Lacetti klub fórum
2024. Június 16. - 06:15:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 365885 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1245 Dátum: 2015. április 18. - 15:12:22 »

Fiatalabb korában nekem sem, első körben nézz rá a vákuumcsőre és a gumipipákra.

Egyébként gyanítom, hogy nálam valami elektromos zűr lehet. Már minden olyan mechanikai elem alkatrész ki lett cserélve - kivéve EGR - ami elvileg okozhatná a gondokat.

nálad az a fő gond ,hogy nem mindig csinálja olyan mint az ember,fogorvosnál már nem is fáj a foga


Sajnos ez tényleg így van. De valaminek tuti okoznia kell ezt az össze-vissza működést, és elég sok minden ki lett már cserélve, ami szóba jöhetett lehetséges hibaforrásként (MAP, vákuumcső + gumipipák, fojtószelepház, lambda). Vagyis még nem hibáztunk rá a tényleges okozóra pont amiatt, amit írtál, hogy nem mindig csinálja... Mosolyog

az a baj ameddig nem csinálja nálam addig csak tippelni tudok
Naplózva

70/4334431
Gábor
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



« Hozzászólás #1246 Dátum: 2015. április 18. - 16:23:54 »

Fiatalabb korában nekem sem, első körben nézz rá a vákuumcsőre és a gumipipákra.

Egyébként gyanítom, hogy nálam valami elektromos zűr lehet. Már minden olyan mechanikai elem alkatrész ki lett cserélve - kivéve EGR - ami elvileg okozhatná a gondokat.

Múlt tavasszal járt Sebikénél, akkor lettek ellenőrizve / cserélve.  Azért ránézek, köszi.
Naplózva

Lacetti 1,6  -  2007
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1247 Dátum: 2015. április 18. - 18:46:43 »

Fiatalabb korában nekem sem, első körben nézz rá a vákuumcsőre és a gumipipákra.

Egyébként gyanítom, hogy nálam valami elektromos zűr lehet. Már minden olyan mechanikai elem alkatrész ki lett cserélve - kivéve EGR - ami elvileg okozhatná a gondokat.

nálad az a fő gond ,hogy nem mindig csinálja olyan mint az ember,fogorvosnál már nem is fáj a foga


Sajnos ez tényleg így van. De valaminek tuti okoznia kell ezt az össze-vissza működést, és elég sok minden ki lett már cserélve, ami szóba jöhetett lehetséges hibaforrásként (MAP, vákuumcső + gumipipák, fojtószelepház, lambda). Vagyis még nem hibáztunk rá a tényleges okozóra pont amiatt, amit írtál, hogy nem mindig csinálja... Mosolyog

az a baj ameddig nem csinálja nálam addig csak tippelni tudok

Egyértelmű, nem szemrehányásként írtam! Ezért is akadtam le a témáról, de ha a nyakamon marad a kocsi és folyamatosan csinálja ezt a hibát, akkor majd visszatérünk rá.  Vigyorog
Naplózva
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #1248 Dátum: 2015. Május 07. - 07:06:10 »

Hozzáértők!

Fogy a kocsimból a hűtővíz, de elég durván (kb. 2 hét alatt minimum alá megy, holott nem fut sokat a gép). A szerviz szerint folyás nem látszik.
Nem gondolom, hogy blokkon belül lenne baj, mert ennyi víznél azért már szerintem nemtetszését fejezné ki a motor, másrészt a hűtőfolyadék a tartályba belenézve nem tűnik olajosnak.

Van olyan jellemző pont, amivel gond lehet, így 10 éves korára az autónak, és érdemes ott kezdeni a vizsgálódást?

Köszi!
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #1249 Dátum: 2015. Május 07. - 07:56:29 »

Nézd meg a termosztát házat pl.
Az nem tuti, hogy nem a hengerfej tömítés kezd vacakolni.
Csövek bilincseket nézd át, de azon már túl lehetsz, attól hogy a szerviz megnézte lehet valamit nem vettek észre. Olyanról hallottam már, hogy olyan helyen volt a szivárgás, hogy el is tudott gyorsan párologni a motorhoz közel, így elég nehezen találták meg a szivárgást (mondjuk az más márkájú kocsi volt).
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1250 Dátum: 2015. Május 07. - 07:56:44 »

Hozzáértők!

Fogy a kocsimból a hűtővíz, de elég durván (kb. 2 hét alatt minimum alá megy, holott nem fut sokat a gép). A szerviz szerint folyás nem látszik.
Nem gondolom, hogy blokkon belül lenne baj, mert ennyi víznél azért már szerintem nemtetszését fejezné ki a motor, másrészt a hűtőfolyadék a tartályba belenézve nem tűnik olajosnak.

Van olyan jellemző pont, amivel gond lehet, így 10 éves korára az autónak, és érdemes ott kezdeni a vizsgálódást?

Köszi!

Rengeteg helyen eltűnhet biztos van szivárgás nyoma csak ki kellene nyitni a kedves kollégáknak a szemüket!
Naplózva

70/4334431
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1251 Dátum: 2015. Május 07. - 07:59:54 »

Nézd meg a termosztát házat pl.
Az nem tuti, hogy nem a hengerfej tömítés kezd vacakolni.
Csövek bilincseket nézd át, de azon már túl lehetsz, attól hogy a szerviz megnézte lehet valamit nem vettek észre. Olyanról hallottam már, hogy olyan helyen volt a szivárgás, hogy el is tudott gyorsan párologni a motorhoz közel, így elég nehezen találták meg a szivárgást (mondjuk az más márkájú kocsi volt).

termosztát felejtős mivel az 1.8 az teljesen más motor,mivel a tied gázos ezért az utólagos beépítés környékét jobban átnézném csövek környékén keress vízkőnyomot de lehet hűtő is..
Naplózva

70/4334431
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #1252 Dátum: 2015. Május 07. - 08:35:22 »

Hozzáértők!

Fogy a kocsimból a hűtővíz, de elég durván (kb. 2 hét alatt minimum alá megy, holott nem fut sokat a gép). A szerviz szerint folyás nem látszik.
Nem gondolom, hogy blokkon belül lenne baj, mert ennyi víznél azért már szerintem nemtetszését fejezné ki a motor, másrészt a hűtőfolyadék a tartályba belenézve nem tűnik olajosnak.

Van olyan jellemző pont, amivel gond lehet, így 10 éves korára az autónak, és érdemes ott kezdeni a vizsgálódást?

Köszi!

Nálam a fojtószelepházat fűtő egyik vízcső repedt el a bilincsnél, de csak annyira, hogy amikor odaléptem neki és a vízpumpa meghajtotta a vizet a rendszerben, szépen látszott, hogy bugyog ki, de a motor körül lévő forró levegő azonnal el is párologtatta, így nem volt folyásnyom. Vedd le a hűtő előtt a díszrácsot, valaki túráztassa kicsit a kocsidat, te pedig figyeld a csöveket, csatlakozásokat, hűtőt. Persze előtte azért töltsd fel a rendszert vízzel, hogy legyen miből fogynia. Mosolyog
Naplózva
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #1253 Dátum: 2015. Május 07. - 08:42:59 »

köszönöm az ötleteket, körülnézem!
Naplózva
sx2004
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 281



« Hozzászólás #1254 Dátum: 2015. Május 07. - 08:48:09 »

Nézd meg a termosztát házat pl.
Az nem tuti, hogy nem a hengerfej tömítés kezd vacakolni.
Csövek bilincseket nézd át, de azon már túl lehetsz, attól hogy a szerviz megnézte lehet valamit nem vettek észre. Olyanról hallottam már, hogy olyan helyen volt a szivárgás, hogy el is tudott gyorsan párologni a motorhoz közel, így elég nehezen találták meg a szivárgást (mondjuk az más márkájú kocsi volt).

termosztát felejtős mivel az 1.8 az teljesen más motor,mivel a tied gázos ezért az utólagos beépítés környékét jobban átnézném csövek környékén keress vízkőnyomot de lehet hűtő is..
Bocs benéztem a motort, de már látom a neved alatt, hogy 1.8.  Vigyorog
« Utoljára szerkesztve: 2015. Május 07. - 09:17:47 írta sx2004 » Naplózva
kakaos
Kábelbarát
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Hozzászólás #1255 Dátum: 2015. Május 11. - 10:39:14 »

Nekem meleg motornál csőrőgnek a szelepek,és lassu ütemes surogás hallatcik,olaj cserénél nem tudom mit raktakbele,lehet ez a gond.?
Naplózva
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #1256 Dátum: 2015. Június 04. - 07:23:41 »

Szitu: elvittem az autót fékolajcserére márkaszervizbe. Egyúttal kértem a gázosok által jelzett szivárgó vezérműtengely szimmeringek kicserélését is. Meg ha már ott van, olvassák ki gyári eszközzel is, hogy miért világít a check lámpa (nem gyári szerint katalizátor, de hátha téved).

Felhívnak: a katalizátort még nem tudják, de a vezérműtengely jeladó (vagy főtengely? **** a memóriám) úgy tűnik nem jó, ma még rugóznak rajta. Lehet a katalizátor is ****, de ez a jeladó, ez biztos.

Szerintem: ha ez egy helyzetjeladó, akkor logikám szerint a motorvezérlést kellene informálnia, és ha rossz lenne, akkor össze-vissza kellene kalimpálnia a motoromnak.

Kérdés: lehetett az úgy rossz, hogy nem is tudtam róla? Alapelvem, hogy ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani (gépész vagyok, btw.) Komolyan cserélni kell ezt a 20ezer Ft körüli alkatrészt, ha semmi baja nincs a kocsimnak?

(apró, ártalmatlan fulladozások, alapjárat ingadozás volt, van, de ennek ezer más oka lehet, és szerintem ennyivel amit az enyém produkál, mindenki kibékülne ezeknél az autóknál...)
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #1257 Dátum: 2015. Június 04. - 08:42:53 »

Szitu: elvittem az autót fékolajcserére márkaszervizbe. Egyúttal kértem a gázosok által jelzett szivárgó vezérműtengely szimmeringek kicserélését is. Meg ha már ott van, olvassák ki gyári eszközzel is, hogy miért világít a check lámpa (nem gyári szerint katalizátor, de hátha téved).

Felhívnak: a katalizátort még nem tudják, de a vezérműtengely jeladó (vagy főtengely? **** a memóriám) úgy tűnik nem jó, ma még rugóznak rajta. Lehet a katalizátor is ****, de ez a jeladó, ez biztos.

Szerintem: ha ez egy helyzetjeladó, akkor logikám szerint a motorvezérlést kellene informálnia, és ha rossz lenne, akkor össze-vissza kellene kalimpálnia a motoromnak.

Kérdés: lehetett az úgy rossz, hogy nem is tudtam róla? Alapelvem, hogy ami nem romlott el, azt nem kell megjavítani (gépész vagyok, btw.) Komolyan cserélni kell ezt a 20ezer Ft körüli alkatrészt, ha semmi baja nincs a kocsimnak?

(apró, ártalmatlan fulladozások, alapjárat ingadozás volt, van, de ennek ezer más oka lehet, és szerintem ennyivel amit az enyém produkál, mindenki kibékülne ezeknél az autóknál...)
vezérműtengely jeladó lehet rossz ha nem ad megfelelő jelet te csak annyit veszel észre,hogy 2 fordulattal később indul el a motor mást nem
a katalizátorhoz elég annyi ,hogy rárakja gázelemzőre és esetleg nézi az adatlistát nem kell diploma...
« Utoljára szerkesztve: 2015. Június 04. - 16:00:38 írta sebike » Naplózva

70/4334431
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #1258 Dátum: 2015. Június 04. - 09:05:28 »

vezérműtengely jeladó lehet rossz ha nem ad megfelelő jelet te csak annyit veszel észre,hogy 2 fordulattal később indul el a motor mást nem
a katalizátorhoz elég annyi ,hogy rárakja gázelemzőre és esetleg nézi az adatlistát nem kell diploma...

Köszönöm. Gázelemzés elvileg volt már, meg a műszakin is átment, a kerámia sem törött, mint már írtam máshol is, épp csak a lámpa világít.

A motor valóban 1-2 fordulattal később indul, de ezt őszintén megmondva lesz.rom, ha mást nem okoz.
Naplózva
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #1259 Dátum: 2015. Június 04. - 14:18:33 »

Hívtak a szervizből. A vezérműtengely jeladóm a rossz, de elvileg míg a főtengely jeladó működik, addig az autó megy, csak világít a lámpa.
Az alkatrész amit cserélni kéne negyvenikszezer, amiből 10% kedvezményt adnának. Maradtunk annyiban, hogy világít a lámpa, ott rohadjon meg.

Már bocsánat, de egyre erősebb az érzésem, hogy ez az autó egy hulladék, és nem éri meg költeni rá. Nem szeretek eldobni dolgokat, nem szeretem a gagyi, tökéletlen megoldásokat, de innentől kezdve nem törekszek a műszaki tökéletességére. Menjen. Ha nem megy, megy. A háztól -.-
(boccs, ez már off volt)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!