Lacetti klub fórum
2024. December 10. - 22:28:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 ... 12   Le
 
Szerző Téma: Libegő motorháztető  (Megtekintve 76335 alkalommal)
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Dátum: 2007. Szeptember 21. - 20:38:25 »

Jó helyen járok? Sziasztok! Jelentkezett nagyobb sebességnél a motorház beremegése, halk, de fura kis zizegéssel Azt vettem észre, hogy a két mosódüzni környékén nem elég merev a tető. van valakinek ajánlata, hogy hogyan küszöbölte ki ezt a kicsit zavaró affért? Szívesen venném a jó ötleteket. Ha rájövök a megoldásra megirom nektek. Üdv: LadiGidy
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Szeptember 22. - 12:10:28 »

Amennyire én tudom, pillanatnyilag a tető lehegesztése a tuti megoldás... Vigyorog
A szerviz (Wallis) áll. már januárban (!) jelezte a problémát a központnak, jó szokás szerint lesza...ják. (A gondot a motortérbe ALULRÓL bejutó és ott kavargó levegő okozza - állítólag.) Ha tudják az okot, akkor miért nem történik semmi? Mer' ócsó autó jó lesz így is...hmmm.

Ami nekem - némileg - segített: a motorháztetőt amennyire lehetett - és az illesztési hézagok még elviselhető  mértékben másztak el  - hátrébb taszajtottam. Ettől persze nem jut kevesebb levegő a motortér alá (ha tényleg ez az alapprobléma), viszont a tető élébe kissé kevésbé tud belekapni a menetszél.

Üdv:
kripic
« Utoljára szerkesztve: 2007. Szeptember 25. - 20:23:31 írta kripic » Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #2 Dátum: 2007. Szeptember 22. - 13:05:46 »

Kripic!
Amikor hátrébb tetted a motorháztetőt a rögzítő csavaroknál nem sérült a festés? Én úgy néztem, hogy összeszerelés után festették "egybe" őket.

Kicsit off: eljöttök a talira? (lsd. megfelelő topic). Én viszem az egész családot. A gyerkőcök jól el lennének egymással.
on.

A hozzászólásokat kicsit összerendeztem.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #3 Dátum: 2007. Szeptember 22. - 15:10:04 »

Haho! Észrevettem, hogy hol nem elég merev a motorháztető: főleg az ablakmosóknál. Arra gondoltam, hogy a lemez, és a zajszigetelő burkolat közé beteszek valami műanyag merevítőt, hátha így elmulik a zizegés. Esetleg a kódtáblnál is bejöhet a menetszél, és alákap, hogy bosszantson? Szóljatok hozzá, jó-e az okoskodásom?! Hétfőn beteszek valamit. Hétvégén a fiam úgyis megy az M5-ösön sokat oda-vissza, így rögtön választ is kapok, hogy jól orvosoltam-e a hibát. Majd megosztom veletek dicsőségemet, vagy nagy bukásomat, többiek okulására. Nem haragszom, ha valaki jobb ötlettel áll elő, ami ráadásul házilag is könnyen kivitelezhető. Zizegés-mentes szép napokat mindenkinek! Üdv: LadiGidy
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #4 Dátum: 2007. Szeptember 23. - 08:44:57 »

Kripic!
Amikor hátrébb tetted a motorháztetőt a rögzítő csavaroknál nem sérült a festés? Én úgy néztem, hogy összeszerelés után festették "egybe" őket.

Szerintem külön volt festve (1 jópont a koreaiaknak...). Ami miatt úgy látszhat, hogy utólag festették, az az lehet, hogy a körmös alátét rendesen belenyomódik a festésbe (1 rosszpont a koreiaknak...) és valszeg a festés után igen rövid idővel ( a festék kikeményedése előtt...) összerakták (újabb rosszpont...), mert a zsanér és a tető eredeti találkozásánál is látszik némi festék-benyomódás...
És így persze van látható nyoma annak, ha a tetőt odébbrakod, viszont azért - legalább is nálam - ez pusztán esztétikai hiba (összességében akkor is -1 pont a végeredmény... ).

Miután korábban azt a választ kaptam a problemma (esetleges majdani) megoldására, hogy várhatóan
  a., vagy merevebb tetőt kapunk (hurrá, hadd legyen még nehezebb az ótó, úgysem fogyaszt elég sokat...),
  b., vagy módosítják az alul lévő motortér-takaró (vagy mifene) lemezeket,
szerintetek a "b" verzióra apellálva érdemes lehet hadakozni legalább előre egy grátisz WTCC spoilerért, vagy ne is álmodozzak...
És most nem az optikai tuning miatt (de tényleg... Mosolyog ), hanem ez, ha jól gondolom némileg kedvezően befolyásolhatná a légviszonyokat.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #5 Dátum: 2007. Szeptember 23. - 09:04:33 »

Haho! Észrevettem, hogy hol nem elég merev a motorháztető: főleg az ablakmosóknál. Arra gondoltam, hogy a lemez, és a zajszigetelő burkolat közé beteszek valami műanyag merevítőt, hátha így elmulik a zizegés. Esetleg a kódtáblnál is bejöhet a menetszél, és alákap, hogy bosszantson? Szóljatok hozzá, jó-e az okoskodásom?!
....
Üdv: LadiGidy

A tető biztosan lehetne merevebb, de szent meggyőződésem, hogy alapvetően nem ezért libeg, hanem mert ha egyszer valami megemelte (pillanatnyilag higgyünk a szerviz-magyarázatnak: alulról-belülről...), akkor már a szembeszél kap alá az éleknél, és ez libegteti.
Az, hogy ekkor zizeg is, akár "természetes" is lehet: simán befújhat a szél a zajszigetetlő burkolat alá. Ha ezt "kitömöd", a hang lehet, hogy megszűnik, de ettől még szerintem libegni fog a tető...
Ne legyen igazam  ,
üdv:
kripic
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #6 Dátum: 2007. Szeptember 23. - 10:24:21 »

Kripic!
Amikor hátrébb tetted a motorháztetőt a rögzítő csavaroknál nem sérült a festés? Én úgy néztem, hogy összeszerelés után festették "egybe" őket.

Szerintem külön volt festve (1 jópont a koreaiaknak...). Ami miatt úgy látszhat, hogy utólag festették, az az lehet, hogy a körmös alátét rendesen belenyomódik a festésbe (1 rosszpont a koreiaknak...) és valszeg a festés után igen rövid idővel ( a festék kikeményedése előtt...) összerakták (újabb rosszpont...), mert a zsanér és a tető eredeti találkozásánál is látszik némi festék-benyomódás...
És így persze van látható nyoma annak, ha a tetőt odébbrakod, viszont azért - legalább is nálam - ez pusztán esztétikai hiba (összességében akkor is -1 pont a végeredmény... ).

Miután korábban azt a választ kaptam a problemma (esetleges majdani) megoldására, hogy várhatóan
  a., vagy merevebb tetőt kapunk (hurrá, hadd legyen még nehezebb az ótó, úgysem fogyaszt elég sokat...),
  b., vagy módosítják az alul lévő motortér-takaró (vagy mifene) lemezeket,
szerintetek a "b" verzióra apellálva érdemes lehet hadakozni legalább előre egy grátisz WTCC spoilerért, vagy ne is álmodozzak...
És most nem az optikai tuning miatt (de tényleg... Mosolyog ), hanem ez, ha jól gondolom némileg kedvezően befolyásolhatná a légviszonyokat.

Azért az alulról motorvédő lemezekkel csínján! Hétköznapi autónál a karter szerepe nemcsak az olaj tárolása, összegyűjtése, hanem az olaj hűtése is, az autó motortere alá csapódó levegő által! Ezek így lettek tervezve! Ha teljesen lezárjuk a motor alját -úgy, mint alig 10 éve az opel is tette az utólag felszerelhető gyári műanyaglapokkal, mert az ügyfelek gyakran panaszkodtak, hogy az ékszíjtárcsára, egyéb dolgokra felcsapódik a sár, víz, stb- könnyen ugyanarra a sorsra juthat a dolog. Ott intenzív használatnál, (tartós autópálya, sok városi dugó) előfordolt az olaj megfőlése. Ez ugyan ellensúlyozható magasabb viszkozítású olaj használatával, de még több alkatrésznek szintén nem használ a motortérben rekedt meleg (pl.akksi).
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #7 Dátum: 2007. Szeptember 23. - 10:33:27 »


Azért az alulról motorvédő lemezekkel csínján! Hétköznapi autónál a karter szerepe nemcsak az olaj tárolása, összegyűjtése, hanem az olaj hűtése is, az autó motortere alá csapódó levegő által! Ezek így lettek tervezve!
...

Szia Feri!

Teljesen igazad van! Pont emiatt merészeltem azt a köztes megoldást ( ha-ha) felvetni, hogy igényelnék egy WTCC-spoilert...: Mélyebbre nyúló szoknya, ergo "mélyebben" suhan az ájer, de mégsincs kiiktatva a szellőzés.

Azt azért merem feltételezni, hogy ha a GM is (talán még ebben az évszázadban...) a motorvédő lemezek módosításával kívánná megoldani a gondot, az azért nem a teljes befedést jelentené.. Bár ki tudja milyen főokos fogja megtervezni....
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #8 Dátum: 2007. Szeptember 24. - 21:00:58 »

Hello! Óvatosan a spojlerrel, mert Captain barátunk megjárta a túl alacsony spojlerrel, be-beakad, ha nem vigyáz eléggé. Most kipróbáltam valamit, és, ha bevállna, akkor megosztom a tisztelt nagyérdemű társasággal természetesen. Ha nem, akkor beszéltem a Gombosékkal, és akkor ők csinálnak valamit vele. Mindenről beszámolok majd- igérem. Jó éjt! Üdv: LadiGidy
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #9 Dátum: 2007. Szeptember 25. - 20:19:18 »

Úgysem lesz ebből ingyéspoiler, ergo ez a veszély fel sem merülhet.... Vigyorog
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #10 Dátum: 2007. Szeptember 27. - 16:02:52 »

Egy pillanatr! Nekem nincs spoiler az autón! Pusztán mindenhol kb 4-6 c-el lejebb van a kocsi, mint akár Ladigidy akár Jani cartárs autója! Viszont nekem nem is lebegett még be!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #11 Dátum: 2007. Szeptember 27. - 21:47:51 »

Viszont nekem nem is lebegett még be!

Vagy csak nem hajoltál eléggé előre. Vigyorog
Naplózva


LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #12 Dátum: 2007. Szeptember 29. - 18:23:23 »

Viszont nekem nem is lebegett még be!

Vagy csak nem hajoltál eléggé előre. Vigyorog
De igen! Sőt, még az utasomnak is feladatba adtam, hogy figyelje. De semmi :-)
Egyébként tzegnap az esőben a mögöttem közlekedő családtagom is azt mondta, hogy olyan szépen húzza vízpermetet az autó, mint egy repülőgép. Csak tudja, lévén ilyen bazi nagy röpcsiket vezet.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7266


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #13 Dátum: 2007. Október 20. - 16:53:49 »

Haho! Szóval úgy néz ki a probléma megoldodott. Kitömtem, és merevítettem a motortetőt műanyag vonalzó-szerüséggel, és szivaccsal, az adattáblát pedig teljesen letakartam, hogy ne mehessen be alá a lufthansa. A két sarokban lévő gumiütközöt beállítottam, úgy, hogy lezáráskor fix legyen, cseppet se mozogjon. Úgy néz ki a dolog, hogy bevállt, a fiam kifejezetten kereste a hangot, és remegést, és megszüntnek nyílvánította. Én azóta nem mentem országúton, nem tudtam ellenőrizni, de kézzel próbálva jóval merevebb lett a lemet a két düzninél, ahol volt a kritikus remegés. Hát ez van- volt. Próbáljátok ti is ki, hátha megtaláltam a megoldást. Amen! Üdv: LadiGidy
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #14 Dátum: 2007. Október 20. - 18:33:47 »

Haho! Szóval úgy néz ki a probléma megoldodott. Kitömtem, és merevítettem a motortetőt műanyag vonalzó-szerüséggel, és szivaccsal, az adattáblát pedig teljesen letakartam, hogy ne mehessen be alá a lufthansa. A két sarokban lévő gumiütközöt beállítottam, úgy, hogy lezáráskor fix legyen, cseppet se mozogjon. Úgy néz ki a dolog, hogy bevállt, a fiam kifejezetten kereste a hangot, és remegést, és megszüntnek nyílvánította. Én azóta nem mentem országúton, nem tudtam ellenőrizni, de kézzel próbálva jóval merevebb lett a lemet a két düzninél, ahol volt a kritikus remegés. Hát ez van- volt. Próbáljátok ti is ki, hátha megtaláltam a megoldást. Amen! Üdv: LadiGidy

Sajnos továbbra is azt kell állítanom, hogy nem ugyanarról a problémáról beszélünk te meg én. 
Ha jól sejtem / jól értem a témaindítódban leírtakat, akkor a gépháztető KÖZEPÉNEK enyhe remegését jelzed, amit tényleg lehet - hiszen itt írod, hogy lehet  Kacsint - orvosolni a "kitöméssel".
Az általam - meg sajnos mások által is ... - tapasztalt libegés ennél biza' nagyságrendekkel nagyobb probléma: a tető két SZÉLE kezd el lifegni, hogy időszerű szóhasználattal éljek: nem kicsit, nagyon!
Olyan nagyon, hogy nagyon nagyon!!! Már többször terveztem filmre venni a jelenséget, de az a mocsok Murphy mindig betart nekem: a sebesség, a szabad kéz és a működőképes kamera meglétének hármasából valami mindig hiányzik. Előbb utóbb csak összejön, és akkor a hitetlenkedő kartársak is látnak majd csodát...
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 ... 12   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!