Lacetti klub fórum
2024. április 25. - 20:08:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2   Le
 
Szerző Téma: Váltásnál motor felpörgés  (Megtekintve 40823 alkalommal)
csaba2
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Dátum: 2007. Szeptember 26. - 19:25:38 »

Sziasztok!

Lacetti, 2004 –es, 4 ajtós és 1400 -es motorral szerelt autóm van.
Van egy gondom, ha tudtok rá megoldást megköszönném:

-   Elkezdett világítani minden ok nélkül a motorhiba jelző lámpa cca: 2 éves használat után.
-   Szerviz: Nem tudják (motorscan után), ha nem rángat az autó, minden tökéletesen működik használjam tovább nyugodtan. Azért motor adalék betöltve, hogy kiégjen a szennyeződés és javaslat ha lehet 98 benzint használjak. (használtam, hosszú ideig nincs gond)
-   Kis idő után megint világít a motorhiba jelző lámpa. Aztán másnap, hogy viszem szervizbe, nem ég! Kis használat után megint kigyullad……mikor megint hülyét csinált belőlem (elaludt) mégis viszem szervizbe. (egyébként autó tökéletesen működik!)
-   Szerviz: Fejvakarás, kicserélik a fojtószelep-házat. Visszaviszem és vis****akják a régit, mert használat után összevissza jár a motor
-   Így használom az autót (néha ég a lámpa, aztán elalszik)……amíg…..Debrecenből hazafelé jövet, motor egy pillanatra kihagy (130-140 nél) aztán minden tökéletes, ezt lejátszotta kétszer. Na ennek fele sem tréfa még szerencse, hogy autópályán és nem előzés közben sima autóúton. Aztán még párszor szerviz időpontig.
-   Szerviz: Fojtószelepház csere + új szoftver……nem használt (a motorvilágítás jelző lámpa többé nem gyulladt ki)….motorvezérlő egység csere…………….
-   Nem torpan az autó!...de új hiba van, ami elég idegesítő…. Gyorsításkor, váltásnál (kuplung kinyomáskor) felpörög a motor nem kicsit, ahogy az új szoftvernél van, arra hibára amiért torpant az autó 2000 –es fordulatnál, hanem eléggé jelentősen 500 – 1000 –es értékkel. Motorféknél nincs ez a jelenség.
-   Szerviz: Fejvakarás. Beülünk egy teszt autóba, kipróbáljuk, ott is felpörög a motor váltásnál, de közel sem annyira és rendszertelenül mint az enyémnél. Műszerrel pillanatfelvételeket készítenek, amit elküldenek a központba. Hát itt tartunk. Megoldás még nincs. Várunk a Központ visszajelzésére.

Az igazsághoz még az is hozzá tartozik, hogy a Szerviz (Danubia) mindig nagyon szolgálatkész, udvarias és a probléma megoldására törekszik…de nem azzal a sebességgel, mint amire szükségem van, amire az is mentség, hogy konzultálni kell a központtal.

Ha valakinek, van ilyen hibája van megoldása, örömmel venném a jelentkezését.
Üdv:
Csaba
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Szeptember 27. - 01:36:24 »

Kíváncsi leszek a megoldásra, de azért egy-két dolgot nem értek:

1: ha világít a sárga lámpa, akkor a Scan-nek ki kell olvasnia a hibakódot.
2: ha nem látnak hibakódot, akkor miért adnak tisztító cuccot, miért mondják, hogy ki kell égnie a szennyeződésnek? (sztem P300-at olvastak ki)
3: folytószelep-ház csere után nekem is bizonytalankodott a  motor. A folytószelepnek és a kompjuternek meg kell tanulnia együtt dolgozni. Ez olyan, mint amikor egy joystick-ot rádugsz a számító gépre. Be kell kalibrálni. A kocsi ezt elvégzi egy idő után (pontosabban alatt) magától is, csak ki kell várni.
Ezt a folyamatot meg lehet gyorsítani az un. üresjárati tanulási eljárás (vagy mi a szösznek hívják) segítségével. Ez le van írva a kocsi szervíz könyvébe (kár, hogy a szervízesek ezt általában nem olvassák, pedig nekik készült).
4: Motorvezérlő csere esetén ezt kötelező (a szervízkönyv szerint!!!) elvégezni.

A szervízkönyv (angolul) elérhető a weblap link menüjén keresztül.
Az erre vonatkozó részt (+ egy saját fordítást) becsatolom ide, hátha szüksége lesz rá vkinek.
« Utoljára szerkesztve: 2007. Szeptember 27. - 01:39:58 írta Stocz » Naplózva
csaba2
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Hozzászólás #2 Dátum: 2007. Szeptember 29. - 18:39:57 »

A garanciális élőszámlákon a következő szerepelnek:

2007. 07. 16.
Hibakód: 99
(AK) Motordiagnosztika Scan 100-al
(AK) Fojtószelepház csere és újra felszerelés


2007. 09. 03.
Hibakód: 99
(AK) Motordiagnosztika Scan 100-al
(AK) Motorvezérlő egység csere

Előtte ECM programozgatás volt. 2-3 alakalommal

1.Kiolvasták...de az eredményt nem tudom..ill. sejtem az élőszámlából (Hibakód 99)...de nem tudom mi az.

2. Azt mondták, hogy hajlamos városi forgalomban gáz-fék-gáz-fék... elkoszolódni a valamilyen érzékelő, ha lehet, húzassam ki a motort autópályán és használjak 98 -as benzint. Ezt csináltam, azt használtam, az kiégette és jó volt minden egy darabig.

3. fojtószelepházat cseréltek, de nem programozták össze a computerrel (ezt Ők mondták elismerve a hibájukat) vissza rakták a régit, majd kicserélték  újra, beprogramozták (a motorvezérlőt még ekkor nem cserélték). A lámpa nem gyulladt ki többé, nem is rángat és nem fullad az autó, csak ez a felpörgés a váltásoknál ez zavar.

4. Kicserélték a motorvezérlést, de a felpörgés megmaradt.

Beültettek egy másik Lacettibe (5 ajtós, de ua. motor mint az enyém) Az is váltásnál felpörgött, de nem annyira mint az enyém.
A szerelő azt mondta, hogy ez az új program miatt van, a mostani évjáratnál, mert így oldották meg azt problémát a GM-nél hogy, rángatott, leállt a motor....itt a fórumban is olvastam róla.

Ilyen üresjárati tanulási eljárást 2x végeztek a jelenlétemben...használtam is az autót szóval ez nem segített és így maradt a a cserebere.

Most ott tartunk, hogy várok valami választ a GM központból (a Danubián keresztül), hátha küldenek valamilyen programot az autómhoz, a scan pillanatfelvételek után.

Ha érdekel valakit akkor beszámolok róla, és ha van ötlet tanács szívesen venném....

Üdv:
Csaba
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #3 Dátum: 2007. Október 01. - 10:47:50 »

Hmm. Nincs a táblázatban ilyen hibakód. (http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Nubira-Lacetti/start_Nubira-Lacetti.html)
Amikor legközelebb arra jársz, esetleg kérdezd meg őket, hogy ez a 99-es kód mit is takar.
A fejleményekről naná, hogy számolj be.
Ha új szoftvert kapsz, annak az azonosítóját is próbáld megtudni. Hátha másnak is szüksége lesz rá.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #4 Dátum: 2007. Október 01. - 11:15:37 »

Hmm. Nincs a táblázatban ilyen hibakód. (http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Nubira-Lacetti/start_Nubira-Lacetti.html)
Amikor legközelebb arra jársz, esetleg kérdezd meg őket, hogy ez a 99-es kód mit is takar.
A fejleményekről naná, hogy számolj be.
Ha új szoftvert kapsz, annak az azonosítóját is próbáld megtudni. Hátha másnak is szüksége lesz rá.

Nem lehet, hogy egyszerűen kapott egy EU4-es programot, a fojtás meg fizikailag nincs meg az autóban? Lacsiban van 5 dob a végéig, ha a katalizátort is annak vesszük.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
peti74
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1279


Lacetti Sedan 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #5 Dátum: 2007. November 04. - 09:55:51 »

Hmm. Nincs a táblázatban ilyen hibakód. (http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Nubira-Lacetti/start_Nubira-Lacetti.html)
Amikor legközelebb arra jársz, esetleg kérdezd meg őket, hogy ez a 99-es kód mit is takar.
A fejleményekről naná, hogy számolj be.
Ha új szoftvert kapsz, annak az azonosítóját is próbáld megtudni. Hátha másnak is szüksége lesz rá.

Melyik fejezetben van a hibakód-táblázat (ha bent van), mert nem találom!?
Köszi!
Naplózva

...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #6 Dátum: 2007. November 04. - 13:42:52 »

Szerintem az a lényeg, hogy aki nem vezet sportosan, annak is időnként ki kell huzatni tiltás alá a motort, mert akkor nem jönnek elő ilyen problémák! Ez tuti! Faterom nyugdíjasban vezet, 40-nél már 5-ösben van 1.6-ossal. Olvastam, hogy 2000-es fordulat alatti (terhelés, vagy erőltetés, azaz) gyorsítás rosszabbat tesz a hengerfejeknek, mintha én vezetném! Kacsint Ha nincs meg a kellő fordulat, nincs nyomaték. Te sem tudsz lefutni egy Marathont, ha nem eszel előtte egy napig! Valami ilyesmi. Én az előző autómmal is szerettem kibocsájtani a kormot a kipuffon, nem is volt baja soha. Rángatni is csak alacsony fordulaton szokott. Próbálgattam sokat az autót és 2800-3000-es fordulaton kivánja legjobban a sebváltást az 1.6. Sokan félnek, hogy sokat fogyaszt, meg hogy nehogy szétessen a motor. Nem azt mondom, hogy tegyünk meg 100 km-t 6300-as fordulaton, de...
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #7 Dátum: 2007. November 04. - 18:21:03 »

Véleményem szerint a kihúzatás egyáltalán nem lehet káros.Már elnézést a kifejezésért de ezeket a korszerű motorokat igyekeznek " hűlye biztos "-sá tenni. Azért rendelkeznek pl ford.szám korlátozóval és egy sor egyébb tiltással is.Én mondhatni rendszeresen kihuzatom leszabályozásig és arra is emlékszem mikor volt a sárga lámpám és a kormozódás a szervízi javítás után ők is ajánlották ami be is jött ugyanis pár napra rá ismét köhögni kezdett a gép. Ekkor még üzemmeleg motornál 1-es és padlógáz folyamatos leszabályozásokkal 2-300 méteren keresztül amit még utána 1-2 nappal megismételtem és azóta kopp-kopp nem jött elő a probléma igaz utána az OMV benzinre is át álltam.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #8 Dátum: 2007. November 05. - 15:33:43 »

Hmm. Nincs a táblázatban ilyen hibakód. (http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Nubira-Lacetti/start_Nubira-Lacetti.html)
Amikor legközelebb arra jársz, esetleg kérdezd meg őket, hogy ez a 99-es kód mit is takar.
A fejleményekről naná, hogy számolj be.
Ha új szoftvert kapsz, annak az azonosítóját is próbáld megtudni. Hátha másnak is szüksége lesz rá.

Melyik fejezetben van a hibakód-táblázat (ha bent van), mert nem találom!?
Köszi!

Pl. itt is megtalálod: http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.html
Minden ODB2-es autóra igaz (a mienk is az). Szabvány hibakódok, nem márkafüggőek.
A szervízkönyvben most nincs időm megkeresni, de a diagnosztikai résznél vannak.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #9 Dátum: 2007. November 05. - 15:38:32 »

Véleményem szerint a kihúzatás egyáltalán nem lehet káros.Már elnézést a kifejezésért de ezeket a korszerű motorokat igyekeznek " hűlye biztos "-sá tenni. Azért rendelkeznek pl ford.szám korlátozóval és egy sor egyébb tiltással is.Én mondhatni rendszeresen kihuzatom leszabályozásig és arra is emlékszem mikor volt a sárga lámpám és a kormozódás a szervízi javítás után ők is ajánlották ami be is jött ugyanis pár napra rá ismét köhögni kezdett a gép. Ekkor még üzemmeleg motornál 1-es és padlógáz folyamatos leszabályozásokkal 2-300 méteren keresztül amit még utána 1-2 nappal megismételtem és azóta kopp-kopp nem jött elő a probléma igaz utána az OMV benzinre is át álltam.

Hmm.
Mikor kopik többett a motor adott Km. megtétele alatt? Ha 3-4000, vagy 2000 környéki fordulatszámon járatod?
Aki nem tervezi 80-100 eKm-nél hosszabb távra az autót, annak mindegy is.
2-300 eKm. esetén már nem mindegy.
Ja, a gyár és a szervíz.
Nekik mi az érdekük?
Az, hogy 3-4 évente vegyél egy új autót.
És a Tied? ...
Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #10 Dátum: 2007. November 05. - 18:10:48 »

Véleményem szerint a kihúzatás egyáltalán nem lehet káros.Már elnézést a kifejezésért de ezeket a korszerű motorokat igyekeznek " hűlye biztos "-sá tenni. Azért rendelkeznek pl ford.szám korlátozóval és egy sor egyébb tiltással is.Én mondhatni rendszeresen kihuzatom leszabályozásig és arra is emlékszem mikor volt a sárga lámpám és a kormozódás a szervízi javítás után ők is ajánlották ami be is jött ugyanis pár napra rá ismét köhögni kezdett a gép. Ekkor még üzemmeleg motornál 1-es és padlógáz folyamatos leszabályozásokkal 2-300 méteren keresztül amit még utána 1-2 nappal megismételtem és azóta kopp-kopp nem jött elő a probléma igaz utána az OMV benzinre is át álltam.

Hmm.
Mikor kopik többett a motor adott Km. megtétele alatt? Ha 3-4000, vagy 2000 környéki fordulatszámon járatod?
Aki nem tervezi 80-100 eKm-nél hosszabb távra az autót, annak mindegy is.
2-300 eKm. esetén már nem mindegy.
Ja, a gyár és a szervíz.
Nekik mi az érdekük?
Az, hogy 3-4 évente vegyél egy új autót.
És a Tied? ...
Nos nekem sem az a célom, hogy az autómat minél előbb tönkretegyem, de az alacsony fordulaton történő folyamatos használat talán még több kárt is okozhat mint a változatos terhelés.Mire gondolok? Alacsony fodulaton az olaj szivattyú is kevesebbet dolgozik a nyomás is kissebb és a kenés hatékonysága is, ugyanakkor a motor "el fog lustulni" a kormozódás intenzívebb lessz és a hengerek is hajlamosabbak lesznek a "vállasodásra". Az, hogy 2000 v. 4000-es fordulaton járatod a motort annak akkor van jelentősége ha ezekhez azonos sebesség is tartozik mert az valóban nem mindegy,hogy 90-nél 1500-at v. 3000-et forog a gép, de itt nem erről van szó mert ez a dízelek sajátja.A motor optimálisan középfordulaton üzemel és tartósan terhelni a teljes fordulat tartomány 3/4 részéig illdomos.Én döntően városban használom a jószágot ezért próbálom időnként nagyobb terheléssel ellensúlyozni a döcögős tempót, az évi km futásomat figyelembe véve pedig úgy néz ki a motor túl fogja élni a kasznit.
Naplózva
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #11 Dátum: 2007. November 05. - 18:57:01 »

...A motor optimálisan középfordulaton üzemel és tartósan terhelni a teljes fordulat tartomány 3/4 részéig illdomos...

Ahogy írod is, a motor középfordulaton üzemel optimálisan, ami természetesen folyamatosan nem megvalósítható. azonban a szélsőségek szerintem még többet árthatnak a motornak... Tehát a pörgetésnek sem leszabályozásig kell szvsz mennie, hanem csak mondjuk egy gondolatnyival az illdomos tartomány fölé.Kacsint
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #12 Dátum: 2007. November 05. - 19:23:00 »

Benzinesnél az ideális 2000 és 4000 között van.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #13 Dátum: 2007. November 05. - 20:59:46 »

...A motor optimálisan középfordulaton üzemel és tartósan terhelni a teljes fordulat tartomány 3/4 részéig illdomos...

Ahogy írod is, a motor középfordulaton üzemel optimálisan, ami természetesen folyamatosan nem megvalósítható. azonban a szélsőségek szerintem még többet árthatnak a motornak... Tehát a pörgetésnek sem leszabályozásig kell szvsz mennie, hanem csak mondjuk egy gondolatnyival az illdomos tartomány fölé.Kacsint
Nem beszéltünk másról.Számokban 1 kicsit: a motor 6500-nál tilt le ennek a 75%-a 4875  V.-ben a végsebességnél emlékeim szerint olyan 5200-5500 fordulat körül van.A másik, hogy a leszabályozásig történő pörgetést nem kell sűrűn gyakorolni csak éppen a rend kedvéért "hogy végig járjon a dugattyú". (Ezeknek a mozgó-forgó alkatrészeknek is van 1 bizonyos holtjátékuk és nyúlásuk ami a fod.szám függvényében változik/persze ezek század ezred mm-ek/ és ha nem jár végig akkor nyilván a kopás csak a korábbi pontig fog történni /vállasodás/ amit a későbbiekben pótolni nem lehet és ezek a pici értékek is csökkenő kompressziót lustulást okoznak.Ez az én véleményem mindenkinek szíve joga,hogy meddig pörgeti a gépét Talán én vagyok bátrabb és azt is tudom,hogy valakit már az 1 kicsit hangosabban zúgó motor hangja is bánt
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #14 Dátum: 2007. November 16. - 13:14:31 »


 Az, hogy 2000 v. 4000-es fordulaton járatod a motort annak akkor van jelentősége ha ezekhez azonos sebesség is tartozik mert az valóban nem mindegy,hogy 90-nél 1500-at v. 3000-et forog a gép,

Természetesen én is ebben az összefüggésben gondoltam, csak nem fogalmaztam meg jól.
Ezzel a kihuzatás dologgal az a gondom, hogy a régebbi gyártású autók e nélkül is hoszú ideig elvoltak, gond nélkül.
Nem kell messzire mennem: az asszony Nexiája igen ritkán pörög többett 2000-nél (leginkább akkor, ha én vezetem), mégis csodálatosan szépen, simán jár. Pedig felette van a 100 eKm-nek.
Ez az, ami fáj.
A mi modenebb autónk ezt nem viseli el.
Városban, ha tartod a kötelező sebességet 4.-ben is csak kb 2000-et pörög a motor.
Mégsem autózhatok mindíg 2-3-ban?!
És ez itt a gond. Én csak azt mondom, hogy ezt "eltervezték" a gyárban.
Persze a WTCC futamokon ez jól jön, de nekem egy munkagépre van szükségem.
Naplózva
Oldalak: [1] 2   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!