Lacetti klub fórum
2024. Május 01. - 02:22:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Le
 
Szerző Téma: Hidegen rángatás  (Megtekintve 88311 alkalommal)
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #45 Dátum: 2010. Március 12. - 21:15:11 »

Szia Pittike!

Köszi a tanácsot, megpróbáljuk.
Általában 2300-3000 között szoktunk húzni, városi közlekedésben nehéz másképp. Vagyis az már komolyabb vezetési-stílus-váltással jár majd. Tudod, Suzuki után Mosolyog. Amikor 4000 körül megyünk, akkor mindig úgy "bőg" a Lacsi, hogy szinte megijedek (összehasonlítva a normál hangjával, amit szinte hallani se lehet)... No majd nemsokára megyünk Csehországba, hátha ott tényleg ki tudjuk húzni az autópályán.

Igen, 1.6-os a drága.

Üdv,
Kathy
Természetesen nem úgy értem, hogy egyenletes tempóban városban is ott bőgessétek. Kacsint

Igen, hát tény, hogy magasabb fordulaton nem túl szép a hangja a mocinak. Szerintem inkább az a lényeg, hogy amikor lehet, bátran gyorsítsatok nagy gázzal, felengedve a fordulatot 4-5 ezerig (meleg motorral természetesen), 2000 alatt pedig nem közlekedjetek vele, lakott területen 60-65 alatt semmiképpen nem tanácsos az 5. fokozat, ilyenkor csak kopik és fogyaszt a motor, pláne ha ilyenkor még gyorsítani is szeretne az ember...

Télen egy-egy ilyen bátrabb kigyorsítás után érezni a befújt meleg levegőn, hogy jön egy nagy hőhullám, izzad a motor. Na ez kell neki rendszeresen ahhoz, hogy a trutyi ne borítson el mindent. Valamelyik topikban kiveséztük, hogy ki hogyan szokta kigyilkolni a gépet időnként az ilyen hibák megelőzése érdekében. Én a szerpentinre szavazok, mert ott nem kell szabálytalankodni, de az emelkedőn 2-3-4 fokozatban meg lehet izzasztani a motort a kanyarok utáni kigyorsítások közben. Az autópályával szvsz az a baj, hogy szabályosan még akkor sem lehet megdolgoztatni a mocit, ha 3-ban vagy 4-ben pörgeted, mert ilyenkor csak forog a motor, mint a bolond, de igazából nincs terhelése és a menetszél is visszahűti.

Szerintem az az alapvető probléma, hogy a mai autók túl vannak motorizálva a városi használathoz. A maximális teljesítményük alig pár százalékát használja ki az átlag sofőr a városban, ami viszont hosszú távon nem egészséges a motornak.
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #46 Dátum: 2010. Március 12. - 21:29:40 »

Lakott területen ha be akarja tartani az ember a szabályokat, bőven elég a 3. fokozat is. Csak addig szoktam kapcsolni 4.-et, amíg nem meleg a motor. Utána már nincs értelme, kényelmes autózással sem kapcsolok 4.-et 55-60 alatt. Hagyni kell szépen kiforogni a motort, kis gázpedál álllásnál. (Nem tökig nyomni) Pedig ez nem nagy forgalmú hely, csendes kisváros. (minderre szelepcsere óta szoktam át...előtte én is kíméletesebben jártam vele, meg is lett a böjtje... ) )
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 12. - 21:31:46 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #47 Dátum: 2010. Március 12. - 22:10:08 »

Lakott területen ha be akarja tartani az ember a szabályokat, bőven elég a 3. fokozat is. Csak addig szoktam kapcsolni 4.-et, amíg nem meleg a motor. Utána már nincs értelme, kényelmes autózással sem kapcsolok 4.-et 55-60 alatt. Hagyni kell szépen kiforogni a motort, kis gázpedál álllásnál. (Nem tökig nyomni) Pedig ez nem nagy forgalmú hely, csendes kisváros. (minderre szelepcsere óta szoktam át...előtte én is kíméletesebben jártam vele, meg is lett a böjtje... ) )
Ezt akár én is írhattam volna.Ugyanígy szórol szóra. Csak én hidegen sem kapcsolok 4-et. Pl. mikor reggel kihozom a garázsból, az kb 500m-es út, 40-körül jövök 2-esben. Ez olyan 2700-es fordulat. Ja, és mielőtt bárhová is elindulok, kb. 2-3 percet hagyom járni. Nyáron ez kb. fél perc.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 12. - 22:11:41 írta akidobos » Naplózva
kathy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144



« Hozzászólás #48 Dátum: 2010. Március 12. - 22:11:12 »

Köszönöm, majd gyilkoljuk mi is egy picit. Szegény, előre sajnálom Mosolyog

Így gondolom (még-)többet fog enni, de hát ez van, ezt választottuk. Azóta, hogy volt a tegnapelőtti checklámpa-égés, nem gyulladt fel (pedig ma beletett egy-kétszázat a férjem).
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #49 Dátum: 2010. Március 12. - 22:33:44 »

Köszönöm, majd gyilkoljuk mi is egy picit. Szegény, előre sajnálom Mosolyog

Így gondolom (még-)többet fog enni, de hát ez van, ezt választottuk. Azóta, hogy volt a tegnapelőtti checklámpa-égés, nem gyulladt fel (pedig ma beletett egy-kétszázat a férjem).
Az az érdekes, hogy valszeg nem fog többet enni, csak mindenki ettől fél és ezért tüttyög az autójával 1111-es fordulaton. Aztán jönnek a gondok...

Sajna ezt a tévhitet nehéz eloszlatni. De majd meglátjátok Kacsint
Naplózva

Pittike
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #50 Dátum: 2010. Március 13. - 08:59:13 »

Lakott területen ha be akarja tartani az ember a szabályokat, bőven elég a 3. fokozat is. Csak addig szoktam kapcsolni 4.-et, amíg nem meleg a motor. Utána már nincs értelme, kényelmes autózással sem kapcsolok 4.-et 55-60 alatt. Hagyni kell szépen kiforogni a motort, kis gázpedál álllásnál. (Nem tökig nyomni) Pedig ez nem nagy forgalmú hely, csendes kisváros. (minderre szelepcsere óta szoktam át...előtte én is kíméletesebben jártam vele, meg is lett a böjtje... ) )
Ezt akár én is írhattam volna.Ugyanígy szórol szóra. Csak én hidegen sem kapcsolok 4-et. Pl. mikor reggel kihozom a garázsból, az kb 500m-es út, 40-körül jövök 2-esben. Ez olyan 2700-es fordulat. Ja, és mielőtt bárhová is elindulok, kb. 2-3 percet hagyom járni. Nyáron ez kb. fél perc.
Azért azt vedd számításba, hogy üresjáraton van a legkevesebb hőtermelése a motornak. Nem célszerű helyben járatni, inkább kis terheléssel, de haladva. Az olajnyomás felépüléséhez pedig elég pár másodperc (amíg becsukod a garázst, kaput, stb). Viszont a vízhőfokmérő ne tévesszen meg senkit! Az csak a víz hőfoka. Hiába mutat már majdnem üzemi hőfokot, az olaj még ezt nem érte el, így csak kíméletesen!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
akidobos
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1062


Hatchback 1.4 Star


WWW
« Hozzászólás #51 Dátum: 2010. Március 13. - 09:40:40 »

Értem, köszi. Azt tudom, hogy a vízhőfok nem a motorhőt mutatja, nem is szoktam ilyen szempontból figyelembe venni.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 13. - 09:42:21 írta akidobos » Naplózva
morgo59
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Hozzászólás #52 Dátum: 2010. Március 13. - 21:33:42 »

Szevasztok! Hát ha szégyen ha nem nem tudom hol van az üzem anyag szürö. Ha valaki meg irná hol találom nagyo meg köszönném neki!! Választ előre is köszönöm!! morgo59
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #53 Dátum: 2010. Március 13. - 22:13:31 »

Szevasztok! Hát ha szégyen ha nem nem tudom hol van az üzem anyag szürö. Ha valaki meg irná hol találom nagyo meg köszönném neki!! Választ előre is köszönöm!! morgo59
A tank után közvetlenül, a hátsó keréknél. Egy kb. 6 cm hosszú henger, fémből.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
kathy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144



« Hozzászólás #54 Dátum: 2010. Március 14. - 15:40:52 »

Jajjj, segicccség'! Most meg pont felmelegedés után kezdett el rángatni, és teljesen elment az ereje - úgy 20 perces hajtás után (tényleg hajtottuk mikor már felment a hőmérséklet-mutató, hármasban, 3000-3500 között végig). A végén necces volt, hogy egy kis emelkedőn felmegy-e még a vasárnapi családi ebéd színhelyéig... és persze a checklámpa is világított. Mikor két óra múlva újból beleültünk, mintha mi se történt volna, rendben ment. A checklámpa még mindig világít.

Hát nem tudom, nincs valami jó kedvem... Mellényúltunk, és vettünk valamit, amit nem kellett volna másfélmilláért, több mint egy éves fizetésemért?! Hogy fogok merni ezzel babával két hét múlva elindulni Csehországba??? Merthogy pont ezért vettük: hogy ne féljünk a tízéves suzival elindulni messzebbre. Viszont a régi-régi előző tizenéves suzukinkkal egyszer már megtörtént, hogy a St. Pölteni emelkedőn ugyanezt csinálta, egyszer csak elment az ereje a motornak, és le kellett állni. Akkor behúzták egy suzuki szervízbe, ahol 50 euróért megmondták, hogy megadta magát a motor. És mehettem ki két szerelővel hazahúzni kis utakon, stb stb. Nem mondom, hogy jó kaland volt...

Mit tegyünk??
Gidy, vettetek Ti múltkor végül kódolvasót? Mert csütörtökön a szervízben Vácon kis hümmögés után azt mondta a fickó, hogy hajtsuk meg, mert az kell neki. Azt viszont nem tudom, hogy mivel akkor már nem égett a checklámpa, vajon ki tudta-e olvasni a hibakódot. Azóta hajtjuk, volt autópálya is, stb - igyekszünk csak 3000 fölött közlekedni.

Grrrh...
Naplózva
morgo59
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Hozzászólás #55 Dátum: 2010. Március 14. - 16:08:38 »

Szevasztok! Hát ha szégyen ha nem nem tudom hol van az üzem anyag szürö. Ha valaki meg irná hol találom nagyo meg köszönném neki!! Választ előre is köszönöm!! morgo59
A tank után közvetlenül, a hátsó keréknél. Egy kb. 6 cm hosszú henger, fémből.
Köszönöm szépen a segitségedett!!!
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #56 Dátum: 2010. Március 14. - 16:23:34 »

Jajjj, segicccség'! Most meg pont felmelegedés után kezdett el rángatni, és teljesen elment az ereje - úgy 20 perces hajtás után (tényleg hajtottuk mikor már felment a hőmérséklet-mutató, hármasban, 3000-3500 között végig). A végén necces volt, hogy egy kis emelkedőn felmegy-e még a vasárnapi családi ebéd színhelyéig... és persze a checklámpa is világított. Mikor két óra múlva újból beleültünk, mintha mi se történt volna, rendben ment. A checklámpa még mindig világít.


Hát... ez olyan szelepcserés dolognak néz ki. Ki kéne próbálni amit Athee is csinált.
Naplózva


LPG
kathy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144



« Hozzászólás #57 Dátum: 2010. Március 14. - 16:26:59 »

Jani, ne is mondd... én is ettől féltem.
Igen, másfél hónapja sincs, hogy vettük.

Próbálom megkeresni, hogy mit csinált Athee. Egyelőre nem sok sikerrel, de nem adom fel!
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #58 Dátum: 2010. Március 14. - 16:31:16 »

Jani, ne is mondd... én is ettől féltem.
Igen, másfél hónapja sincs, hogy vettük.

Próbálom megkeresni, hogy mit csinált Athee. Egyelőre nem sok sikerrel, de nem adom fel!
Egy tank fele E85, fele benzin.
Meghajtás: 4000-5000-es fordulat, legalább 5 percig tartva (autópálya, de legalább autó út). Terhelésen (azaz menetben, nem álló helyzetben), hogy melegedjen a motor! Nem a fordulatszám a lényeg, hanem a meleg! Égjen le a koksz.

Stocz főnökúr ajánlásával.  Kacsint
Naplózva


LPG
kathy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144



« Hozzászólás #59 Dátum: 2010. Március 14. - 16:37:39 »

Kedves Jani, gyors voltál - én azóta keresgéltem a hozzászólást Mosolyog. Gondolom, Te tudtad, hol kell keresni.
Most tankoltunk. De akkor, ha addig kihúzzuk, fél tanknál E85-ös, egy próbát nagyon megér...
Csak hát két hét múlva használnánk. Így tényleg nem merek nekiindulni vele, a francba.
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!