Lacetti klub fórum
2024. Március 29. - 11:43:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 95 96 [97] 98 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 359391 alkalommal)
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1440 Dátum: 2019. Június 24. - 20:06:19 »

Folytatás az előző oldalról: másnap már újból világított a check lámpa, azóta kb. háromszor aludt ki hol egy napra, hol csak pár órára, ettől eltekintve folyamatosan világít (még nem szántam rá magam, hogy elvigyem Robihoz).

Most viszont szelepfedél tömítést cserélek, mert egyik pillanatról a másikra elment az erő a motorból, a check lámpa eszeveszetten villogott, úgy saccoltam, hogy egy vagy két henger nem ment, a motornak borzalmas hangja volt, alig tudtam haza vergődni. Itthon megnéztem a gyertyákat, kettő nagyon olajos volt. Megtisztítottam őket, de a helyzet nem változott. Mivel ilyen állapotban szerelőhöz nem tudom elvinni, úgy döntöttem, hogy megpróbálom én kicserélni a szelepfedél tömítést. Be is szereztem egyet, ma levettem a szelepfedelet, de úgy vettem észre, hogy aki valamikor sok évvel ezelőtt szelepfedél tömítést cserélt az autómon, az valamilyen tömítő pasztát is használt.
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen tömítő pasztát vegyek, és hogy a szelepfedél tömítés mindkét felét be kell-e kenni? - gondolom igen, de azért a biztonság kedvéért megkérdezem, hát ha mégsem.
Még valami. Minden csavarnál található volt egy-egy gumigyűrű. Nagy baj-e, ha a régieket rakom vissza, mert újakat nem kaptam.
A válaszokat előre is köszönöm. Nem nagy nyüzsgés van már ezen a Fórumon, de talán ide téved valaki, aki megfelelő válaszokat tud adni.
« Utoljára szerkesztve: 2019. Június 24. - 20:10:43 írta cucogany » Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1441 Dátum: 2019. Június 24. - 20:56:28 »

Folytatás az előző oldalról: másnap már újból világított a check lámpa, azóta kb. háromszor aludt ki hol egy napra, hol csak pár órára, ettől eltekintve folyamatosan világít (még nem szántam rá magam, hogy elvigyem Robihoz).

Most viszont szelepfedél tömítést cserélek, mert egyik pillanatról a másikra elment az erő a motorból, a check lámpa eszeveszetten villogott, úgy saccoltam, hogy egy vagy két henger nem ment, a motornak borzalmas hangja volt, alig tudtam haza vergődni. Itthon megnéztem a gyertyákat, kettő nagyon olajos volt. Megtisztítottam őket, de a helyzet nem változott. Mivel ilyen állapotban szerelőhöz nem tudom elvinni, úgy döntöttem, hogy megpróbálom én kicserélni a szelepfedél tömítést. Be is szereztem egyet, ma levettem a szelepfedelet, de úgy vettem észre, hogy aki valamikor sok évvel ezelőtt szelepfedél tömítést cserélt az autómon, az valamilyen tömítő pasztát is használt.
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen tömítő pasztát vegyek, és hogy a szelepfedél tömítés mindkét felét be kell-e kenni? - gondolom igen, de azért a biztonság kedvéért megkérdezem, hát ha mégsem.
Még valami. Minden csavarnál található volt egy-egy gumigyűrű. Nagy baj-e, ha a régieket rakom vissza, mert újakat nem kaptam.
A válaszokat előre is köszönöm. Nem nagy nyüzsgés van már ezen a Fórumon, de talán ide téved valaki, aki megfelelő válaszokat tud adni.

nem kell bekenni mindkét oldalt pláne nem végig csak pár helyen a sarkoknál,igen kell o gyűrű is és simán beszerezhető,tömítésból gyárit neki minden más csak pénzkidobás
Naplózva

70/4334431
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1442 Dátum: 2019. Június 25. - 07:05:06 »

Úgy vélem, hogy gyári a tömítés, mert Made in Korea van ráírva a tasakjára (még nem bontottam ki).
Nagyon szépen köszönöm a tájékoztatást, akkor megpróbálok O gyűrűket beszerezni.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1443 Dátum: 2019. Június 25. - 07:08:34 »

Úgy vélem, hogy gyári a tömítés, mert Made in Korea van ráírva a tasakjára (még nem bontottam ki).
Nagyon szépen köszönöm a tájékoztatást, akkor megpróbálok O gyűrűket beszerezni.
Abból is érdemes gyárit venni.
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #1444 Dátum: 2019. Június 25. - 08:36:54 »

Úgy vélem, hogy gyári a tömítés, mert Made in Korea van ráírva a tasakjára (még nem bontottam ki).
Nagyon szépen köszönöm a tájékoztatást, akkor megpróbálok O gyűrűket beszerezni.
Ott kell venni, ahol tényleg gyárit adnak nem csak rámondottat. Hologramos matricás a csomagolása. Csergo, xviii ker daewoo stb. A csomagolásmentes szutykokban ne bízz! Nem szabad foglalkozni aliról, ebayról beszerzett rámondott vacakokkal, megbízható helyről szerezd be. Karika pedig mindenképp kell új. A paszta a vezérmű tengely sarkaiba kell.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1445 Dátum: 2019. Június 25. - 22:10:38 »

A tömítést Csergőéknél vettem, de O gyűrűjük nem volt. A Csángó utcában (Csángó u. 6, Angyalföldi u. sarok. Klikk a képre) is van egy Daewoo bolt, holnap megpróbálok ott venni, ma sajnos nem volt időm.
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 3423


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #1446 Dátum: 2019. Június 26. - 06:37:42 »

A tömítést Csergőéknél vettem, de O gyűrűjük nem volt. A Csángó utcában (Csángó u. 6, Angyalföldi u. sarok. Klikk a képre) is van egy Daewoo bolt, holnap megpróbálok ott venni, ma sajnos nem volt időm.

Bosnyák tér, remiz mellett is van Opel-Chevy üzlet, Müller autó :

https://www.google.com/maps/@47.5186732,19.1133616,3a,75y,231.68h,96.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVVaKblBdL8dQPvCBTxfWaQ!2e0!7i13312!8i6656

Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1447 Dátum: 2019. Június 26. - 09:21:50 »

Esetleg Kun Autó, Érd.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1448 Dátum: 2019. Június 26. - 18:16:36 »

A Csángó utcai Daewoo bolthoz pont 16 órakor értem oda, már zárva volt. Elmentem Csergőékhez, rendeltem egy garnitúrát, holnap 16 h-ra érkezik meg. Csergőék vannak hozzám a legközelebb, ráadásul kedvezménnyel kapom az alkatrészeket, mert minimum 20 éve törzsvásárlójuk vagyok.
« Utoljára szerkesztve: 2019. Június 26. - 18:18:57 írta cucogany » Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1449 Dátum: 2019. Június 28. - 08:03:44 »

Mi van akkor, ha nem tudom fémtisztára letakarítani a felületet? Úgy vettem észre ugyanis, hogy amikor kb. 10 éve az egyik szervizben szelepfedél tömítést cseréltek, körbe kenték tömítő anyaggal, és főleg a csavaroknál odasült a fémhez. Igaz, nagyon vékony rétegben, de jelenthet-e ez problémát?
Másik kérdésem, hogy azt olvastam valahol, hogy 10 NM nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat. Nekem nincs nyomaték kulcsom, így valószínűleg nem tudom majd egyenletesen meghúzni a csavarokat. Jelenthet-e ez problémát?
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1450 Dátum: 2019. Július 16. - 12:19:58 »

Vettem nyomatékkulcsot, 10 NM nyomatékkal meghúztam a csavarokat (azt hiszem, nyomatékkulcs nélkül jobban meghúztam volna őket). A következő napokban elválik, hogy jól csináltam-e.
Naplózva
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #1451 Dátum: 2019. Július 16. - 16:55:35 »

Kíváncsian várjuk a végeredményt.  Mosolyog
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1452 Dátum: 2019. Július 16. - 17:59:54 »

Vettem nyomatékkulcsot, 10 NM nyomatékkal meghúztam a csavarokat (azt hiszem, nyomatékkulcs nélkül jobban meghúztam volna őket). A következő napokban elválik, hogy jól csináltam-e.
nem kell hozzá nyomatékkulcs és amúgy 16Nm a gyári meghúzási nyomaték nem 10 az csak a burkolaté
https://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0808/hu/documents_2008/Nubira-Lacetti/sm-j/7J2_1C1.hu.html
második sor:Bütyköstengely-fedél csavarok  16
Naplózva

70/4334431
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1453 Dátum: 2019. Július 16. - 20:17:30 »

A bütyköstengely-fedél a szelepfedél? Mi történik, ha a csavarokat utólag 16 NM-rel meghúzom?
Egyébként az 1-es és a 4-es henger nem megy. Új gyertyák vannak bent, gyertya hiba tehát nem valószínű. A gyújtótrafóra gyanakszom, holnap kicserélem.
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #1454 Dátum: 2019. Július 17. - 09:30:10 »

Utána húztam a csavarokat 16 NM-re. Tavaly egyéb okokból lecseréltem a gyújtótrafót egy, a Mülleréknél vásárolt utángyártott trafóra. Most, hogy az 1-es és 4-es henger nem ment, visszacseréltem a gyárira, mindjárt megy mind a négy henger.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 95 96 [97] 98 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!