Lacetti klub fórum
2024. Június 01. - 10:40:44 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 277975 alkalommal)
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #105 Dátum: 2009. December 18. - 20:43:03 »

Gondolom jeladó hiba.
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #106 Dátum: 2009. December 18. - 21:24:47 »

Gondolom jeladó hiba.
ezt a hibát kilehet mérni? Mondjuk azzal a berendezésel (OBD)?
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #107 Dátum: 2009. December 19. - 15:35:06 »

Gondolom jeladó hiba.
ezt a hibát kilehet mérni? Mondjuk azzal a berendezésel (OBD)?
A miénkkel nem biztos (nem tudom, még nem volt ilyen teszt  Kacsint).
Külön rendszer, nem az ECU vezérli.
A gyári műszer biztosan tudja kezelni - az sokkal több értékhez/funkcióhoz fér hozzá (végül is ez a dolga  Kacsint).
Irány a szerviz (gondolom Gárdonyból nem éri meg felautózni ezért. Persze ha jössz, és össze tudjuk egyeztetni az időpontot részemről nincs akadálya egy próbának  Kacsint).
« Utoljára szerkesztve: 2009. December 19. - 15:37:33 írta Stocz » Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #108 Dátum: 2009. December 19. - 19:35:17 »

Gondolom jeladó hiba.
Ezt is örökölte opeléktől?....
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #109 Dátum: 2010. Január 13. - 10:25:19 »

 Végig olvastam újra az előző hozzászolásokat de nem talaltam hasonló hibát senkitől, tehát még ilyen nem volt.
::)A tegnap este különös dolgot eszleltem az auton, Brassóbol haza jövet kb 60km, jó tempoban semmi eroltetés, de mikor megálltam és kiszállok füstöl a jobbelső kerék , rettenetes fékbetet szag, tapogatom korbe s ez az egy süt süt olyan meleg .
Szerintetek is blokált a fékem?  He De miért nem jelzett valami fékhibát He Ma megnézem mi lehet a gond, de szivesen látok, olvasok minden hozzászolást, jótanácsot
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #110 Dátum: 2010. Január 13. - 14:17:42 »

Végig olvastam újra az előző hozzászolásokat de nem talaltam hasonló hibát senkitől, tehát még ilyen nem volt.
::)A tegnap este különös dolgot eszleltem az auton, Brassóbol haza jövet kb 60km, jó tempoban semmi eroltetés, de mikor megálltam és kiszállok füstöl a jobbelső kerék , rettenetes fékbetet szag, tapogatom korbe s ez az egy süt süt olyan meleg .
Szerintetek is blokált a fékem?  He De miért nem jelzett valami fékhibát He Ma megnézem mi lehet a gond, de szivesen látok, olvasok minden hozzászolást, jótanácsot
Ha megszorul a fék (nem blokkol! Akkor nem is tudtál volna autózni), akkor melegszik. Ezt nem jelzi semmi. Csak a kezed-lábad-tested. Érzed, hogy nem úgy megy az autó ahogy szokott/kellene.

Fékjavítás szakembert igénylő munka! Ha az vagy hajrá. Ha nem, akkor szerviz. Munkahenger javítás/csere. Szükség szerint. Fékbetét (és nagy valószínűséggel féktárcsa) csere.
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #111 Dátum: 2010. Január 13. - 14:40:11 »

  Megtörtént az elenörzés, de nem találtam semmi emlitésre meltó hibát (hál-istennek), lehetséges hogy egy kövecske vagy bármi bekerülhetett a fékbetét mellé és azt nem engedte fellazulni egy bizonyos időn át. Lebontottam a fekrendszert, a betétek jók kb. 8-9mm, de viszont a tárcsának már van némi pereme.
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #112 Dátum: 2010. Január 13. - 14:43:41 »

Megtörtént az elenörzés, de nem találtam semmi emlitésre meltó hibát (hál-istennek), lehetséges hogy egy kövecske vagy bármi bekerülhetett a fékbetét mellé és azt nem engedte fellazulni egy bizonyos időn át. Lebontottam a fekrendszert, a betétek jók kb. 8-9mm, de viszont a tárcsának már van némi pereme.
Ezt nem tartom túl valószínűnek.
min. a munkahengert meg kell tisztítani, és a fékbetétet+féknyerget átnézni+tisztítani.
Kavics miatt nem szorul meg.
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #113 Dátum: 2010. Január 13. - 14:47:23 »

Megtörtént az elenörzés, de nem találtam semmi emlitésre meltó hibát (hál-istennek), lehetséges hogy egy kövecske vagy bármi bekerülhetett a fékbetét mellé és azt nem engedte fellazulni egy bizonyos időn át. Lebontottam a fekrendszert, a betétek jók kb. 8-9mm, de viszont a tárcsának már van némi pereme.
Ezt nem tartom túl valószínűnek.
min. a munkahengert meg kell tisztítani, és a fékbetétet+féknyerget átnézni+tisztítani.
Kavics miatt nem szorul meg.
::)Ez történt ma délelőt ső szinte ebben a sorrendben is, minden tökéletes, tehát marad a tanácstalanság hogy mi okozhatta He
Naplózva

ocsaia
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7


« Hozzászólás #114 Dátum: 2010. Január 13. - 20:39:00 »

Nekem ugyanez, csak a bal hátsó fékkel. Alig volt észlelhető az autó viselkedésén. mondanom sem kell, mikor másnap bevittem a szervízbe már semmi baja nem volt. a tárcsán látszott egy kicsit, hogy elszineződött. Kitisztították, de ma megint melegedett. Igaz már figyeltem rá. Nem tudom mi lehet, szerintem a fékdugattyú időnként "beakad" mert nem állandó a jelenség.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #115 Dátum: 2010. Január 16. - 15:55:06 »

Nekem ugyanez, csak a bal hátsó fékkel. Alig volt észlelhető az autó viselkedésén. mondanom sem kell, mikor másnap bevittem a szervízbe már semmi baja nem volt. a tárcsán látszott egy kicsit, hogy elszineződött. Kitisztították, de ma megint melegedett. Igaz már figyeltem rá. Nem tudom mi lehet, szerintem a fékdugattyú időnként "beakad" mert nem állandó a jelenség.
Ez a jelenség leginkább akkor szokott jelentkezni, ha egy autót nagyon keveset használnak, vagy sokat állt.
Vagy ha valaki nagyon kímélősen használja, óvatosan fékezget, aztán egyszer mégis nyomni kell neki egy nagyot.

Félve írom le, hogy én hogyan szoktam a fék dugattyút megtisztítani (nem azért, mert rossz a módszer - ez az elmúlt ~25 év alatt már kiderült volna  Kacsint - hanem mert a féknél nagyon észnél kell lenni. Mit/miért/hogyan csinál az ember).
Tehát:
- fék munkahenger leszerel (fékcsőre vigyázni! nem törni, nem annál fogva lógatni a munka hengert. Lekötni nem kell.)
- fékbetétek ki
- fékbetétek, féknyereg megpucol. Az egymáson csúszó részek kaphatnak egy kis zsírt(!), de nem igazán szükséges. Ezt leginkább csak akkor szokták alkalmazni, ha zörögnek, csikorognak a fékek. És persze ha nem a fékbetét minősége/megégése miatt van a csikorgás!.
Van erre speciális kenőanyag, ha jól emlékszem a textar-é.
Én a Láng-nál vettem, de most nincs kéznél a tubus, hogy pontosan leellenőrizzem a márkáját. Ebből is látszik, hogy a Lacsinál még egyáltalán nem kellett használnom.
- fékdugattyút kinyomni a házból (fékpedált nyomod ÓVATOSAN!), de vigyázni arra, hogy ne nyomd ki teljesen.
- dugattyún lévő porvédő le, ellenőrizni, hogy nem sérült-e.
- dugattyú felületét lepucolni (simán egy tiszta ronggyal letörlöd), majd ellenőrizni. Berágódás nem lehet rajta.
- a dugattyú oldalát vékonyan bekenni zsírral.
- dugattyút visszanyomni a házba. Ez sokszor nem egyszerű művelet. Ütni nem szabad (nem is érdemes), nyomni kell. Puszta kézzel nem fog menni. A legjobb. ha van kéznél egy csapágy lehúzó. Mosolyog
- porvédő vissza
- fék összeszerel.

Ha ezek után is megszorul, akkor csere.
Ez persze csak akkor igaz, ha mindig egy, és mindig ugyan az a henger szorul meg!
Ha több keréknél is jelentkezik, akkor főfékhenger probléma is lehet!

A FÉKBETÉTEK ÉS A FÉKTÁRCSA FELSZÍNÉRE FOKOZOTTAN ÜGYELNI KELL! SZENNYEZŐ ANYAG, KÜLÖNÖSEN ZSÍR, OLAJ NEM KERÜLHET RÁ!
MÉG A KEZEDRŐL SEM!!! 
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #116 Dátum: 2010. Január 18. - 17:44:43 »

Megtörtént az elenörzés, de nem találtam semmi emlitésre meltó hibát (hál-istennek), lehetséges hogy egy kövecske vagy bármi bekerülhetett a fékbetét mellé és azt nem engedte fellazulni egy bizonyos időn át. Lebontottam a fekrendszert, a betétek jók kb. 8-9mm, de viszont a tárcsának már van némi pereme.
Ezt nem tartom túl valószínűnek.
min. a munkahengert meg kell tisztítani, és a fékbetétet+féknyerget átnézni+tisztítani.
Kavics miatt nem szorul meg.
::)Ez történt ma délelőt ső szinte ebben a sorrendben is, minden tökéletes, tehát marad a tanácstalanság hogy mi okozhatta He

És persze  :'(bejött amit nem igazán vártam, ma megint megszorult, sőt a legrosszabkór, időre kelett volna beérni feleségemnek Sepsiszentgyörgyre valami analizisekre és felúton ismét beszorult a jobbelőfékem. Nem is mertem tovabb menni, hivtam az unokaöcsémet hogy hozzon egy autot és az enyémet vigye vissza óvatosan. Útközben felengedett és hazáig nem is volt semmi gond, állítása szerint, igaz nem is használta a féket.
Még délelőtt hazaértem és rögtön nekiláttam a munkának, végigcsináltam az egész müveletet ahogy én tudtam és kiegészitve azzal amit Stocz is tanácsolt. nem látszik a munkahengeren még karcolás sem, vajmi kevés szenyeződés, mit le is tudtam törülni könyedén, be olajoztam vékonyan, az többi alkatrész is megtisztitva, vissza minden a helyére és proba út.
Párszáz méter néhány erőteljesebb fékezés és már nen lehet tapizni a féktárcsát, nagyon felforósodott rövid idő alatt. Most már abszolut tanácstalan vagyok, holnap kérek előjegyzest valamelyik szervízben. Legalabb tudjak egy dolgot biztosabbra.   
Naplózva

sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #117 Dátum: 2010. Január 18. - 18:25:26 »

Megtörtént az elenörzés, de nem találtam semmi emlitésre meltó hibát (hál-istennek), lehetséges hogy egy kövecske vagy bármi bekerülhetett a fékbetét mellé és azt nem engedte fellazulni egy bizonyos időn át. Lebontottam a fekrendszert, a betétek jók kb. 8-9mm, de viszont a tárcsának már van némi pereme.
Ezt nem tartom túl valószínűnek.
min. a munkahengert meg kell tisztítani, és a fékbetétet+féknyerget átnézni+tisztítani.
Kavics miatt nem szorul meg.
::)Ez történt ma délelőt ső szinte ebben a sorrendben is, minden tökéletes, tehát marad a tanácstalanság hogy mi okozhatta He

És persze  :'(bejött amit nem igazán vártam, ma megint megszorult, sőt a legrosszabkór, időre kelett volna beérni feleségemnek Sepsiszentgyörgyre valami analizisekre és felúton ismét beszorult a jobbelőfékem. Nem is mertem tovabb menni, hivtam az unokaöcsémet hogy hozzon egy autot és az enyémet vigye vissza óvatosan. Útközben felengedett és hazáig nem is volt semmi gond, állítása szerint, igaz nem is használta a féket.
Még délelőtt hazaértem és rögtön nekiláttam a munkának, végigcsináltam az egész müveletet ahogy én tudtam és kiegészitve azzal amit Stocz is tanácsolt. nem látszik a munkahengeren még karcolás sem, vajmi kevés szenyeződés, mit le is tudtam törülni könyedén, be olajoztam vékonyan, az többi alkatrész is megtisztitva, vissza minden a helyére és proba út.
Párszáz méter néhány erőteljesebb fékezés és már nen lehet tapizni a féktárcsát, nagyon felforósodott rövid idő alatt. Most már abszolut tanácstalan vagyok, holnap kérek előjegyzest valamelyik szervízben. Legalabb tudjak egy dolgot biztosabbra.   

A hátsófékeknél van egy olyan széria ahol agumi fékcső meghibásodik elválik a több réteg egymástól és mint egy visszacsapó szelep úgy működik átengedi a nyomást de vissza nem így állandóan a tárcsához szorítja a fékbetétet, saját autós és a szervízben sebikéék több ilyennel találkoztak.
Naplózva

baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #118 Dátum: 2010. Január 19. - 05:59:16 »

Megtörtént az elenörzés, de nem találtam semmi emlitésre meltó hibát (hál-istennek), lehetséges hogy egy kövecske vagy bármi bekerülhetett a fékbetét mellé és azt nem engedte fellazulni egy bizonyos időn át. Lebontottam a fekrendszert, a betétek jók kb. 8-9mm, de viszont a tárcsának már van némi pereme.
Ezt nem tartom túl valószínűnek.
min. a munkahengert meg kell tisztítani, és a fékbetétet+féknyerget átnézni+tisztítani.
Kavics miatt nem szorul meg.
::)Ez történt ma délelőt ső szinte ebben a sorrendben is, minden tökéletes, tehát marad a tanácstalanság hogy mi okozhatta He

És persze  :'(bejött amit nem igazán vártam, ma megint megszorult, sőt a legrosszabkór, időre kelett volna beérni feleségemnek Sepsiszentgyörgyre valami analizisekre és felúton ismét beszorult a jobbelőfékem. Nem is mertem tovabb menni, hivtam az unokaöcsémet hogy hozzon egy autot és az enyémet vigye vissza óvatosan. Útközben felengedett és hazáig nem is volt semmi gond, állítása szerint, igaz nem is használta a féket.
Még délelőtt hazaértem és rögtön nekiláttam a munkának, végigcsináltam az egész müveletet ahogy én tudtam és kiegészitve azzal amit Stocz is tanácsolt. nem látszik a munkahengeren még karcolás sem, vajmi kevés szenyeződés, mit le is tudtam törülni könyedén, be olajoztam vékonyan, az többi alkatrész is megtisztitva, vissza minden a helyére és proba út.
Párszáz méter néhány erőteljesebb fékezés és már nen lehet tapizni a féktárcsát, nagyon felforósodott rövid idő alatt. Most már abszolut tanácstalan vagyok, holnap kérek előjegyzest valamelyik szervízben. Legalabb tudjak egy dolgot biztosabbra.   

A hátsófékeknél van egy olyan széria ahol agumi fékcső meghibásodik elválik a több réteg egymástól és mint egy visszacsapó szelep úgy működik átengedi a nyomást de vissza nem így állandóan a tárcsához szorítja a fékbetétet, saját autós és a szervízben sebikéék több ilyennel találkoztak.
Nallam a jobb elsorol van szo, de ez a jelenseg ijmodon megtortenhet barmelyiknel is, azert biztosan minoseg es szeria fuggo
Naplózva

Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #119 Dátum: 2010. Január 19. - 10:58:34 »

Megtörtént az elenörzés, de nem találtam semmi emlitésre meltó hibát (hál-istennek), lehetséges hogy egy kövecske vagy bármi bekerülhetett a fékbetét mellé és azt nem engedte fellazulni egy bizonyos időn át. Lebontottam a fekrendszert, a betétek jók kb. 8-9mm, de viszont a tárcsának már van némi pereme.
Ezt nem tartom túl valószínűnek.
min. a munkahengert meg kell tisztítani, és a fékbetétet+féknyerget átnézni+tisztítani.
Kavics miatt nem szorul meg.
::)Ez történt ma délelőt ső szinte ebben a sorrendben is, minden tökéletes, tehát marad a tanácstalanság hogy mi okozhatta He

És persze  :'(bejött amit nem igazán vártam, ma megint megszorult, sőt a legrosszabkór, időre kelett volna beérni feleségemnek Sepsiszentgyörgyre valami analizisekre és felúton ismét beszorult a jobbelőfékem. Nem is mertem tovabb menni, hivtam az unokaöcsémet hogy hozzon egy autot és az enyémet vigye vissza óvatosan. Útközben felengedett és hazáig nem is volt semmi gond, állítása szerint, igaz nem is használta a féket.
Még délelőtt hazaértem és rögtön nekiláttam a munkának, végigcsináltam az egész müveletet ahogy én tudtam és kiegészitve azzal amit Stocz is tanácsolt. nem látszik a munkahengeren még karcolás sem, vajmi kevés szenyeződés, mit le is tudtam törülni könyedén, be olajoztam vékonyan, az többi alkatrész is megtisztitva, vissza minden a helyére és proba út.
Párszáz méter néhány erőteljesebb fékezés és már nen lehet tapizni a féktárcsát, nagyon felforósodott rövid idő alatt. Most már abszolut tanácstalan vagyok, holnap kérek előjegyzest valamelyik szervízben. Legalabb tudjak egy dolgot biztosabbra.   
Erre most már nagyon kíváncsi vagyok.
A dugattyú tisztításánál kinyomtad eléggé?
Az amit írtál - erős fékezés után szorul meg - bennem még mindíg azt erősíti meg, hogy vmi kosz/szorulás okozza a dolgot.
Amit Sebi írt az is egy érdekes lehetőség, még akkor is, ha eddig csak hátsó féknél találkoztak ilyennel.
Sajnos ilyen esetben a szerviz is csak a találgatós módszerrel fog tudni javítani (valószínűleg).
Csere-próba, csere-próba.
Mindenképpen írd majd meg a fejleményeket.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!