Lacetti klub fórum
2024. Május 11. - 21:16:00 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 26 27 [28] 29 30   Le
 
Szerző Téma: KRESZ frissen  (Megtekintve 79035 alkalommal)
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #405 Dátum: 2011. December 14. - 22:42:36 »

Én úgy tudom, hogy nem.
Egyirányú utcában megállhatsz mindkét oldalon (kivéve, ha nincs valamilyen tíltó tábla), ha kétirányú útról beszélünk, akkor nem állhatsz meg, (kivéve ha a felfestés az úttesten kívül van, pl. a járdán). Ha az útteseten, (tehát a közlekedésre alkalmas részén) akkor nem állhatsz meg. Bár ha van felfestés, az nem minősül úttestnek, (csak akkor, ha a felfestés félig a járdán, félig az úttesten van) de az biztos, hogy nem állhatsz meg, mivel hiába parkolsz, a jobbra tartás szabálya érvényesül.

Köszi. Főnököm ma Pesten járt, és így parkolt fizetős részen. Mikor vissza ment a kocsihoz, hogy dobjon még be pénzt, akkor látta hogy megbüntették.
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #406 Dátum: 2011. December 15. - 08:47:24 »

Én úgy tudom, hogy nem.
Egyirányú utcában megállhatsz mindkét oldalon (kivéve, ha nincs valamilyen tíltó tábla), ha kétirányú útról beszélünk, akkor nem állhatsz meg, (kivéve ha a felfestés az úttesten kívül van, pl. a járdán). Ha az útteseten, (tehát a közlekedésre alkalmas részén) akkor nem állhatsz meg. Bár ha van felfestés, az nem minősül úttestnek, (csak akkor, ha a felfestés félig a járdán, félig az úttesten van) de az biztos, hogy nem állhatsz meg, mivel hiába parkolsz, a jobbra tartás szabálya érvényesül.

Köszi. Főnököm ma Pesten járt, és így parkolt fizetős részen. Mikor vissza ment a kocsihoz, hogy dobjon még be pénzt, akkor látta hogy megbüntették.
Ez kb olyan csoda, mintha valakit irányjelző nem használatáért büntetnének. Manapság nemhogy nem veszi észre a rendőr, de még ő sem használja! Pedig nekik kéne példát mutatni! Én még nem láttam autóst büntetni bal oldali parkolásért...sajnos olyan is a városunk közlekedési morálja...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #407 Dátum: 2011. December 15. - 09:24:22 »

Én úgy tudom, hogy nem.
Egyirányú utcában megállhatsz mindkét oldalon (kivéve, ha nincs valamilyen tíltó tábla), ha kétirányú útról beszélünk, akkor nem állhatsz meg, (kivéve ha a felfestés az úttesten kívül van, pl. a járdán). Ha az útteseten, (tehát a közlekedésre alkalmas részén) akkor nem állhatsz meg. Bár ha van felfestés, az nem minősül úttestnek, (csak akkor, ha a felfestés félig a járdán, félig az úttesten van) de az biztos, hogy nem állhatsz meg, mivel hiába parkolsz, a jobbra tartás szabálya érvényesül.

Köszi. Főnököm ma Pesten járt, és így parkolt fizetős részen. Mikor vissza ment a kocsihoz, hogy dobjon még be pénzt, akkor látta hogy megbüntették.
Ez kb olyan csoda, mintha valakit irányjelző nem használatáért büntetnének. Manapság nemhogy nem veszi észre a rendőr, de még ő sem használja! Pedig nekik kéne példát mutatni! Én még nem láttam autóst büntetni bal oldali parkolásért...sajnos olyan is a városunk közlekedési morálja...
Pesten ez mostanában nagy divat lett.
Naplózva


LPG
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #408 Dátum: 2012. április 07. - 07:18:01 »

Ezt érdemes átolvasni:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/04/06/tiz_dolog_amit_rosszul_tudsz_a_kresz-bol/

Különösen a kerékpáros és az elsőbbségadási részt kellene szórólapon osztogatni.
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #409 Dátum: 2013. Január 16. - 14:15:56 »

http://www.origo.hu/auto/20130104-megbuntethetik-az-autoban-zenet-bombolteto-autosokat.html
csak hogy fokozzukaz egyszerűsített magyar KRESZ-t
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #410 Dátum: 2013. Január 16. - 14:37:24 »

Háát sokszor nem, de most igen.  Vigyorog leírom.. Egyszerűen nem tudom megunni az osztrák sógorok megoldásait, nézőpontját.
Mindig találok olyan megoldást, ami egyszerű és logikus, bár a szituban káoszt érzek, látok amikor elhaladok.
Nem mindent tábláznak ki jobbra, ha minden gond nélkül látod az út másik oldalán a táblát, akkor egy cölöpre teszik ki. Fura megszokni, hogy nem csak a jobb szélét kell nézni az útnak, de így a forgalmat is könnyebb szemmel tartani közben. A másik nagy kedvencem Salzburg belső részei. Nem egyirányusítanak, nem bontják le ami útban van, ezért egy kereszteződésben 0,5mtől 3méterig minden végig kell nézned, mert a rád vonatkozó tábla és lámpa bárhol lehet. Bárhol= jól látható helyen az autóból, csak nem biztos, hogy a megszokott helyen. Egy kereszteződésben a kocsiból nem ritka 3-8 lámpát is látni.
 
A sebességet szabályzó táblákból az alábbiakat láttam:
80km/h közúton 90%-a a seb.tábláknak
70km/h elvétve
50km/h elvétve település széleken gyalogosok miatt
30km/h lakott részeken a településmagot jelezve
és feloldó + kórházterületén 10km/h.
Nekik ennyi is elég?!

Találtam 2 kanyart amiben a megengedett sebességet 80km/h nem igazán érdemes feszegetni. Nálunk biztos 60lenne..
A téli szezonra az útszegélyen lévő fényvisszaverős cölöpökből kihúznak egy méteres hosszabbítót és sok kis oszlopot szúrnak le, hogy tudd hol a határ... Szalagkorlát csak forgalmas szakaszon kanyaroknál van elvétve. Nálunk a hegyen átmenő közúton se cölöp se korlát, csak 20km/h-val vehető kanyarok és szakadék. Akinek nem tetszik az megy a főúton. Egyenlőre ennyi...
Gondolom a többiek is leírják mit találtak  Kacsint
« Utoljára szerkesztve: 2013. Január 16. - 20:07:07 írta Komis » Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #411 Dátum: 2013. Január 16. - 23:43:11 »

Felénk van sok 70-es, 60-as tábla is van. Igen, valóban takarékoskodnak az oszlopokkal, a feloldót átrakják a túloldalra, ahol a szembejövőnek kezdődik a korlátozás. Így tesznek a településjelző táblákkal is. Ami más, mint nálunk!!! A következő kereszteződés nem oldja fel a korlátozást, hanem addig tart, amíg a feloldótábla van!!! Nehéz volt megszokni. Kacsint Ha kitesznek valami veszély-jelző táblát, az arra kerülö kiegészítő tábla nem nagy vonalakban határozza meg a tábla utáni szakasz hosszát, hanem pontosan! Pl. veszélyes kihajtások a házaktól...alatta a kiegészítő: 67m  Vigyorog Perdöntő lehet ha 68 méternél történik a baj pl. Kacsint
Ami nagyon hasznos, talán a leghasznosabb amit itt találtam: fényjelző készüléknél a zöld után villogó zöld jön vagy 6-8 mp-ig, aztán a sárga és a piros. Nem jogszabályokon vitatkoznak, kreszt változtatnak, büntire mennek, hanem hagynak felkészülni időt a közlekedőknek, hogy bizony vagy igyekszel egy kicsit, vagy ha nem érsz át, akkor lassíts, mert mindjárt jön a sárga. (Megjegyzem ehhez közlekedési kultúra is kell, itt már sárgán sem illik átmenni max. ha beragadtál, vagy nagy forgalomban.Nem is teszik. Kacsint) Vasúti átjáróban nincs fehér....csak a két piros villogó ha jön a vonat. Lakott övezetben felhívják a figyelmet a jobbkéz-szabályra táblával. (Rechtsregeln beachten!) Nagyon tiszteletben tartják a mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolókat! (Halkan teszem hozzá, itt még nem láttam kamu mozgáskorlátozott autó(s)t.)
Amire érdemes figyelni, de erről már beszéltünk asszem. Ha sebességkorlátozás tábla alatt láttok IG-L kiegészítőt azt fokozottabban illek betartani, mert akár 5000€ is lehet a bünti! Ez egy környezetvédelmi okokból elrendelt sebességkorlátozás, Linznél rendszeresen találkozom vele.
A gyalogátkelők rikító vörösre vannak mázolva, nehogy ne lássa meg az autós. (Meg kell állni ha gyalogos akar átmenni, nálunk otthon ebből is sok vita van, mert csak olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy ha lelép, meg tudj állni.) Kb. hasonló szankciókra számíthat az az autós aki elüt egy kerékpársávon kerekezőt, mintha zebrán csapott volna el egy gyalogost....súlyos bünti, akár jogsielvétel is! Általában kerékpársávok vannak, de ahol a hely engedi, külön kerékpárút. Belvárosban a járdából feleznek le a kerékpárosoknak sávot, gyalogosan nem illik rámenni, fel van jelölve, melyik sáv kié.

Nekem ennyi jutott most eszembe hirtelen. Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #412 Dátum: 2013. Január 17. - 20:23:41 »

Felénk van sok 70-es, 60-as tábla is van. Igen, valóban takarékoskodnak az oszlopokkal, a feloldót átrakják a túloldalra, ahol a szembejövőnek kezdődik a korlátozás. Így tesznek a településjelző táblákkal is. Ami más, mint nálunk!!! A következő kereszteződés nem oldja fel a korlátozást, hanem addig tart, amíg a feloldótábla van!!! Nehéz volt megszokni. Kacsint Ha kitesznek valami veszély-jelző táblát, az arra kerülö kiegészítő tábla nem nagy vonalakban határozza meg a tábla utáni szakasz hosszát, hanem pontosan! Pl. veszélyes kihajtások a házaktól...alatta a kiegészítő: 67m  Vigyorog Perdöntő lehet ha 68 méternél történik a baj pl. Kacsint
Ami nagyon hasznos, talán a leghasznosabb amit itt találtam: fényjelző készüléknél a zöld után villogó zöld jön vagy 6-8 mp-ig, aztán a sárga és a piros. Nem jogszabályokon vitatkoznak, kreszt változtatnak, büntire mennek, hanem hagynak felkészülni időt a közlekedőknek, hogy bizony vagy igyekszel egy kicsit, vagy ha nem érsz át, akkor lassíts, mert mindjárt jön a sárga. (Megjegyzem ehhez közlekedési kultúra is kell, itt már sárgán sem illik átmenni max. ha beragadtál, vagy nagy forgalomban.Nem is teszik. Kacsint) Vasúti átjáróban nincs fehér....csak a két piros villogó ha jön a vonat. Lakott övezetben felhívják a figyelmet a jobbkéz-szabályra táblával. (Rechtsregeln beachten!) Nagyon tiszteletben tartják a mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolókat! (Halkan teszem hozzá, itt még nem láttam kamu mozgáskorlátozott autó(s)t.)
Amire érdemes figyelni, de erről már beszéltünk asszem. Ha sebességkorlátozás tábla alatt láttok IG-L kiegészítőt azt fokozottabban illek betartani, mert akár 5000€ is lehet a bünti! Ez egy környezetvédelmi okokból elrendelt sebességkorlátozás, Linznél rendszeresen találkozom vele.
A gyalogátkelők rikító vörösre vannak mázolva, nehogy ne lássa meg az autós. (Meg kell állni ha gyalogos akar átmenni, nálunk otthon ebből is sok vita van, mert csak olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy ha lelép, meg tudj állni.) Kb. hasonló szankciókra számíthat az az autós aki elüt egy kerékpársávon kerekezőt, mintha zebrán csapott volna el egy gyalogost....súlyos bünti, akár jogsielvétel is! Általában kerékpársávok vannak, de ahol a hely engedi, külön kerékpárút. Belvárosban a járdából feleznek le a kerékpárosoknak sávot, gyalogosan nem illik rámenni, fel van jelölve, melyik sáv kié.

Nekem ennyi jutott most eszembe hirtelen. Kacsint
Hát, úgy érzem, hogy van még mit tanulnunk!
Naplózva
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #413 Dátum: 2013. Január 17. - 21:56:28 »

Egy hosszabb szezon (5 hónap után) után az egy hónapos szabi első hete a legnehezebb.Visszaszokni a magyar stresz (kresz)szabályok és a közeg sunyiságához (tisztelet a kivételnek!).Falukban mindig 80-as tempóval akarok repülni az 50 helyett.Meg az egymás seggében való haladás. Az elmúlt napokban elég sokat autóztam komoly havazásban és itt akkora követési távolságot hagynak amekkorát csak lehet,nem sok ráfutásos balesetet látni.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #414 Dátum: 2013. Január 17. - 23:31:39 »

Igen, ezt én is megfigyeltem, hogy ha egy autó előtt megy egy másik vagy 30 méterrel (sima közút, kb. 70-90-nél) akkor ha az első rálép a fékpedálra, hiába nem is látványos a távolság csökkenés, már a mögötte lévő is nyomja a féket, ill. még csak jelzés értékűen a féklámpát égeti a mögötte érkezőnek. Eleinte idegesített, mert hozzászoktam én is otthon a mazsolákhoz, akik ezek után a lassú tempóval tötymörögnek még vagy 2 km-t. De aztán rájöttem, hogy érdemes türelmesnek lenni, mert vagy elkanyarodik az első, vagy tényleg valami oka van fékezni, szóval bármi is a lassítás oka, ha az elhárul, ismét 3 másodperc alatt felveszik az utazó tempót! Persze itt sok a dízel autó, nyomatékból autóznak, úgyhogy esélyem sem lenne....Másik....nagyon ritkán találkozom olyan vezetővel, aki ha kikanyarodik eléd és ezt kissé merészebb távolsággal tette, netán nem csak motorfékkel kell lassítanod, hanem a fékre is kell lépned kissé...szóval előzésbe nem érdeme kezdeni és sokáig nem is kell toleránsnak lenni, ugyanis kövéren odalép a gázra, felveszi az adott útszakaszon megengedett, vagy a forgalom által diktált sebességet. Figyelnek egymásra! Ennyi.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #415 Dátum: 2013. Január 18. - 15:37:50 »

Valóban a türelem a helyes szó az itteni mentalitásra.Az autópályán is csak a külföldi túrista a gizda és tolja maga előtt az éppen előzésben lévőt.Az osztrák meg betartja a normális tempót.Most nagyon sok itt a cseh és román vendég,persze Cayenne és Land Rover meg a legnagyobb Audikkal.Csak közlekedni nem tudnak velük.Napi szinten le akarnak tolni a körforgalomban és utánna meg még mutogatnak is,meg izmoznak is.  >:(Arra felé nincs körforgalom?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #416 Dátum: 2013. Január 18. - 22:13:12 »

Igen, ez nekem is furcsa volt az első pár hónapban, hogy ha elkezdtem előzni egy kamiont az autópályán (kb. 20-30 km/h lehet a sebességkülönbségünk, a kamionok mennek úgy 90-100, én meg 120 körülre szoktam beállni) akkor nem jönnek a seggembe, hanem úgy 8-10 méterrel mögöttem tartják a távolságot. Amikor visszasorolok, akkor rálép a gázra és továbbhajt. Nem villog, nem türelmetlenkedik, nem jön be a hátsó szélvédőn. Meg még valami. Ha három sávoson megyek és a középsőbe húzódva előzök egy kamiont, akkor a mögöttem jövő több esetben inkább lelassít, megvárja amíg befejezem az előzést, utána halad tovább...pedig ott lenne neki még egy sáv, amibe átváltva még tempót sem vesztene, de inkább lassít a sávváltás helyett, türelmesen megvárja amíg szabad lesz előtte a sáv.
Amúgy itt nem vettem még észre kialakult kasztot akik jellemzően agresszívek, türelmetlenebbek lennének, mint otthon nálunk a BMW X5, Audi Q7, S8 és hasonló példányok.... Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #417 Dátum: 2013. Január 19. - 00:25:34 »

Én tudom a választ a három sávos dologra,mivel már majdnem pórul jártam.Ki szélesedett az út három sávra,kamion előzte a kamiont,én meg őket.Nem volt jelezve táblával a három sáv vége,aztán egyszer csak elfogyott.Kamionok meg még egymás mellett,plusz én a már nem létező sávban.Szerencsére a dieselben volt annyi nyomaték,hogy kihúzott a bajból amit a tábla hiánya okozott.Ha jól emlékszem az A10-en volt.A másik is elég komoly volt: Mo.  M7-es Budapest irányába.Jobb oldalt leálló sávban közút kezelős kisteher hatalmas felirattal:mozgó terelés!Az hogy melyikből melyik irányba az már nem.Kicsivel tovább a belsőben egy álló,kamion méretű közút kezelős jármű.A hátulján egy másfél méteres beton tömbbel ami ütközőként szolgált.Volt egy laza vészfékezésem 140-ről,mivel a középső sávban egy terepjáró volt ami egy kamiont előzött.Kb. 40centire álltam meg a beton tömbtől.Jó,hogy nem jött mögöttem senki.
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #418 Dátum: 2013. Január 19. - 11:06:00 »

Én magam is a középsőt kedvelem, mert nagyon sok elágazásnál (sáv szétosztásnál) onnan a legkönnyebb váltani sávot. Onnan csak 1 sávnyit kell módosítani és átláthatóbb a forgalom ritmusa. Többször megjártam, hogy a szélsőben mentem és az hirtelen lekanyarodó sávvá vált. Ekkor nézni az eggyel beljebbi sávot (benne kamionok) +félszemmel, hogy mennyi helyed van a szalagkorlátig és lehetőleg nem fékezni a mögötted jövő lekanyarodó elött.
Ezt A9-n párszor végig szenvedtem, majd maradtam a középsőbe. És valóban nem dudáltak, villogtak le...
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #419 Dátum: 2013. Január 20. - 09:17:03 »

Én tudom a választ a három sávos dologra,mivel már majdnem pórul jártam.Ki szélesedett az út három sávra,kamion előzte a kamiont,én meg őket.Nem volt jelezve táblával a három sáv vége,aztán egyszer csak elfogyott.Kamionok meg még egymás mellett,plusz én a már nem létező sávban.Szerencsére a dieselben volt annyi nyomaték,hogy kihúzott a bajból amit a tábla hiánya okozott.Ha jól emlékszem az A10-en volt.
igen ilyennel én is találkoztam már. furcsának is tartottam, hogy hirtelen eltűnik a belső a 3ból 
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Oldalak: 1 ... 26 27 [28] 29 30   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!