Lacetti klub fórum
2024. November 10. - 20:27:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 ... 9   Le
 
Szerző Téma: Hidegen rángatás  (Megtekintve 92240 alkalommal)
Cromagnon
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



« Dátum: 2007. Augusztus 31. - 11:33:41 »

Hy!
Nem tudom valakinél előfordult-e már de nekem most hogy 2 napig esett az eső hidegen indítás után nem lehet gázt adni mert egyből el kezd durrogni és rángatózni.Ha 3000 fölé nyomom a fordulatot amíg be nem melegszik a motor akkor jó viszont ha elengedem a gázt egyből dadog.Melegen semmi probléma sárga lámpa nincs.Ha viszont lehűl az autó kezdi elölről!Lehet hogy lambda szonda?Beázik?De akkor ha már egyszer bemelegedett gondolom kiszáradt akkor másnap miért kezdi elölről?
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Augusztus 31. - 11:57:29 »

Szevasz!
Nem hiszem, hogy lambda szonda. Inkább gyujtás. Ha csak dadogna, rángatózna akkor lehetne esetleg AC. A durrogás viszont gyujtásra utal.
Én legeglőször a gyertyakábeleket nézném/igazítanám meg a helyedben.
Sajnos elég sérülékenyek. Ha sötétben leveszed a motorburkolatot, és járó motor mellett ránézel, akkor a látványosabb hibákat mindjárt ki tudod szűrni: átugrik a szikra vhol.
A régi szerelőm azt tanácsolta, hogy szilikonnal fújjam be a kábeleket. Úgy később dörzsölődnek ki és húznak át. (Ehez ki kell venni öket a helyükről)
Nappal is leellenőrizheted a kábelt: fehér foltok jelzik a kidörzsölődést, benne fekete pont utal az áthúzásra.
De lehet, hogy az is elég, ha a gyertyapipákat lehúzod és jó erősen visszanyomod a helyére.
A trafónál is nézz körül. Ott is igazítsd meg a kábelt, ha szutykos törölgesd meg (a kábelt, és a trafót is).
Naplózva
Gyurgyesz
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2



« Hozzászólás #2 Dátum: 2008. április 04. - 13:54:55 »

SZiasztok!
Erről a hideg indításról annyit hogy az én lacettimnél 3hónapos a kocsi,4000km van benne, egy hete kezdődtek a bajok.Először azt vettem észre hogy kormol, pár napra rá már az első reggeli inditásnál füst jött ki a kipufogóból és rángatott nagyon. min. 20perc kellett neki mire bemelegedett ja és persze a sárga lámpa is felvillant. Elmentem a szervizbe hétfőn ott annyit mondtak hogy hajtsam meg hogy tankoljak bele jobb benzint,meg persze az adalék. Jo elmentem beletankoltam 100oktánszámut, elmentem egy kisebb útra, meghuzattam,na de a kocsi nem javult semmit. A lámpa nem világitott,persze ha hideg volt a motort minig kivillant.Ha 2-3 órát állt a kocsi beinditásnál megint kezdte, ja és mint egy traktor olyan hangja volt.Szerdára teljesen rossz volt a kocsi.Elvittem délután zárásra hogy nézzék meg ők is reggeli inditásnál.
A kocsi ott volt náluk. Másnap bementem a kocsiért, és kiderült hogy szétment az egész katalizátor. És hogy egy hét mire megjön az uj. Na de nekem ez  munkaeszközöm, akkor mivel menjek? Na végül is megoldották és kiütötték a katalizátort, hogy tudjak vele menni.Na de mire hazaértem kivillant az olajnyomás lámpa is.Na vissza  a szervizbe. Azt mondták le kell engedni az olajat és ujra kell tölteni, na de azt fizessem ki.Persze 2000res szervizen kicseréltettem nem fogom az ő hibájukbol ujra kifizetni. Na jo végül is mára már kicserélték, de a poén az egészbe, hogy kiderült 4liter helyett 5liter volt a tartályban és akkor engem kezdenek el hibáztatni, hogy biztos beletöltöttem valamit.Azért álljunk már le,hisz ők cseréltek olajat is. Tiszta röhej az egész.Az ő hibájuk miatt ****t be lehet a kocsim. Na de a katalizátor valamitől szét ment. Esetleg ha valaki tud valami segitséget vagy hogy mit lépjek. létszi irjatok!köszi!
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #3 Dátum: 2008. április 04. - 19:20:57 »

SZiasztok!
Erről a hideg indításról annyit hogy az én lacettimnél 3hónapos a kocsi,4000km van benne, egy hete kezdődtek a bajok.Először azt vettem észre hogy kormol, pár napra rá már az első reggeli inditásnál füst jött ki a kipufogóból és rángatott nagyon. min. 20perc kellett neki mire bemelegedett ja és persze a sárga lámpa is felvillant. Elmentem a szervizbe hétfőn ott annyit mondtak hogy hajtsam meg hogy tankoljak bele jobb benzint,meg persze az adalék. Jo elmentem beletankoltam 100oktánszámut, elmentem egy kisebb útra, meghuzattam,na de a kocsi nem javult semmit. A lámpa nem világitott,persze ha hideg volt a motort minig kivillant.Ha 2-3 órát állt a kocsi beinditásnál megint kezdte, ja és mint egy traktor olyan hangja volt.Szerdára teljesen rossz volt a kocsi.Elvittem délután zárásra hogy nézzék meg ők is reggeli inditásnál.
A kocsi ott volt náluk. Másnap bementem a kocsiért, és kiderült hogy szétment az egész katalizátor. És hogy egy hét mire megjön az uj. Na de nekem ez  munkaeszközöm, akkor mivel menjek? Na végül is megoldották és kiütötték a katalizátort, hogy tudjak vele menni.Na de mire hazaértem kivillant az olajnyomás lámpa is.Na vissza  a szervizbe. Azt mondták le kell engedni az olajat és ujra kell tölteni, na de azt fizessem ki.Persze 2000res szervizen kicseréltettem nem fogom az ő hibájukbol ujra kifizetni. Na jo végül is mára már kicserélték, de a poén az egészbe, hogy kiderült 4liter helyett 5liter volt a tartályban és akkor engem kezdenek el hibáztatni, hogy biztos beletöltöttem valamit.Azért álljunk már le,hisz ők cseréltek olajat is. Tiszta röhej az egész.Az ő hibájuk miatt ****t be lehet a kocsim. Na de a katalizátor valamitől szét ment. Esetleg ha valaki tud valami segitséget vagy hogy mit lépjek. létszi irjatok!köszi!
Magad mondtad a megoldást! Pontosan az olajtöbblet tette tönkre a katalizátorodat. Nem véletlenül van max a nívópálcán! A fölös olaj bekerült a kipufogórendszerbe. A katalizátor érzékeny darab:ütésre (láttam összetört katalizátort, amitől fulladozott a motor), benzinre, olajra, stb.
Csereautó 12 hónapon belül automatikusan jár (szavatosság), utána 36 hónapos koráig csak akkor, ha assistance szolgáltatást veszel igénybe. Ez meg egyszerű, mert ha kigyullad a lámpa, a gépkönyv szerint le kell állítani az autót az út szélén és hívni az assistance-t. Nem hagyni a segélyes faszinak hozzányúlni, hanem ragaszkodni a beszállításhoz! Utad folytatásához meg csereautót kell adniuk! Sokan ott bukják el ezt a dolgot, hogy checklámpánál bemennek az autóval, majd amikor megállapítják, hogy mi a baj, egyeztetnek egy időpontot a javításhoz. Előre egyeztetett időpont esetén (amit az ügyfél elfogad, tehát fel tud készülni arra, hogy nem lesz autója) nem jár csereautó 12 hónap után!
Utazz el valahova, majd egy kigyulladt lámpánál állítsd le az autódat az út szélén. A többit már tudod!  Vigyorog   
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #4 Dátum: 2008. április 05. - 08:13:20 »

Ezt a 2000res szervíz dolgot nem értem. Ilyen nem szerepel a szervízkönyvben. Melyik szervízbe vitted?
Naplózva
Fer962
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260



« Hozzászólás #5 Dátum: 2008. április 05. - 20:16:08 »

Ezt a 2000res szervíz dolgot nem értem. Ilyen nem szerepel a szervízkönyvben. Melyik szervízbe vitted?
Új autó átadásakor szokták javasolni a szervizekben.
Naplózva

http://img176.imageshack.us/img176/5922/chevr3gq9.gif
Ahogy tanult barátom mondja -> "mint tudjuk sok függ mindentől"
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3425


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #6 Dátum: 2008. április 05. - 20:21:55 »

Ezt a 2000res szervíz dolgot nem értem. Ilyen nem szerepel a szervízkönyvben. Melyik szervízbe vitted?
Új autó átadásakor szokták javasolni a szervizekben.
Ja! Jó bevétel, ruppót sem ér!
Pénzkidobás...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Fer962
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260



« Hozzászólás #7 Dátum: 2008. április 05. - 20:23:52 »

Ezt a 2000res szervíz dolgot nem értem. Ilyen nem szerepel a szervízkönyvben. Melyik szervízbe vitted?
Új autó átadásakor szokták javasolni a szervizekben.
Ja! Jó bevétel, ruppót sem ér!
Pénzkidobás...
Én sem érveltem mellette, csak a szervizes szokást mondtam el
Naplózva

http://img176.imageshack.us/img176/5922/chevr3gq9.gif
Ahogy tanult barátom mondja -> "mint tudjuk sok függ mindentől"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #8 Dátum: 2008. április 05. - 20:53:12 »

Annyit azért érvelnék mellette. 6000-nél én vittem olajat egy soronkívüli cseréhez. Nos a gyári szutyok olaj elég csúnya fekete volt ami lejött. Utána 16000-nél az általam vitt castrol lényegesen szebb, amolyan átlagos használt sötétbarna forma. A leeresztőcsavaron is több trutyi volt az első 6000-esnél. Én még mindig azt mondom, hogy nem árt a gyári megmunkálás után egy első olajcserét párezer km után megcsinálni, mert mi van, ha a fémreszeléket felkapja a szivattyú a teknőből és végigjárja mégegyszer a motort? 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #9 Dátum: 2008. április 05. - 21:38:13 »

Annyit azért érvelnék mellette. 6000-nél én vittem olajat egy soronkívüli cseréhez. Nos a gyári szutyok olaj elég csúnya fekete volt ami lejött. Utána 16000-nél az általam vitt castrol lényegesen szebb, amolyan átlagos használt sötétbarna forma. A leeresztőcsavaron is több trutyi volt az első 6000-esnél. Én még mindig azt mondom, hogy nem árt a gyári megmunkálás után egy első olajcserét párezer km után megcsinálni, mert mi van, ha a fémreszeléket felkapja a szivattyú a teknőből és végigjárja mégegyszer a motort? 
Bár eddig csak 1 új autóm volt ezen kívül, a Kalos, nekem a szervíz akkor sem mondta, mégcsak nem is ajánlotta a 2000res olajcserét. Bár hallottam már más márkáknál, hogy kötelező (pl egy kínai valami Ceo, amit most kezdenek forgalmazni).
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #10 Dátum: 2009. Február 24. - 18:49:24 »

Mostanában kezdte ezt a hibajelenséget produkálni:
Csakis hidegen indítva! Alapjárat mint a cövek, de ha elindulok a kocsival, akkor úgy megy, mintha én nyomogatnám lassú ütemben a gázpedált, majd engedném fel. Kb. 1-2 másodperces frekvenciával. Érezni is az autón, hogy egyforma gázpedál állásnál az autó gyorsít-lassít-gyorsít-lassít. Ez tart párszáz métert, max 1-2 km-t, aztán eltűnik, minden rendben utána.
Lehet, hogy ebben a hidegben annyira ráállítana a gázból, hogy ennyire már nem képes és a megfeszített gázbovden miatt egyből a gázpedálon húz? (lehet nem érthető amit írtam)
Az érdekes az, hogy álló helyzetben próbáltam egyhelyben tartani a gázpedált és szépen tartotta a fordulatot, nem ugrált. Tehát így nem produkálja.
Tapasztalt már valaki ilyet? Ma beugrottam a szervízbe, de akkor már meleg volt a motor és elmondás alapján nem tudták behatárolni a hibajelenséget. Nem is találkoztak még ilyennel.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #11 Dátum: 2009. Február 24. - 18:58:21 »

Mostanában kezdte ezt a hibajelenséget produkálni:
Csakis hidegen indítva! Alapjárat mint a cövek, de ha elindulok a kocsival, akkor úgy megy, mintha én nyomogatnám lassú ütemben a gázpedált, majd engedném fel. Kb. 1-2 másodperces frekvenciával. Érezni is az autón, hogy egyforma gázpedál állásnál az autó gyorsít-lassít-gyorsít-lassít. Ez tart párszáz métert, max 1-2 km-t, aztán eltűnik, minden rendben utána.
Lehet, hogy ebben a hidegben annyira ráállítana a gázból, hogy ennyire már nem képes és a megfeszített gázbovden miatt egyből a gázpedálon húz? (lehet nem érthető amit írtam)
Az érdekes az, hogy álló helyzetben próbáltam egyhelyben tartani a gázpedált és szépen tartotta a fordulatot, nem ugrált. Tehát így nem produkálja.
Tapasztalt már valaki ilyet? Ma beugrottam a szervízbe, de akkor már meleg volt a motor és elmondás alapján nem tudták behatárolni a hibajelenséget. Nem is találkoztak még ilyennel.
Szerintem fáztál a kocsiban, és vacogtál, remegett a lábad, az okozta az egyenetlenséget. Vegyél gyapjú zoknit, jéger alsót, és megjavul a kocsid, és hamarosan ez sem kell, mert vége lesz a télnek még az idén! Kacsint Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #12 Dátum: 2009. Február 24. - 19:31:19 »

Mostanában kezdte ezt a hibajelenséget produkálni:
Csakis hidegen indítva! Alapjárat mint a cövek, de ha elindulok a kocsival, akkor úgy megy, mintha én nyomogatnám lassú ütemben a gázpedált, majd engedném fel. Kb. 1-2 másodperces frekvenciával. Érezni is az autón, hogy egyforma gázpedál állásnál az autó gyorsít-lassít-gyorsít-lassít. Ez tart párszáz métert, max 1-2 km-t, aztán eltűnik, minden rendben utána.
Lehet, hogy ebben a hidegben annyira ráállítana a gázból, hogy ennyire már nem képes és a megfeszített gázbovden miatt egyből a gázpedálon húz? (lehet nem érthető amit írtam)
Az érdekes az, hogy álló helyzetben próbáltam egyhelyben tartani a gázpedált és szépen tartotta a fordulatot, nem ugrált. Tehát így nem produkálja.
Tapasztalt már valaki ilyet? Ma beugrottam a szervízbe, de akkor már meleg volt a motor és elmondás alapján nem tudták behatárolni a hibajelenséget. Nem is találkoztak még ilyennel.
Szerintem fáztál a kocsiban, és vacogtál, remegett a lábad, az okozta az egyenetlenséget. Vegyél gyapjú zoknit, jéger alsót, és megjavul a kocsid, és hamarosan ez sem kell, mert vége lesz a télnek még az idén! Kacsint Vigyorog
Gidy! Ezt minden nap eljátssza. Komolyan!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #13 Dátum: 2009. Február 24. - 21:52:56 »

Mostanában kezdte ezt a hibajelenséget produkálni:
Csakis hidegen indítva! Alapjárat mint a cövek, de ha elindulok a kocsival, akkor úgy megy, mintha én nyomogatnám lassú ütemben a gázpedált, majd engedném fel. Kb. 1-2 másodperces frekvenciával. Érezni is az autón, hogy egyforma gázpedál állásnál az autó gyorsít-lassít-gyorsít-lassít. Ez tart párszáz métert, max 1-2 km-t, aztán eltűnik, minden rendben utána.
Lehet, hogy ebben a hidegben annyira ráállítana a gázból, hogy ennyire már nem képes és a megfeszített gázbovden miatt egyből a gázpedálon húz? (lehet nem érthető amit írtam)
Az érdekes az, hogy álló helyzetben próbáltam egyhelyben tartani a gázpedált és szépen tartotta a fordulatot, nem ugrált. Tehát így nem produkálja.
Tapasztalt már valaki ilyet? Ma beugrottam a szervízbe, de akkor már meleg volt a motor és elmondás alapján nem tudták behatárolni a hibajelenséget. Nem is találkoztak még ilyennel.
Én kipróbálnám, hogy mi van akkor, ha lazább a gázbovden. Jobbat nem tudok.
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #14 Dátum: 2009. Február 24. - 22:59:24 »

Mostanában kezdte ezt a hibajelenséget produkálni:
Csakis hidegen indítva! Alapjárat mint a cövek, de ha elindulok a kocsival, akkor úgy megy, mintha én nyomogatnám lassú ütemben a gázpedált, majd engedném fel. Kb. 1-2 másodperces frekvenciával. Érezni is az autón, hogy egyforma gázpedál állásnál az autó gyorsít-lassít-gyorsít-lassít. Ez tart párszáz métert, max 1-2 km-t, aztán eltűnik, minden rendben utána.
Lehet, hogy ebben a hidegben annyira ráállítana a gázból, hogy ennyire már nem képes és a megfeszített gázbovden miatt egyből a gázpedálon húz? (lehet nem érthető amit írtam)
Az érdekes az, hogy álló helyzetben próbáltam egyhelyben tartani a gázpedált és szépen tartotta a fordulatot, nem ugrált. Tehát így nem produkálja.
Tapasztalt már valaki ilyet? Ma beugrottam a szervízbe, de akkor már meleg volt a motor és elmondás alapján nem tudták behatárolni a hibajelenséget. Nem is találkoztak még ilyennel.
Én kipróbálnám, hogy mi van akkor, ha lazább a gázbovden. Jobbat nem tudok.
Megmondom őszintén, hogy már én is gondoltam erre. Anno megfeszítettem, de azóta már engedtem rajta egy egységnyit. Hétvégén lehet engedek még rajta. Inkább, mint egyből szétszedni, vagy otthagyni a szervízben és másnap próbálgasság hidegen...
Lehet, hogy ezért van gyárilag lazára hagyva a bovden, mert nem tudták kiküszöbölni, hogy a pedálba is beleverjen az elektronika? Piti hiba lenne, de nem elképzelhető egy átfésült régebbi konstrukciónál, hogy néhol hagyják a régi technikát.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: [1] 2 3 ... 9   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!