Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
 |
« Hozzászólás #255 Dátum: 2008. április 05. - 21:54:48 » |
|
Idézet a szervízkönyvből:
Vízérzékelő
(a képen a baloldali látszik, a jobboldali ezzel megegyező)
Eltávolítási eljárás
Kössék le a negatív akkumulátorkábelt. Távolítsuk el a műszerfal burkolat alatti részét. V.ö.: 9G Szakasz, Belső kárpitozás Válasszuk le az elektromos csatlakozót. Távolítsuk el az érzékelőt tartó csavart. Távolítsuk el az érzékelőt.
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál  Lacetti:  Toyota: 
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
 |
« Hozzászólás #256 Dátum: 2008. április 05. - 21:57:08 » |
|
Azt elfelejtettem hozzá tenni, hogy ezt csak az autómata klíma rendszer ismertetésénél, javításánál találtam. Szóval a többiben valószínű nincs. Tehát igazam volt a korábbiakban: figyeli a párát 
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál  Lacetti:  Toyota: 
|
|
|
ladlac
|
 |
« Hozzászólás #257 Dátum: 2008. április 06. - 09:10:04 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
mostnemtom
|
 |
« Hozzászólás #258 Dátum: 2008. április 06. - 10:03:21 » |
|
és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
 |
« Hozzászólás #259 Dátum: 2008. április 06. - 12:56:56 » |
|
és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
Várj, adok csavarhúzót, azzal könnyebb és gyorsabb 
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál  Lacetti:  Toyota: 
|
|
|
mostnemtom
|
 |
« Hozzászólás #260 Dátum: 2008. április 06. - 14:38:04 » |
|
és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
Várj, adok csavarhúzót, azzal könnyebb és gyorsabb  Köszi, de nem vagyok kispályás.Van egy 15 kg-os kalapácsom(Samu) no majd megismertetem vele ha nem bír az érzékelőjével!
|
|
|
Naplózva
|
Az élet mindig ünnepnap!!!
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #261 Dátum: 2008. április 06. - 17:06:02 » |
|
és a jó elnyeri jutalmát.Nekem mindegy mi van benne csak működjön mert szííjjel vágom!
Várj, adok csavarhúzót, azzal könnyebb és gyorsabb  Köszi, de nem vagyok kispályás.Van egy 15 kg-os kalapácsom(Samu) no majd megismertetem vele ha nem bír az érzékelőjével! Ez egy kicsit nagyképű megjegyzés volt!  Még a legyeket is elkergeted a KOCSID KÖZELÉBŐL, NEHOGY RÁSZÁLLJANAK, ÉS AKKOR SAMÚ...?  NEVETNEM KELL! 
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #262 Dátum: 2008. április 06. - 20:46:46 » |
|
Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat. De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek! Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban? Miért nem lehet ott víz cső? A fűtőradiátor nem ott van véletlenül? És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz. Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor. Nem vagyok morcos. 
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
ladlac
|
 |
« Hozzászólás #263 Dátum: 2008. április 07. - 07:09:13 » |
|
Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat. De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek! Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban? Miért nem lehet ott víz cső? A fűtőradiátor nem ott van véletlenül? És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz. Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor. Nem vagyok morcos.  Nem bántunk, csak poén!  Lehet ott vizcső, csak a vízet un, hőgombával szoktak mérni, mely egy fém részbe van belehajtva és a vízáram útjában van. Szerintem ez a "sensor" meg a levegő áramban van, tehát a vízet nem igazán tudja mérni. Ha meg levegőt mér, akkor meg minek indoor sensor, ami szintén ezt méri. De legyen igazad, nem vagyok GM mérnők, fogalmam nincs az okosságokról, Wartburg-on nevelkedtem, ott meg nem volt semmi ilyesmi. Sajna a szerviz dokumentum az Én igényeimet sokban nem elégití ki, de nem is kutakodtam a témában teljes erőbedobással. De majd utánanézek akkor rendesen. Csak ne is légy morcos. Nem bántásnak irom, csak a technikai részletek engem is érdekelnek, pedig nekem nincs is a paripába ilyen holmi.  Ha nincs igazam, akkor átkeresztelkedek " kötekedő ladlac"-nak! 
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #264 Dátum: 2008. április 07. - 14:51:54 » |
|
Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat. De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek! Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban? Miért nem lehet ott víz cső? A fűtőradiátor nem ott van véletlenül? És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz. Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor. Nem vagyok morcos.  Nem bántunk, csak poén!  Lehet ott vizcső, csak a vízet un, hőgombával szoktak mérni, mely egy fém részbe van belehajtva és a vízáram útjában van. Szerintem ez a "sensor" meg a levegő áramban van, tehát a vízet nem igazán tudja mérni. Ha meg levegőt mér, akkor meg minek indoor sensor, ami szintén ezt méri. De legyen igazad, nem vagyok GM mérnők, fogalmam nincs az okosságokról, Wartburg-on nevelkedtem, ott meg nem volt semmi ilyesmi. Sajna a szerviz dokumentum az Én igényeimet sokban nem elégití ki, de nem is kutakodtam a témában teljes erőbedobással. De majd utánanézek akkor rendesen. Csak ne is légy morcos. Nem bántásnak irom, csak a technikai részletek engem is érdekelnek, pedig nekem nincs is a paripába ilyen holmi.  Ha nincs igazam, akkor átkeresztelkedek " kötekedő ladlac"-nak!  Tényleg nem vettem magamra. Tudom, hogy csak poén volt, különben nem vigyorogtam volna.  Fogalmam sincs kinek van igaza  (nekem  ), de nagyon kíváncsi lennék rá. Az én tapasztalataim (mert nekem van ilyen az autóban) nem támasztják alá a pára érzékelőt. Gyönyörű napsütéses száraz idő kb.10celzius, mégis megy a klíma! És ez nem egyszer fordult elő, hanem mindennapos.
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
ladlac
|
 |
« Hozzászólás #265 Dátum: 2008. április 07. - 15:02:24 » |
|
Utánanéztem, de nem jutottam elöbbre. Levegő áramba van rakva, de hogy mit mér rejtély. Leirva sehol nics, majd a szervízbe ha megy valaki megkérdeztetjük vele, hátha ott tudják. A hátsóablak,tükör fűtéssel nem lehet kapcsolatban a klíma indulása? Mert akkor más ötletem nincs. Nem hiszem hogy ilyen buta lenne a klíma, hogy hidegben is járatja a klímát ha kell, ha nem. Bár...., minden lehet! 
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
Giovanni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3219
Kékvillám :)
|
 |
« Hozzászólás #266 Dátum: 2008. április 07. - 15:33:46 » |
|
Szerintem eddig nem kötekedtem, csak elmondtam az én észrevételeimet és gondolataimat. De ha már ki lettem kiállva kötekedőnek! Akkor áruld már el, hogy hol olvastál te pára érzékelőről a szerviz dokumentumban? Miért nem lehet ott víz cső? A fűtőradiátor nem ott van véletlenül? És szerintem azért van a hűtővíz szenzor, hogy fűtésnél ne nyomja az arcomba a hideg levegőt amíg nem meleg a víz. Ezért nincs a manuálisban.A műszerfalon lévő vízhőfokot nem ott nézi, az egy másik szenzor. Nem vagyok morcos.  Nem bántunk, csak poén!  Lehet ott vizcső, csak a vízet un, hőgombával szoktak mérni, mely egy fém részbe van belehajtva és a vízáram útjában van. Szerintem ez a "sensor" meg a levegő áramban van, tehát a vízet nem igazán tudja mérni. Ha meg levegőt mér, akkor meg minek indoor sensor, ami szintén ezt méri. De legyen igazad, nem vagyok GM mérnők, fogalmam nincs az okosságokról, Wartburg-on nevelkedtem, ott meg nem volt semmi ilyesmi. Sajna a szerviz dokumentum az Én igényeimet sokban nem elégití ki, de nem is kutakodtam a témában teljes erőbedobással. De majd utánanézek akkor rendesen. Csak ne is légy morcos. Nem bántásnak irom, csak a technikai részletek engem is érdekelnek, pedig nekem nincs is a paripába ilyen holmi.  Ha nincs igazam, akkor átkeresztelkedek " kötekedő ladlac"-nak!  Tényleg nem vettem magamra. Tudom, hogy csak poén volt, különben nem vigyorogtam volna.  Fogalmam sincs kinek van igaza  (nekem  ), de nagyon kíváncsi lennék rá. Az én tapasztalataim (mert nekem van ilyen az autóban) nem támasztják alá a pára érzékelőt. Gyönyörű napsütéses száraz idő kb.10celzius, mégis megy a klíma! És ez nem egyszer fordult elő, hanem mindennapos. 10 fokban gyönyörű napsütésben a beltérben lehet 24-26 fok is. Ilyenkor bekapcsol a klíma, ha autómata módban van és mondjuk 22 fokra állítva. Így próbálja meg minél hamarabb a beállított értékre hűteni a belteret.
|
|
|
Naplózva
|
Nem mindegy hogy General Motors, vagy motor generál  Lacetti:  Toyota: 
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #267 Dátum: 2008. április 07. - 16:31:43 » |
|
Az én tapasztalataim (mert nekem van ilyen az autóban) nem támasztják alá a pára érzékelőt. Gyönyörű napsütéses száraz idő kb.10celzius, mégis megy a klíma! És ez nem egyszer fordult elő, hanem mindennapos.
10 fokban gyönyörű napsütésben a beltérben lehet 24-26 fok is. Ilyenkor bekapcsol a klíma, ha autómata módban van és mondjuk 22 fokra állítva. Így próbálja meg minél hamarabb a beállított értékre hűteni a belteret. Nem egészen így történt. Beültem beállítottam 22 fokra, kb.15 perc után kapcsolta be a klímát és kint még mindig 10 fok volt. Az viszont lehet, hogy a klíma hidegebb levegőt csinál mint a kinti levegő. Ezért a klímával hűti az utas teret, hogy minél hamarabb elérje a beállított hőfokot.
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #268 Dátum: 2008. április 07. - 16:41:18 » |
|
A régi kocsim automata klímás volt, és a klímát a külső hőmérséklettől függetlenül mindíg elindította, ha belső keringetésre kapcsoltam. Nem ez okozhatja a félreértést köztetek?
Kicsit más. Beszéltem Toyotás kollégával, és azt az információt kaptam tőle, hogy már többüknek tönkrement a Klíma kompresszora (úgy 100 e. Km tájékán), mert nem kapcsolták be rendszeresen. Az ellenpéldának felhozott kolléga (ugyan azzal a típussal, és hasnló korú-futásteljesítményű autóval) esőben mindíg használja a klímát. Neki semmi gond nem volt a kompresszorral.
Régóta tanácsolják már a szakemberek, hogy havonta (hetente) legalább egyszer be kell kapcsolni a klímát legalább 2-3 percre, de erről sokszor megfeledkezünk. A régi gépek nem is voltak túl finnyásak erre a dologra. A fenti tapasztalatok alapján érdemes mindenkinek odafigyelni erre a dologra!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #269 Dátum: 2008. április 07. - 16:58:53 » |
|
A régi kocsim automata klímás volt, és a klímát a külső hőmérséklettől függetlenül mindíg elindította, ha belső keringetésre kapcsoltam. Nem ez okozhatja a félreértést köztetek?
Kicsit más. Beszéltem Toyotás kollégával, és azt az információt kaptam tőle, hogy már többüknek tönkrement a Klíma kompresszora (úgy 100 e. Km tájékán), mert nem kapcsolták be rendszeresen. Az ellenpéldának felhozott kolléga (ugyan azzal a típussal, és hasnló korú-futásteljesítményű autóval) esőben mindíg használja a klímát. Neki semmi gond nem volt a kompresszorral.
Régóta tanácsolják már a szakemberek, hogy havonta (hetente) legalább egyszer be kell kapcsolni a klímát legalább 2-3 percre, de erről sokszor megfeledkezünk. A régi gépek nem is voltak túl finnyásak erre a dologra. A fenti tapasztalatok alapján érdemes mindenkinek odafigyelni erre a dologra!
A vita, ha egyáltalán annak nevezhetjük. Abból van hogy van-e benne pára érzékelő vagy nincs. És ezért kapcsolgatja a klímát vagy valami másért. Ha belső keringtetésre kapcsolok akkor kilép az automata módból. Ez nem zavar bele. Automatán, ha bent melegebb van mint a beállítót érték akkor belső keringtetésre kapcsol és bekapcsolja a klímát is. Így gyorsabban tudja lehűteni az utasteret. Miután elérte a beállítót hőfokot kikapcsolja a belső keringtetést. Szerintem azért kapcsol sokszor klímát, hogy gyorsan lehűtse az utastere és nem azért mert párás a levegő.
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
|