Lacetti klub fórum
2024. Május 06. - 13:51:54 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17   Le
 
Szerző Téma: Töltés (generátor, akku)  (Megtekintve 120336 alkalommal)
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #60 Dátum: 2012. Január 26. - 14:39:34 »

Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #61 Dátum: 2012. Február 04. - 12:38:45 »

Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül
Iregyellek rettenetesen, ugyanis az en 2004-es akksim nagyon ugy nez ki hogy beadta a derekat, naponta jarok vele de egy het alatt mar masodszor teszi hogy mar a garazsba nem indit.

Naplózva

baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #62 Dátum: 2012. Február 04. - 12:46:17 »

Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Naplózva

cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #63 Dátum: 2012. Február 04. - 13:05:34 »

Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül
Iregyellek rettenetesen, ugyanis az en 2004-es akksim nagyon ugy nez ki hogy beadta a derekat, naponta jarok vele de egy het alatt mar masodszor teszi hogy mar a garazsba nem indit.


Jelenség? Egyáltalán teker az indító? Vagy csak egy halk kattanás indítózáskor? Kimérted az akksit? Indítózásnál a műszerfal lámpák nem halványulnak el? Nehogy akksit vegyél potyára, aztán egy önindító szénkefe csak a baj!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #64 Dátum: 2012. Február 04. - 13:08:30 »

Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #65 Dátum: 2012. Február 04. - 13:25:53 »

Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru.
Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #66 Dátum: 2012. Február 04. - 13:47:06 »

Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül
Iregyellek rettenetesen, ugyanis az en 2004-es akksim nagyon ugy nez ki hogy beadta a derekat, naponta jarok vele de egy het alatt mar masodszor teszi hogy mar a garazsba nem indit.


Jelenség? Egyáltalán teker az indító? Vagy csak egy halk kattanás indítózáskor? Kimérted az akksit? Indítózásnál a műszerfal lámpák nem halványulnak el? Nehogy akksit vegyél potyára, aztán egy önindító szénkefe csak a baj!

Biztos hogy az akksival van a baj mert bikazva indit rendesen es meg soha nem adta jelet onindito jelensegeknek.
Naplózva

baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #67 Dátum: 2012. Február 04. - 13:47:55 »

Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru.
Erre a megoldasra gondoltam en is
Naplózva

baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #68 Dátum: 2012. Február 04. - 13:48:32 »

Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru.
Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne.

koszonom elore is
Naplózva

sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #69 Dátum: 2012. Február 04. - 14:56:01 »

Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru.
Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne.

koszonom elore is

semmi különös nem kell ami jó bele annak az adatai a következők 55 vagy mostanában 56AH bal + kivezetés
Naplózva

70/4334431
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #70 Dátum: 2012. Február 04. - 15:02:37 »

Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru.
Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne.

koszonom elore is

semmi különös nem kell ami jó bele annak az adatai a következők 55 vagy mostanában 56AH bal + kivezetés
Azért nem árt ha megjegyzi a pólusokat, mert én már jártam úgy, hogy a villamos szaki mondta, milyen kivezetéses akksit vegyek, aztán a boltban mégis rosszat adtak, mehettem vissza. Nem minden bolti alkalmazott tudja, mi is pontosan a bal kivezetés, de ha ránéz az ember, kapásból tudja mondani, hogy nekem nem ilyen kell!  Kacsint Vigyorog
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #71 Dátum: 2012. Február 04. - 15:05:06 »

Nnnna. Auchan saját márkás, fordított pólusú van benne. 16.000 volt 2010 decemberében. Viszont 65 Ah-ás. Kissé nagyobb, mint az eredeti.

Mivel ez nem túl sok infó barótinak, előzőleg pedig egy Bosch volt benne, 55 Ah-ás. Ott ki lett fizetve a név, kettő évig bírta.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #72 Dátum: 2012. Február 04. - 17:02:21 »

mondjuk én eleve minden fogyasztót kikapcsolva indítok...ez sztem sokat jelent
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #73 Dátum: 2012. Február 04. - 20:12:43 »

Termeszetesen en is minden fogyaszto nelkul inditok, de most szerintem rajatszottak az elmult napokban levo -24c.......-28c fokos hidegek is es persze a kozel 8ev is. Nalam kulomben az a gond hogy ennel nagyobbat mar nem tudok beletenni mert az akksi melle van szerelve a gazrendszer kompija. Koszonom amugy a velemenyeket.
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #74 Dátum: 2012. Február 05. - 08:22:52 »

Nincs jelentősége annak ha nagyobb kapacitásút vesz bele az ember. Ha elfárad, elfárad. A nagyobb kapacitás akkor lenne érdekes, ha nehezen indulna az autó - hosszan kellene indítózni - vagy álló helyzetben használna az ember fogyasztókat (pl. taxi  Kacsint).
Élettartamot nem befolyásol.
Nekem Jász akku van benne, már a második. Az első elég hamar megadta magát, azt gariban cserélték. A második most már benne van kb. 4 éve.
Most, hogy hetente 1-2x mozog az autó és hideg is van már nem pörgeti fürgén, de még indul (éppen csak).

A töltésedet mindenképpen ellenőrizd le! Feltöltött aksinál illik a mérést elvégezni. Hivatalosan 14,4 V-nál nem tölthetne többet. A mienk sajnos ennél feljebb is megy, 14,6-14,8 V-ig is. Az enyém néha - kis időre - 15 V fölé is felugrott. Sokat írogattunk erről annak idején.
A fentiek miatt én nem ajánlom a "gondozásmentes" típusokat. Ezekbe nem lehet a folyadékszintet utántölteni, márpedig a magasabb feszültséggel történő töltés elpárologtatja a vizet, és ezt időnként pótolni kell.

Rengeteg dolog befolyásolja, hogy egy aksi mit bír ki. Az életkor csak egy adat a sok közül. Töltési/kisütési ciklusok száma, átlagos töltöttségi állapot, mennyit rázkódik az aksi(!), túlterhelések, mélykisütések.  Ja, és az elektrolit szintje. Kacsint

A rossz, lemerült aksi egyébként a fogyasztást is megnöveli. 1/2 L/100 Km simán összejön belőle.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!