Lacetti klub fórum
2025. április 29. - 20:22:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Le
 
Szerző Téma: Töltés (generátor, akku)  (Megtekintve 131329 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #75 Dátum: 2012. Február 05. - 09:46:08 »

Nincs jelentősége annak ha nagyobb kapacitásút vesz bele az ember. Ha elfárad, elfárad. A nagyobb kapacitás akkor lenne érdekes, ha nehezen indulna az autó - hosszan kellene indítózni - vagy álló helyzetben használna az ember fogyasztókat (pl. taxi  Kacsint).
Élettartamot nem befolyásol.
Nekem Jász akku van benne, már a második. Az első elég hamar megadta magát, azt gariban cserélték. A második most már benne van kb. 4 éve.
Most, hogy hetente 1-2x mozog az autó és hideg is van már nem pörgeti fürgén, de még indul (éppen csak).

A töltésedet mindenképpen ellenőrizd le! Feltöltött aksinál illik a mérést elvégezni. Hivatalosan 14,4 V-nál nem tölthetne többet. A mienk sajnos ennél feljebb is megy, 14,6-14,8 V-ig is. Az enyém néha - kis időre - 15 V fölé is felugrott. Sokat írogattunk erről annak idején.
A fentiek miatt én nem ajánlom a "gondozásmentes" típusokat. Ezekbe nem lehet a folyadékszintet utántölteni, márpedig a magasabb feszültséggel történő töltés elpárologtatja a vizet, és ezt időnként pótolni kell.

Rengeteg dolog befolyásolja, hogy egy aksi mit bír ki. Az életkor csak egy adat a sok közül. Töltési/kisütési ciklusok száma, átlagos töltöttségi állapot, mennyit rázkódik az aksi(!), túlterhelések, mélykisütések.  Ja, és az elektrolit szintje. Kacsint

A rossz, lemerült aksi egyébként a fogyasztást is megnöveli. 1/2 L/100 Km simán összejön belőle.

Vannak akkumulátorok amik elviselik a túlfeszültséget és vannak amik nem.
Én viszont csak gondozásmentes tipust ajánlok főleg pont a túltöltés miatt mert egy nem gondozásmentes akkumulátor esetén könnyű megállapítani,hogy akár túltöltés vagy ép folyadékhiány miatt múlt ki és a garis akkumulátor egyből nem garis
Naplózva

70/4334431
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #76 Dátum: 2012. Február 05. - 21:11:56 »

Sziasztok! Az autóban lévő akkut lehet tölteni? És ha igen, akkor a töltő csipeszét a sarura kell tenni? Indít, de regelente kicsit lassabban tekeri és gondoltam rátöltök 4-5 Amperrel (dízel) 1 fél napot, mert főleg rövid távokon járok és biztos nem szereti a sok fogyasztót.
Naplózva
baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #77 Dátum: 2012. Február 06. - 07:59:34 »

Sziasztok! Az autóban lévő akkut lehet tölteni? És ha igen, akkor a töltő csipeszét a sarura kell tenni? Indít, de regelente kicsit lassabban tekeri és gondoltam rátöltök 4-5 Amperrel (dízel) 1 fél napot, mert főleg rövid távokon járok és biztos nem szereti a sok fogyasztót.
Szerintem egy merest mindenkep megkellene ejteni, de persze hogy lehet tolteni csak elenorzotten
Naplózva

baroti
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 571


Lacetti HB 1.8 16V CDX Platinum / GPL


« Hozzászólás #78 Dátum: 2012. Február 10. - 08:36:33 »

Na megtortent az Akksi csere, egy VARTA Dinamic 56Ah-s kerult bele, 275 RON-ert ami 18419.29 HUF-nak felel meg. De eppen csak hogy befert, ugyanis nekem oda az akksi melle tettek a Gazrendszer compijat. Meg egy lehelet is nehezen csuszna le mellette  Vigyorog Amugy a szervizben merettem a gaanciahoz es a toltes tokeletes,
Na de sajnos eredmenyezett mas gondokat is, de azt a megfelelo helyen, az "Alternativ uzemanyagok" topikban
« Utoljára szerkesztve: 2012. Február 10. - 08:56:09 írta baroti » Naplózva

captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #79 Dátum: 2012. Június 03. - 20:12:01 »

Megint K.O. az akku. Eddig két évente volt csere, most túlélte a telet, viszont kész, állandóan lemerül. Bikázva indul az autó, de megint megadta magát az akku. csak tudnám mi szívja le és nyírja ki két év alatt... 
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #80 Dátum: 2012. Június 03. - 20:14:44 »

Megint K.O. az akku. Eddig két évente volt csere, most túlélte a telet, viszont kész, állandóan lemerül. Bikázva indul az autó, de megint megadta magát az akku. csak tudnám mi szívja le és nyírja ki két év alatt... 
Riasztó? Vagy csak nem szereti a tétlenséget.
Apósod néha megjárathatná. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva


LPG
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #81 Dátum: 2012. Június 03. - 21:26:26 »

Megint K.O. az akku. Eddig két évente volt csere, most túlélte a telet, viszont kész, állandóan lemerül. Bikázva indul az autó, de megint megadta magát az akku. csak tudnám mi szívja le és nyírja ki két év alatt... 
Riasztó? Vagy csak nem szereti a tétlenséget.
Apósod néha megjárathatná. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Csak ha gyakorolhat előtte a tiéden.

Nem tudom, a tétlenség- e, az első az égve hagyott utastér lámpának volt az eredménye. De az előző és ez is akkor adja fel, amikor hajón vagyok. Ha megy is az autó, akkor sem nagy távokat.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #82 Dátum: 2012. Június 04. - 09:16:42 »

Megint K.O. az akku. Eddig két évente volt csere, most túlélte a telet, viszont kész, állandóan lemerül. Bikázva indul az autó, de megint megadta magát az akku. csak tudnám mi szívja le és nyírja ki két év alatt... 
Riasztó? Vagy csak nem szereti a tétlenséget.
Apósod néha megjárathatná. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Csak ha gyakorolhat előtte a tiéden.

Nem tudom, a tétlenség- e, az első az égve hagyott utastér lámpának volt az eredménye. De az előző és ez is akkor adja fel, amikor hajón vagyok. Ha megy is az autó, akkor sem nagy távokat.
Akkor csak depis, hiányzol neki  Vigyorog
Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #83 Dátum: 2012. Június 05. - 17:33:19 »

Megint K.O. az akku. Eddig két évente volt csere, most túlélte a telet, viszont kész, állandóan lemerül. Bikázva indul az autó, de megint megadta magát az akku. csak tudnám mi szívja le és nyírja ki két év alatt... 
Riasztó? Vagy csak nem szereti a tétlenséget.
Apósod néha megjárathatná. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Csak ha gyakorolhat előtte a tiéden.

Nem tudom, a tétlenség- e, az első az égve hagyott utastér lámpának volt az eredménye. De az előző és ez is akkor adja fel, amikor hajón vagyok. Ha megy is az autó, akkor sem nagy távokat.
Akkor mi a kérdés?  Kacsint
Fogyasztás mindig van a kocsiban, ha minimális is. Magának az akkunak is van önkisülése (ez is minimális - amíg jó az akku).
Ritkán, keveset mozog a kocsi akkor nem tud viszatölteni: lemerül=tönkremegy.
- Akku kapacitása~50 AH.
- szükséges töltési idő teljesen lemerült aksinál: 1,5xkapacitás= 75A - egy órán keresztül!!!
- ez ráadásul jól tönkre is teszi az aksit (erősen lemerült aksit csak kis árammal szabad tölteni. kapacitásx0,1A)

Bikázás után tölt a generátor izomból. Nem emlékszem a Lacsi generátor adatára, de valahol 60-90 A között lehet.
Tehát bikázás után kellene legalább 1 órát folyamatosan járnia a motornak a teljes töltöttséghez.
De nem jár.
Megint bikázás, újabb késdöfés az aksi szívébe.....

Ha nem használod a gépet garázsba vele, és töltőt rá, legalább hetente 1x. Okosat, ami csepptöltést is tud, meg fesz.korlátozást.
Házi barkács kütyü (meg ócsó ruszki pl.) inkább árt.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #84 Dátum: 2012. Június 05. - 20:49:54 »

Megint K.O. az akku. Eddig két évente volt csere, most túlélte a telet, viszont kész, állandóan lemerül. Bikázva indul az autó, de megint megadta magát az akku. csak tudnám mi szívja le és nyírja ki két év alatt... 
Riasztó? Vagy csak nem szereti a tétlenséget.
Apósod néha megjárathatná. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Csak ha gyakorolhat előtte a tiéden.

Nem tudom, a tétlenség- e, az első az égve hagyott utastér lámpának volt az eredménye. De az előző és ez is akkor adja fel, amikor hajón vagyok. Ha megy is az autó, akkor sem nagy távokat.
Akkor mi a kérdés?  Kacsint
Fogyasztás mindig van a kocsiban, ha minimális is. Magának az akkunak is van önkisülése (ez is minimális - amíg jó az akku).
Ritkán, keveset mozog a kocsi akkor nem tud viszatölteni: lemerül=tönkremegy.
- Akku kapacitása~50 AH.
- szükséges töltési idő teljesen lemerült aksinál: 1,5xkapacitás= 75A - egy órán keresztül!!!
- ez ráadásul jól tönkre is teszi az aksit (erősen lemerült aksit csak kis árammal szabad tölteni. kapacitásx0,1A)

Bikázás után tölt a generátor izomból. Nem emlékszem a Lacsi generátor adatára, de valahol 60-90 A között lehet.
Tehát bikázás után kellene legalább 1 órát folyamatosan járnia a motornak a teljes töltöttséghez.
De nem jár.
Megint bikázás, újabb késdöfés az aksi szívébe.....

Ha nem használod a gépet garázsba vele, és töltőt rá, legalább hetente 1x. Okosat, ami csepptöltést is tud, meg fesz.korlátozást.
Házi barkács kütyü (meg ócsó ruszki pl.) inkább árt.
Monjuk egy ilyet bátran merek ajánlani...
Kifejezetten kisáramú, feszsszbályzós, csepptöltős; akár egész évben az akkun hagyhatod... Kacsint (Semmi érdekeltség, csak ilyen paraméterekkel rendelkező töltőt kerestem a motorhoz, és én ezt találtam a legkedvezőbbnek)
Igazából a kiskapacitású akkukhoz való, de megbirkózik (ha hagynak neki elég időt... Mosolyog) a 120 Ah-s akkuval is. Most még ákciós is...
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #85 Dátum: 2012. Június 09. - 08:17:22 »

Hát gyorstöltésre nem jó, az biztos. Vigyorog
De javító töltésre, kondícióban tartásra tökéletes.

A Forex egyébként elég jó cég. Hosszú ideje a piacon vannak akkumulátoros témában.
A villamosok aksijait is az Ő cuccaikkal ápoljuk.

Az otthoni (ezer éves, ruszki  Vigyorog) töltőmhöz is tőlük vettem az okosító elektronikát - még a Fordhoz használtam (kiszámoltad Kripic? van vagy 17 éve!!!).
Azóta is ezzel a "combo"-val töltök. Vigyorog

Ja, és tősgyökeres óbudaiak. Mosolyog
Capnak pont útba esik.
Naplózva
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #86 Dátum: 2012. Június 09. - 13:10:09 »

....
Az otthoni (ezer éves, ruszki  Vigyorog) töltőmhöz is tőlük vettem az okosító elektronikát - még a Fordhoz használtam (kiszámoltad Kripic? van vagy 17 éve!!!).
Azóta is ezzel a "combo"-val töltök. Vigyorog
....
Anemjóját, hogy öregszel...MosolyogMosolyogMosolyogMosolyogMosolyog
Naplózva
SCHNITZER
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



« Hozzászólás #87 Dátum: 2012. Július 04. - 20:20:17 »

Sziasztok!

Mi a véleményetek 1,4-es benzines motorhoz jó lenne a 60 Ah-os,600 A indítóáramú akkumulátor?

Köszi
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #88 Dátum: 2012. Július 04. - 21:01:03 »

Sziasztok!

Mi a véleményetek 1,4-es benzines motorhoz jó lenne a 60 Ah-os,600 A indítóáramú akkumulátor?

Köszi


bőven sok, én 56 AH 480A /EN/ indítóáramut adok hozzá 17500FT Gigawatt /Bosh csak olcsóbban országos 2 év garival,amúgy nem mindegy miben adják meg az indítóáramot
« Utoljára szerkesztve: 2012. Július 04. - 21:04:24 írta sebike » Naplózva

70/4334431
Papy
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 212


« Hozzászólás #89 Dátum: 2012. Július 15. - 09:47:29 »

Sziasztok!
ez jó 1.4-es Lacsiba?: Bosch S3 56Ah Bal+ /0092S30060/
Válaszokat előre is köszi!
Naplózva

Papy, akinek Lacettije van, és nem fél használni...!
Oldalak: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!