Lacetti klub fórum
2024. Május 03. - 10:09:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 533580 alkalommal)
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #1470 Dátum: 2014. Február 18. - 08:30:39 »

Weres Cartárs így járt katalizátor ügyben, tán két és fél éve. A P0300 hibakód (ismételten és nyomatékosan!) nem kizárólag gyújtáskimaradást jelent. Helyesen különböző henger égéskimaradás. Nagyon fontos a hibakód értelmezése, sajnos autószerelő kollégák is igen "pongyolán" kezelik. Az EGR szelep működési visszacsatolást pedig magában a szelepben levő jeladó végzi. Az EGR szelep cseréje előtt fontos ellenőrizni a szelepre menő vezetékeket, egészen a vezérlőegységig. Találkoztam már olyan esettel, ahol a vezeték volt hibás. Elég drága dolog próbálkozni. A katalizátor pedig nem fog "beégni"! Ha vadonat új, akkor az már az első beindításkor üzemképes lesz, ha használt és jó, szintén. Amennyiben a katalizátor nem jó, arra van "saját" hibakód, például P0420.

Közben megtaláltam:    2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély).
Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
Tomi! Amikor utoljára pánikoltam nálad novemberben, akkor nem P300-am volt? Tudod, amikor nem akart menni a taliga 4 nap állás után. Égéskimaradás volt, de a hibakódra nem emlékszem. Lhet nálam is meg kellene kuksizni majd a katalizátort?
Persze, lehet. De minek? na, így terjed az "urban legend"!
Akkor ne parázzak? Mosolyog  Azóta megy gond nélkül. Most mondjuk nem, de nem is vagyok otthon.
En viszont parazzok, ugyanis volt mar parszor P0420-om, de legutobb az AutoGPL F-ATI-nal azt mondta a mernok hogy, rosz minosegu autogaz is dobhat katalizator kodot. Ettol most mar nem maradok nyugodt es mihelyt az ido melegedik meg egy kicst azonnal bele kukkolok a katalizatorba, ha csak addig nem lessz ujabb hibakod, isten ments.
Naplózva

Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #1471 Dátum: 2014. Február 18. - 20:24:50 »

Weres Cartárs így járt katalizátor ügyben, tán két és fél éve. A P0300 hibakód (ismételten és nyomatékosan!) nem kizárólag gyújtáskimaradást jelent. Helyesen különböző henger égéskimaradás. Nagyon fontos a hibakód értelmezése, sajnos autószerelő kollégák is igen "pongyolán" kezelik. Az EGR szelep működési visszacsatolást pedig magában a szelepben levő jeladó végzi. Az EGR szelep cseréje előtt fontos ellenőrizni a szelepre menő vezetékeket, egészen a vezérlőegységig. Találkoztam már olyan esettel, ahol a vezeték volt hibás. Elég drága dolog próbálkozni. A katalizátor pedig nem fog "beégni"! Ha vadonat új, akkor az már az első beindításkor üzemképes lesz, ha használt és jó, szintén. Amennyiben a katalizátor nem jó, arra van "saját" hibakód, például P0420.

Közben megtaláltam:    2012. február 12.-Nos, egyenlőre tegyünk pontot Weres autójának a hibáira. A gond alapvetően a következő: a katalizátor valami okból kifolyólag összetört, a motor felőli kb. egyharmada. Ezek a diónyi darabok addig vergődtek, míg hintőpor finomságúvá nem őrlődtek. Ez a finom por a motor bizonyos működési fázisaiban visszajutott a hengerekbe és igen finom, a löket irányában látható karcokat koptatott a hengerfalba. A sérülés mértéke cirka annyi, amennyit egy hónolással ki lehetne venni, viszont így a dugattyú illesztési hézagnak annyi. A kompresszió hiányt az apró, finom szemcsétől a dugattyú horonyban szorosan járó kompresszió gyűrű okozta (pont a két gyengélkedő hengernél). Megfelelő oldószerben történő néhány órányi áztatás hatására visszalazultak és hibátlanul mozognak a helyükön. A henger méretében szinte nem mérhető kopás (max. 1-2 századmiliméter), az eredeti gyűrűk mérete is jó. Új gyűrű beszerelése újra hónolt hengerfalhoz lenne indokolt. Ahhoz meg dugattyú is kellene, ami meg nincs. A teljesítmény csökkenést az összetört és részlegesen bedugult katalizátor okozta (hogy az mitől történt, még rejtély).
Egyébként pedig Weres autójának hibás működése egy ideje ismert volt, de fáradságot egyetlen helyen sem vettek ennek kiderítésére. Látatlanban történő találgatás viszont igen szép számmal volt. Én szétszedtem és vállaltam az esetleges fölösleges munka és alkatrész terhét. Így én láttam és mértem, felvázoltam az alternatívákat.
Tomi! Amikor utoljára pánikoltam nálad novemberben, akkor nem P300-am volt? Tudod, amikor nem akart menni a taliga 4 nap állás után. Égéskimaradás volt, de a hibakódra nem emlékszem. Lhet nálam is meg kellene kuksizni majd a katalizátort?
Persze, lehet. De minek? na, így terjed az "urban legend"!
Akkor ne parázzak? Mosolyog  Azóta megy gond nélkül. Most mondjuk nem, de nem is vagyok otthon.
En viszont parazzok, ugyanis volt mar parszor P0420-om, de legutobb az AutoGPL F-ATI-nal azt mondta a mernok hogy, rosz minosegu autogaz is dobhat katalizator kodot. Ettol most mar nem maradok nyugodt es mihelyt az ido melegedik meg egy kicst azonnal bele kukkolok a katalizatorba, ha csak addig nem lessz ujabb hibakod, isten ments.
Na ez az igazi -már bocsánat- baromság! Az autógáz eleve sokkal tisztább mint a benzin. Magasabb az égéshője a benzinnél, ami segíti a katalizátort, hogy elérje gyorsan az aktív hőfokát.Kevésbé károsítja, mivel esetleges égéskimaradás esetén egy gáznemű anyag halad át rajta (sokkal kisebb sűrűségű, mint a benzin), ellenben a benzinnel, ami folyadék állapotban terheli. A p420 az p0420 és kész. Katalizátor elégtelen hatásfok. Nem nézegetni kell, hanem idővel cserélni. Sajnos.
Naplózva
zsozsi
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 66



« Hozzászólás #1472 Dátum: 2014. április 26. - 17:22:04 »

Üdv!

Egy évnyi hullámzás után lezártam a füst útját az EGR szelepnél. Menten egy próbakört, nem rángatott, mint eddig.
0,35 mm vastag alulemezt vágtam (ofszet nyomólemez), mit gondoltok meddig bírja vagy sürgősen keressek vastagabbat?

köszi
Naplózva
Yeti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 631


Lacetti Sedan Elite 1.6 LPG + Radar (Csolnok)


WWW
« Hozzászólás #1473 Dátum: 2014. április 27. - 13:20:15 »

Üdv!

Egy évnyi hullámzás után lezártam a füst útját az EGR szelepnél. Menten egy próbakört, nem rángatott, mint eddig.
0,35 mm vastag alulemezt vágtam (ofszet nyomólemez), mit gondoltok meddig bírja vagy sürgősen keressek vastagabbat?

köszi
Nekem ugyanilyen lemez volt a Lanosban, 4 év után mikor eladtam ellenőriztem, mintha új lett volna.  Kacsint
Naplózva

zsozsi
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 66



« Hozzászólás #1474 Dátum: 2014. április 27. - 13:42:11 »

Üdv!

Egyébként óriási különbség mennyire másként megy ez az autó EGR nélkül! Ez az egy hibája volt, de most sokkal jobban tetszik.
Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #1475 Dátum: 2014. április 29. - 15:19:33 »

Üdv!

Egy évnyi hullámzás után lezártam a füst útját az EGR szelepnél. Menten egy próbakört, nem rángatott, mint eddig.
0,35 mm vastag alulemezt vágtam (ofszet nyomólemez), mit gondoltok meddig bírja vagy sürgősen keressek vastagabbat?

köszi
Nekem ugyanilyen lemez volt a Lanosban, 4 év után mikor eladtam ellenőriztem, mintha új lett volna.  Kacsint


Nem tudom mér ezek a típusok rángatnak ,vezettem már Opelt fiátot és nem rángattak legszívesebben motort és váltót cserélnék velük de kasznit nem.     
Naplózva
Laguna 2 1.9dci
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Hozzászólás #1476 Dátum: 2014. április 30. - 08:38:42 »

Sziasztok

Egy kis help kellene,fater 1.4es 2006os gépe rángat meg ha kinyomom a kuplungot visszaesik a fordulat és alig akar menni mi lehet a hiba?Köszi a segítséget előre is
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1477 Dátum: 2014. április 30. - 13:23:13 »

Sziasztok

Egy kis help kellene,fater 1.4es 2006os gépe rángat meg ha kinyomom a kuplungot visszaesik a fordulat és alig akar menni mi lehet a hiba?Köszi a segítséget előre is

Check lámpa világít?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1478 Dátum: 2014. április 30. - 13:52:45 »

Sziasztok

Egy kis help kellene,fater 1.4es 2006os gépe rángat meg ha kinyomom a kuplungot visszaesik a fordulat és alig akar menni mi lehet a hiba?Köszi a segítséget előre is

ez így nagyon kevés info,szinte bármi lehet,autó nélkül NEM lehet megmondani
Naplózva

70/4334431
roberto075
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #1479 Dátum: 2015. Június 14. - 20:52:12 »

Szervusztok,
 
Kb. 1 hónapja lefalaztam az EGR szelepet és ma meg is érkezett a P1402-es hibakód.
 
Az autó 2004-es még Euro 3-as.
 
A Lacetti Klubos fórumot a lefalazás előtt átolvastam, akkor még nem volt megoldás arra, hogy az ECU-ban ki lehessen kapcsolni az EGR vsszavezetés ellenőrzése funkciót szoftveresen.
 
Ismertek erre működő megoldást?
 
Szeretném meghagyni a lefalazást, mert szebben muzsikál így az Autó, de ahibakódot sem szeretném állandóan nézni a műszerfalon Mosolyog
 
Roberto
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1480 Dátum: 2015. Június 15. - 07:29:34 »

Szervusztok,
 
Kb. 1 hónapja lefalaztam az EGR szelepet és ma meg is érkezett a P1402-es hibakód.
 
Az autó 2004-es még Euro 3-as.
 
A Lacetti Klubos fórumot a lefalazás előtt átolvastam, akkor még nem volt megoldás arra, hogy az ECU-ban ki lehessen kapcsolni az EGR vsszavezetés ellenőrzése funkciót szoftveresen.
 
Ismertek erre működő megoldást?
 
Szeretném meghagyni a lefalazást, mert szebben muzsikál így az Autó, de ahibakódot sem szeretném állandóan nézni a műszerfalon Mosolyog
 
Roberto

Vágsz egy kb. 1x1 cm méretű fekete szigszalagot. Ráragasztod a check lámpára és kész. Nem szép, de célratörő és hatásos.
Naplózva
roberto075
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #1481 Dátum: 2015. Június 17. - 20:24:24 »

Köszönöm, de ennél ezért igényesebb megoldáson gondolkodom Mosolyog
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1482 Dátum: 2015. Június 18. - 06:35:47 »

Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.

Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét?
« Utoljára szerkesztve: 2015. Június 18. - 09:50:18 írta kubu87 » Naplózva
roberto075
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #1483 Dátum: 2015. Június 19. - 21:28:38 »

Éppen kutatásban vagyok, szerintem lesz megoldás, ha megvan jelentkezem Mosolyog
Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #1484 Dátum: 2015. Június 24. - 17:01:19 »

Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.

Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét?
[/quote
]

A nagy tudású szerelőink.,, mi érzékeli  a vissza áramlás tényét .pl nyomás.hőfok .égéstermék elemzés ,sokunknak 5.6.éve le van falazva, és nincs gond .
Naplózva
Oldalak: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!