Lacetti klub fórum
2024. április 27. - 10:03:14 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 275590 alkalommal)
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #45 Dátum: 2009. Március 27. - 14:51:10 »

Vagy vegyél egy Cruze-t, márha lesz belőle kombi 1-2 év múlva.  Vigyorog
Ja, és pénzed, mert ugye az a legkevesebb...
Amúgy tengerre magyar! Csak akkor lesz, és csak akkor úgysem Te fogod használni. Szóval nyugi, élvezd még az ESP nélküli autódat! Vigyorog
Lehet, idióta a kérdésem, de hajókon nincs ilyesmi?
Sőt,még fék sincs. Vigyorog
Egyszerűen hátramenetet kapcsolnak, úgy fékeznek. Vagy kishajónál ledobják a vasmacskát. Van még a zátonyra futás, de az nem a legjobb megoldás, de gyors... Kacsint Vigyorog
Ez oké, de nincs esetleg olyan elektronika, ami dőlésveszélyt vagy mittodoménmit jelez?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #46 Dátum: 2009. Március 27. - 16:17:51 »

Vagy vegyél egy Cruze-t, márha lesz belőle kombi 1-2 év múlva.  Vigyorog
Ja, és pénzed, mert ugye az a legkevesebb...
Amúgy tengerre magyar! Csak akkor lesz, és csak akkor úgysem Te fogod használni. Szóval nyugi, élvezd még az ESP nélküli autódat! Vigyorog
Lehet, idióta a kérdésem, de hajókon nincs ilyesmi?
Sőt,még fék sincs. Vigyorog
Egyszerűen hátramenetet kapcsolnak, úgy fékeznek. Vagy kishajónál ledobják a vasmacskát. Van még a zátonyra futás, de az nem a legjobb megoldás, de gyors... Kacsint Vigyorog
Ez oké, de nincs esetleg olyan elektronika, ami dőlésveszélyt vagy mittodoménmit jelez?
Az ESP nem dőlésveszélyt jelez -mert akkor főleg öreg fákra telepítenék Vigyorog- hanem menetstabilizáló.
Wikipédia, hogy pontos legyen a megfogalmazás: Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri (rezgőhengeres girométerrel), és ha ez eltér a normálistól, az ESP beavatkozik. Először a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, majd, ha ez kevésnek bizonyul, automatikusan fékezi a megfelelő kerekeket is.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #47 Dátum: 2009. Március 27. - 18:29:23 »

Vagy vegyél egy Cruze-t, márha lesz belőle kombi 1-2 év múlva.  Vigyorog
Ja, és pénzed, mert ugye az a legkevesebb...
Amúgy tengerre magyar! Csak akkor lesz, és csak akkor úgysem Te fogod használni. Szóval nyugi, élvezd még az ESP nélküli autódat! Vigyorog
Lehet, idióta a kérdésem, de hajókon nincs ilyesmi?
De van! Erre használják a mi barátunkat a Kapitányt! Ha dől a hajó, akkor, vagy oldalról kapja a hullámokat, és akkor irányváltást vezényel, vagy elszabadult a rakomány, és akkor át kell rendezni a rosszul rögzített konténereket, stb. a fiam már mutatott ilyen képet megdölt hajóról, ahol elszabadultak a szállított vasak. Hát szép látvány volt, és főleg nehéz munka. Amúgy kedves Diablo, lehet "idióta" kérdésed, és arra így könnyen kaphatsz "idióta" válaszokat. Kacsint Vigyorog Van egyébként az autókon dölés kiegyenlítő megoldás természetesen. Az öreg Citroen "Cápa" (nem a mienk!) tudott ilyet már az 50-es években! (DS 19, DS21, majd a későbbiekben a drágábbak, most már használják az összes igazán luxus kocsikban, RR, Bentley, Mercedes, ja és az összes újabbkori Ikarus, és a buszok mindegyike, és a camionok is.). A lényege: szintező, ami állandó magasságot tart, ha több a tömeg, lejjebb megy a karosszéria, ezzel nyítja a szintező szelepet, és a légrúgót feljebb tölti, ha leszállnak, emelkedik, ekkor pedig kienged a légrúgóból, és így állandó a hasmagasság! Ez elvben oldalra is igaz, csak ott nem mindig tudja követni a gyors változtatást, mert rövid ideig tart általában. Érthető voltam? Ha érdekel, egyszer elkisérsz, és megmutatom. Kacsint
Sőt,még fék sincs. Vigyorog
Egyszerűen hátramenetet kapcsolnak, úgy fékeznek. Vagy kishajónál ledobják a vasmacskát. Van még a zátonyra futás, de az nem a legjobb megoldás, de gyors... Kacsint Vigyorog
Ez oké, de nincs esetleg olyan elektronika, ami dőlésveszélyt vagy mittodoménmit jelez?
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #48 Dátum: 2009. Március 27. - 19:41:34 »

Sziasztok!

Az eddigi sufnituningok után a biztonságra is figyelmet szeretnék forditani.
Tehát a fékeimet szeretném lecserélni egy nagyobb teljesítményűre.
Egy négydugattyús brembo-ra gondoltam, tárcsákkal, nyergekkel, betétekkel együtt.

Tud-e valaki ajánlani egy korrekt szervízt, vagy tuningműhelyt, ahol megfelelő szakértelem mellett beszerzik és be is szerelik ezt a kis fejlesztést?

Köszönettel.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #49 Dátum: 2009. Március 28. - 09:08:46 »

Sziasztok!

Az eddigi sufnituningok után a biztonságra is figyelmet szeretnék forditani.
Tehát a fékeimet szeretném lecserélni egy nagyobb teljesítményűre.
Egy négydugattyús brembo-ra gondoltam, tárcsákkal, nyergekkel, betétekkel együtt.

Tud-e valaki ajánlani egy korrekt szervízt, vagy tuningműhelyt, ahol megfelelő szakértelem mellett beszerzik és be is szerelik ezt a kis fejlesztést?

Köszönettel.
A chevyklub atyja, sznuni be tudja szerezni jó áron az biztos.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #50 Dátum: 2009. Március 28. - 09:52:02 »

Vagy vegyél egy Cruze-t, márha lesz belőle kombi 1-2 év múlva.  Vigyorog
Ja, és pénzed, mert ugye az a legkevesebb...
Amúgy tengerre magyar! Csak akkor lesz, és csak akkor úgysem Te fogod használni. Szóval nyugi, élvezd még az ESP nélküli autódat! Vigyorog
Lehet, idióta a kérdésem, de hajókon nincs ilyesmi?
Sőt,még fék sincs. Vigyorog
Egyszerűen hátramenetet kapcsolnak, úgy fékeznek. Vagy kishajónál ledobják a vasmacskát. Van még a zátonyra futás, de az nem a legjobb megoldás, de gyors... Kacsint Vigyorog
Ez oké, de nincs esetleg olyan elektronika, ami dőlésveszélyt vagy mittodoménmit jelez?
Az ESP nem dőlésveszélyt jelez -mert akkor főleg öreg fákra telepítenék Vigyorog- hanem menetstabilizáló.
Wikipédia, hogy pontos legyen a megfogalmazás: Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri (rezgőhengeres girométerrel), és ha ez eltér a normálistól, az ESP beavatkozik. Először a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, majd, ha ez kevésnek bizonyul, automatikusan fékezi a megfelelő kerekeket is.

Köszi, de ezzel teljesen tisztában vagyok Kacsint
Engem csak az érdekelt, van-e esetleg nagy hajókon (teher vagy utaszállító) olyan rendszer, ami esetleg figyeli a hajó stabilitását.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #51 Dátum: 2009. Március 28. - 16:48:46 »

Vagy vegyél egy Cruze-t, márha lesz belőle kombi 1-2 év múlva.  Vigyorog
Ja, és pénzed, mert ugye az a legkevesebb...
Amúgy tengerre magyar! Csak akkor lesz, és csak akkor úgysem Te fogod használni. Szóval nyugi, élvezd még az ESP nélküli autódat! Vigyorog
Lehet, idióta a kérdésem, de hajókon nincs ilyesmi?
Sőt,még fék sincs. Vigyorog
Egyszerűen hátramenetet kapcsolnak, úgy fékeznek. Vagy kishajónál ledobják a vasmacskát. Van még a zátonyra futás, de az nem a legjobb megoldás, de gyors... Kacsint Vigyorog
Ez oké, de nincs esetleg olyan elektronika, ami dőlésveszélyt vagy mittodoménmit jelez?
Az ESP nem dőlésveszélyt jelez -mert akkor főleg öreg fákra telepítenék Vigyorog- hanem menetstabilizáló.
Wikipédia, hogy pontos legyen a megfogalmazás: Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri (rezgőhengeres girométerrel), és ha ez eltér a normálistól, az ESP beavatkozik. Először a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, majd, ha ez kevésnek bizonyul, automatikusan fékezi a megfelelő kerekeket is.

Köszi, de ezzel teljesen tisztában vagyok Kacsint
Engem csak az érdekelt, van-e esetleg nagy hajókon (teher vagy utaszállító) olyan rendszer, ami esetleg figyeli a hajó stabilitását.
Diablo! Ennyire félted a Kapitányt? Vagy Te is az ő szakmájába kivánsz átevezni? Keresd meg őt, biztosan mindenre megtanít, mindent elmagyaráz. Én még vitorláztam a Balcsin, a dölést a hajó oldalán kilógással hoztam helyre, vagy drótkötélen függve trapézoltam, de ez valószinüleg nagy hajókon nem lenne hatásos. Bár gondolom klassz látvány volna a QUEEN MARY II oldalán kilógnának az emberek stabilizálni a hajót: Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #52 Dátum: 2009. Március 28. - 17:50:34 »

Ma kerékcserénél megnéztem a fékbetéteket. Kifújtam a port, nem volt túl sok bennük. Elöl 7-8, hátul 6-7 mm-esek még a betétek. Egyformán kopik a betétpár kívül-belül. Tárcsa nem vállasodik, szép egyenletes a kopása, nincsenek árkok benne. Az autóban 28000 van. Látszólag minden a megnyugtató rendben van. Kacsint
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #53 Dátum: 2009. Március 28. - 20:13:18 »

Sziasztok!

Az eddigi sufnituningok után a biztonságra is figyelmet szeretnék forditani.
Tehát a fékeimet szeretném lecserélni egy nagyobb teljesítményűre.
Egy négydugattyús brembo-ra gondoltam, tárcsákkal, nyergekkel, betétekkel együtt.

Tud-e valaki ajánlani egy korrekt szervízt, vagy tuningműhelyt, ahol megfelelő szakértelem mellett beszerzik és be is szerelik ezt a kis fejlesztést?

Köszönettel.
A chevyklub atyja, sznuni be tudja szerezni jó áron az biztos.

Köszönöm az infót! Megpróbálom valahogy elérni. Remélem sikerül...  Vigyorog
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #54 Dátum: 2009. Március 28. - 22:44:56 »

Sziasztok!

Az eddigi sufnituningok után a biztonságra is figyelmet szeretnék forditani.
Tehát a fékeimet szeretném lecserélni egy nagyobb teljesítményűre.
Egy négydugattyús brembo-ra gondoltam, tárcsákkal, nyergekkel, betétekkel együtt.

Tud-e valaki ajánlani egy korrekt szervízt, vagy tuningműhelyt, ahol megfelelő szakértelem mellett beszerzik és be is szerelik ezt a kis fejlesztést?

Köszönettel.

Gyengének érzed a féket a Lacsin?
Naplózva

Pittike
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #55 Dátum: 2009. Március 28. - 23:01:32 »

Hogy őszinte legyek: kifejezetten igen!
Egyszer volt lehetőségem egy KIA Rio-t tesztelni, még pár évvel ezelőtt.
Ott nemvolt fékpedál ellenállás. Ahogy nyomtam, úgy lassult az autó, és vajpuha volt a pedál.
Valami hasonlót szeretnék elérni, ha már a tapadófelület megvan hozzá...  Vigyorog
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #56 Dátum: 2009. Március 29. - 09:28:44 »

Érdekes, én a Lacsi fékjét kifejezetten vajpuhának érzem, és a fékhatás is elég jó szerintem. Nem lehet, hogy valami probléma van a fékeddel? (Komolyan kérdezem nem kötekedésből!)

Persze relatív, hogy kinek mi a vajpuha, meg milyen fékhatást vársz el, de ha "fékpedál ellenállást" érzel, lehet hogy valami gond van, pl. levegős fékrendszer, rossz betét vagy nemtom. Ki kellene próbálnod egy másik Lacsit (ha még nem tetted) viszonyításképpen.
Naplózva

Pittike
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #57 Dátum: 2009. Március 29. - 12:13:13 »

Hogy őszinte legyek: kifejezetten igen!
Egyszer volt lehetőségem egy KIA Rio-t tesztelni, még pár évvel ezelőtt.
Ott nemvolt fékpedál ellenállás. Ahogy nyomtam, úgy lassult az autó, és vajpuha volt a pedál.
Valami hasonlót szeretnék elérni, ha már a tapadófelület megvan hozzá...  Vigyorog

Ez érdekes, mert nekem már mentette meg az életem a 4 tárcsafékes lacsim, sőt a múltkor meg is lepődtem milyen hamar megállt, mikor majdnem frontális lettem.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #58 Dátum: 2009. Március 29. - 12:15:01 »

Nekem az első ABS-próba óta az a benyomásom, hogy kicsit nyúlós a lacsi féke. Fékerővel nincs gond amúgy, de amikor ABS bekapcsolt, majd' a padlóig le kellett nyomni a pedált. (Mondjuk új gumik, jó száraz érdes aszfalt, stb volt)
Megszoktam már, de szinte bármilyen másik autóból visszaülve a lacsiba úgy tűnik, mintha nem lenne olyan tökéletes a kidolgozottsága a rendszernek. Másik márkákon harapósabb.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #59 Dátum: 2009. Március 29. - 18:18:26 »

A Lacsi fékje valóban nem kifejezetten harapós, hanem olyan "jól adagolható", de szerintem ha nyomod fog. A H Astráé harapósabb pl., de ettől nem állsz meg vele hamarabb, csak a dugóban kapsz idegrohamot tőle, hogy nem lehet vele finoman fékezni.
Persze ott azért olyan, mert a motornak van egy jó 2 mp-es gázreakcióra, mire rájön hogy gyorsítani szeretnél addigra rendszerint már pont fékezni is kellene, aztán kell is hogy harapjon, mert drága a lökhárító... Vigyorog

Szerintem a fékpedálnak azért van útja, és azért nem egy on/off kapcsoló, hogy ha kicsit akarsz fékezni kicsit nyomod le, ha meg nagyobbat akkor jobban beletaposol.

Az ne csapjon be, hogy az ABS-es fékrendszerekben az elektronika elengedi a fölösleges féknyomást, hogy megakadályozza a rendszer indokolatlan túlterhelését. Ezért tudod padlóig benyomni a pedált álló helyzetben, illetve vészfékezéskor. Ezt majd az autószerelők elmondják pontosan hogy van.
Naplózva

Pittike
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!