A chevyklubbon egy tag igencsak leszólta a direktszűrőt, hogy mekkora ****, mert télen jó, de nyáron gyengébb az autó, mint a papírszűrőtől. Azt írta, hogy vis****akta a sportszűrőt, mert az egyenletesen megbízható léghőmérsélettől függetlenül. Eléggé elbizonytalanított! Szerintem ő azt várta a direkttől, mintha intercooler lenne. Tapasztalat valakinek?
Csak az említett klubtagnak van tapasztalata, de nem akarta velünk megosztani. Ha leírta volna a direkt típusát, azonosítóját, netán a szerelést képen megmutatta volna, akkor lenne véleményünk, így csak azt mondhatjuk az ő összeállítását nem szabad követni.
"Vis****akta a sportszűrőt, mert..." nyilván betét sportlégszűrőről van szó, amit a gyári szűrőházba raknak. Merthogy itt "hidegebb levegőt" szív. Melegben a gyári háznak is hasonló hőmérséklete van, mint a motortérnek.
Ha annyit megpróbál, hogy leveszi a direktet és tesz egy utat ugyanolyan hőmérsékletű motortéri szívással, rájött volna, hogy a hiba máshol van. A ő
szűrőtestje nyári hőmérsékleteken nem tudta a szükséges légáramot szállítani, de ez nem jelenti azt, hogy minden direktszűrő ilyen! Sőt! Azt mondom, direktet csak egy jót kell venni és az kiszolgálja 3-4 kocsi futásteljesítményét. A direkt árán lehet spórolni 5-15 e.Ft-ot és akkor biztosan **** lesz a direktszűrés, nem csak nyáron hanem hidegben is. (A túlolajozás szintén nagymértékben csökkenti a légáramot egyébként helyes méretezésnél).
Sokszor ismétlem: előtte próba, aztán vásárlás, vagy kipróbált és bevált összeállítások elfogadása.
A sorrend változtatása drágább szokott lenni.
Üdv