Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó topikon írok-e, de hátha tud nekem valaki segíteni. a problémám a követketkező: egy benzin-gázos autóm van, amiben elég sok kilóméter van (370000km), de jól karbantartott, viszont benzinnel nem igazán akar menni. Reggelente kb 5percig kell indítozni mire bepöccen és átvált gázra amivel viszont már tökéletesen megy, télen-nyáron. A szerelőm kicsit tanácstalan, cserélt már injektorokat, benzin pumpát, üzemanyag szűrőt. alapjáraton tudom járatni benzinnel, de egy idő után kigyullad chek lámpa, kiolvasták p0171-et írt ki. ha esetleg volt már ilyesmi valakinek vagy van ötlete szívesen fogadnám.

Én arra gondolok, hogy a gáz ECU elvitte a benzines ECU befecskendezési értékeit ezért nem megy benzinnel. Lehet elég lenne a gyári kiolvasóval (SCAN100) alapértékekre visszaállítani és utána menni néhány 100km-t benzinnel.
Itt egy leírás a hibakódról, hátha segít.
Diagnosztikai hibakód (DTC) P0171 :
Tüzelőanyag optimalizáló rendszer, túl szegény
Rendszerleírás
Ha az adaptációs határértéket folyamatosan meghaladja, az adaptív feltételek kitérése lehetővé teszi egy lassú hiba előjöttének észlelését. Két időmérő (egy a gazdag oldalnak és egy a szegény oldalnak) méri, ha a lambda kontroller átlépi az adaptációs határértéket. Amikor az egyik időmérő eléri annak maximális értékét, a rendszer hibát észlel.
E teszt célja, hogy egy hibát szimuláljon, amely az adaptív feltételek túllépését eredményezné. Két típusú hibát kell létrehozni.
Egy szegény-oldali kitérést: P0171
Egy gazdag-oldali kitérést: P0172
Így szükséges annak meghatározása mindkét hiba esetében, a kedvező határt és a hibás határt. Egy adott hiba esetén mérje le a kibocsátási határértéket, amíg a törvényes kibocsátási határértéket túllépi.
Megjegyzendő, hogy a probléma kívánt kibocsátási határértékben gyökerezik, ezért nehéz megzavarni a rendszert annyira, hogy átlépje a kibocsátási határértéket. A hangolást egy kijelölt kalibrálás segítségével végezték, ám mivel egy ilyen eljárást a rendeletek nem engedélyeznek, szükség van egy kézzelfogható üzemzavar előidézésére (üzemanyagnyomás-szabályozó, üzemanyag-befecskendező, légszivárgás, stb.).
Fontos: A javításokat követően használja a Scantool-t tüzelőanyag-optimalizálás visszaállítási funkcióját a hosszútávú tüzelőanyag-optimalizálás visszaállítására 128-ra (0%).Üzamanyag-nyomás - a rendszer szegény lesz, ha a nyomás túl alacsony. A jóváhagyás érdekében szükség lehet az üzemanyag-nyomás figyelésére, mialatt a járművet különböző menetsebességgel és/vagy terheléssel vezetik.
MAP érzékelő - egy kimenet, amely miatt az ECM érzékeli a normálisnál alacsonyabb szívócsatorna-nyomást (nagyvákuum), amely a rendszert szegénnyé teheti. A MAP érzékelő szétkapcsolása lehetővé teszi az ECM számára, hogy egy rögzített (alapértelmezett) értéket helyettesítsen be a MAP érzékelő helyett. Ha a szegény állapot elmúlik az érzékelő szétkapcsolásával, cserélje le egy ellenőrzötten jó érzékelővel és ellenőrizze újra.
Üzemanyag-szennyeződés - A víz, még igen kis mennyiségben is, ha a tartály üzemanyag-szivattyújának bemenete környékén van, könnyen bekerülhet a befecskendezőbe. A víz szegény kipufogást eredményez és beállíthatja a P0171 DTC-t.
Ellenőrizze a hibás O2S-t vagy MAP érzékelő-csatlakozásokat az ECM-ben. A kábelköteg-csatlakozókat vizsgálja meg a következő szempontok alapján:
Kicsúszott kapcsok.
Helytelenül összeillesztett csatlakozók
Törött összefogó elemek.
Hibás alakú kapcsok
Megrongálódott kapcsok
Rossz csatlakozás a kapocs és a vezeték között.
Ellenőrizzék, nem rongálódott-e meg a kábelköteg. Ha a kábelköteg megfelelőnek tűnik, ellenőrizze az O2S kijelzőjét a Scantool-on, mialatt a motor-kábelköteghez tartozó csatlakozókat és kábelköteget mozgatja. A kijelző megváltozása a hiba helyét jelzi.
Ellenőrizze a fék teljesítmény-rásegítőjének ellenőrzőszelepét az esetleges szivárgás szempontjából.