95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #15 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 18:42:43 » |
|
Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladlac
|
|
« Hozzászólás #16 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 18:59:49 » |
|
Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? Az akku az olyan alkatrész, ami akkor tart tovább, ha állandóan használják. Ha áll a kocsi, akkor időnként fel kell tölteni, vagy legalább menni vele, míg magához nem tér. Az akku élettartama változó, állítólag, ha három telet kihúzott, akkor már nem szabad megsértődni, ha meghal. Nekem volt Ladában kétszer is nagyon hosszú ideig jó akku, mindkettő jugoszláv Trepcsa volt. (8! évig működött!). A Nubirám eredeti Daewoo akkuja meg 7 évig. De használni kell, sok állásnál tuti lerövidül az élettartama. Pláne a jeges Erdélyben! Ha nem használod, vedd ki, tarts a házban, és időnként töltsd fel, mert álló helyzetben is lassanként kisül. Ez mind szép és jó teli vagy ahogy mondod jeges időszakban na de a meleg Augusztusban is hosszú időnek számít a három hét Hosszúnak számíthat, ha csak régen ment a kocsi, és akkor is csak rövid távot. Meg ne feledd, hogy áramot vesz fel az óra, a riasztó is, még ha keveset is. Valószínűleg már nem is teljes értékű az 5 éves akku, mert már túl van néhány erdélyi telen is. Ezt vedd figyelembe! Ha ez nem csak egyszeri gond. lesz még ilyen a közeljövőben, akkor tuti, hogy a telet már nem fogja kibírni, akkor kell még időben újat venni- sajnos. Nekem is a légzsák hiba mellett kiolvasták a gyenge akkufeszültség hibát is! Erre megkérdeztem, hogy kezd kifeküdni az akksim? Mert akkor duzzogva bár, de hagyom gariba cserélni... Erre heves ellenállásba kezdtek, hogy csak érzékeny a computer a feszültség esésre... Persze, meg a falvédő esete...
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #17 Dátum: 2009. Szeptember 09. - 11:18:58 » |
|
Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? Az akku az olyan alkatrész, ami akkor tart tovább, ha állandóan használják. Ha áll a kocsi, akkor időnként fel kell tölteni, vagy legalább menni vele, míg magához nem tér. Az akku élettartama változó, állítólag, ha három telet kihúzott, akkor már nem szabad megsértődni, ha meghal. Nekem volt Ladában kétszer is nagyon hosszú ideig jó akku, mindkettő jugoszláv Trepcsa volt. (8! évig működött!). A Nubirám eredeti Daewoo akkuja meg 7 évig. De használni kell, sok állásnál tuti lerövidül az élettartama. Pláne a jeges Erdélyben! Ha nem használod, vedd ki, tarts a házban, és időnként töltsd fel, mert álló helyzetben is lassanként kisül. Én sokat használtam, mégis tönkre ment 2 év után. Akkor most mi az igazság?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #18 Dátum: 2009. Szeptember 09. - 11:33:31 » |
|
Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
Én ebben nem bíznék. Picit szemfényvesztés ez a dolog. Arra biztosan jó, hogy ha már teljesen kakukk az akksi, akkor azt megmutassa. De te hamarabb "észreveszed". Amikor kezd elfáradni az akksi, akkor az első gond amivel találkozol, az az, hogy este leteszed az autót, és reggel nem indul. Ez attól van, hogy a használat során az akku celláiból szép lassan, folyamatosan pereg ki az ólom massza. Az akku alján van egy iszap tér, amit pont azért találtak ki, hogy a lehulló massza ne zárja össze a lemezeket. Amikor megtelik az iszap tér ez mégis megtörténik. Ez a cella zárlat. Na ezt szépen ki is tudja mutatni a terhelő villa (meg a szervizes hűde-hajde műszer), csak te nem fogod addig használni a cuccot. Ugyanis az autó sokkal hamarabb fog "nem indulni". Még nincs teljes cella zárlat, amikor már elkezdi leszívni a töltést. Olyan, mintha égve hagynál egy égőt. Először csak egy kicsit, aztán egyre nagyobbat. Bebikázod a gépet, elmész a szervizbe, lemérik: minden rendben. Persze, mert addigra már töltött a generátor bele valamennyit, totál zárlat meg nincs. Ha rendszeresen nem indul, akkor meg kell mérni, hogy alap helyzetben a kocsi mennyi áramot vesz fel (minden bekapcsolva, beriasztózva. mintha otthagynád éjszakára). Ez az érték jóval 1 A alatt kell legyen. Ha alatta van, és mégse indul rendszeresen (és a töltése a kocsinak egyébként jó!!!), akkor csere. Mindegy, hogy az "okos" műszer mit mutat. Ha ennél nagyobb a kocsi áram felvétele, akkor valami elektromos gond van, az szívja le az akksit. Ebben az esetben ennek kell utána járni. A terhelő villa egy dologra jó: megmagyarázni a tulajnak, hogy az akksi bizony jó, és nem cserélik ki garanciában. (nem véletlen, hogy normális akksis úgy nézi meg a cuccot, hogy ott kell hagyni nála. Néhány javító töltés, aztán pihen a cucc. Ha elveszti a feszt. magától, akkor rossz.)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
|
« Hozzászólás #19 Dátum: 2009. Szeptember 09. - 17:47:23 » |
|
Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
Én ebben nem bíznék. Picit szemfényvesztés ez a dolog. Arra biztosan jó, hogy ha már teljesen kakukk az akksi, akkor azt megmutassa. De te hamarabb "észreveszed". Amikor kezd elfáradni az akksi, akkor az első gond amivel találkozol, az az, hogy este leteszed az autót, és reggel nem indul. Ez attól van, hogy a használat során az akku celláiból szép lassan, folyamatosan pereg ki az ólom massza. Az akku alján van egy iszap tér, amit pont azért találtak ki, hogy a lehulló massza ne zárja össze a lemezeket. Amikor megtelik az iszap tér ez mégis megtörténik. Ez a cella zárlat. Na ezt szépen ki is tudja mutatni a terhelő villa (meg a szervizes hűde-hajde műszer), csak te nem fogod addig használni a cuccot. Ugyanis az autó sokkal hamarabb fog "nem indulni". Még nincs teljes cella zárlat, amikor már elkezdi leszívni a töltést. Olyan, mintha égve hagynál egy égőt. Először csak egy kicsit, aztán egyre nagyobbat. Bebikázod a gépet, elmész a szervizbe, lemérik: minden rendben. Persze, mert addigra már töltött a generátor bele valamennyit, totál zárlat meg nincs. Ha rendszeresen nem indul, akkor meg kell mérni, hogy alap helyzetben a kocsi mennyi áramot vesz fel (minden bekapcsolva, beriasztózva. mintha otthagynád éjszakára). Ez az érték jóval 1 A alatt kell legyen. Ha alatta van, és mégse indul rendszeresen (és a töltése a kocsinak egyébként jó!!!), akkor csere. Mindegy, hogy az "okos" műszer mit mutat. Ha ennél nagyobb a kocsi áram felvétele, akkor valami elektromos gond van, az szívja le az akksit. Ebben az esetben ennek kell utána járni. A terhelő villa egy dologra jó: megmagyarázni a tulajnak, hogy az akksi bizony jó, és nem cserélik ki garanciában. (nem véletlen, hogy normális akksis úgy nézi meg a cuccot, hogy ott kell hagyni nála. Néhány javító töltés, aztán pihen a cucc. Ha elveszti a feszt. magától, akkor rossz.) Nem beszéltünk másról, csak én nem írtam le ilyen részletesen és terhelő villát írtam a méréshez ugyanakkor vannak már korszerűbb módszerek amik az indító áram és feszültség nagyságából is képesek megállapítani az aksi állapotát. A lassú cellazárlattal valóban nincs mit kezdeni, de ha csak a rövid távú használat és nagy energia fogyasztás okozza a gondot a rátöltés segíthet ezért érdemes kiméretni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #20 Dátum: 2009. Szeptember 10. - 13:27:28 » |
|
Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
Én ebben nem bíznék. Picit szemfényvesztés ez a dolog. Arra biztosan jó, hogy ha már teljesen kakukk az akksi, akkor azt megmutassa. De te hamarabb "észreveszed". Amikor kezd elfáradni az akksi, akkor az első gond amivel találkozol, az az, hogy este leteszed az autót, és reggel nem indul. Ez attól van, hogy a használat során az akku celláiból szép lassan, folyamatosan pereg ki az ólom massza. Az akku alján van egy iszap tér, amit pont azért találtak ki, hogy a lehulló massza ne zárja össze a lemezeket. Amikor megtelik az iszap tér ez mégis megtörténik. Ez a cella zárlat. Na ezt szépen ki is tudja mutatni a terhelő villa (meg a szervizes hűde-hajde műszer), csak te nem fogod addig használni a cuccot. Ugyanis az autó sokkal hamarabb fog "nem indulni". Még nincs teljes cella zárlat, amikor már elkezdi leszívni a töltést. Olyan, mintha égve hagynál egy égőt. Először csak egy kicsit, aztán egyre nagyobbat. Bebikázod a gépet, elmész a szervizbe, lemérik: minden rendben. Persze, mert addigra már töltött a generátor bele valamennyit, totál zárlat meg nincs. Ha rendszeresen nem indul, akkor meg kell mérni, hogy alap helyzetben a kocsi mennyi áramot vesz fel (minden bekapcsolva, beriasztózva. mintha otthagynád éjszakára). Ez az érték jóval 1 A alatt kell legyen. Ha alatta van, és mégse indul rendszeresen (és a töltése a kocsinak egyébként jó!!!), akkor csere. Mindegy, hogy az "okos" műszer mit mutat. Ha ennél nagyobb a kocsi áram felvétele, akkor valami elektromos gond van, az szívja le az akksit. Ebben az esetben ennek kell utána járni. A terhelő villa egy dologra jó: megmagyarázni a tulajnak, hogy az akksi bizony jó, és nem cserélik ki garanciában. (nem véletlen, hogy normális akksis úgy nézi meg a cuccot, hogy ott kell hagyni nála. Néhány javító töltés, aztán pihen a cucc. Ha elveszti a feszt. magától, akkor rossz.) Nem beszéltünk másról, csak én nem írtam le ilyen részletesen és terhelő villát írtam a méréshez ugyanakkor vannak már korszerűbb módszerek amik az indító áram és feszültség nagyságából is képesek megállapítani az aksi állapotát. A lassú cellazárlattal valóban nincs mit kezdeni, de ha csak a rövid távú használat és nagy energia fogyasztás okozza a gondot a rátöltés segíthet ezért érdemes kiméretni. Én csak akkor viszem el leméretni az akksit, ha még garis. Hiszen csak így érvényesíthetem a cserét. Ha már nem garis, nem teszem. Feltöltöm otthon (a "szervizben" sem tudnak mást tenni vele), és ha rövid időn belül megint cserben hagy, akkor (az autó fentebb már leírt ellenőrzése után!) csere. Én ebben az esetben fölösleges pénzkidobásnak tartom a szakember igénybevételét. Régen tudták javítani az akksikat, akkor jó megoldás volt. Ma már csak egyben lehet cserélni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #21 Dátum: 2010. Január 14. - 15:40:40 » |
|
Nem csuktam be a hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást. 10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak.
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #22 Dátum: 2010. Január 14. - 15:43:41 » |
|
Nem csuktam be a hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást. 10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta). Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult.
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #23 Dátum: 2010. Január 14. - 16:06:59 » |
|
Nem csuktam be a hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást. 10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta). Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Én ilyenkor a kulcsot használom
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
|
« Hozzászólás #24 Dátum: 2010. Január 14. - 16:10:27 » |
|
Nem csuktam be a hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást. 10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta). Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Én ilyenkor a kulcsot használom Csak nekem nincs az első ajtókon kulcsluk!
|
|
|
Naplózva
|
LPG
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #25 Dátum: 2010. Január 14. - 16:11:31 » |
|
Nem csuktam be a hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást. 10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta). Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Én ilyenkor a kulcsot használom Ha nincs eltüntetve, akkor igen, de Janinak van új hátsó kilincse is előre! Így biztonságosabb rossz emberek ellen tette. Nincs egyedül már ebben sem.
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #26 Dátum: 2010. Január 14. - 16:16:04 » |
|
De hogy a gonoszkodás után a témához is hozzászóljak, ma az asszony OFFos Alfájában is megérett a cserére az akksi. A tünet a Stocz úr által felvázolt lassú cellazárlat, vagyis ha 1-2 napot állt a gép, utána már nem indult, ennyi idő kellett neki ahhoz, hogy álltában lemerüljön.
A diagnózishoz nem kellett műszer, elég volt ránézni az akksira, pontosan látszott rajta az állapota...
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Pittike
|
|
« Hozzászólás #27 Dátum: 2010. Január 14. - 16:19:38 » |
|
He-he, ok csak gonoszkodok Sajnos ettől még kinyitják ha akarják... És még az üveget sem kell betörni hozzá. Az amatőr meg betöri az üveget, ezt tapasztalatból mondom
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
sebijoe
|
|
« Hozzászólás #28 Dátum: 2010. Január 14. - 16:19:49 » |
|
Nem csuktam be a hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást. 10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta). Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Én ilyenkor a kulcsot használom Ha nincs eltüntetve, akkor igen, de Janinak van új hátsó kilincse is előre! Így biztonságosabb rossz emberek ellen tette. Nincs egyedül már ebben sem. Igen az egyik ezüst SW-t mi megcsináltuk, még ők csak tervezgették, majd azután jött össze neki is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
gatsy
|
|
« Hozzászólás #29 Dátum: 2010. Június 11. - 10:07:58 » |
|
No tegnap kellemetlen meglepetés ért. Hétfőn letettem a kcosit (no prob, pöccre indult...), tegnap meg mentem volna Zsuzskáért du., és az össze reakció a kulcs elfordítására 1 kattanás.
Akufesz 9,49V. Tesóm gyorsreagálású erőként felvonult hozott töltőt, uh. ma reggelte 13,4re feltornáztuk, de kíváncsi leszek du-ra mennyi lesz.
Nincs kedvem új akut venni! Remélem inkább, hogy valami leszívta. De, mi? Az etanol elektronika? Uszkve 1 1/2 hónapja benne van, eddig nem volt gondja.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|