Lacetti klub fórum
2024. Március 28. - 23:44:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 94 95 [96] 97 98 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 359357 alkalommal)
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #1425 Dátum: 2018. November 03. - 15:29:03 »

Sziasztok! Kéne egy kis segítség, iránymutatás. Mostanában elég gyakran dobott hibakódot a kocsi, de a környékemen se márkaszerviz, se gyári műszer. Opel nem foglalkozik velem.
Ma azt játszotta, hogy nem akart indulni, csak indítóztam és semmi. Kitöröltem a belinkelt képen lévő hibakódokat és pöccre ment. Ötletek?

Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1426 Dátum: 2018. November 04. - 10:36:59 »

Sziasztok! Kéne egy kis segítség, iránymutatás. Mostanában elég gyakran dobott hibakódot a kocsi, de a környékemen se márkaszerviz, se gyári műszer. Opel nem foglalkozik velem.
Ma azt játszotta, hogy nem akart indulni, csak indítóztam és semmi. Kitöröltem a belinkelt képen lévő hibakódokat és pöccre ment. Ötletek?



nyomd össze a veztengelyjeladó sarujait
Naplózva

70/4334431
Giovanni
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3219


Kékvillám :)


« Hozzászólás #1427 Dátum: 2018. November 04. - 13:07:37 »

Sziasztok! Kéne egy kis segítség, iránymutatás. Mostanában elég gyakran dobott hibakódot a kocsi, de a környékemen se márkaszerviz, se gyári műszer. Opel nem foglalkozik velem.
Ma azt játszotta, hogy nem akart indulni, csak indítóztam és semmi. Kitöröltem a belinkelt képen lévő hibakódokat és pöccre ment. Ötletek?



nyomd össze a veztengelyjeladó sarujait

Köszi, kipróbálom!
Naplózva

Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál Mosolyog
Lacetti:
Toyota:
fantomas
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



« Hozzászólás #1428 Dátum: 2018. November 28. - 18:13:43 »

Sziasztok!  Lett egy hibakódom:
P0118 engine Coolant Temperature Sensor 1 circuil High
Hol található ez a szenzor a motoron?
Naplózva
fantomas
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



« Hozzászólás #1429 Dátum: 2018. November 29. - 21:08:14 »

Halló! Olyan döglött a fórum mint a kocsi? A szenzor megvan. Kicseréltem hibakód megszűnt,viszont az alapjárat 3000. Most mi a f#sz van?!
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3423


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #1430 Dátum: 2018. November 30. - 08:48:02 »

Halló! Olyan döglött a fórum mint a kocsi? A szenzor megvan. Kicseréltem hibakód megszűnt,viszont az alapjárat 3000. Most mi a f#sz van?!
De hiszen a kocsi pörög 3000-el... (bezzeg a fórum...)  Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
fantomas
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



« Hozzászólás #1431 Dátum: 2018. November 30. - 09:30:58 »

Jeeeeeee! Megcsináltam! Megint szészed, csatlakozó megpucol, össze nyom ésssssss!!! Alapjárat frankó. Most feltöltöm fagyállóval és próbakör.
A kettes szakmai gyakorlat érettségi nem hazudik!
Naplózva
fantomas
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



« Hozzászólás #1432 Dátum: 2018. November 30. - 10:56:24 »

Szóval ha még valaki véletlenül ide tévedne erre a fórumra:
-p 0118 hibakód :engine coolant temperature sensor 1 circuit hight
-a motorhőfok mérő szenzor hibája
-a szenzor a szívócső alatt a generátor magasságában van, egy lemez burkolat alatt
-érdemes leengedni a hűtővizet, mert az egyéb fórum okosság ellenére kiegyenlítő tartály nyomás csökkentés ellenére is kurvára folyik ott a fagyálló
-a csatlakozó lehúzása után 19-es csillag kulccsal lekönyöröghető
-nagyon figyelni hogy a csatlakozóra ne kerüljön fagyálló, mert utána a feszültség értéket rohadtul befolyásolni  :-Xfogja, aminek következtében 3000 lesz az alapjárat
-a rossz szenzor pólusai között szakadás mértem az új szoba hőmérsékleten 2.3 kilo ohm ellenállású

Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1433 Dátum: 2018. December 01. - 12:47:25 »

Köszönjük a részletes leírást.  Mosolyog
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1434 Dátum: 2019. Január 24. - 20:56:14 »

Érdekességként leírok egy történetet tavaly tavasztól a 2005-ös 1.4-es ferdehátú Lacettimről.
Tavaly tavasszal kezdődött, hogy gyorsításkor, illetve kanyarokban - általában körforgalomból kifelé menet - el kezdett rángatni az autó és kigyulladt a check lámpa. Ezeken a helyeken csak eggyel alacsonyabb sebességfokozatban tudtam menni, mint azelőtt, a kuplung és gáz pedálokkal játszva. Ezek után gyakran rángatott ha egyenes úton alacsony fordulaton gyorsítani akartam, akkor is, ha visszaváltottam. Körforgalomból kifelé pedig szinte mindig, ha visszaváltottam, ha nem (főleg ha nem). Egy idő után ezt megelégeltem és időpontot kértem Robitól (Gránátos u.). A diagnosztikai műszer map szenzor hibát jelzett. Mivel a map szenzorhoz vezető vákuum cső a hajlatban ki volt lyukadva, Robi kicserélte, törölte a hiba kódot, fizettem és eljöttem. Gyorsításkor egyszer észleltem apró rángást, de nem tulajdonítottam neki jelentőséget. Viszont öt kilométert se tehettem meg, amikor újból világítani kezdett a check lámpa. Visszafordultam, Robi kiolvasta a hiba kódot, map szenzor hiba. Azt mondta, hogy nem akar fölösleges költségekbe verni, ezért map szenzor csere előtt autóvillamossági szerelővel a Gőzös utcában méressem be a kábeleket, hát ha ott van a hiba, és annak a javítási költsége olcsóbb, mint egy map szenzor, majd törölte a hibakódot.. Megköszöntem, eljöttem, de még egy kilométert se tettem meg, sípolni kezdett az LPG visszajelző műszere, ezzel egyidőben minden led kialudt, az autó pedig jobban rángatott, mint bármikor, ráadásul erő is alig volt benne és természetesen a check lámpa ismét világított. Gyorsan felhívtam a Medic-Car Autószervizt Dunakeszin (ők szerelték be a gázt 2005-ben), sajnos aznap már nem tudtak fogadni, leghamarabb harmadnapra tudtak időpontot adni. Hazafelé vettem az irányt, közben egy enyhe emelkedőn mentem felfelé, de mivel nem volt erő az autóban, vissza kellet váltanom harmadikból másodikba. Azaz csak vissza kellett volna, mert nem találtam a sebességet, ott, ahol a megfelelő fokozatnak lenni kellett volna, nem volt semmi, a váltókar meg úgy lötyögött össze-vissza, mint dézsában a mángorló fa. Visszatettem harmadikba és a kuplungpedállal játszva nagyobb gázzal sikerült az emelkedőt leküzdenem. Egy nyugodt helyen megálltam kideríteni, hogy most mi is van. Legnagyobb sajnálatomra csak harmadik és negyedik fokozat volt, ezen kívül semmi, még hátramenet se. Nagy nehezen haza jutottam, a sebességváltó problémámat pedig azonnal megosztottam itt a fórumon. Kaptam is sebikétől egy kulisszával kapcsolatos választ, amit én akkor félre értelmeztem (mert nem értettem hozzá) és nem a megfelelő helyen kutakodtam, hanem a váltókar szoknyája alatt. Persze hogy nem mentem vele semmire. Na eljött a harmadnap, a Medic-Carban kiderült, hogy a negyedik henger injektorához vezető egyik elektromos vezeték elszakadt. A szerelő összeforrasztotta, mire egyből helyreállt minden, a sebességváltó összekötő karját a helyére rakta (ezt jól megfigyeltem), kiütötte a hibakódot és kész is volt. Kb. három napig nem rángatott az autó, akkor újból kezdte és a check lámpa megint a pofámba világított. Időpontot kértem Misitől (Gőzös utca), a megadott időre elvittem az autót, ott kellett hagyni, majd pár nap múlva érte mehettem (közbe esett a hétvége). Nem találtak villamos vezetékre utaló hibát, a hibakódot törölték, fizettem, mint a katonatiszt, majd eljöttem. Pár kilométer után a ceck lámpa világítani kezdett (rángatás akkor nem volt), majd talán két nap múlva minden kezdődött elölről. Na, gondoltam, most már biztos, hogy a map szenzor a bűnös, ezért vettem egy map szenzort és kicseréltem. Ezt is megírtam itt a fórumon és azt is, hogy a második indítás után kialudt a check lámpa. Csak hogy pár nap múlva újból kezdődött minden. Rángatás, check lámpa. Mivel a Medic-Carban az egyik gyújtókábelt ki kellett cserélni és a szerelő mondta, hogy a többit is ajánlatos lenne kicserélni, ezért arra gondoltam, hogy a map szenzor már nem lehet hibás, talán a gyújtókábelek cseréje megoldja a problémát. Nem oldotta meg. Mivel kb. ezzel egyidőben a nejem Ford Focusa is rángatni kezdett (check lámpa nélkül) és a problémát egy trafó csere megoldotta, új trafót szereltem a Lacettibe. Persze hogy nem oldotta meg a hibát. A Focusnál azért oldódott meg, mert az típushiba és a szerelő ezt tudta. Közben a check lámpa szorgalmasan világított. Már a nyár második felében jártunk és vidékre kellett mennem. Hazafelé az M3-as autópályán a Gödöllői emelkedő teteje előtt vissza akartam váltani, de egyből nem sikerült, mert a váltókar megint lötyögött, mint az első alkalommal. Azért sikeresen túléltem az emelkedőt, majd a hosszú lejtmenet közepén megálltam helyrerakni a sebességváltó összekötő karját. Mindig szokott nálam szerszám lenni, de akkor éppen nem volt, ezért a motorborító műanyagot nem tudtam leszedni, így kellett a forró alkatrészek között vissza rakni azt a nyavalyás kart, a motorborító széle szépen szét is metélte a karom, olyan szűk volt ott a hely. A sikeres művelet után elindultam, de meglepetésemre az addig erős motor dadogni kezdett és alig akart gyorsulni. Mikor átváltott LPG üzemre, azonnal visszajött az ereje, de benzin szagot éreztem(tünk, mert ott volt a nejem is). Mogyoródon meg kellett állnom, mert már olyan erős volt a benzin szag, nem tudtam elképzelni, mi van. Felnyitottam a motortér tetőt, majd mondtam a nejemnek, hogy indítsa be az autót. De még be sem indította, csak a gyújtást adta rá, úgy spriccelt a benzinvezeték felső végénél a benzin, mint a szökőkút. Azonnal szóltam a nejemnek, hogy vegye le a gyújtást. Mivel ezzel nem tudtam mit kezdeni, lecsuktam a motortér tetőt, beültem az autóba és csak azon drukkoltam, hogy addig tudjon benzinnel járni a motor, amíg át nem vált gázra. Nagyon nehezen, sokszori próbálkozás után indult be a motor, ezután köhögött, fuldoklott, többször majdnem leállt, de végül is kitartott addig, amíg átváltott gázra, onnan már volt erő a motorban. Fóton lakom, Mogyoródtól nem túl messze, de egész hazáig azon izgultam, nehogy a benzin meggyulladjon. Szerencsésen hazaértem(tünk), majd egy helybéli autószerelő műhelytől időpontot kértem a javításra. A megadott időre a nejem elhúzatott a Focussal, mert az autót beindítani már nem mertem. Kicseréltettem a benzin vezetéket meg a váltó összekötő kart. Azt mondták, a rángatással sajnos nem tudnak mit kezdeni. Mivel már nagyon a végére szerettem volna járni, hogy mi okozza a rángatást, újból időpont Robitól. Kiolvasta a hibakódot, map szenzor hibát jelzett. Mondtam Robinak, hogy map szenzor hiba biztos nem lehet, mert… és elmondtam neki, hogy miket cseréltem újakra az autóban. Kitakarított ott valamit (nem tudom mit, talán EGR szelep), de előtte megkérdezte, hogy ki rakta azt a benzin vezetéket a kocsiba? Mert hogy az nem megfelelő, azt sürgősen ki kell cserélni, oda speciális benzin vezeték kell. Mondtam Robinak, hogy én meg örültem, hogy végre olyan cső van a benzinvezeték helyén, aminek a két végén végre ABA bilincs van, ez biztosabb, mint az eredeti, mert azon meg semmilyen bilincs nem volt. Egy szó mint száz, Robi azt mondta, hogy otthon van neki ilyen csöve, majd behozza, én meg bármelyik reggel bemehetek hozzá időpont kérés nélkül, mert ez csak kb. két perces munka. Kitörölte a hibakódot, fizettem és jöttem. Pár kilométer után check lámpa, körforgalomból kifelé rángatás. Két nap múlva visszamentem Robihoz, a benzinvezeték még nem volt ott, de  kiolvasta a hibakódot, pillanatnyi EGR szelep hiba. Azt mondta, ez jelentéktelen hiba, nem kell vele foglalkozni. Kitörölte a hibakódot, eljöttem. Pár kilométer után check lámpa, körforgalomból kifelé rángatás. Ez érdekes, mert egyenes úton lassú tempónál gyorsítva akkor se rángatott mindig, ha gyorsítottam, körforgalomból kifelé meg mindig, akkor is, ha visszaváltottam. Következő héten visszamentem Robihoz, kicserélte a benzin vezetéket, elmondta, hogy mi a lényege és miért nincsenek a végein bilincsek. Amit kicserélt, az a rövid használat ellenére olyan gyatra állapotban volt, hogy nem sokáig bírta volna már. Kiolvasta a hibakódot, a beszívott levegő hőmérsékletét mérő jeladó ment tönkre, azt kicserélte és mondta, hogy menjek el Misihez, ő majd telefonon megbeszéli vele, hogy milyen kábelköteget kell bemérni. A hibakódot természetesen törölte. Eljöttem Robitól, ez már az ősz elején volt, és az autó azóta se rángat. Így hát Misihez se mentem el, mert fölöslegesnek tartottam. Azóta is azon morfondírozok, hogy egy benzin vezeték csere milyen összefüggésben lehet a rángatás megszűnésével. 1200-as fordulatról ötödikben simán fel tudok gyorsítani anélkül, hogy csak egyet is rántana. Na de ezzel nincs vége. kb. egy hónap múlva látszólag minden ok nélkül megint a pofámba világított a check lámpa. Aztán kb. egy hét múlva kialudt. Ezt eljátszotta egy párszor, míg talán november elejétől december végéig egyfolytában világított. Közben az autón semmiféle rendellenesség nem volt észlelhető. Aztán december végén beszüntette a világítást és kb. három hétig úgy autóztam, hogy a végén már azt hittem, ez már végleges. Aztán pár nappal ezelőtt szintén látszólag ok nélkül ismét világítani kezdett a check lámpa és azóta is világít.
Ennyi a történet. Majd a tavasszal megint elviszem Robihoz, nézze már meg, miért világit az a check lámpa.

Ui.: a vissza rakni-t egybe akartam írni (mert úgy helyes), de helyette ezt írta: vis****akni (a módosítás után is).
« Utoljára szerkesztve: 2019. Január 24. - 21:05:02 írta cucogany » Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #1435 Dátum: 2019. Január 24. - 21:42:06 »

Húha  ez izgalmas dolog lehetett. remélem marad csak a check világítás és a többi baj elkerül.

nekem bő egy éve van egr szelep hibakódom. nem igazán okoz problémát, de már kissé zavar. volt hogy hónapokig nem is világított törlés után. de nemsokára műszaki, úgyhogy valamit kell kezdenem vele.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1436 Dátum: 2019. Január 25. - 10:50:46 »

Ez nem semmi.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1437 Dátum: 2019. Január 25. - 23:41:53 »

Húha  ez izgalmas dolog lehetett. remélem marad csak a check világítás és a többi baj elkerül.

nekem bő egy éve van egr szelep hibakódom. nem igazán okoz problémát, de már kissé zavar. volt hogy hónapokig nem is világított törlés után. de nemsokára műszaki, úgyhogy valamit kell kezdenem vele.

csere...
Naplózva

70/4334431
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #1438 Dátum: 2019. Január 28. - 14:31:57 »

Húha  ez izgalmas dolog lehetett. remélem marad csak a check világítás és a többi baj elkerül.

nekem bő egy éve van egr szelep hibakódom. nem igazán okoz problémát, de már kissé zavar. volt hogy hónapokig nem is világított törlés után. de nemsokára műszaki, úgyhogy valamit kell kezdenem vele.

csere...
Igen, már ideje nagyon. Tiszta szégyen, hogy eddig is így járkáltam.  Zavart
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1439 Dátum: 2019. Január 29. - 20:52:09 »

Ma kialudt a check lámpa, kíváncsi vagyok, mikor kezd újból - és milyen okból - világítani.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 94 95 [96] 97 98 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!