csaba2
							
								Friss hús 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 4
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 «  Dátum: 2007. Szeptember 26. - 19:25:38 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Sziasztok!
  Lacetti, 2004 –es, 4 ajtós és 1400 -es motorral szerelt autóm van. Van egy gondom, ha tudtok rá megoldást megköszönném:
  -   Elkezdett világítani minden ok nélkül a motorhiba jelző lámpa cca: 2 éves használat után. -   Szerviz: Nem tudják (motorscan után), ha nem rángat az autó, minden tökéletesen működik használjam tovább nyugodtan. Azért motor adalék betöltve, hogy kiégjen a szennyeződés és javaslat ha lehet 98 benzint használjak. (használtam, hosszú ideig nincs gond) -   Kis idő után megint világít a motorhiba jelző lámpa. Aztán másnap, hogy viszem szervizbe, nem ég! Kis használat után megint kigyullad……mikor megint hülyét csinált belőlem (elaludt) mégis viszem szervizbe. (egyébként autó tökéletesen működik!) -   Szerviz: Fejvakarás, kicserélik a fojtószelep-házat. Visszaviszem és vis****akják a régit, mert használat után összevissza jár a motor -   Így használom az autót (néha ég a lámpa, aztán elalszik)……amíg…..Debrecenből hazafelé jövet, motor egy pillanatra kihagy (130-140 nél) aztán minden tökéletes, ezt lejátszotta kétszer. Na ennek fele sem tréfa még szerencse, hogy autópályán és nem előzés közben sima autóúton. Aztán még párszor szerviz időpontig. -   Szerviz: Fojtószelepház csere + új szoftver……nem használt (a motorvilágítás jelző lámpa többé nem gyulladt ki)….motorvezérlő egység csere……………. -   Nem torpan az autó!...de új hiba van, ami elég idegesítő…. Gyorsításkor, váltásnál (kuplung kinyomáskor) felpörög a motor nem kicsit, ahogy az új szoftvernél van, arra hibára amiért torpant az autó 2000 –es fordulatnál, hanem eléggé jelentősen 500 – 1000 –es értékkel. Motorféknél nincs ez a jelenség. -   Szerviz: Fejvakarás. Beülünk egy teszt autóba, kipróbáljuk, ott is felpörög a motor váltásnál, de közel sem annyira és rendszertelenül mint az enyémnél. Műszerrel pillanatfelvételeket készítenek, amit elküldenek a központba. Hát itt tartunk. Megoldás még nincs. Várunk a Központ visszajelzésére.
  Az igazsághoz még az is hozzá tartozik, hogy a Szerviz (Danubia) mindig nagyon szolgálatkész, udvarias és a probléma megoldására törekszik…de nem azzal a sebességgel, mint amire szükségem van, amire az is mentség, hogy konzultálni kell a központtal.
  Ha valakinek, van ilyen hibája van megoldása, örömmel venném a jelentkezését. Üdv: Csaba 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Szeptember 27. - 01:36:24 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Kíváncsi leszek a megoldásra, de azért egy-két dolgot nem értek:
  1: ha világít a sárga lámpa, akkor a Scan-nek ki kell olvasnia a hibakódot. 2: ha nem látnak hibakódot, akkor miért adnak tisztító cuccot, miért mondják, hogy ki kell égnie a szennyeződésnek? (sztem P300-at olvastak ki) 3: folytószelep-ház csere után nekem is bizonytalankodott a  motor. A folytószelepnek és a kompjuternek meg kell tanulnia együtt dolgozni. Ez olyan, mint amikor egy joystick-ot rádugsz a számító gépre. Be kell kalibrálni. A kocsi ezt elvégzi egy idő után (pontosabban alatt) magától is, csak ki kell várni. Ezt a folyamatot meg lehet gyorsítani az un. üresjárati tanulási eljárás (vagy mi a szösznek hívják) segítségével. Ez le van írva a kocsi szervíz könyvébe (kár, hogy a szervízesek ezt általában nem olvassák, pedig nekik készült). 4: Motorvezérlő csere esetén ezt kötelező (a szervízkönyv szerint!!!) elvégezni.
  A szervízkönyv (angolul) elérhető a weblap link menüjén keresztül. Az erre vonatkozó részt (+ egy saját fordítást) becsatolom ide, hátha szüksége lesz rá vkinek. 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
									« Utoljára szerkesztve: 2007. Szeptember 27. - 01:39:58 írta Stocz »
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							csaba2
							
								Friss hús 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 4
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #2 Dátum: 2007. Szeptember 29. - 18:39:57 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							A garanciális élőszámlákon a következő szerepelnek:
  2007. 07. 16. Hibakód: 99 (AK) Motordiagnosztika Scan 100-al (AK) Fojtószelepház csere és újra felszerelés
 
  2007. 09. 03. Hibakód: 99 (AK) Motordiagnosztika Scan 100-al (AK) Motorvezérlő egység csere
  Előtte ECM programozgatás volt. 2-3 alakalommal
  1.Kiolvasták...de az eredményt nem tudom..ill. sejtem az élőszámlából (Hibakód 99)...de nem tudom mi az.
  2. Azt mondták, hogy hajlamos városi forgalomban gáz-fék-gáz-fék... elkoszolódni a valamilyen érzékelő, ha lehet, húzassam ki a motort autópályán és használjak 98 -as benzint. Ezt csináltam, azt használtam, az kiégette és jó volt minden egy darabig.
  3. fojtószelepházat cseréltek, de nem programozták össze a computerrel (ezt Ők mondták elismerve a hibájukat) vissza rakták a régit, majd kicserélték  újra, beprogramozták (a motorvezérlőt még ekkor nem cserélték). A lámpa nem gyulladt ki többé, nem is rángat és nem fullad az autó, csak ez a felpörgés a váltásoknál ez zavar.
  4. Kicserélték a motorvezérlést, de a felpörgés megmaradt.
  Beültettek egy másik Lacettibe (5 ajtós, de ua. motor mint az enyém) Az is váltásnál felpörgött, de nem annyira mint az enyém. A szerelő azt mondta, hogy ez az új program miatt van, a mostani évjáratnál, mert így oldották meg azt problémát a GM-nél hogy, rángatott, leállt a motor....itt a fórumban is olvastam róla.
  Ilyen üresjárati tanulási eljárást 2x végeztek a jelenlétemben...használtam is az autót szóval ez nem segített és így maradt a a cserebere.
  Most ott tartunk, hogy várok valami választ a GM központból (a Danubián keresztül), hátha küldenek valamilyen programot az autómhoz, a scan pillanatfelvételek után.
  Ha érdekel valakit akkor beszámolok róla, és ha van ötlet tanács szívesen venném....
  Üdv: Csaba
  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #3 Dátum: 2007. Október 01. - 10:47:50 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Hmm. Nincs a táblázatban ilyen hibakód. ( http://chevy.mrmax.dp.ua/EN/documents/Nubira-Lacetti/start_Nubira-Lacetti.html) Amikor legközelebb arra jársz, esetleg kérdezd meg őket, hogy ez a 99-es kód mit is takar. A fejleményekről naná, hogy számolj be. Ha új szoftvert kapsz, annak az azonosítóját is próbáld megtudni. Hátha másnak is szüksége lesz rá.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							cápaFeri
							
								Törzstag 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 5924
								
								 
								cettim
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #4 Dátum: 2007. Október 01. - 11:15:37 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nem lehet, hogy egyszerűen kapott egy EU4-es programot, a fojtás meg fizikailag nincs meg az autóban? Lacsiban van 5 dob a végéig, ha a katalizátort is annak vesszük.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							   "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							peti74
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #5 Dátum: 2007. November 04. - 09:55:51 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Melyik fejezetben van a  hibakód-táblázat (ha bent van), mert nem találom!? Köszi!  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							WERES
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 3437
								
								 
								R+
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #6 Dátum: 2007. November 04. - 13:42:52 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Szerintem az a lényeg, hogy aki nem vezet sportosan, annak is időnként ki kell huzatni tiltás alá a motort, mert akkor nem jönnek elő ilyen problémák! Ez tuti! Faterom nyugdíjasban vezet, 40-nél már 5-ösben van 1.6-ossal. Olvastam, hogy 2000-es fordulat alatti (terhelés, vagy erőltetés, azaz) gyorsítás rosszabbat tesz a hengerfejeknek, mintha én vezetném!    Ha nincs meg a kellő fordulat, nincs nyomaték. Te sem tudsz lefutni egy Marathont, ha nem eszel előtte egy napig! Valami ilyesmi. Én az előző autómmal is szerettem kibocsájtani a kormot a kipuffon, nem is volt baja soha. Rángatni is csak alacsony fordulaton szokott. Próbálgattam sokat az autót és 2800-3000-es fordulaton kivánja legjobban a sebváltást az 1.6. Sokan félnek, hogy sokat fogyaszt, meg hogy nehogy szétessen a motor. Nem azt mondom, hogy tegyünk meg 100 km-t 6300-as fordulaton, de...  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal? 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							95LE
							
								Kábelbarát 
								Ezredes
								      
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 1120
								
								 
								Lacetti 1,4 Elite HB
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #7 Dátum: 2007. November 04. - 18:21:03 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Véleményem szerint a kihúzatás egyáltalán nem lehet káros.Már elnézést a kifejezésért de ezeket a korszerű motorokat igyekeznek " hűlye biztos "-sá tenni. Azért rendelkeznek pl ford.szám korlátozóval és egy sor egyébb tiltással is.Én mondhatni rendszeresen kihuzatom leszabályozásig és arra is emlékszem mikor volt a sárga lámpám és a kormozódás a szervízi javítás után ők is ajánlották ami be is jött ugyanis pár napra rá ismét köhögni kezdett a gép. Ekkor még üzemmeleg motornál 1-es és padlógáz folyamatos leszabályozásokkal 2-300 méteren keresztül amit még utána 1-2 nappal megismételtem és azóta kopp-kopp nem jött elő a probléma igaz utána az OMV benzinre is át álltam. 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #8 Dátum: 2007. November 05. - 15:33:43 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Melyik fejezetben van a  hibakód-táblázat (ha bent van), mert nem találom!? Köszi! Pl. itt is megtalálod:  http://www.autodiagnosztika.com/obd2_hibakodok.htmlMinden ODB2-es autóra igaz (a mienk is az). Szabvány hibakódok, nem márkafüggőek. A szervízkönyvben most nincs időm megkeresni, de a diagnosztikai résznél vannak.   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #9 Dátum: 2007. November 05. - 15:38:32 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Véleményem szerint a kihúzatás egyáltalán nem lehet káros.Már elnézést a kifejezésért de ezeket a korszerű motorokat igyekeznek " hűlye biztos "-sá tenni. Azért rendelkeznek pl ford.szám korlátozóval és egy sor egyébb tiltással is.Én mondhatni rendszeresen kihuzatom leszabályozásig és arra is emlékszem mikor volt a sárga lámpám és a kormozódás a szervízi javítás után ők is ajánlották ami be is jött ugyanis pár napra rá ismét köhögni kezdett a gép. Ekkor még üzemmeleg motornál 1-es és padlógáz folyamatos leszabályozásokkal 2-300 méteren keresztül amit még utána 1-2 nappal megismételtem és azóta kopp-kopp nem jött elő a probléma igaz utána az OMV benzinre is át álltam.
  Hmm. Mikor kopik többett a motor adott Km. megtétele alatt? Ha 3-4000, vagy 2000 környéki fordulatszámon járatod? Aki nem tervezi 80-100 eKm-nél hosszabb távra az autót, annak mindegy is. 2-300 eKm. esetén már nem mindegy. Ja, a gyár és a szervíz. Nekik mi az érdekük? Az, hogy 3-4 évente vegyél egy új autót. És a Tied? ...   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							95LE
							
								Kábelbarát 
								Ezredes
								      
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 1120
								
								 
								Lacetti 1,4 Elite HB
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #10 Dátum: 2007. November 05. - 18:10:48 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Véleményem szerint a kihúzatás egyáltalán nem lehet káros.Már elnézést a kifejezésért de ezeket a korszerű motorokat igyekeznek " hűlye biztos "-sá tenni. Azért rendelkeznek pl ford.szám korlátozóval és egy sor egyébb tiltással is.Én mondhatni rendszeresen kihuzatom leszabályozásig és arra is emlékszem mikor volt a sárga lámpám és a kormozódás a szervízi javítás után ők is ajánlották ami be is jött ugyanis pár napra rá ismét köhögni kezdett a gép. Ekkor még üzemmeleg motornál 1-es és padlógáz folyamatos leszabályozásokkal 2-300 méteren keresztül amit még utána 1-2 nappal megismételtem és azóta kopp-kopp nem jött elő a probléma igaz utána az OMV benzinre is át álltam.
  Hmm. Mikor kopik többett a motor adott Km. megtétele alatt? Ha 3-4000, vagy 2000 környéki fordulatszámon járatod? Aki nem tervezi 80-100 eKm-nél hosszabb távra az autót, annak mindegy is. 2-300 eKm. esetén már nem mindegy. Ja, a gyár és a szervíz. Nekik mi az érdekük? Az, hogy 3-4 évente vegyél egy új autót. És a Tied? ...  Nos nekem sem az a célom, hogy az autómat minél előbb tönkretegyem, de az alacsony fordulaton történő folyamatos használat talán még több kárt is okozhat mint a változatos terhelés.Mire gondolok? Alacsony fodulaton az olaj szivattyú is kevesebbet dolgozik a nyomás is kissebb és a kenés hatékonysága is, ugyanakkor a motor "el fog lustulni" a kormozódás intenzívebb lessz és a hengerek is hajlamosabbak lesznek a "vállasodásra". Az, hogy 2000 v. 4000-es fordulaton járatod a motort annak akkor van jelentősége ha ezekhez azonos sebesség is tartozik mert az valóban nem mindegy,hogy 90-nél 1500-at v. 3000-et forog a gép, de itt nem erről van szó mert ez a dízelek sajátja.A motor optimálisan középfordulaton üzemel és tartósan terhelni a teljes fordulat tartomány 3/4 részéig illdomos.Én döntően városban használom a jószágot ezért próbálom időnként nagyobb terheléssel ellensúlyozni a döcögős tempót, az évi km futásomat figyelembe véve pedig úgy néz ki a motor túl fogja élni a kasznit.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							gatsy
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #11 Dátum: 2007. November 05. - 18:57:01 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							...A motor optimálisan középfordulaton üzemel és tartósan terhelni a teljes fordulat tartomány 3/4 részéig illdomos... Ahogy írod is, a motor középfordulaton üzemel optimálisan, ami természetesen folyamatosan nem megvalósítható. azonban a szélsőségek szerintem még többet árthatnak a motornak... Tehát a pörgetésnek sem leszabályozásig kell szvsz mennie, hanem csak mondjuk egy gondolatnyival az illdomos tartomány fölé.   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							WERES
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 3437
								
								 
								R+
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #12 Dátum: 2007. November 05. - 19:23:00 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Benzinesnél az ideális 2000 és 4000 között van.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal? 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							95LE
							
								Kábelbarát 
								Ezredes
								      
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 1120
								
								 
								Lacetti 1,4 Elite HB
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #13 Dátum: 2007. November 05. - 20:59:46 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							...A motor optimálisan középfordulaton üzemel és tartósan terhelni a teljes fordulat tartomány 3/4 részéig illdomos... Ahogy írod is, a motor középfordulaton üzemel optimálisan, ami természetesen folyamatosan nem megvalósítható. azonban a szélsőségek szerintem még többet árthatnak a motornak... Tehát a pörgetésnek sem leszabályozásig kell szvsz mennie, hanem csak mondjuk egy gondolatnyival az illdomos tartomány fölé.  Nem beszéltünk másról.Számokban 1 kicsit: a motor 6500-nál tilt le ennek a 75%-a 4875  V.-ben a végsebességnél emlékeim szerint olyan 5200-5500 fordulat körül van.A másik, hogy a leszabályozásig történő pörgetést nem kell sűrűn gyakorolni csak éppen a rend kedvéért "hogy végig járjon a dugattyú". (Ezeknek a mozgó-forgó alkatrészeknek is van 1 bizonyos holtjátékuk és nyúlásuk ami a fod.szám függvényében változik/persze ezek század ezred mm-ek/ és ha nem jár végig akkor nyilván a kopás csak a korábbi pontig fog történni /vállasodás/ amit a későbbiekben pótolni nem lehet és ezek a pici értékek is csökkenő kompressziót lustulást okoznak.Ez az én véleményem mindenkinek szíve joga,hogy meddig pörgeti a gépét Talán én vagyok bátrabb és azt is tudom,hogy valakit már az 1 kicsit hangosabban zúgó motor hangja is bánt  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #14 Dátum: 2007. November 16. - 13:14:31 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							  Az, hogy 2000 v. 4000-es fordulaton járatod a motort annak akkor van jelentősége ha ezekhez azonos sebesség is tartozik mert az valóban nem mindegy,hogy 90-nél 1500-at v. 3000-et forog a gép, 
 
 Természetesen én is ebben az összefüggésben gondoltam, csak nem fogalmaztam meg jól. Ezzel a kihuzatás dologgal az a gondom, hogy a régebbi gyártású autók e nélkül is hoszú ideig elvoltak, gond nélkül. Nem kell messzire mennem: az asszony Nexiája igen ritkán pörög többett 2000-nél (leginkább akkor, ha én vezetem), mégis csodálatosan szépen, simán jár. Pedig felette van a 100 eKm-nek. Ez az, ami fáj. A mi modenebb autónk ezt nem viseli el. Városban, ha tartod a kötelező sebességet 4.-ben is csak kb 2000-et pörög a motor. Mégsem autózhatok mindíg 2-3-ban?! És ez itt a gond. Én csak azt mondom, hogy ezt "eltervezték" a gyárban. Persze a WTCC futamokon ez jól jön, de nekem egy munkagépre van szükségem.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	 |