Ylmor
							
								Friss hús 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 9
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1005 Dátum: 2010. Május 12. - 13:49:48 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.  Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?   Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?   Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!    Előre is köszönöm!  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							kripic
							
								Kábelbarát 
								Ezredes
								      
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 1034
								
								 
								Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1006 Dátum: 2010. Május 12. - 15:04:17 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.  Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?   Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?   Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!    Előre is köszönöm! Én megnézném a gyertyákat...  Szokásos hiba a márkaszervizekben (bár innetől kezdve a márkaszerviz kifejezés kissé talán túlzó       ), hogy az Opelhez valót teszik bele. Ezzel egy darabig elmegy, aztán kezdődik az a jelenség, amit te is írsz. Ugyanebben a cipőben futkostam én is egy fél évig, túlvoltam a trafócserén, gyertyakábel-cserén, injektor-pucováláson (jóval korábban a szelepcserén), mígnem lőn megvilágosodás: nézzük már meg a gyertyákat... És amint a belevaló egyszerű, egypólusú NGK került bele ( a'sszem BKR6E-11, de kérem, hogy az okosok erősítsék meg!!!), megszűnt a hiba. Egyszerűen nem volt megfelelő a hőértéke a korábbi (Opel)gyertyának.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							meatloaf
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 2017
								
								 
								SW 1,6 elite+
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1007 Dátum: 2010. Május 12. - 15:05:25 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.  Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?   Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?   Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!    Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?! 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							kripic
							
								Kábelbarát 
								Ezredes
								      
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 1034
								
								 
								Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1008 Dátum: 2010. Május 12. - 15:06:58 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.  Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?   Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?   Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!    Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk. Nimár..., egy húron pendülünk...        
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							meatloaf
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 2017
								
								 
								SW 1,6 elite+
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1009 Dátum: 2010. Május 12. - 15:22:15 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.  Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?   Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?   Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!    Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk. Nimár..., egy húron pendülünk...       Akkor lehet igazság benne.    
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?! 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Krisz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1010 Dátum: 2010. Május 12. - 15:23:05 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Üdv. Mindenkinek! Új vagyok még én is itt és örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra, mert hála nektek elég sok hasznos információhoz jutottam. Sajnos az én Lacettimnél nekem is van egy "torpanásos-döcögős" problémám, de az általam olvasottak közül senkinél sem láttam ezt a fajta problémát.  Szóval az én problémám az, hogy 10 hónappal ezelőtt vettem egy 4 éves 5 ajtós 1.6-os lacettit 58.000 km-el, de a 60.000 nagyszervízet még előtte megcsinálták. Szerelem volt ez az első látásra és hónapokig nem is volt semmi gond. Aztán kb. 5 hónap után elkezdett "pulzálni" (döcögni-rángatni) az autó, de nem állandóan és csak akkor, ha egyeletes sebességgel közlekedtem vele. Egyszer rövid időre kigyulladt a "sárga lámpa" is, de elég gyorsan el is aludt. Fogtam a gépet és elvittem márkaszervízba. Ott rádobták a diagnosztikát, de minden érték normál volt. A szerelőknél lambdaszonda gyanú merült fel lévén elég sokat megyek vele városban és javasolták, hogy húzassam meg a gépet. Ennek hatására a teljesítmény nőtt, de a rángatózás megmaradt. A dolog érdekessége, hogy a motor szépen húz és nagyon jól gyorsul, de ha ráállok egy állandó sebességre pld. városban 50-60 között (hármas fokozatban), akkor egyből elkezd rángatózni az autó!!! Ebből arra következtettem, hogy nem gyújtás probléma lehet, de akkor mi?   Visszavittem a szervízbe a szerelő ki is próbálta és csak a fejét vakarta... Üzemanyag befecskendezési problémára gyanakodott, de konkrét ötlete nem volt. Mivel a motor diagnosztika nem jelölt semmi hibát sem, ezért azt javasolta, hogy várjak még vele és ha kigyullad a kontroll lámpa menjek vissza. Hát köszönöm, de ez nem oldotta meg a problémámat!!! Mondanom se kell, hogy roppant idegesítő a dolog!!! Valaki találkozott már ilyen jellegű problémával?   Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tanácsoat adni, hogy mit cseréljek ki vagy mit kellene tennem, hogy megszünjön ez a nemkívánatos jelenség!!!!    Előre is köszönöm! Üdv közöttünk. Ha az autódnak nincs egyéb "szervi" baja,akkor javasolni tudom,hogy cseréld ki a gyertyákat NGK BKR6E11 tipusúra.Az én lacsim az nagyon érzékeny a benzinre is ,és csak a shell sima 95sével hajlandó rángatásmentesen menni,de valakik az omv carrerára esküsznek(nekem attól is rángat).Elsőre ezeket próbáld ki,ha nem javul akkor folytatjuk. Nimár..., egy húron pendülünk...       Nekem is beránt a motor  de csak néha csinálja alacsony fordulaton.Gyertyacsere már volt és egy éve várom a fejleményt hátha kiadja magát,de nem hajlandó.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							06 70/22 11 222   
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Pittike
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1011 Dátum: 2010. Május 12. - 16:19:18 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.
  Soha nem fog teljesen megszűnni!
  Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.
  A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.
  Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni... 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Pittike 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							cápaFeri
							
								Törzstag 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 5924
								
								 
								cettim
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1012 Dátum: 2010. Május 12. - 18:21:56 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.
  Soha nem fog teljesen megszűnni!
  Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.
  A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.
  Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...
  No én is erre gyanakodtram már régóta, próbáltam is leírni, de Te nagyon profin vázoltad a helyzetet. Ugyanígy látom a dolgot. Nekem még akkor is "rángat" ill. pontosabban hullámzóan adja a gázt, ha egyenletesen haladok vele 2-3000 között. Érezni a kocsin, hogy meglódul, kicsit visszavesz, megint több gázzal akar menni, megint kicsit visszavesz. Egy ilyen teljes hullámot (egy gyorsítás, egy lassítás) kb egy mp alatt teszi meg.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							   "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Tomy61
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1013 Dátum: 2010. Május 12. - 18:34:38 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Na, most én azt nem értem, hogy ha egyszer kigyulladt a pechlámpa, akkor miképpen lehetett rendben minden paraméter. Ugyan is a történeti hibatárolóba bejegyzésnek kellett volna maradnia, pláne hogy feltételezem OBD rendszer is felügyeli az emissziót befolyásoló dolgokat. Szerintem jól kiolvasták, majd törölték a hibaüzenetet és az utadra engedtek. Az általad említett hibajelenséget elég sok dolog okozhatja, a legkevésbé gondolnék gyertya hibára, ugyanis ha egy is rossz belőlük, akkor gyorsításkor is erőteljesen rángatna. Nem vették a fáradságot, hogy az úgynevezett perifériákat alávessék párhuzamos és soros diagnosztikának, mert az időigényes és kicsit tőbb pénzbe kerül, meg aztán kérdés, hogy van e szakemberük hozzá. Így pedig tízperces varázslatért kiszámláznak akár 5-10 e forintot. 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							akidobos
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1014 Dátum: 2010. Május 12. - 19:49:08 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Érdekes, nekem még sohasem rángatott így. Amúgy igen, meg is volt a cselepszere.   Ősszel volt gyertya cserém, fogalmam sincs, hogy mit tett bele a szerelőm, de hibátlanul teszi a dolgát.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1015 Dátum: 2010. Május 13. - 11:57:46 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nagyon köszönöm a linket. Már rá is néztem. Egyszerűnek látszik. Alapanyagot honnan vegyek hozzá? Gondolom, valami gyári a gumi.  Miért nem olvasod el a képek alatti szöveget?   "A  tömítéshez vettem egy, a tűzfalon lévő gumicsíkot (motortér hátsó része). Nem nagy tétel, kb. 2-3.000 Ft. " Bármelyik Chevis alkatrésszel foglalkozó helyen megveheted. Max. nincs raktáron, és meg kell rendelned.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1016 Dátum: 2010. Május 13. - 12:04:20 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Én erről azt gondolom, hogy alapvetően konstrukciós hiba, de a rossz gyertya és a tüttyögés erősíthet rajta.
  Soha nem fog teljesen megszűnni!
  Szerintem -bár nem vok szakértő a témában- nem sikerült a legjobban a folytószelep környéke, illetve a befecskendezési rendszer és az injektortérkép. Határhelyzetben (motorfék és gyorsítás között) egyszerűen nem tudja eldönteni az elektronika, hogy kell-e üzemanyagot fecskendezni vagy nem és ha igen akkor mennyit. Így egyszer megugrik a motor, utána meg hirtelen motorfék és ez másodpercenként többször váltja egymást. Ettől rángat az autó, mint a kecske.
  A problémát szerintem fokozza a hajtáslánc viszonylagos lazasága, kezdve a motor felfüggesztéstől a kihajtásig. A "lötyögő" hajtáslánc engedi a motort ezekben a szituációkban lendületet venni, hogy nagyobbat tudjon rántani. Ebből a szempontból a kombi a legdurvább, a szedán és az ötatjtós is rángat, csak ott a kasztni nem bólint akkorát ennek eredményeként.
  Használj filléres NGK BKR6E-11 gyertyát (a gyár is ezt ajánlja) és semmi mást, MÁRKÁS 100% szintetikus olajat és vezess dinamikusan, gyorsításkor/előzéskor ne félj pörgetni. Gyertyacserekor körül kell nézni a szelepfedél környékén, ki szokta nyomni a motorolajat a gyertyákhoz, ami nem egészséges, bár ez inkább 100.000 km után szokott előferdülni...
  Egyetértek az okfejtéssel. Sokszor leírtuk már, hogy mi a teendő rángatás esetén. - gyertya a fenti típus (ellenőrzés) - üzemanyag - több levegőt a motornak (hatásos!!) - fojtószelep ház tisztítás - szervizben a fojtószelep memóriájának lenullázása (Scan 100 kell hozzá, univerzális OBD műszer nem jó!).  Ebben a sorrendben. Megcsinál, ellenőriz, ha nem jó következő lépés megcsinál, ellenőriz..... Ja, és a p300-nál javasolt motor kiégetés. Fele E85, stb.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
									« Utoljára szerkesztve: 2010. Május 13. - 12:05:57 írta Stocz »
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1017 Dátum: 2010. Május 13. - 12:07:36 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Na, most én azt nem értem, hogy ha egyszer kigyulladt a pechlámpa, akkor miképpen lehetett rendben minden paraméter. Ugyan is a történeti hibatárolóba bejegyzésnek kellett volna maradnia, pláne hogy feltételezem OBD rendszer is felügyeli az emissziót befolyásoló dolgokat. Szerintem jól kiolvasták, majd törölték a hibaüzenetet és az utadra engedtek. Az általad említett hibajelenséget elég sok dolog okozhatja, a legkevésbé gondolnék gyertya hibára, ugyanis ha egy is rossz belőlük, akkor gyorsításkor is erőteljesen rángatna. Nem vették a fáradságot, hogy az úgynevezett perifériákat alávessék párhuzamos és soros diagnosztikának, mert az időigényes és kicsit tőbb pénzbe kerül, meg aztán kérdés, hogy van e szakemberük hozzá. Így pedig tízperces varázslatért kiszámláznak akár 5-10 e forintot.
  Nem minden hibát tárol el a rendszer. A legtöbbet persze igen, de az is előfordulhat, hogy nem. Okát ne kérdezd.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							Ylmor
							
								Friss hús 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 9
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1018 Dátum: 2010. Május 13. - 14:11:09 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Köszönet mindenkinek a hozzászólásokért és a tanácsokért!!!
  Ki fogom próbálni a gyertyacserét, bár eddig azért nem gondoltam rá, mert nem gyanakodtam gyújtásproblémára! Pontosan azért nem, mert szerintem akkor gyorsításkor is jelentkezne a rángatás!! Ennek ellenére szépen gyorsul, de amint leveszem a lábam a gázról, már jön is a rángatás.  Ezt mondtam a szerelőnek is és ő ebben megerősített!!! Azért biztos ami biztos ki fogom cserélni a gyertyákat! Azt a kijelentést, hogy ez a jelenség "sosem fog megszünni" kicsit kétkedve fogadom, mert amikor megvettem kb. 5 hónapig szépen ment, nem volt semmi gond! Ez után elég sokat mentem vele városban és én erre gyanakszom. Valószínűleg ezért is jelzett be a kontrollámpa, mivel bekoszolódhatott a lambdaszonda. A 60 ezres utáni nagyszervíz is ludas lehet a dologban, bár igyekeztem megnézni, hogy valóban kicserélték-e az előírt alkatrészeket-olajokat. Egyébként shellnél tankolok 95-öst, de direkt kipróbáltam a v-powert is, amitől először úgy tünt mintha csökkene a rángatás, de aztán pár km után megint előjött. E-85-ön gondolkodom 1/3 arányban a benzinnel hátha az is segítene valamit, illetve a több levegőt a motornak kijelentés azt takarja, hogy tisztítsam vagy cseréljem sűrűbben a légszűrőt?  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							kripic
							
								Kábelbarát 
								Ezredes
								      
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 1034
								
								 
								Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1019 Dátum: 2010. Május 13. - 15:32:09 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							...  illetve a több levegőt a motornak kijelentés azt takarja, hogy tisztítsam vagy cseréljem sűrűbben a légszűrőt? 
  Inkább azt, hogy vedd ki a légszűrőházból a diffúzort (a motortérbe menő levegő útjában, a légszűrőházban van egy szűkítés, azt ki kellene szedni), ÉS egy sportbetét a papírszűrő helyett...  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	 |