Lacetti klub fórum
2024. Május 07. - 12:16:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 23   Le
 
Szerző Téma: Váltó, kuplung  (Megtekintve 142126 alkalommal)
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #30 Dátum: 2008. Március 04. - 14:28:28 »

Azért egy kicsit gyanús, hogy miért kell 35.000 km után kinyomócsapágyat cserélni?Rajta felejted a lábad a pedálon?
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #31 Dátum: 2008. Március 04. - 16:59:46 »

Van egy problémám ami 15 ezer kilométer után jött elő.1-esbe ,2-esbe motorféknél brummogo hangot hallok mintha nem lenne a váltóba olaj vagy difis lenne.Tapasztaltatok-e ilyet meleg motornál?
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #32 Dátum: 2008. Március 04. - 17:44:54 »

Szerintem ha nem volna benne olaj,akkor a többi fokozatban is kellene hangot adnia.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #33 Dátum: 2008. Március 04. - 18:35:10 »

Van egy problémám ami 15 ezer kilométer után jött elő.1-esbe ,2-esbe motorféknél brummogo hangot hallok mintha nem lenne a váltóba olaj vagy difis lenne.Tapasztaltatok-e ilyet meleg motornál?
Szinkrongyűrű esetleg?
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
BeZe1974
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 344



WWW
« Hozzászólás #34 Dátum: 2008. Március 05. - 10:39:01 »

Amugy múltkor úgy jó 2-3 hete voltam egy farsangi murin ahonnét hajnal 2 -kor indultam haza. Volt úgy -10 fok. Hát aszittem nem a saját autómba ülte bele. Olyan volt mintha valami beragadt zseléből kell kihúzni a váltot Mosolyog Ezért szeretem a fűtött garázst. Nem kicsit hosszabbít egy autó élettartamán szerintem, hogy nem kell ezt minden reggel a hideg időkben kikinlódnia Mosolyog
Naplózva

"De sagittis Hungarorum libera nos, Domine!"
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #35 Dátum: 2008. Március 05. - 20:03:07 »

Amugy múltkor úgy jó 2-3 hete voltam egy farsangi murin ahonnét hajnal 2 -kor indultam haza. Volt úgy -10 fok. Hát aszittem nem a saját autómba ülte bele. Olyan volt mintha valami beragadt zseléből kell kihúzni a váltot Mosolyog Ezért szeretem a fűtött garázst. Nem kicsit hosszabbít egy autó élettartamán szerintem, hogy nem kell ezt minden reggel a hideg időkben kikinlódnia Mosolyog
Viszont ha hidegben tárolod az autódat a só és a rozsda nem támadja annyira mint a garázsban tartottat.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
BeZe1974
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 344



WWW
« Hozzászólás #36 Dátum: 2008. Március 05. - 21:09:16 »

Amugy múltkor úgy jó 2-3 hete voltam egy farsangi murin ahonnét hajnal 2 -kor indultam haza. Volt úgy -10 fok. Hát aszittem nem a saját autómba ülte bele. Olyan volt mintha valami beragadt zseléből kell kihúzni a váltot Mosolyog Ezért szeretem a fűtött garázst. Nem kicsit hosszabbít egy autó élettartamán szerintem, hogy nem kell ezt minden reggel a hideg időkben kikinlódnia Mosolyog
Viszont ha hidegben tárolod az autódat a só és a rozsda nem támadja annyira mint a garázsban tartottat.
Oszt miért nem ?
Naplózva

"De sagittis Hungarorum libera nos, Domine!"
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #37 Dátum: 2008. Március 05. - 21:25:28 »

Amugy múltkor úgy jó 2-3 hete voltam egy farsangi murin ahonnét hajnal 2 -kor indultam haza. Volt úgy -10 fok. Hát aszittem nem a saját autómba ülte bele. Olyan volt mintha valami beragadt zseléből kell kihúzni a váltot Mosolyog Ezért szeretem a fűtött garázst. Nem kicsit hosszabbít egy autó élettartamán szerintem, hogy nem kell ezt minden reggel a hideg időkben kikinlódnia Mosolyog
Viszont ha hidegben tárolod az autódat a só és a rozsda nem támadja annyira mint a garázsban tartottat.
Oszt miért nem ?
Hát csak azé, me az oxydációhoz(rozsda)kell a megfelelő hőmérséklet is.A hőmérséklet emelkedésével exponenciálisan nő az oxydáció sebessége.Asszem.Egyébként meg a melegben leolvad a jég, meg a hó és víz lesz belőle ami köztudomású, hogy a rozsda egyik alapkelléke.Míg a hidegben nem olvad.Hát csak ezé.Szerintem.De lehet, hogy nincs igazam.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #38 Dátum: 2008. Március 05. - 22:02:46 »

Amugy múltkor úgy jó 2-3 hete voltam egy farsangi murin ahonnét hajnal 2 -kor indultam haza. Volt úgy -10 fok. Hát aszittem nem a saját autómba ülte bele. Olyan volt mintha valami beragadt zseléből kell kihúzni a váltot Mosolyog Ezért szeretem a fűtött garázst. Nem kicsit hosszabbít egy autó élettartamán szerintem, hogy nem kell ezt minden reggel a hideg időkben kikinlódnia Mosolyog
Viszont ha hidegben tárolod az autódat a só és a rozsda nem támadja annyira mint a garázsban tartottat.
Oszt miért nem ?
Hát csak azé, me az oxydációhoz(rozsda)kell a megfelelő hőmérséklet is.A hőmérséklet emelkedésével exponenciálisan nő az oxydáció sebessége.Asszem.Egyébként meg a melegben leolvad a jég, meg a hó és víz lesz belőle ami köztudomású, hogy a rozsda egyik alapkelléke.Míg a hidegben nem olvad.Hát csak ezé.Szerintem.De lehet, hogy nincs igazam.
Részben. Garázs fűtve jó a kényelem miatt, mert a motor nem hidegen indul, jobb a kenés, meleg az utastér. De! Nagy hőmérsékletkülönbséget rövid idő alatt nem szereti az elektronika. Vadul elkezd szabályozni, levegő szívásának irányát stb. amikor a meleg garázsból a hidegbe kijár az ember. Megviseli az összes elemet a hirtelen nagy hőingadozás a műanyagoktól a fémen át a gumiig.
Fűtött garázs másik hátulütője, hogy a leolvadt sós lé a zárt térben olyan párás klímát alakít ki, mint a tengeri levegő. Ezt nagyon szereti a korrózió!!! A különböző összetételű fémek mint a galvánelem...elkezdenek a különböző töltési feszültségük miatt oxidálódni. (Elvileg a sok autómosás is ezért káros) De ha nincs is só, akkor is egy zárt térben a dús pára sokszorosan korrodálóbb, mint a szellős szabad tér.
Legjobb köztes megoldás az autónak egy olyan garázs vagy sima beálló, ahol nincs fagy, de szellőzik, nem áll meg a pára. Pl. egy fűtetlen alagsori garázs, ahol a föld melege és a mélysége miatt nincs fagy, és mondjuk óránként 5 percre beindul egy ventilátor ami átmozgatja a levegőt.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #39 Dátum: 2008. Március 05. - 22:22:19 »

Amugy múltkor úgy jó 2-3 hete voltam egy farsangi murin ahonnét hajnal 2 -kor indultam haza. Volt úgy -10 fok. Hát aszittem nem a saját autómba ülte bele. Olyan volt mintha valami beragadt zseléből kell kihúzni a váltot Mosolyog Ezért szeretem a fűtött garázst. Nem kicsit hosszabbít egy autó élettartamán szerintem, hogy nem kell ezt minden reggel a hideg időkben kikinlódnia Mosolyog
Viszont ha hidegben tárolod az autódat a só és a rozsda nem támadja annyira mint a garázsban tartottat.
Oszt miért nem ?
Hát csak azé, me az oxydációhoz(rozsda)kell a megfelelő hőmérséklet is.A hőmérséklet emelkedésével exponenciálisan nő az oxydáció sebessége.Asszem.Egyébként meg a melegben leolvad a jég, meg a hó és víz lesz belőle ami köztudomású, hogy a rozsda egyik alapkelléke.Míg a hidegben nem olvad.Hát csak ezé.Szerintem.De lehet, hogy nincs igazam.
Részben. Garázs fűtve jó a kényelem miatt, mert a motor nem hidegen indul, jobb a kenés, meleg az utastér. De! Nagy hőmérsékletkülönbséget rövid idő alatt nem szereti az elektronika. Vadul elkezd szabályozni, levegő szívásának irányát stb. amikor a meleg garázsból a hidegbe kijár az ember. Megviseli az összes elemet a hirtelen nagy hőingadozás a műanyagoktól a fémen át a gumiig.
Fűtött garázs másik hátulütője, hogy a leolvadt sós lé a zárt térben olyan párás klímát alakít ki, mint a tengeri levegő. Ezt nagyon szereti a korrózió!!! A különböző összetételű fémek mint a galvánelem...elkezdenek a különböző töltési feszültségük miatt oxidálódni. (Elvileg a sok autómosás is ezért káros) De ha nincs is só, akkor is egy zárt térben a dús pára sokszorosan korrodálóbb, mint a szellős szabad tér.
Legjobb köztes megoldás az autónak egy olyan garázs vagy sima beálló, ahol nincs fagy, de szellőzik, nem áll meg a pára. Pl. egy fűtetlen alagsori garázs, ahol a föld melege és a mélysége miatt nincs fagy, és mondjuk óránként 5 percre beindul egy ventilátor ami átmozgatja a levegőt.
Hát igen ilyen frappánsan én nem tudtam megfogalmazni.Igyekszem tanulni a nagyoktól, és elődeim nyomdokán járva szerény tapasztalataimmal a közösség javát szolgálni.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
BeZe1974
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 344



WWW
« Hozzászólás #40 Dátum: 2008. Március 06. - 09:28:04 »

Garázsban télen is 18 fok van páratartalom  40% Mosolyog Van benn mérő. Olvadáskor a víz eltávozik vagy felmosom. Mosolyog Pára 1-2 alkalommal volt max az is nyáron Mosolyog Szal figyelek a kicsikére Mosolyog
Naplózva

"De sagittis Hungarorum libera nos, Domine!"
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #41 Dátum: 2008. Március 08. - 11:18:59 »

Garázsban télen is 18 fok van páratartalom  40% Mosolyog Van benn mérő. Olvadáskor a víz eltávozik vagy felmosom. Mosolyog Pára 1-2 alkalommal volt max az is nyáron Mosolyog Szal figyelek a kicsikére Mosolyog
Irigyellek, hogy ezekre a dolgokra is oda tudsz figyelni.Nekem marad Isten szabad ege, mint "jótékony" takaró.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #42 Dátum: 2008. Március 20. - 17:43:38 »

javascript:void(0);
ocsa oda vissza 50 km és megint brummogott az autó váltó fellől
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #43 Dátum: 2008. Március 20. - 17:45:37 »

javascript:void(0);
ocsa oda vissza 50 km és megint brummogott az autó váltó fellől
Szervíz látta már?
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #44 Dátum: 2008. Március 20. - 18:03:01 »

klub társaknak jobanhinnék
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 23   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!