Lacetti klub fórum
2024. április 29. - 07:52:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 201   Le
 
Szerző Téma: Így közlekedünk...  (Megtekintve 267528 alkalommal)
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #30 Dátum: 2007. December 05. - 09:42:31 »

Cápa! Jobb ha tudod, hogy a busznak nincs elsőbbsége a megállóból történő kihaladáskor, viszont a KRESZ azt előírja, hogy köteles vagy elősegíteni a kihaladását lassítással, v. irányváltással. Na innen ered a probléma gyökere.A legtobb autós vissza is él azzal, hogy elsőbbsége van és nem engedi ki a buszt (Juszt sem engedem ki. Hogyne majd utána itt fog tötymörögni előttem én meg nem tudok haladni) akinek meg valahogy csak tovább kéne mennie. Ilyenkor jön az, hogy a busz szemtelennek tűnően bizony kidugja az orrát és kénytelen leszel őt kiengedni. Már hallottam a buszos berkekben azt a szlenget, hogy:" válaszd ki a legdrágábbat és húzd rá a kormányt az tuti beenged utána." Ezek aztán már beidegződéssé válnak és azt már nem fogják nézni, hogy utánad szabad a hely, hanem jön a bevett gyakorlat :orr szemtelenül kidug és utána úgy is beengednek.A kamionosok is szívesen alkalmazzák ezt a módszert hiszen nehézkes mozgásuk miatt őket sem segítik sőt inkább sokszor nehezitik az autósok dolgukat. Innentől kezdve tényleg csak nézőpont kérdése, hogy ki a k...ög.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #31 Dátum: 2007. December 05. - 10:54:19 »

Megjegyzések az eddigiekhez:

1 - A káromkodást még kipontozva is kéretik mellőzni. Az életben én is szoktam használni, amikor egy buszos/trolis/pótkocsi         teherautós/mercis/kalapos/szőke nős/szőke férfis/taxis/mercis/terepjárós/kamionos/motoros/kerékpáros/gyalogos/tötyörgő/száguldozó/... kihozza belőlem, de itt a fórumon mi mindanyian jólnevelt emberek vagyunk. Ezért nem is káromkodunk. Csak kint az utcán.

2 - Mint az eddigi hozzászólásokból is látszik teljesen felesleges szakmák vagy közlekedési járművek szerint általánosítani/utálni (pedig nekem is vannak ilyen csoportjaim) az utakon tomboló őrület mindenkit érint. Sajnos.

Én amikor dolgozni indulok általában úgy érzem magam, mint Han Solo kapitány felszállás előtt: csak azt a sok meteoritot sikerüljön elkerülni.
Pont ilyen a közlekedésünk. Nem számíthatsz rá, hogy a sok agyatlan szikladarab gondolkodik, csak te vigyázhatsz magadra.
Néha-néha azért az ember összefut egy másik "űrhajóval" - üdítő élmény.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #32 Dátum: 2007. December 05. - 11:02:57 »

Cápa! Jobb ha tudod, hogy a busznak nincs elsőbbsége a megállóból történő kihaladáskor, viszont a KRESZ azt előírja, hogy köteles vagy elősegíteni a kihaladását lassítással, v. irányváltással. Na innen ered a probléma gyökere.A legtobb autós vissza is él azzal, hogy elsőbbsége van és nem engedi ki a buszt (Juszt sem engedem ki. Hogyne majd utána itt fog tötymörögni előttem én meg nem tudok haladni) akinek meg valahogy csak tovább kéne mennie. Ilyenkor jön az, hogy a busz szemtelennek tűnően bizony kidugja az orrát és kénytelen leszel őt kiengedni. Már hallottam a buszos berkekben azt a szlenget, hogy:" válaszd ki a legdrágábbat és húzd rá a kormányt az tuti beenged utána." Ezek aztán már beidegződéssé válnak és azt már nem fogják nézni, hogy utánad szabad a hely, hanem jön a bevett gyakorlat :orr szemtelenül kidug és utána úgy is beengednek.A kamionosok is szívesen alkalmazzák ezt a módszert hiszen nehézkes mozgásuk miatt őket sem segítik sőt inkább sokszor nehezitik az autósok dolgukat. Innentől kezdve tényleg csak nézőpont kérdése, hogy ki a k...ög.
Azt hiszem nem volt egyértelmű, ahogy írtam. Nem mögötte vagyok féktávolságon kívül, hanem már mellette! és akkor indul el index, stb nélkül. Nekem kell félrekapnom a kormányt, átmenni a másik sávba, stb és szerencsém van, ha éppen nem jön senki szemben. Én erről beszéltem. Amelyik buszos előttem van, látni, hogy tükörbe néz, indexet kitesz, az mögött lassítok, hogy tudjon menni. Amelyik ennek ellenére nem indul, annak villantani szoktam, jelezvén, hogy elindulhat, hisz én már úgyis lefékeztem, megálltam, értelme nem lenne elindulni és nem elengedni!
Így már OK?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #33 Dátum: 2007. December 05. - 15:50:47 »

Nekem abból van elegem, hogy gyakorlatilag a külső sávokat ott ahol elvileg lehetne mert nincs busz sáv /Üllői út/ soha nem lehet folyamatos haladásra használni mert mindig valaki megáll kirakva a vészvillogóját. Igy aztán a nagy kerülgetésből mindig csak problémák adódnak.
Naplózva

ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #34 Dátum: 2007. December 05. - 15:54:40 »

Fiúk! Irtam ide az előbb egy hosszú tanulságos hozzászólást, de az időm lejárt, így nem ment el. Elveszett végleg, vagy elő lehet valahogy varázsolni? Jó lenne, mert szerintem fontos volt. De nincs erőm újra bepötyögni. Varázslóra várok! Üdv: LadiGidy a szerencsétlen
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
peti74
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1279


Lacetti Sedan 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #35 Dátum: 2007. December 05. - 17:07:28 »

Fiúk! Irtam ide az előbb egy hosszú tanulságos hozzászólást, de az időm lejárt, így nem ment el. Elveszett végleg, vagy elő lehet valahogy varázsolni? Jó lenne, mert szerintem fontos volt. De nincs erőm újra bepötyögni. Varázslóra várok! Üdv: LadiGidy a szerencsétlen

Back, és akkor visszaléphetsz az üzenet írásához!  A biztonság kedvéért Ctrl-c mindig, mielőtt elkűldöd!
Naplózva

...mindig ott ér véget az utam ahol bor van, zene, és nő(Tunyogi)
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #36 Dátum: 2007. December 05. - 17:11:53 »

Fiúk! Irtam ide az előbb egy hosszú tanulságos hozzászólást, de az időm lejárt, így nem ment el. Elveszett végleg, vagy elő lehet valahogy varázsolni? Jó lenne, mert szerintem fontos volt. De nincs erőm újra bepötyögni. Varázslóra várok! Üdv: LadiGidy a szerencsétlen

Back, és akkor visszaléphetsz az üzenet írásához!  A biztonság kedvéért Ctrl-c mindig, mielőtt elkűldöd!
Mióta megfizettem a tanulópénzt, én is így teszek, ill. ha tudom, hoyg hosszú lesz (ami nálam nem ritka, ahogy azt tapasztalhatjátok Vigyorog) inkább word-ben megírom.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #37 Dátum: 2007. December 05. - 20:37:40 »

en alapvetoen deffenziven vezetek. a melom erre tanitott meg, masok helyett is esznel kell lennem. teszem ezt annak ellenere, hogy tudom, pesten veszelyes. es le tudok mondani az elonyomrol, segitem a tobbieket, nem zavar, ha busz, vagy kamion mogott kel autoznom, beengedem oket magam ele es nem erdekel a mogottem villogo fafej!
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #38 Dátum: 2007. December 07. - 11:09:33 »

Én egyszer álltam a Budai várnál egy garázs elé keresztbe, kaptam is egy intelligensen megfogalmazott levelet, azóta 6-szor megnézem hova állok. Ennek ellenére legalább hetente beállnak a kapunkba, mert a szomszéd sarokház és a kiskapunál nincs felálló. Még jó, hogy alapból is magas a vérnyomásom! A legszebb az az egészben, hogy volt aki többször is eljátszotta. Hol tartja az ilyen az agyát?

Azt sem értem hogy autópályán miért kell 100-110-zel előzni a kamiont. Biztos okos dolog 2 decit spórolni, de azt a sok átkot szerintem nem éri meg, amit kap. Vagy kétsávosban mind a kettőben 50-nel mennek egymás mellett 70-es táblánál. Tuti, hogy fingja nincs róla mit csinál és miért villogok-dudálok. Bosszantó ez a sok primitív ember. Ja, és a pályán már ki van írva, hogy jobbra tarts! Ezen csak mosolyogni tudtam, mert én 150-nel is a külsőben haladok.
Ennyi! Ha még eszembe jut valami írok! Vigyorog
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #39 Dátum: 2007. December 07. - 15:07:11 »

Azt észrevettétek , hogy az autósok nem köszönik meg az udvariasságot?Pedig nem tart sokból felemelni a kezet vagy villantani az indexszel!Bezzeg mikor elkezdek neki villogni meg dudálni egy ből eszükbe jut.
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
hicar
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172



« Hozzászólás #40 Dátum: 2007. December 07. - 15:36:18 »

Nincs rosszab egy rosszul beállított vakító tompitott fényszórónál. A tulajok legtöbbször észre sem veszik, hogy vakít a lámpájuk. Főleg figyelni kéne azoknak akik nem a hagyományos égőket használják, hanem valamelyik tuningolt változatot.
Ja és a hátsó ködlámpát se használjuk indkolatlanul, mert az is tud nagyon vakítani.

Óvakodj a kalapos vezetőktől!! Vigyorog
« Utoljára szerkesztve: 2007. December 07. - 15:40:02 írta hicar » Naplózva

meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #41 Dátum: 2007. December 07. - 15:54:27 »

Hát még ha a kalap mellé kesztyűt is húz!
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #42 Dátum: 2007. December 07. - 17:37:18 »

Nincs rosszab egy rosszul beállított vakító tompitott fényszórónál. A tulajok legtöbbször észre sem veszik, hogy vakít a lámpájuk. Főleg figyelni kéne azoknak akik nem a hagyományos égőket használják, hanem valamelyik tuningolt változatot.
Ja és a hátsó ködlámpát se használjuk indkolatlanul, mert az is tud nagyon vakítani.

Óvakodj a kalapos vezetőktől!! Vigyorog
Sokszor az is elég lenne, ha vennék a fáradságot és amikor terhelve van az autó a fényszoró magasságot beállítanák hozzá.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #43 Dátum: 2007. December 07. - 18:43:28 »

Nincs rosszab egy rosszul beállított vakító tompitott fényszórónál. A tulajok legtöbbször észre sem veszik, hogy vakít a lámpájuk. Főleg figyelni kéne azoknak akik nem a hagyományos égőket használják, hanem valamelyik tuningolt változatot.
Ja és a hátsó ködlámpát se használjuk indkolatlanul, mert az is tud nagyon vakítani.

Óvakodj a kalapos vezetőktől!! Vigyorog
Sokszor az is elég lenne, ha vennék a fáradságot és amikor terhelve van az autó a fényszoró magasságot beállítanák hozzá.
Én inkább az vettem észre, hogy nem a tuning-izzókkal van a baj, hisz azok ugyanúgy helyezkednek el, mint azeredetiek, ugyanabba a foglalatba vannak, a foncsor is ugyanoda vetíti fényüket, éles határral elválik a megvilágított rész az árnyéktól. Viszont egyre több az utólag beszerelt xenon, ami a hagyományos foncsorba kerül. Szép kékes-lilás fénye van, csak ver mindenfelé! Rohadtul tud zavarni! Ha egy rendes xenont megnéz az emebr, annak éles határa van a megvilágított/árnyékolt résznél. De ezek az utólagos xenonok! Hmmmm
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #44 Dátum: 2007. December 08. - 17:38:50 »

Ezzel az utólagos xenonos történettel kapcsolatban érdemes elolvasni a következő cikket:
http://totalcar.hu/magazin/technika/hid/
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 201   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!