Lacetti klub fórum
2021. Október 23. - 02:30:57 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 17   Le
 
Szerző Téma: Töltés (generátor, akku)  (Megtekintve 101751 alkalommal)
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #15 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 18:42:43 »

Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3408


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #16 Dátum: 2009. Szeptember 08. - 18:59:49 »

Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. 
Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? He
Az akku az olyan alkatrész, ami akkor tart tovább, ha állandóan használják. Ha áll a kocsi, akkor időnként fel kell tölteni, vagy legalább menni vele, míg magához nem tér. Az akku élettartama változó, állítólag, ha három telet kihúzott, akkor már nem szabad megsértődni, ha meghal. Nekem volt Ladában kétszer is nagyon hosszú ideig jó akku, mindkettő jugoszláv Trepcsa volt. (8! évig működött!). A Nubirám eredeti Daewoo akkuja meg 7 évig. De használni kell, sok állásnál tuti lerövidül az élettartama. Pláne a jeges Erdélyben! Ha nem használod, vedd ki, tarts a házban, és időnként töltsd fel, mert álló helyzetben is lassanként kisül.
Ez mind szép és jó teli vagy ahogy mondod jeges időszakban na de a meleg Augusztusban He is hosszú időnek számít a három hét He
Hosszúnak számíthat, ha csak régen ment a kocsi, és akkor is csak rövid távot. Meg ne feledd, hogy áramot vesz fel az óra, a riasztó is, még ha keveset is. Valószínűleg már nem is teljes értékű az 5 éves akku, mert már túl van néhány erdélyi telen is. Ezt vedd figyelembe! Ha ez nem csak egyszeri gond. lesz még ilyen a közeljövőben, akkor tuti, hogy a telet már nem fogja kibírni, akkor kell még időben újat venni- sajnos.
Nekem is a légzsák hiba mellett kiolvasták a gyenge akkufeszültség hibát is! 
Erre megkérdeztem, hogy kezd kifeküdni az akksim?  He
Mert akkor duzzogva bár, de hagyom gariba cserélni...   Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Erre heves ellenállásba kezdtek, hogy csak érzékeny a computer a feszültség esésre...
Persze, meg a falvédő esete...  Kacsint
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #17 Dátum: 2009. Szeptember 09. - 11:18:58 »

Aksi ügyben fura jelenséget tapasztaltam. Az autó 3 (három) hétig állt a garázsban, persze spórlásból a Fiatot hajkurásztuk, mikor beteszem a kulcsot hat semmi, fordítom hat semmi, na gondolom letaccsolt az aksim? Ráteszem a töltőt mérsékelt töltéssel úgy 5-6 órát és minden ok,igaz azóta használgatjuk mert a Fiat-e is kifeküdt, csak hogy ne legyen egyszerű a dolgom. 
Lehet hogy mar várható az aksi csere, hisz 5éves az autó? He
Az akku az olyan alkatrész, ami akkor tart tovább, ha állandóan használják. Ha áll a kocsi, akkor időnként fel kell tölteni, vagy legalább menni vele, míg magához nem tér. Az akku élettartama változó, állítólag, ha három telet kihúzott, akkor már nem szabad megsértődni, ha meghal. Nekem volt Ladában kétszer is nagyon hosszú ideig jó akku, mindkettő jugoszláv Trepcsa volt. (8! évig működött!). A Nubirám eredeti Daewoo akkuja meg 7 évig. De használni kell, sok állásnál tuti lerövidül az élettartama. Pláne a jeges Erdélyben! Ha nem használod, vedd ki, tarts a házban, és időnként töltsd fel, mert álló helyzetben is lassanként kisül.
Én sokat használtam, mégis tönkre ment 2 év után. Mosolyog Mosolyog
Akkor most mi az igazság?
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #18 Dátum: 2009. Szeptember 09. - 11:33:31 »

Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
Én ebben nem bíznék. Picit szemfényvesztés ez a dolog. Arra biztosan jó, hogy ha már teljesen kakukk az akksi, akkor azt megmutassa. De te hamarabb "észreveszed".
Amikor kezd elfáradni az akksi, akkor az első gond amivel találkozol, az az, hogy este leteszed az autót, és reggel nem indul. Ez attól van, hogy a használat során az akku celláiból szép lassan, folyamatosan pereg ki az ólom massza. Az akku alján van egy iszap tér, amit pont azért találtak ki, hogy a lehulló massza ne zárja össze a lemezeket. Amikor megtelik az iszap tér ez mégis megtörténik. Ez a cella zárlat. Na ezt szépen ki is tudja mutatni a terhelő villa (meg a szervizes hűde-hajde műszer), csak te nem fogod addig használni a cuccot. Ugyanis az autó sokkal hamarabb fog "nem indulni". Még nincs teljes cella zárlat, amikor már elkezdi leszívni a töltést. Olyan, mintha égve hagynál egy égőt. Először csak egy kicsit, aztán egyre nagyobbat.
Bebikázod a gépet, elmész a szervizbe, lemérik: minden rendben. Persze, mert addigra már töltött a generátor bele valamennyit, totál zárlat meg nincs.

Ha rendszeresen nem indul, akkor meg kell mérni, hogy alap helyzetben a kocsi mennyi áramot vesz fel (minden bekapcsolva, beriasztózva. mintha otthagynád éjszakára). Ez az érték jóval 1 A alatt kell legyen. Ha alatta van, és mégse indul rendszeresen (és a töltése a kocsinak egyébként jó!!!), akkor csere. Mindegy, hogy az "okos" műszer mit mutat.
Ha ennél nagyobb a kocsi áram felvétele, akkor valami elektromos gond van, az szívja le az akksit. Ebben az esetben ennek kell utána járni.

A terhelő villa egy dologra jó: megmagyarázni a tulajnak, hogy az akksi bizony jó, és nem cserélik ki garanciában. (nem véletlen, hogy normális akksis úgy nézi meg a cuccot, hogy ott kell hagyni nála. Néhány javító töltés, aztán pihen a cucc. Ha elveszti a feszt. magától, akkor rossz.)
Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #19 Dátum: 2009. Szeptember 09. - 17:47:23 »

Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
Én ebben nem bíznék. Picit szemfényvesztés ez a dolog. Arra biztosan jó, hogy ha már teljesen kakukk az akksi, akkor azt megmutassa. De te hamarabb "észreveszed".
Amikor kezd elfáradni az akksi, akkor az első gond amivel találkozol, az az, hogy este leteszed az autót, és reggel nem indul. Ez attól van, hogy a használat során az akku celláiból szép lassan, folyamatosan pereg ki az ólom massza. Az akku alján van egy iszap tér, amit pont azért találtak ki, hogy a lehulló massza ne zárja össze a lemezeket. Amikor megtelik az iszap tér ez mégis megtörténik. Ez a cella zárlat. Na ezt szépen ki is tudja mutatni a terhelő villa (meg a szervizes hűde-hajde műszer), csak te nem fogod addig használni a cuccot. Ugyanis az autó sokkal hamarabb fog "nem indulni". Még nincs teljes cella zárlat, amikor már elkezdi leszívni a töltést. Olyan, mintha égve hagynál egy égőt. Először csak egy kicsit, aztán egyre nagyobbat.
Bebikázod a gépet, elmész a szervizbe, lemérik: minden rendben. Persze, mert addigra már töltött a generátor bele valamennyit, totál zárlat meg nincs.

Ha rendszeresen nem indul, akkor meg kell mérni, hogy alap helyzetben a kocsi mennyi áramot vesz fel (minden bekapcsolva, beriasztózva. mintha otthagynád éjszakára). Ez az érték jóval 1 A alatt kell legyen. Ha alatta van, és mégse indul rendszeresen (és a töltése a kocsinak egyébként jó!!!), akkor csere. Mindegy, hogy az "okos" műszer mit mutat.
Ha ennél nagyobb a kocsi áram felvétele, akkor valami elektromos gond van, az szívja le az akksit. Ebben az esetben ennek kell utána járni.

A terhelő villa egy dologra jó: megmagyarázni a tulajnak, hogy az akksi bizony jó, és nem cserélik ki garanciában. (nem véletlen, hogy normális akksis úgy nézi meg a cuccot, hogy ott kell hagyni nála. Néhány javító töltés, aztán pihen a cucc. Ha elveszti a feszt. magától, akkor rossz.)
Nem beszéltünk másról, csak én nem írtam le ilyen részletesen és terhelő villát írtam a méréshez ugyanakkor vannak már korszerűbb módszerek amik az indító áram és feszültség nagyságából is képesek megállapítani az aksi állapotát. A lassú cellazárlattal valóban nincs mit kezdeni, de ha csak a rövid távú használat és nagy energia fogyasztás okozza a gondot a rátöltés segíthet ezért érdemes kiméretni.
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #20 Dátum: 2009. Szeptember 10. - 13:27:28 »

Szerintem nagyon nehéz aksi ügyben okosságot mondani, ugyanis volt olyannal dolgom ami gyakori használat mellett 1,2 év alatt felmondta a szolgálatot ( mondjuk ezt gariban cserélték) és volt olyan ami ritka használat mellett ( évi 3000km) több mint 10évet bírt ( és azzal adtuk el a Trabit ). Az igazságot a terhelő villa pillanatok alatt elárulja az aksi állapotáról és utána már csak rajtad áll a döntés cserélsz-e vagy sem.
Én ebben nem bíznék. Picit szemfényvesztés ez a dolog. Arra biztosan jó, hogy ha már teljesen kakukk az akksi, akkor azt megmutassa. De te hamarabb "észreveszed".
Amikor kezd elfáradni az akksi, akkor az első gond amivel találkozol, az az, hogy este leteszed az autót, és reggel nem indul. Ez attól van, hogy a használat során az akku celláiból szép lassan, folyamatosan pereg ki az ólom massza. Az akku alján van egy iszap tér, amit pont azért találtak ki, hogy a lehulló massza ne zárja össze a lemezeket. Amikor megtelik az iszap tér ez mégis megtörténik. Ez a cella zárlat. Na ezt szépen ki is tudja mutatni a terhelő villa (meg a szervizes hűde-hajde műszer), csak te nem fogod addig használni a cuccot. Ugyanis az autó sokkal hamarabb fog "nem indulni". Még nincs teljes cella zárlat, amikor már elkezdi leszívni a töltést. Olyan, mintha égve hagynál egy égőt. Először csak egy kicsit, aztán egyre nagyobbat.
Bebikázod a gépet, elmész a szervizbe, lemérik: minden rendben. Persze, mert addigra már töltött a generátor bele valamennyit, totál zárlat meg nincs.

Ha rendszeresen nem indul, akkor meg kell mérni, hogy alap helyzetben a kocsi mennyi áramot vesz fel (minden bekapcsolva, beriasztózva. mintha otthagynád éjszakára). Ez az érték jóval 1 A alatt kell legyen. Ha alatta van, és mégse indul rendszeresen (és a töltése a kocsinak egyébként jó!!!), akkor csere. Mindegy, hogy az "okos" műszer mit mutat.
Ha ennél nagyobb a kocsi áram felvétele, akkor valami elektromos gond van, az szívja le az akksit. Ebben az esetben ennek kell utána járni.

A terhelő villa egy dologra jó: megmagyarázni a tulajnak, hogy az akksi bizony jó, és nem cserélik ki garanciában. (nem véletlen, hogy normális akksis úgy nézi meg a cuccot, hogy ott kell hagyni nála. Néhány javító töltés, aztán pihen a cucc. Ha elveszti a feszt. magától, akkor rossz.)
Nem beszéltünk másról, csak én nem írtam le ilyen részletesen és terhelő villát írtam a méréshez ugyanakkor vannak már korszerűbb módszerek amik az indító áram és feszültség nagyságából is képesek megállapítani az aksi állapotát. A lassú cellazárlattal valóban nincs mit kezdeni, de ha csak a rövid távú használat és nagy energia fogyasztás okozza a gondot a rátöltés segíthet ezért érdemes kiméretni.
Én csak akkor viszem el leméretni az akksit, ha még garis. Hiszen csak így érvényesíthetem a cserét.
Ha már nem garis, nem teszem. Feltöltöm otthon (a "szervizben" sem tudnak mást tenni vele), és ha rövid időn belül megint cserben hagy, akkor (az autó fentebb már leírt ellenőrzése után!) csere. Én ebben az esetben fölösleges pénzkidobásnak tartom a szakember igénybevételét.
Régen tudták javítani az akksikat, akkor jó megoldás volt. Ma már csak egyben lehet cserélni.
Naplózva
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #21 Dátum: 2010. Január 14. - 15:40:40 »

Nem csuktam be a  hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást.
10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Mosolyog
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5342


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #22 Dátum: 2010. Január 14. - 15:43:41 »

Nem csuktam be a  hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást.
10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Mosolyog
Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta).
Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Vigyorog
Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Mosolyog
Naplózva


LPG
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #23 Dátum: 2010. Január 14. - 16:06:59 »

Nem csuktam be a  hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást.
10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Mosolyog
Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta).
Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Vigyorog
Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Mosolyog

Én ilyenkor a kulcsot használom Vigyorog  Kacsint
Naplózva

Pittike
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5342


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #24 Dátum: 2010. Január 14. - 16:10:27 »

Nem csuktam be a  hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást.
10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Mosolyog
Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta).
Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Vigyorog
Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Mosolyog

Én ilyenkor a kulcsot használom Vigyorog  Kacsint
Csak nekem nincs az első ajtókon kulcsluk! Vigyorog
Naplózva


LPG
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7254


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #25 Dátum: 2010. Január 14. - 16:11:31 »

Nem csuktam be a  hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást.
10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Mosolyog
Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta).
Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Vigyorog
Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Mosolyog

Én ilyenkor a kulcsot használom Vigyorog  Kacsint
Ha nincs eltüntetve, akkor igen, de Janinak van új hátsó kilincse is előre! Így biztonságosabb rossz emberek ellen tette. Nincs egyedül már ebben sem.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #26 Dátum: 2010. Január 14. - 16:16:04 »

De hogy a gonoszkodás után a témához is hozzászóljak, ma az asszony OFFos Alfájában is megérett a cserére az akksi. A tünet a Stocz úr által felvázolt lassú cellazárlat, vagyis ha 1-2 napot állt a gép, utána már nem indult, ennyi idő kellett neki ahhoz, hogy álltában lemerüljön.

A diagnózishoz nem kellett műszer, elég volt ránézni az akksira, pontosan látszott rajta az állapota...
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #27 Dátum: 2010. Január 14. - 16:19:38 »

He-he, ok csak gonoszkodok Vigyorog

Sajnos ettől még kinyitják ha akarják... És még az üveget sem kell betörni hozzá. Az amatőr meg betöri az üveget, ezt tapasztalatból mondom
Naplózva

Pittike
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #28 Dátum: 2010. Január 14. - 16:19:49 »

Nem csuktam be a  hátsó ajtót. A szomszéd szólt, hogy ég a világítás a beltérbe. Este becsuktam és reggel vártam a hatást.
10-18 óra között égett a lámpa, de szinte pöccre indult reggel. Meg se kottyant az aksinak. Mosolyog
Nekem, múltkor 24 órán keresztül éget a belső világítás (gyerek felkapcsolta).
Már láttam magam előtt, ahogy bemászok a csomagtartón keresztül. Vigyorog
Szerencsére nem kellet és még pöccre is indult. Mosolyog

Én ilyenkor a kulcsot használom Vigyorog  Kacsint
Ha nincs eltüntetve, akkor igen, de Janinak van új hátsó kilincse is előre! Így biztonságosabb rossz emberek ellen tette. Nincs egyedül már ebben sem.

Igen az egyik ezüst SW-t mi megcsináltuk, még ők csak tervezgették, majd azután jött össze neki is.
Naplózva

gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #29 Dátum: 2010. Június 11. - 10:07:58 »

No tegnap kellemetlen meglepetés ért. Hétfőn letettem a kcosit (no prob, pöccre indult...), tegnap meg mentem volna Zsuzskáért du., és az össze reakció a kulcs elfordítására 1 kattanás.

Akufesz 9,49V. Tesóm gyorsreagálású erőként felvonult hozott töltőt, uh. ma reggelte 13,4re feltornáztuk, de kíváncsi leszek du-ra mennyi lesz.

Nincs kedvem új akut venni! Remélem inkább, hogy valami leszívta. De, mi? Az etanol elektronika? Uszkve 1 1/2 hónapja benne van, eddig nem volt gondja.
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 17   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!