sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #1035 Dátum: 2012. Május 31. - 12:14:04 » |
|
Sziasztok,
Kiolvastattam a legutóbbi hibát, gyújtáskimaradás volt, gyertya cserét javasolt a szerviz első körben, ez megtörtént, rá két hétre ismét checklámpa van. A következő a trafó lenne...érdemes rohannom a szervizbe, vagy ez sem biztos, hogy megoldja a gondom? A másik, hogy mondta a szerelő, hogy szelepfedél tömítést sem ártana kicserélni, de nem olyan sürgős. Ez is okozhatja esetleg a hibát? Mert akkor egy menetben megcsináltatnám ezt is, nem várnék vele a vezérműszíj cseréig (cca 7000km van még addig). Köszönöm a válaszokat előre is.
Trafó 1000ből 1 esetben,téged is utolért valószínűleg a szelep probléma,milyenek a használati körülményeid? A szerelő meg sem említette ezt, szelepcsere megvolt másfél éve kb. Mennyi annak most a cseréje (akkor 150-et mondtak rá, de gariban ment, így nem került semmibe)? Azért másfél évente csere elég rosszul hangzik. A trafóra azt mondta, hogy már jópárat cseréltek cheviben. Most akkor teljesen tanácstalan vagyok. Üzemeltetési körülmények alatt mit értesz? legutóbbi tanácsok óta, kicsit jobban taposom neki, ha lehet, de nincs mindennapos használatban az autó. Akkor most ne vigyem trafó cserére? A fogyasztás érezhetően magasabb sajnos így. A szelepfedél-tömítés kihúzhat még cirka 7000km-et? Sok a kérdésem, bocsánat, elég problémás vagyok  . De az autó is az sajna  . A hibakód gyújtáskimaradás volt, az is a szelepre utal? Ezt konkrétan láttam, mikor kiolvasta. Trafót én 1et nem cseréltem Lacettin többi modellen már jópárat,szelepcsere után jártam úgy ,hogy az ügyfél nem változtatott az üzemeltetési körülményein/fordulat,távolság,üzemanyag/ ott előjött újból 2000km en belül. Az üzemeltetési körülményeken a következőt értem mekkora távon használod,milyen fordulaton ,milyen minőségű benzint használsz?
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
 |
« Hozzászólás #1036 Dátum: 2012. Május 31. - 12:52:55 » |
|
Sziasztok,
Kiolvastattam a legutóbbi hibát, gyújtáskimaradás volt, gyertya cserét javasolt a szerviz első körben, ez megtörtént, rá két hétre ismét checklámpa van. A következő a trafó lenne...érdemes rohannom a szervizbe, vagy ez sem biztos, hogy megoldja a gondom? A másik, hogy mondta a szerelő, hogy szelepfedél tömítést sem ártana kicserélni, de nem olyan sürgős. Ez is okozhatja esetleg a hibát? Mert akkor egy menetben megcsináltatnám ezt is, nem várnék vele a vezérműszíj cseréig (cca 7000km van még addig). Köszönöm a válaszokat előre is.
Trafó 1000ből 1 esetben,téged is utolért valószínűleg a szelep probléma,milyenek a használati körülményeid? A szerelő meg sem említette ezt, szelepcsere megvolt másfél éve kb. Mennyi annak most a cseréje (akkor 150-et mondtak rá, de gariban ment, így nem került semmibe)? Azért másfél évente csere elég rosszul hangzik. A trafóra azt mondta, hogy már jópárat cseréltek cheviben. Most akkor teljesen tanácstalan vagyok. Üzemeltetési körülmények alatt mit értesz? legutóbbi tanácsok óta, kicsit jobban taposom neki, ha lehet, de nincs mindennapos használatban az autó. Akkor most ne vigyem trafó cserére? A fogyasztás érezhetően magasabb sajnos így. A szelepfedél-tömítés kihúzhat még cirka 7000km-et? Sok a kérdésem, bocsánat, elég problémás vagyok  . De az autó is az sajna  . A hibakód gyújtáskimaradás volt, az is a szelepre utal? Ezt konkrétan láttam, mikor kiolvasta. Trafót én 1et nem cseréltem Lacettin többi modellen már jópárat,szelepcsere után jártam úgy ,hogy az ügyfél nem változtatott az üzemeltetési körülményein/fordulat,távolság,üzemanyag/ ott előjött újból 2000km en belül. Az üzemeltetési körülményeken a következőt értem mekkora távon használod,milyen fordulaton ,milyen minőségű benzint használsz? Sajnos legtöbbször rövid táv (napi 40km, ingázós, városi), hosszabb távok kiránduláskor 100-200km, de ezek ritkábban, fordulatszám ahogy az automata engedi, igyekszik 2000rpm környékén tartani, időnként felmegy 3000-ig, vagy feljebb is ha gyorsítani kell, de elvált természetesen, benya OMV sima 95, nem a carrera, nekem attól zörög a motor, olyan dieseles hangja lesz tőle.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Május 31. - 13:00:04 írta Zoli »
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
 |
« Hozzászólás #1037 Dátum: 2012. Június 14. - 11:10:40 » |
|
Azóta sem jutottam el vele szervízbe újra, de 2000km-enként 150ezres javítást nem fogok vállalni, akkor marad a lámpa:(. Ha tényleg szelepes megint:(.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
 |
« Hozzászólás #1038 Dátum: 2012. Június 22. - 09:31:46 » |
|
Azóta sem jutottam el vele szervízbe újra, de 2000km-enként 150ezres javítást nem fogok vállalni, akkor marad a lámpa:(. Ha tényleg szelepes megint:(.
Én ettől lassan bedilizek:(. Hol előjön, hol eltűnik a lámpa. Fogyasztás az egekben:(...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
 |
« Hozzászólás #1039 Dátum: 2012. Június 22. - 09:53:19 » |
|
Azóta sem jutottam el vele szervízbe újra, de 2000km-enként 150ezres javítást nem fogok vállalni, akkor marad a lámpa:(. Ha tényleg szelepes megint:(.
Én ettől lassan bedilizek:(. Hol előjön, hol eltűnik a lámpa. Fogyasztás az egekben:(... Csak ki kellene olvastatni azt a hibakódott, hátha nem szelep gond és ha így jársz vele az nem tesz jót a kocsinak biztos.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
 |
« Hozzászólás #1040 Dátum: 2012. Június 22. - 10:23:47 » |
|
Azóta sem jutottam el vele szervízbe újra, de 2000km-enként 150ezres javítást nem fogok vállalni, akkor marad a lámpa:(. Ha tényleg szelepes megint:(.
Én ettől lassan bedilizek:(. Hol előjön, hol eltűnik a lámpa. Fogyasztás az egekben:(... Csak ki kellene olvastatni azt a hibakódott, hátha nem szelep gond és ha így jársz vele az nem tesz jót a kocsinak biztos. Most lett kiolvastatva pár hete, gyújtáskimaradás. Gyertyák cserélve lettek. Egy ideig ok, aztán most megint. A kettő között eltelt cca. 200km:(
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
 |
« Hozzászólás #1041 Dátum: 2012. Július 23. - 13:12:06 » |
|
Na újabb fejlemény van, újabb kiolvasás: kopogásérzékelő. A fogyasztásom meg a taccson lévő kipufogó miatt olyan, amilyen, úgyhogy csere, de állítólag emiatt jelezhet ez a kopogásérzékelő is. Meg azt nem biztos, hogy cserélni kell (ebben még szerencsére kívül van (2005-ös modell), lehet csak kontaktos vagy ilyesmi). Mondjuk a kipufogóra felfigyeltem, hogy zörög kicsit hátul a verda, de a dobban van valami porcelán (?) ami összetört és így nem olyan a visszacsatolás az üzemanyagellátásban vagy mi. Ez nagyon nem az én asztalom. Azt hittem csak a rögzítése, az meg ráért volna 120ezresig. A gyújtás most ok volt, meg más hibát sem jelzett...hátha lesz ebből még autó...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #1042 Dátum: 2012. Július 23. - 15:49:45 » |
|
Na újabb fejlemény van, újabb kiolvasás: kopogásérzékelő. A fogyasztásom meg a taccson lévő kipufogó miatt olyan, amilyen, úgyhogy csere, de állítólag emiatt jelezhet ez a kopogásérzékelő is. Meg azt nem biztos, hogy cserélni kell (ebben még szerencsére kívül van (2005-ös modell), lehet csak kontaktos vagy ilyesmi). Mondjuk a kipufogóra felfigyeltem, hogy zörög kicsit hátul a verda, de a dobban van valami porcelán (?) ami összetört és így nem olyan a visszacsatolás az üzemanyagellátásban vagy mi. Ez nagyon nem az én asztalom. Azt hittem csak a rögzítése, az meg ráért volna 120ezresig. A gyújtás most ok volt, meg más hibát sem jelzett...hátha lesz ebből még autó...
lehet,hogy a sok gyújtáskimaradásos használat miatt meghalt a Katalizátorod ami most berakodott a kipufogórendszeredbe! Ez most sokba fog kerülni!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
 |
« Hozzászólás #1043 Dátum: 2012. Július 23. - 17:35:30 » |
|
Na újabb fejlemény van, újabb kiolvasás: kopogásérzékelő. A fogyasztásom meg a taccson lévő kipufogó miatt olyan, amilyen, úgyhogy csere, de állítólag emiatt jelezhet ez a kopogásérzékelő is. Meg azt nem biztos, hogy cserélni kell (ebben még szerencsére kívül van (2005-ös modell), lehet csak kontaktos vagy ilyesmi). Mondjuk a kipufogóra felfigyeltem, hogy zörög kicsit hátul a verda, de a dobban van valami porcelán (?) ami összetört és így nem olyan a visszacsatolás az üzemanyagellátásban vagy mi. Ez nagyon nem az én asztalom. Azt hittem csak a rögzítése, az meg ráért volna 120ezresig. A gyújtás most ok volt, meg más hibát sem jelzett...hátha lesz ebből még autó...
lehet,hogy a sok gyújtáskimaradásos használat miatt meghalt a Katalizátorod ami most berakodott a kipufogórendszeredbe! Ez most sokba fog kerülni! Ne legyen igazad, szerelő szerint annak semmi baja...meg az nem jelezne külön hibát a kód kiolvasásnál?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2012. Július 23. - 17:40:58 írta Zoli »
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #1044 Dátum: 2012. Július 23. - 18:39:25 » |
|
Na újabb fejlemény van, újabb kiolvasás: kopogásérzékelő. A fogyasztásom meg a taccson lévő kipufogó miatt olyan, amilyen, úgyhogy csere, de állítólag emiatt jelezhet ez a kopogásérzékelő is. Meg azt nem biztos, hogy cserélni kell (ebben még szerencsére kívül van (2005-ös modell), lehet csak kontaktos vagy ilyesmi). Mondjuk a kipufogóra felfigyeltem, hogy zörög kicsit hátul a verda, de a dobban van valami porcelán (?) ami összetört és így nem olyan a visszacsatolás az üzemanyagellátásban vagy mi. Ez nagyon nem az én asztalom. Azt hittem csak a rögzítése, az meg ráért volna 120ezresig. A gyújtás most ok volt, meg más hibát sem jelzett...hátha lesz ebből még autó...
lehet,hogy a sok gyújtáskimaradásos használat miatt meghalt a Katalizátorod ami most berakodott a kipufogórendszeredbe! Ez most sokba fog kerülni! Ne legyen igazad, szerelő szerint annak semmi baja...meg az nem jelezne külön hibát a kód kiolvasásnál? akkor a szerelős szerint honnan van kerámia??? megbontotta? nem jelez mindig rá!
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #1045 Dátum: 2012. Július 23. - 19:28:05 » |
|
katalizátor.......nekem is összetört benne a kerámia 2 éve 
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
cucogany
|
 |
« Hozzászólás #1046 Dátum: 2012. Augusztus 03. - 12:41:03 » |
|
Tavalyelőtt ősszel nekem is a checklámpával kezdődött a tortúrám, szintén gyújtáskimaradás volt az ok. Akkor még a Chevrolet Gyulai-ba hordtam az autót, ők második alkalommal szelepcserét javasoltak potom 160 ezerért (azóta nem oda hordom az autót). Dunakeszin a Medic-Car Kft.nél szelepfedéltömítés cserét javasoltak. Ez tavaly nyáron meg is történt, azóta ugyanolyan vezetési körülmények mellett checklámpa problémám még nem volt. A munkahelyem 4,6 km-re van, tehát télen jóformán még üzemi hőmérsékletre sem melegszik fel a motor. Nekem manuális váltóm van, de én is igyekszem a fordulatot 2 és 3 ezer között tartani. Egyenletes sebesség mellett - városban - olyan sebességi fokozatot választok, hogy 2 ezer körül legyen a fordulat (ebbe belefér az 1800-as fordulat is), kihúzatáskor 3 ezernél váltok, de szükség esetén 4 ezerig is kihúzatom. Leszabályozásig még nem pörgettem fel a motort. Első esetben a Gyulai szervizben még motor pörgetést javasoltak (ezt itt a Fórum-on is olvastam), pörgettem is szorgalmasan 5 ezer környékén, de csak az üzemanyagot fogyasztottam vele, megoldást természetesen nem jelentett.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
joshka123
Kábelbarát
Bejáratós

Nem elérhető
Hozzászólások: 75
|
 |
« Hozzászólás #1047 Dátum: 2012. Augusztus 31. - 16:41:33 » |
|
Négy napja kigyulladt a chek lámpám. Már aggódtam is, hogy valami baja lehet az autónak, mert 3 éve, mióta nálam van, még nem volt szerencsém besárgulni. Na, de minden OK., jól működik a gép, mert most már tudom, hogy nem égett ki az izzó. Levettem az EGR-t, megtisztítottam, megnéztem a gyertyákat és kialudt a lámpa. De tegnap újra kivigyorgott és már nem segített semmi házi praktika. Jövő héten kell keresnem valakit, aki megnézi értő szemmel, hogy mi a frász van a géppel. 1.8-as motor, 70 000 km van benne. Sajnos csak városi forgalomban használom az utóbbi időben. Bosch gyertyáim vannak, kb. 8000 km-t futott velük az autó. Ha van köztetek valakinek ilyen motorja és vannak tapasztalatai ez ügyben kérem, írja meg, köszönettel fogadok minden okos ötletet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #1048 Dátum: 2012. Augusztus 31. - 17:09:17 » |
|
Négy napja kigyulladt a chek lámpám. Már aggódtam is, hogy valami baja lehet az autónak, mert 3 éve, mióta nálam van, még nem volt szerencsém besárgulni. Na, de minden OK., jól működik a gép, mert most már tudom, hogy nem égett ki az izzó. Levettem az EGR-t, megtisztítottam, megnéztem a gyertyákat és kialudt a lámpa. De tegnap újra kivigyorgott és már nem segített semmi házi praktika. Jövő héten kell keresnem valakit, aki megnézi értő szemmel, hogy mi a frász van a géppel. 1.8-as motor, 70 000 km van benne. Sajnos csak városi forgalomban használom az utóbbi időben. Bosch gyertyáim vannak, kb. 8000 km-t futott velük az autó. Ha van köztetek valakinek ilyen motorja és vannak tapasztalatai ez ügyben kérem, írja meg, köszönettel fogadok minden okos ötletet.
valószínű lambdaszonda
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Zoli
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
|
 |
« Hozzászólás #1049 Dátum: 2012. Szeptember 03. - 09:24:57 » |
|
Megoldódott a problémám, vezérműtengely elkopott, csere. Hidrotőke csere. Emiatt járt egyenetlenül a motor és jelzett a gyújtás illetve a kopogásérzékelő is a motor egyenetlen járása miatt, egy füst alatt a 120ezres szerviz is megvolt, 5ezer km lett volna addig, gondoltam minek kétszer szétszedni darabokra szerencsétlen autót:). Remélem ezt a sárga lámpát jó ideig nem látom többet...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|