sebijoe
|
 |
« Hozzászólás #255 Dátum: 2010. április 11. - 14:39:34 » |
|
A Katalizátor mitől tud még tönkremenni azonkívül, hogy kap egy ütést?
Helytelen motorbeállitás: A beállítatlan motor számos módon károsíthatja a katalizátort, szükségtelen terhelést okozva annak, valamint magának a motornak is. A károsodást általában helytelen benzin/levegő keverék, rossz gyújtásbeállítás vagy visszaszikrázó gyújtógyertyák okozzák. Ezek bármelyike a katalizátor üzemképtelenségét, vagy még nagyobb bajt eredményezhetnek. Üzemanyag jut a kipufogórendszerbe: A gépjármű üzemanyagának csak a robbanótérben szabad elégnie. A robbanóteret elégetlenül elhagyó üzemanyag bejut a kipufogórendszerbe, és a katalizátort elérve berobban. Ez magasan a normál üzemi hőmérséklet fölé futi a katalizátort, és megolvasztja azt. A probléma oka általában helytelen benzin/levegő keverék- vagy gyújtásbeállítás, korrodált gyújtógyertyák, hibás lambda-szonda, fennakadt úszó, hibás injektor, vagy elromlott szelep. Olaj vagy fagyálló kerül a kipufogórendszerbe: A kipufogórendszerbe jutott olaj vagy fagyálló sűrű elszennyesedett koromréteget von a kerámiamagra, eltömítve ezáltal a levegőjáratokat. Ez egyrészt gátolja a katalizátor hatékony károsanyag-csökkentését, másrészt növeli a torlónyomást, hot és kipufogógázt nyomva vissza ezáltal a motorba. A robbanótérbe visszaszívott kipufogógáz hígítja a következő ciklus üzemanyagát, ez a motor- alkatrészek túlmelegedéséhez és teljesítménycsökkenéshez vezet. A jelenség oka leggyakrabban kopott dugattyúgyűrűk, hibás szelepfészkek, tömítések, deformálódott motoralkatrészek. Elhasználódott gyújtógyertyák, vagy gyertyavezetékek: A nem gyújtó, vagy nem megfelelően gyújtó gyertyák következtében elégetlen üzemanyag juthat a kipufogórendszerbe. Az elégetlen üzemanyag a katalizátorba érve berobban, és a katalizátor magját teljesen vagy részlegesen kiolvaszthatja. A gyertyákat és azok vezetékeit rendszeresen ellenőrizzük, és ha elhasználódást, repedéseket tapasztalunk, cseréljük ki. Nem megfelelően működő lambda-szonda: A lambda-szonda meghibásodása esetén helytelen kipufogógáz értékeket jelez, túl dús vagy túl szegény keveréket idézve elő. Ha túl dús a keverék, a katalizátormag megolvadhat. Ha túl szegény, a katalizátor nem képes a szénhidrogéneket biztonságos anyagokká alakítani, így a jármű nem felel meg a vizsgán. Mechanikai sérülés vagy törött tartók : A katalizátor házában levő mag vékonyfalú, könnyű, törékeny kerámiatest, amelyet sűrű szigetelopólya borít. Ez a magot a helyén tartja és bizonyos mértékig a sérülésektől is védi. Ha azonban a katalizátort kiálló kő, felütődő törmelék megüti, esetleg a kipufogórendszer nincs megfelelően rögzítve és "lóg", a magon repedések keletkezhetnek. Ezután a törött darabok a házon belül zörögni kezdenek, és apróbb darabokra törnek. Az átáramlást akadályozzák, növelik a torlónyomást a kipufogórendszerben, így túlmelegedés áll be, és csökken a teljesítmény. A mag általában akkor törik össze, ha az útról felpattanó kotörmelék megüti, ha túl lazák vagy töröttek a felfüggesztő elemek, ha kátyúba hajtunk vagy terepen közlekedünk. És innentől fogva nincs is miért megmagyaráznon a bontott katalizátort miért kerülöm. Ezek mind látható sérülést okoznak a katalizátor kerámia részén, persze ezt az veszi észre aki ért hozzá! Akinek sok pénze van az megteheti, hogy nem vesz bontottat, annak nem kell megmagyarázni semmit, de ő meg nem a többséget képviseli! Sebi! Amit te adsz katalizátort 40000EFT kapugaranciával,x kilóméterrel,y állapotban.+ még azt fel is kell szereltettni. Pl: a dinamit-dobnál az uj, garival, felszerelve 55000EFt,sport verzióban 75000EFt.És ez még megy számla nélkül ami olcsóbbá teszi meg egy kis alku.Sokszor az a drága ami olcsó c sak ezt sok ember nem érti meg.A minőséget pedig láttam milyen amit gyártanak és nagyon profi ezközeik vannak .Nem véletlen a forgalmuk sem.A katalizátorok gyári csereelőirása 80000-120000Km között javasolt. Az elfogultságod egy általad nem ismert csapattal szemben mint mi nagyon negatív! Nincs semmi féle tapasztalatod velünk és csak rossz dogokat írsz rólunk! Mi alapján? Én viszont jártam a dinamit dobosoknál nem egyszer láttam hogyan ekültek fel éppen egy Nexiára kip dobot, a közelébe nem engedném őket az autómhoz, a profi eszközeikkel elég trehány munkát csináltak!!!!!! A kellő szakmai hozzáértésed meg kiollózott általános anyagtól nem lesz meg mert nem raktál volna be olyan dolgokat ami erre típusra nem vonatkozik. Van akinek 14 évnyi márka tapasztalata van. nem tudom neked a saját autódon kívül mennyi tapasztalatod mint szerelő ebben a márkában? Egyébként nagyon eltértünk a topik alap témájától, ha netán van olyan amivel nem értesz egyet akkor írd meg pü-ben ne a topikot terheljük!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
 |
« Hozzászólás #256 Dátum: 2010. április 11. - 18:59:35 » |
|
A Katalizátor mitől tud még tönkremenni azonkívül, hogy kap egy ütést?
Helytelen motorbeállitás: A beállítatlan motor számos módon károsíthatja a katalizátort, szükségtelen terhelést okozva annak, valamint magának a motornak is. A károsodást általában helytelen benzin/levegő keverék, rossz gyújtásbeállítás vagy visszaszikrázó gyújtógyertyák okozzák. Ezek bármelyike a katalizátor üzemképtelenségét, vagy még nagyobb bajt eredményezhetnek. Üzemanyag jut a kipufogórendszerbe: A gépjármű üzemanyagának csak a robbanótérben szabad elégnie. A robbanóteret elégetlenül elhagyó üzemanyag bejut a kipufogórendszerbe, és a katalizátort elérve berobban. Ez magasan a normál üzemi hőmérséklet fölé futi a katalizátort, és megolvasztja azt. A probléma oka általában helytelen benzin/levegő keverék- vagy gyújtásbeállítás, korrodált gyújtógyertyák, hibás lambda-szonda, fennakadt úszó, hibás injektor, vagy elromlott szelep. Olaj vagy fagyálló kerül a kipufogórendszerbe: A kipufogórendszerbe jutott olaj vagy fagyálló sűrű elszennyesedett koromréteget von a kerámiamagra, eltömítve ezáltal a levegőjáratokat. Ez egyrészt gátolja a katalizátor hatékony károsanyag-csökkentését, másrészt növeli a torlónyomást, hot és kipufogógázt nyomva vissza ezáltal a motorba. A robbanótérbe visszaszívott kipufogógáz hígítja a következő ciklus üzemanyagát, ez a motor- alkatrészek túlmelegedéséhez és teljesítménycsökkenéshez vezet. A jelenség oka leggyakrabban kopott dugattyúgyűrűk, hibás szelepfészkek, tömítések, deformálódott motoralkatrészek. Elhasználódott gyújtógyertyák, vagy gyertyavezetékek: A nem gyújtó, vagy nem megfelelően gyújtó gyertyák következtében elégetlen üzemanyag juthat a kipufogórendszerbe. Az elégetlen üzemanyag a katalizátorba érve berobban, és a katalizátor magját teljesen vagy részlegesen kiolvaszthatja. A gyertyákat és azok vezetékeit rendszeresen ellenőrizzük, és ha elhasználódást, repedéseket tapasztalunk, cseréljük ki. Nem megfelelően működő lambda-szonda: A lambda-szonda meghibásodása esetén helytelen kipufogógáz értékeket jelez, túl dús vagy túl szegény keveréket idézve elő. Ha túl dús a keverék, a katalizátormag megolvadhat. Ha túl szegény, a katalizátor nem képes a szénhidrogéneket biztonságos anyagokká alakítani, így a jármű nem felel meg a vizsgán. Mechanikai sérülés vagy törött tartók : A katalizátor házában levő mag vékonyfalú, könnyű, törékeny kerámiatest, amelyet sűrű szigetelopólya borít. Ez a magot a helyén tartja és bizonyos mértékig a sérülésektől is védi. Ha azonban a katalizátort kiálló kő, felütődő törmelék megüti, esetleg a kipufogórendszer nincs megfelelően rögzítve és "lóg", a magon repedések keletkezhetnek. Ezután a törött darabok a házon belül zörögni kezdenek, és apróbb darabokra törnek. Az átáramlást akadályozzák, növelik a torlónyomást a kipufogórendszerben, így túlmelegedés áll be, és csökken a teljesítmény. A mag általában akkor törik össze, ha az útról felpattanó kotörmelék megüti, ha túl lazák vagy töröttek a felfüggesztő elemek, ha kátyúba hajtunk vagy terepen közlekedünk. És innentől fogva nincs is miért megmagyaráznon a bontott katalizátort miért kerülöm. Ezek mind látható sérülést okoznak a katalizátor kerámia részén, persze ezt az veszi észre aki ért hozzá! Akinek sok pénze van az megteheti, hogy nem vesz bontottat, annak nem kell megmagyarázni semmit, de ő meg nem a többséget képviseli! Sebi! Amit te adsz katalizátort 40000EFT kapugaranciával,x kilóméterrel,y állapotban.+ még azt fel is kell szereltettni. Pl: a dinamit-dobnál az uj, garival, felszerelve 55000EFt,sport verzióban 75000EFt.És ez még megy számla nélkül ami olcsóbbá teszi meg egy kis alku.Sokszor az a drága ami olcsó c sak ezt sok ember nem érti meg.A minőséget pedig láttam milyen amit gyártanak és nagyon profi ezközeik vannak .Nem véletlen a forgalmuk sem.A katalizátorok gyári csereelőirása 80000-120000Km között javasolt. Az elfogultságod egy általad nem ismert csapattal szemben mint mi nagyon negatív! Nincs semmi féle tapasztalatod velünk és csak rossz dogokat írsz rólunk! Mi alapján? Én viszont jártam a dinamit dobosoknál nem egyszer láttam hogyan ekültek fel éppen egy Nexiára kip dobot, a közelébe nem engedném őket az autómhoz, a profi eszközeikkel elég trehány munkát csináltak!!!!!! A kellő szakmai hozzáértésed meg kiollózott általános anyagtól nem lesz meg mert nem raktál volna be olyan dolgokat ami erre típusra nem vonatkozik. Van akinek 14 évnyi márka tapasztalata van. nem tudom neked a saját autódon kívül mennyi tapasztalatod mint szerelő ebben a márkában? Egyébként nagyon eltértünk a topik alap témájától, ha netán van olyan amivel nem értesz egyet akkor írd meg pü-ben ne a topikot terheljük! Veletek nincs bajom és nem is lessz itt nemerről van szó.Pusztán próbáljuk egymást megygyőzni a saját igazunkról.Egészséges vitákbol tanul az ember legalábbis én azért tudtam meg olyat töled-tek amit nem vagy csak rosszul tudtam.A dinamit-dob meg csak egy példa cég volt van mégv ezer meg egy ilyen.És én ezt itt le is zártam.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222 
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #257 Dátum: 2010. április 11. - 19:25:21 » |
|
Hát bizony, hogy eltértetek a topic témájától, mitöbb személyeskedésbe hajlik. Kérlek benneteket, a többit privátban rendezzétek! Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Krisz
|
 |
« Hozzászólás #258 Dátum: 2010. április 11. - 23:11:22 » |
|
.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 11. - 23:13:42 írta Krisz »
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222 
|
|
|
dodi22
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
|
 |
« Hozzászólás #259 Dátum: 2010. április 12. - 08:07:06 » |
|
légszűröházban lévő csonkakúp fojtás kiszedtem+légszűrőt cseréltem!Haverom kiütötte a porcelánt a katalizátorból és lezárta az EGR-t! Végre megy rendesen az autó úgy mint régen(igaz kicsit lada hangja van elég hangosan zörög ha nyomon a gázt a katalizátor miatt),a műszerfalon egyenlőre nem jelez semmit a szonda,bár azt monta számítsak rá!nem jöttünk rá mitöl mehetett szétt,érdekes,hogy párom corsa-jában is pont ez volt a hiba(katalizátor)csak az 2héttel korábban!Én a benzinre gyanakszok!úgyhogy 2 kocsi 0 kat.!!!!!ja és kösz mindenkinek a tippeket!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoltán
|
 |
« Hozzászólás #260 Dátum: 2010. április 14. - 17:37:04 » |
|
Üdvözlet mindenkinek, Volt szerencsém kipróbálni egy 80e-t és egy alig négyezret futott lacsi kombit, és azt tapasztaltam hogy utóbbinak hangosabb volt a motorja. Szerintetek egészséges dolog ez?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Levi75
Teljes tag
 
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
 |
« Hozzászólás #261 Dátum: 2010. április 14. - 21:36:41 » |
|
Üdvözlet mindenkinek, Volt szerencsém kipróbálni egy 80e-t és egy alig négyezret futott lacsi kombit, és azt tapasztaltam hogy utóbbinak hangosabb volt a motorja. Szerintetek egészséges dolog ez?
Általában igen. Én is tapasztaltam több típusnál és motorfajtánál, hogy az új motorok picit hangosabbak (de legalábbis nyersebb hangúak), gyengébbek és többet fogyasztanak a bekopott társaiknál. A bekopás típustól és példánytól függően változó, 5000 - 15000 km közé tehető.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoltán
|
 |
« Hozzászólás #262 Dátum: 2010. április 15. - 13:16:00 » |
|
köszönöm a választ.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
dodi22
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 7
|
 |
« Hozzászólás #263 Dátum: 2010. április 26. - 12:24:40 » |
|
Még mindig nem jelez semmit a műszerfal!Megy mint állat,és a fogyasztás sem nőtt meg,legalábbis nem venni észre!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoltán
|
 |
« Hozzászólás #264 Dátum: 2010. április 26. - 18:43:20 » |
|
Üdvözlet mindenkinek, Volt szerencsém kipróbálni egy 80e-t és egy alig négyezret futott lacsi kombit, és azt tapasztaltam hogy utóbbinak hangosabb volt a motorja. Szerintetek egészséges dolog ez?
Általában igen. Én is tapasztaltam több típusnál és motorfajtánál, hogy az új motorok picit hangosabbak (de legalábbis nyersebb hangúak), gyengébbek és többet fogyasztanak a bekopott társaiknál. A bekopás típustól és példánytól függően változó, 5000 - 15000 km közé tehető. Most hogy 24e-t futott SW-t vezetek, tényleg finomabb a hangja, érdekes a 80e-s ugyanilyen halk volt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
 |
« Hozzászólás #265 Dátum: 2010. április 27. - 08:25:47 » |
|
Vezérműcsere óta nyöszörgős hangja lett alapjáraton, melegen. Magasabb fordulaton sípolós, is, ezt még megértem, mivel mondta a szerelő, hogy az új szíj a régi fogaskerekeken, meghogy automata feszítés, meg ilyesmiket mondott, de ez a nyöszörgés furi. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #266 Dátum: 2010. április 27. - 09:44:52 » |
|
Vezérműcsere óta nyöszörgős hangja lett alapjáraton, melegen. Magasabb fordulaton sípolós, is, ezt még megértem, mivel mondta a szerelő, hogy az új szíj a régi fogaskerekeken, meghogy automata feszítés, meg ilyesmiket mondott, de ez a nyöszörgés furi.  Nekem is nyöszörög néha, inkább hidegebb időben. Fogalmam sincs, mi csinálja, lehet, hogy ugyanaz, mint Neked. (Régen a Corsám is ezt tette)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
 |
« Hozzászólás #267 Dátum: 2010. április 27. - 10:38:31 » |
|
Vezérműcsere óta nyöszörgős hangja lett alapjáraton, melegen. Magasabb fordulaton sípolós, is, ezt még megértem, mivel mondta a szerelő, hogy az új szíj a régi fogaskerekeken, meghogy automata feszítés, meg ilyesmiket mondott, de ez a nyöszörgés furi.  Nekem is nyöszörög néha, inkább hidegebb időben. Fogalmam sincs, mi csinálja, lehet, hogy ugyanaz, mint Neked. (Régen a Corsám is ezt tette) Hát igen. Ahogy öregszem, én is egyre többet nyöszörgök... 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #268 Dátum: 2010. április 27. - 20:41:01 » |
|
Vezérműcsere óta nyöszörgős hangja lett alapjáraton, melegen. Magasabb fordulaton sípolós, is, ezt még megértem, mivel mondta a szerelő, hogy az új szíj a régi fogaskerekeken, meghogy automata feszítés, meg ilyesmiket mondott, de ez a nyöszörgés furi.  Nekem is nyöszörög néha, inkább hidegebb időben. Fogalmam sincs, mi csinálja, lehet, hogy ugyanaz, mint Neked. (Régen a Corsám is ezt tette) Vízpumpa?
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
Levi75
Teljes tag
 
Nem elérhető
Hozzászólások: 311
SW Elite ACC 2,0d
|
 |
« Hozzászólás #269 Dátum: 2010. április 27. - 20:48:24 » |
|
Vezérműcsere óta nyöszörgős hangja lett alapjáraton, melegen. Magasabb fordulaton sípolós, is, ezt még megértem, mivel mondta a szerelő, hogy az új szíj a régi fogaskerekeken, meghogy automata feszítés, meg ilyesmiket mondott, de ez a nyöszörgés furi.  Nekem is csinált ilyet a Tipom csere után, de az nem automata feszítős volt és az volt az oka, hogy nagyon meg lett feszítve. Lazítottunk rajta kicsit és elhallgatott. Az automata feszítő miatt viszont nem logikus a dolog, főleg, hogy azok inkább gyengülnek, ha sok van bennük. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|