Lacetti klub fórum
2024. április 20. - 08:11:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 98 99 [100] 101 102 103   Le
 
Szerző Téma: Torpanás és EGR szelep  (Megtekintve 532805 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1485 Dátum: 2015. Június 24. - 17:36:37 »



Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.

Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét?
[/quote
]

A nagy tudású szerelőink.,, mi érzékeli  a vissza áramlás tényét .pl nyomás.hőfok .égéstermék elemzés ,sokunknak 5.6.éve le van falazva, és nincs gond .


Ez egy nagytudású hozzászólás volt!
Van amelyik motorvezérlő érzékeli van amelyik nem.
Van akinek nem generál hibát van akinek szinte azonnal!
Az a kis butus ECM tudja mikor vezérli ki az EGR-t és észleli ,hogy nem változik a kipufogógáz összetétele és már egyből jelentkezik a kipufogógáz visszavezetés akadályoztatott hibakód!


« Utoljára szerkesztve: 2015. Június 24. - 20:01:50 írta sebike » Naplózva

70/4334431
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #1486 Dátum: 2015. Június 24. - 18:09:27 »

Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.

Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét?
[/quote
]

A nagy tudású szerelőink.,, mi érzékeli  a vissza áramlás tényét .pl nyomás.hőfok .égéstermék elemzés ,sokunknak 5.6.éve le van falazva, és nincs gond .


Ez egy nagytudású hozzászólás volt!
Van amelyik motorvezérlő érzékeli van amelyik nem.
Van akinek nem generál hibát van akinek szinte azonnal!
Az a kis butus ECM tudja mikor vezérli ki az EGR-t és észleli ,hogy nem változik a kipufogógáz összetétele és már egyből jelentkezik a kipufogógáz visszavezetés akadályoztatott hibakód!
                                                                                                                                                                                                                    Tényleg butus ECM gáz szakmában nem engedhető ilyen vagy gázt ad és gyújt ,vagy letilt, jó hogy a fék nem így működik vagy fog vagy nem ,uf. nagy tudású szerelő.     
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1487 Dátum: 2015. Június 24. - 18:57:34 »

Kösz az "építő jellegű" hozzászólást. Tapsikolj, hogy a te járgányod nem dobja fel a hibát.

Egyébként bárki kénye kedve szerint kísérletezhet a felvetett lefalazós visszavezetési hibakód eltüntetéssel. De utána ne sírjon senki, ha véletlenül kinyírta a vezérlő elektronikát.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1488 Dátum: 2015. Június 24. - 20:03:11 »

Azért javasoltam ezt a nem túl elegáns megoldást, mert úgy tudom, hogy a tizen-akárhány éves tapasztalatok alapján nem lehet áthidalni a visszavezetési hibát. Hiába ütteted ki, úgy is visszajön egy idő után, annyira mélyre még nem ásta bele magát senki, hogy milyen összetett és sokféle feszültség és/vagy ellenállás értékeket kellene reprodukálni, hogy nem dobja fel a hibát. De ha ezek az egymással sokszor összefüggő értékek meg is lennének, akkor se vállalná szerintem senki a durva agyműtétet a kocsin, ami aztán vagy sikerül és öröm-boldogság, vagy nem és akkor meg kukázhatod az elektronikáját a kocsinak.

Melyik éri meg jobban? 1x1 cm szigszalag, vagy a tök ismeretlen agyműtét?
[/quote
]

A nagy tudású szerelőink.,, mi érzékeli  a vissza áramlás tényét .pl nyomás.hőfok .égéstermék elemzés ,sokunknak 5.6.éve le van falazva, és nincs gond .


Ez egy nagytudású hozzászólás volt!
Van amelyik motorvezérlő érzékeli van amelyik nem.
Van akinek nem generál hibát van akinek szinte azonnal!
Az a kis butus ECM tudja mikor vezérli ki az EGR-t és észleli ,hogy nem változik a kipufogógáz összetétele és már egyből jelentkezik a kipufogógáz visszavezetés akadályoztatott hibakód!
                                                                                                                                                                                                                    Tényleg butus ECM gáz szakmában nem engedhető ilyen vagy gázt ad és gyújt ,vagy letilt, jó hogy a fék nem így működik vagy fog vagy nem ,uf. nagy tudású szerelő.     


ha letiltana akkor már rég nem járnál az autóddal,és nem barkácsolnál házilag rajt semmit
Naplózva

70/4334431
roberto075
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #1489 Dátum: 2015. Augusztus 23. - 17:27:22 »

Sziasztok,

Van eredmény 2006 előtti modellévű Euro 3-as 1.6-os motor Egr utáni lefalazásának /  hibakódlámpa eltüntetésének  kérdésében:

Miután júniusban lefalaztam az EGR szelepet ~800 km-múlva megkaptam a hibakódlámpát emiatt.

Július végén végeztettem egy megbízható szakival motorvezérlő optimalizálást, hogy rugalmasabb legyen az autó, nyomatékosabb és mérséklődjön a fogyasztása is.

A lényeg, hogy az optimalizált motorvezérlővel megtett ~1000 km.-után a hibakódlámpát levette a vezérlő, tehát a lámpa elaludt, a hibakód megszűnt.

Véleményem szerint erre az a magyarázat, hogy az optimalizáció után tisztább lett a motor üzeme és ebből a vezérlőegység arra következtetett, hogy újra megy az EGR.


Üdv. Roberto
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1490 Dátum: 2015. Augusztus 24. - 12:35:20 »

Mi az hogy "optimalizálás"?

Nekem ez olyan vajákolósan hangzik.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #1491 Dátum: 2015. Augusztus 24. - 18:23:42 »

Mi az hogy "optimalizálás"?

Nekem ez olyan vajákolósan hangzik.
Ha úgy jobban hangzik összehangolás!
Naplózva

roberto075
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #1492 Dátum: 2015. Augusztus 25. - 14:20:40 »

Kapitány, olyan mint ami a Te Gépedbe is van, chiptuning, csak azért írtam optimalizálást, mert egy mi autóinknál nem a teljesítményről szól, hanem inkább finomhangolásról.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1493 Dátum: 2015. Augusztus 27. - 07:57:09 »

Kapitány, olyan mint ami a Te Gépedbe is van, chiptuning, csak azért írtam optimalizálást, mert egy mi autóinknál nem a teljesítményről szól, hanem inkább finomhangolásról.
Elnézést, de az én autómba nincs chiptuning, sem pedig más. A kerekek kivételével teljesen gyári minden.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
roberto075
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #1494 Dátum: 2015. Augusztus 27. - 11:36:12 »

Én kérek elnézést, akkor én emlékeztem rosszul.

Egy írás van a fejemben egy Lacsiról, ami németországban volt új autóként onnan került magyarországra, az átlagtól nagyobb terljesítménnyel, kedvezőbb fogyasztással és lefalazott EGR-rel.

Üdv.Roberto
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1495 Dátum: 2015. Augusztus 27. - 13:21:02 »

Én kérek elnézést, akkor én emlékeztem rosszul.

Egy írás van a fejemben egy Lacsiról, ami németországban volt új autóként onnan került magyarországra, az átlagtól nagyobb terljesítménnyel, kedvezőbb fogyasztással és lefalazott EGR-rel.

Üdv.Roberto
Nem, én kérek elnézést. Mindez már múltidő, sok éve. Ugyanis nem bírta az autó. Meg én. Az ECU- hoz ugyan nem nyúltunk, de szerintem amit akkor eladtak nekem csak annyit tudott, hogy "nem ette meg " az EGR jeleit (ami szintén nincs már lefalazva).
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1496 Dátum: 2015. Augusztus 28. - 14:01:00 »

Írtam többször is a torpanásos problémámról. Az volt a gond, hogy indítózáskor elsőre sosem indult a motor, mostanában inkább a harmadik indítózásra indult be, de amíg át nem váltott gázra, addig úgy ment, mint a bakkecske. Fuldoklott, alig volt fordulat, hiába nyomtam a gázpedált, erő szinte semmi, majd hirtelen megugrott, de már újból megtorpant, megint fuldoklott, majd újból egy megugrás és kezdődött a fuldoklás, alig vártam, hogy átváltson LPG-re.
Ma megoldódott a probléma. A tápszivattyúnál lévő nyomásszabályozó dobta fel a talpát, ki lett cserélve, most első indítózásra indul a motor és a fuldoklás már a múlté.
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1497 Dátum: 2015. Augusztus 28. - 14:19:05 »

Írtam többször is a torpanásos problémámról. Az volt a gond, hogy indítózáskor elsőre sosem indult a motor, mostanában inkább a harmadik indítózásra indult be, de amíg át nem váltott gázra, addig úgy ment, mint a bakkecske. Fuldoklott, alig volt fordulat, hiába nyomtam a gázpedált, erő szinte semmi, majd hirtelen megugrott, de már újból megtorpant, megint fuldoklott, majd újból egy megugrás és kezdődött a fuldoklás, alig vártam, hogy átváltson LPG-re.
Ma megoldódott a probléma. A tápszivattyúnál lévő nyomásszabályozó dobta fel a talpát, ki lett cserélve, most első indítózásra indul a motor és a fuldoklás már a múlté.

Ez akár a vákuum-rendszeren előforduló (gumipipák és csövek cseréje, esetleg MAP) hibák kijavítása után a további rángatózásra lehet egy megoldás. Pl. ha csak szakaszosan döglődik a nyomásszabályozó, akkor előfordulhat menet közben rángatózás, alapjáraton pedig fuldoklás.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1498 Dátum: 2015. Augusztus 28. - 15:28:32 »

Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy a tápszivattyú szűrőjét is ki kellett cserélni, mert egy kb. 3 cm hosszúságú szakadás volt rajta. Nem is gondolná az ember, de ez is okozhat problémát, mert ha tovább szakad, a szűrő anyaga bekerülhet az üzemanyagba.
Naplózva
roberto075
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #1499 Dátum: 2015. Szeptember 08. - 11:06:47 »

Írtam többször is a torpanásos problémámról. Az volt a gond, hogy indítózáskor elsőre sosem indult a motor, mostanában inkább a harmadik indítózásra indult be, de amíg át nem váltott gázra, addig úgy ment, mint a bakkecske. Fuldoklott, alig volt fordulat, hiába nyomtam a gázpedált, erő szinte semmi, majd hirtelen megugrott, de már újból megtorpant, megint fuldoklott, majd újból egy megugrás és kezdődött a fuldoklás, alig vártam, hogy átváltson LPG-re.
Ma megoldódott a probléma. A tápszivattyúnál lévő nyomásszabályozó dobta fel a talpát, ki lett cserélve, most első indítózásra indul a motor és a fuldoklás már a múlté.

Sziasztok,

Az elmúlt három hétben kétszer fordult elő velem is , hogy hidegindításnál nem indult elsőre a Lacsi, csak harmadik próbálkozásra.

Önindító, akksi rendben,  forgatta de csak köszörült és néha brummantott egyet-egyet.

Nálam rángatás nem fordult elő ugyan, de lehet hogy a nyomásszabályzóm döglődik?

Mennyibe került a műtét alkarrésszel együtt?



Előre is köszönöm:

Roberto
Naplózva
Oldalak: 1 ... 98 99 [100] 101 102 103   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!