Krupcheck
|
 |
« Hozzászólás #7710 Dátum: 2015. Június 01. - 17:31:35 » |
|
(...)viszont ez több, mint az autó értékének 10%-a. Így már nem hangzik olyan jól.  Pont így vagyok a katalizátor cserével. Oké-oké, autós szinten még az sem sok (hol van egy turbóhoz...), de lassan az autóm értékének 10%-a lesz. És tömegben meg hányada? 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kubu87
|
 |
« Hozzászólás #7711 Dátum: 2015. Június 01. - 19:07:19 » |
|
Egy 9-10 éves Lacettit nem olyan nehéz gazdasági totálkárra törni vagy esetleg egy benzines esetében p300-as hiba kijavítási költsége aztán annyi... A piac a valós hibák és a szóbeszéd miatt eléggé alul árazza a típust.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #7712 Dátum: 2015. Június 01. - 19:16:54 » |
|
Nem kevés, de nem is vészes összeg szerintem. Casco vagy saját zseb?
Zsebből ment, soha nem volt Cascom. Ha azt nézzük, ennek már a sokszorosát befizettem volna. Szerintem sem vészes, viszont ez több, mint az autó értékének 10%-a. Így már nem hangzik olyan jól.  És tanulópénznek sem kevés. Ez igaz. Pont tíz évvel ezelőtt volt egy hasonló, ám ennél nagyobb csattanásom, a Renault 19-em eleje lett tropa. Baráti áron 130ezer volt a teljes rendbehozatal, két fényszóró, új lökhárító és motorháztető, zárhíd, meg fényezés. Az autó akkor volt tíz éves, értéke kb 600ezer volt. Mondjuk elég jól sikerült a helyreállítás, aztán beszámíttattam az új Kalosomba. Amikor felmérték, nem vették észre, hogy javítva volt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #7714 Dátum: 2015. Június 02. - 22:05:06 » |
|
Néha napján hallottam a nyitott garázsból ciripelést és a sarokban a kutyák is nagyon aktívak voltak, de én nem láttam semmit. Most viszont találkoztam a kis lelkekkel, 3 cinege aktívan bevédi a garázst.  Gondolom a gerendák tövében van fészek és kicsik. A kocsim persze tele****va ma reggelre. Eddig egyszer sem volt rajta madárkaka. Szóval ma valami fordulópont lehet a kapcsolatunkban velük  Bántani nem akarom őket és a fészküket, mert lehet védett faj. Inkább nem állok be a kocsival teljesen és megvárom amíg továbbállnak. Majd utána olvasok egyáltalán hogyan működnek ezek a dolgok.  A párom szerint vörösbegy  Tudtommal a cinke és a vörösbegy is védett. És itt telelnek, mondjuk a vörösbegyben nem vagyok biztos. Ha beköltöztek, mearadnak, amíg a kicisik kirepülnek. Utána zárd az ajtót, hogy ne menjenek vissza. Kérlek ne bántsd őket és a fészküket, hasznos madárkák.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #7715 Dátum: 2015. Június 03. - 07:48:44 » |
|
Eszem ágában sincs bántani, tudom, hogy védettek. Nyitott a garázs két oldalról, nem tudom zárni  Már a pici pelyhesek is repülnek, sztem pont aznap kezdtek repülni, amikor észrevettem őket 
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #7716 Dátum: 2015. Június 03. - 15:25:47 » |
|
Eszem ágában sincs bántani, tudom, hogy védettek. Nyitott a garázs két oldalról, nem tudom zárni  Már a pici pelyhesek is repülnek, sztem pont aznap kezdtek repülni, amikor észrevettem őket  Amúgy ezek a madaak csak olyan helyre fészkelnek, ahol béke és harmónia van.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #7717 Dátum: 2015. Június 03. - 16:52:57 » |
|
Ez igazán megtisztelő 
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
kubu87
|
 |
« Hozzászólás #7718 Dátum: 2015. Június 03. - 19:00:16 » |
|
Amikor még otthon laktam Mágocson, a csurik (túlságosan városiaknak lánykori nevükön verebek) ölre mentek a visszapillantó tükrökben "felfedezett" rémisztő önarcképükkel. A "csaták" után kilónyi ****t töröltem le a tükrökről és az ajtókról. Ennyi cucc hogy fér egy ilyen kis madárba??? 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #7719 Dátum: 2015. Június 03. - 19:35:56 » |
|
Amikor még otthon laktam Mágocson, a csurik (túlságosan városiaknak lánykori nevükön verebek) ölre mentek a visszapillantó tükrökben "felfedezett" rémisztő önarcképükkel. A "csaták" után kilónyi ****t töröltem le a tükrökről és az ajtókról. Ennyi cucc hogy fér egy ilyen kis madárba???  Csurikról van szó, akkor nem egy. Minimum 15.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
kubu87
|
 |
« Hozzászólás #7720 Dátum: 2015. Június 03. - 20:39:26 » |
|
Amikor még otthon laktam Mágocson, a csurik (túlságosan városiaknak lánykori nevükön verebek) ölre mentek a visszapillantó tükrökben "felfedezett" rémisztő önarcképükkel. A "csaták" után kilónyi ****t töröltem le a tükrökről és az ajtókról. Ennyi cucc hogy fér egy ilyen kis madárba???  Csurikról van szó, akkor nem egy. Minimum 15. A letakarított szutymák mennyiség még így se volt arányban a madarak számával. Ezeket a kis kulagépeket csak egy hasmenéses sirály, vadlúd, vagy gólya tudja felülmúlni. Kollégám fekete Sharan-ja a múltkor színt váltott egy ilyen "fenevad" miatt. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #7721 Dátum: 2015. Június 05. - 11:39:38 » |
|
Nem zavar, hogy egy autóra költeni kell. Szerencsére enni is tudok mellette. De az, hogy ahogy a kocsi elmúlt 10 éves, varázsütésre jönnek elő, havi szinten a 30-40-50 ezres problémák, az zavar. Egy darabig tolja bele az ember a pénzt, aztán eljön a pont, hogy nem érdekli. Na nálam most jött el. Olajat, stb. kap, a többit majd ha nem megy.
Nem vagyok hajlandó talicskázni a pénzt egy nulla értékű valamibe. Meg amennyit mostanában ****akodtam vele, annyi plusz időből akár buszozhattam is volna.
Ez mondjuk soknak tűnik. Egy ismerősömnek 2004-es HB-ja van, igaz nem sok a futott km (kb 130ezer), de neki eddig alig kellett költenie rá a kötelezőn kívül.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #7722 Dátum: 2015. Június 05. - 12:11:39 » |
|
Nem zavar, hogy egy autóra költeni kell. Szerencsére enni is tudok mellette. De az, hogy ahogy a kocsi elmúlt 10 éves, varázsütésre jönnek elő, havi szinten a 30-40-50 ezres problémák, az zavar. Egy darabig tolja bele az ember a pénzt, aztán eljön a pont, hogy nem érdekli. Na nálam most jött el. Olajat, stb. kap, a többit majd ha nem megy.
Nem vagyok hajlandó talicskázni a pénzt egy nulla értékű valamibe. Meg amennyit mostanában ****akodtam vele, annyi plusz időből akár buszozhattam is volna.
Ez mondjuk soknak tűnik. Egy ismerősömnek 2004-es HB-ja van, igaz nem sok a futott km (kb 130ezer), de neki eddig alig kellett költenie rá a kötelezőn kívül. nem varázsütésre jönnek a problémák hanem ott voltak csak a karbantartás vagy a hiánya.... Ez a hozzáállás vezet oda,hogy a kis hibából nagy hiba lesz és az sokkal drágább lesz Mik azok a havi 3-50 ezres hibák??
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Krupcheck
|
 |
« Hozzászólás #7723 Dátum: 2015. Június 05. - 13:05:38 » |
|
Valóban nem tudom, hogy az autó az első 8 évében mit kapott. De olyan dolgok jönnek elő, amik nem használatfüggőek. Értsd nem legyilkolt kuplung, vagy olajcsere elmulasztása miatti kopás, hanem amiket itt irkáltam. Volt egyszer egy 30ezres folytószelepház takarítás + apróságok (hűtőfolyadék eltűnt, utána még kétszer utána lett öntve, jelenleg viszont nem fogy!), 1-2 tömítés, stb. Utána jött a katalizátor, ami szintén húzható még, de minimum 50ezres tétel. Most ez a jeladó, ami gyáriban 40e+ csere (szerintük az utángyártottat nem szabad megvenni, de nyilván a saját bizniszüket védik).
Ezen kívül ráférne egy alvázvédő+ütegvédelem, mert benéztem a küszöbökbe, és ha nem is sok, de van benne rozsda. A kerékjáratokat átmeneti megoldásként passziválós kezelés után kifújtam én, mert ott is volt már egy kis felületi rozsda. A külső szépséghibákkal már fel sem merül, hogy foglalkozni kéne.
Ha mindent tökéletesre ki akarnék javítani, akkor már indokolatlanul sokat kéne rá költeni. Nem arról van szó, hogy hanyagolom a karbantartást, csak arról, hogy a szükséges minimumra szorítkozok.
Alapjába véve azért nem egy öreg olaszt, vagy egy import bmw-t vettem (rohadtul nem vagyok bmw-s, de hátul hajt, az meg hohojj, de egy jó dolog...), mert nem akartam állandóan szervizbe hordani az autót, meg állandóan költeni rá. Ehhez képest jelenleg az van, hogy azért dolgozok, és azért szervezem át állandóan a munkaidőmet, hogy fenntartsam az autómat. Ami nem egy hobbiautó, hanem egy célszerszám. Na ebből van durvára elegem.
Több magyarázkodást nem kívánok hozzá fűzni. Valószínűleg ezután is több karbantartást fog kapni az autóm, mint az átlag hazai autópark...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #7724 Dátum: 2015. Június 05. - 14:40:27 » |
|
Valóban nem tudom, hogy az autó az első 8 évében mit kapott. De olyan dolgok jönnek elő, amik nem használatfüggőek. Értsd nem legyilkolt kuplung, vagy olajcsere elmulasztása miatti kopás, hanem amiket itt irkáltam. Volt egyszer egy 30ezres folytószelepház takarítás + apróságok (hűtőfolyadék eltűnt, utána még kétszer utána lett öntve, jelenleg viszont nem fogy!), 1-2 tömítés, stb. Utána jött a katalizátor, ami szintén húzható még, de minimum 50ezres tétel. Most ez a jeladó, ami gyáriban 40e+ csere (szerintük az utángyártottat nem szabad megvenni, de nyilván a saját bizniszüket védik).
Ezen kívül ráférne egy alvázvédő+ütegvédelem, mert benéztem a küszöbökbe, és ha nem is sok, de van benne rozsda. A kerékjáratokat átmeneti megoldásként passziválós kezelés után kifújtam én, mert ott is volt már egy kis felületi rozsda. A külső szépséghibákkal már fel sem merül, hogy foglalkozni kéne.
Ha mindent tökéletesre ki akarnék javítani, akkor már indokolatlanul sokat kéne rá költeni. Nem arról van szó, hogy hanyagolom a karbantartást, csak arról, hogy a szükséges minimumra szorítkozok.
Alapjába véve azért nem egy öreg olaszt, vagy egy import bmw-t vettem (rohadtul nem vagyok bmw-s, de hátul hajt, az meg hohojj, de egy jó dolog...), mert nem akartam állandóan szervizbe hordani az autót, meg állandóan költeni rá. Ehhez képest jelenleg az van, hogy azért dolgozok, és azért szervezem át állandóan a munkaidőmet, hogy fenntartsam az autómat. Ami nem egy hobbiautó, hanem egy célszerszám. Na ebből van durvára elegem.
Több magyarázkodást nem kívánok hozzá fűzni. Valószínűleg ezután is több karbantartást fog kapni az autóm, mint az átlag hazai autópark...
30.000Ft egy folytószelep takarítás és pár tömítés az nem kicsit sok,az utángyártott jeladóból is van több márka típus van ami jó van ami nem ajánlott(pl facet).Az szintén nem az autó hibája,hogy a szerelők tapogatóznak és próbálkoznak azt viszont figyelembe kell venni,hogy az autó öregedésével az értéke csökken az alkatrészek ára nem fog csökkenni mert a kocsi ára már csak ennyi,sőt egyre több dolog kezd rajta tönkremenni mert a tervezett élettartamon már túl vannak.Úgy rá lehet költeni az autóra az értékének akár a felét,hogy észre sem veszi az ember ráadásul ehhez a típushoz relatív olcsóak az alkatrészek
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
|