas.
« Utoljára szerkesztve: 2008. Március 24. - 19:51:54 írta cápaFeri » Naplózva
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #476 Dátum: 2008. Március 24. - 21:14:52 »


Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint!
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
ZOTYA1983
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 685



« Hozzászólás #477 Dátum: 2008. Március 24. - 21:47:27 »


Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint!
Eszik nem eszik ők főzték.
Naplózva
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #478 Dátum: 2008. Március 24. - 21:48:42 »


Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint!
Eszik nem eszik ők főzték.
Az lehet, hogy ők főzték, de az alapanyag a tiéd!
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
ZOTYA1983
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 685



« Hozzászólás #479 Dátum: 2008. Március 24. - 21:51:02 »


Fene vigye garanciális még a vas.
Én roppant morcosan néznék a szervízben!Az sem jelent jót az álmoskönyv szerint!
Eszik nem eszik ők főzték.
Az lehet, hogy ők főzték, de az alapanyag a tiéd!
Mire is gondolsz.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!