Lacetti klub fórum
2024. április 27. - 07:03:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 63   Le
 
Szerző Téma: Fék ,ABS, TC  (Megtekintve 275573 alkalommal)
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #60 Dátum: 2009. Március 29. - 20:00:54 »

Érdekes, én a Lacsi fékjét kifejezetten vajpuhának érzem, és a fékhatás is elég jó szerintem. Nem lehet, hogy valami probléma van a fékeddel? (Komolyan kérdezem nem kötekedésből!)

Persze relatív, hogy kinek mi a vajpuha, meg milyen fékhatást vársz el, de ha "fékpedál ellenállást" érzel, lehet hogy valami gond van, pl. levegős fékrendszer, rossz betét vagy nemtom. Ki kellene próbálnod egy másik Lacsit (ha még nem tetted) viszonyításképpen.
Hiába 4 tárcsafék, nem a leghatásosabb a Lacsi fékje.Sok autóm volt már, volt ennél jobb is rosszabb is.Egy biztos hajlamos a kifáradásra.A Suzukimon hátul dobfék van, mégis jobbnak érezni a féket. Ezzel együtt nem gáz a dolog ,mert mindennapos használatra teljesen megfelelő, aki meg versenyezni akar ne ilyen autót vegyen.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #61 Dátum: 2009. Március 29. - 20:09:38 »

Egyetértek! Mindennapos használatra, és városban megfelelő a fék.
De!
Nálam gyakorlatilag a 0-ik kilométertől taposni kell a pedált, ha fékerőt akarok kicsiholni. Erős az ellenállása, és gyakorlatilag mióta megvan az autó, ABS aktiválást még nem sikerült elérnem (vészfékezéskor sem!). Csakis hóban.

Nem versenyezni akarok vele, de szerintem egy tuningot megér. Főleg, ha a kapaszkodó felület már szélesebb rajta (215/45 R17).
Ez főleg autópályán, nagy sebességnél hirtelen bekövetkező vészfékezésnél lehet életmentő. Nekem pedig megéri azt a pár tízezret...
Naplózva
mostnemtom
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1642


2,0 D SW Platinum


« Hozzászólás #62 Dátum: 2009. Március 29. - 20:14:37 »

Egyetértek! Mindennapos használatra, és városban megfelelő a fék.
De!
Nálam gyakorlatilag a 0-ik kilométertől taposni kell a pedált, ha fékerőt akarok kicsiholni. Erős az ellenállása, és gyakorlatilag mióta megvan az autó, ABS aktiválást még nem sikerült elérnem (vészfékezéskor sem!). Csakis hóban.

Nem versenyezni akarok vele, de szerintem egy tuningot megér. Főleg, ha a kapaszkodó felület már szélesebb rajta (215/45 R17).
Ez főleg autópályán, nagy sebességnél hirtelen bekövetkező vészfékezésnél lehet életmentő. Nekem pedig megéri azt a pár tízezret...
Valamit változtattak már rajta, mert a dieselen nagyságrendekkel jobb a fék mint a benzineseken, bár még ez sem tökéletes.Ez van, én nem változtatnék rajta.
Naplózva

Az élet mindig ünnepnap!!!
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #63 Dátum: 2009. Március 29. - 22:52:51 »

Az automatán is harapósabb, pedig a rendszer ugyanaz, csak a beállítás más kicsit.

Shark, amit írsz, az alapján szerintem a Te autód hibás, érdemes lenne megnézetni.
Naplózva

Pittike
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #64 Dátum: 2009. Március 30. - 12:21:28 »

Az automatán is harapósabb, pedig a rendszer ugyanaz, csak a beállítás más kicsit.

Shark, amit írsz, az alapján szerintem a Te autód hibás, érdemes lenne megnézetni.
Hát szerintem sem normális, hogy az ABS-t nem tudtad működésre bírni... (mármint tesztileg....)
Mielőtt költségekbe vered magad, talán tényleg érdemesebb lenne körülnézni az okok miatt.... Ha a rendszerrel van valami bibi, akkor nagyobb féktárcsával is csattanni fogsz egy gázos szituációban....
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #65 Dátum: 2009. Március 30. - 12:25:35 »

Rossz fele kapisgálok, ha azt mondom, hogy a hatékonyabb fékekhez, nagyobb tárcsákhoz, több dugattyús nyergekhez másik főfékhengert és szervot kellene beletenni? Vagy ez hülyeség? Merthogy akkor már eléggé költségigényes a dolog...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #66 Dátum: 2009. Március 30. - 14:28:11 »

Rossz fele kapisgálok, ha azt mondom, hogy a hatékonyabb fékekhez, nagyobb tárcsákhoz, több dugattyús nyergekhez másik főfékhengert és szervot kellene beletenni? Vagy ez hülyeség? Merthogy akkor már eléggé költségigényes a dolog...
Költségek nagyok lesznek az biztos. De viszont jelentősnek mondható átalakításnak számít, és igy a műszaki vizsgára nem lesz esetleg (biztosan?!) megfelelő. Vizsgára visszaállítani meg újra felesleges pénzkidobás, mert utána minden alkalommal variálni kell majd. Megéri? A csuda tudja. A hibátlan gyári fékrendszer, és a deffenzív vezetés, egy jó adag szerencsével (ami kell a nagyobb fékekhez is!), azt hiszem biztonságilag elfogadható. A műszaki dolgoknál előrébb való a higgadt, nyugodt, ésszerű vezetés, ami a fejtől függ, és persze a tapasztalattól is. Nem hencegésből, de még az UAZ-zal is meg tudtam állni, amikor kellett, mert figyelembe vettem a lehetőségeket, és körülményeket. Ezt javaslom mindenkinek, úgy több, mint egy millió km megtétele után, gondolom megtehetem.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #67 Dátum: 2009. április 06. - 08:43:39 »

Egyetértek! Mindennapos használatra, és városban megfelelő a fék.
De!
Nálam gyakorlatilag a 0-ik kilométertől taposni kell a pedált, ha fékerőt akarok kicsiholni. Erős az ellenállása, és gyakorlatilag mióta megvan az autó, ABS aktiválást még nem sikerült elérnem (vészfékezéskor sem!). Csakis hóban.

Nem versenyezni akarok vele, de szerintem egy tuningot megér. Főleg, ha a kapaszkodó felület már szélesebb rajta (215/45 R17).
Ez főleg autópályán, nagy sebességnél hirtelen bekövetkező vészfékezésnél lehet életmentő. Nekem pedig megéri azt a pár tízezret...
Szerintem akkor gáz, hogy nem aktiválódott az ABS, ha közben a kerék viszont csúszott. Ha nem csúszott, akkor viszont normális, hogy nem aktiválódott, mivel nem blokkolt a kerék.
Naplózva
tattoo
Bejáratós
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



WWW
« Hozzászólás #68 Dátum: 2009. Május 17. - 15:34:50 »

Sziasztok!
Már kérdeztem az ültetésről...a következő lenne...elég rugót cserélni vagy érdemes lengéscsillapítóval együtt...meddig bírja a gyári lengéscsillapító rövidebb rugóval?
Előre is thx!
Naplózva

120-al fullra pakolva normál tempoval 6.8L/100----Padlóig nyomva-széttaposva 9L/100
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #69 Dátum: 2009. Május 17. - 15:43:32 »

Sziasztok!
Már kérdeztem az ültetésről...a következő lenne...elég rugót cserélni vagy érdemes lengéscsillapítóval együtt...meddig bírja a gyári lengéscsillapító rövidebb rugóval?
Előre is thx!
Az igazi megoldás ha a lengéscsillapítót is cseréled, de a gyári is bírja még egy jó darabig.
Naplózva

Komis
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1929



« Hozzászólás #70 Dátum: 2009. Május 19. - 22:25:40 »

Rosszabb minőségi városi úton - száraz időben, feltűnő szennyeződés az úton nem volt, normál 40s tempó - bejelzett az ABS lassító fékezésnél. Kicsit meglepődtem, mert indokolatlannak tartottam. Aztán filózás közben az jutott eszemen, hogy a fenti körülmények esetén, ha a gumiban a nyomás magas(kora tavaszi állapot), akkor előidézhet ilyet??







Naplózva

MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #71 Dátum: 2009. Május 20. - 17:33:30 »

Rosszabb minőségi városi úton - száraz időben, feltűnő szennyeződés az úton nem volt, normál 40s tempó - bejelzett az ABS lassító fékezésnél. Kicsit meglepődtem, mert indokolatlannak tartottam. Aztán filózás közben az jutott eszemen, hogy a fenti körülmények esetén, ha a gumiban a nyomás magas(kora tavaszi állapot), akkor előidézhet ilyet??

Okoskodtam: lehet, hogy "pattogott" a kerék, és így a levegőben meg is állt a gyenge fékezés ellenére, és ezt jelezhette az ABS. Ez logikusnak tűnhet, de nem biztos, hogy igaz is. De a működési elvből lehet, hogy mégiscsak igazam van, volna. A guminyomáshoz szerintem nincs köze, csak a pattogáshoz. Más vélemény? Lehet okoskodni, hátha eltaláljuk. Ha igazam van, kérem az elismerést, jól esne egy kis sikerélmény... Kacsint Vigyorog








Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #72 Dátum: 2009. Május 20. - 17:35:45 »

Rosszabb minőségi városi úton - száraz időben, feltűnő szennyeződés az úton nem volt, normál 40s tempó - bejelzett az ABS lassító fékezésnél. Kicsit meglepődtem, mert indokolatlannak tartottam. Aztán filózás közben az jutott eszemen, hogy a fenti körülmények esetén, ha a gumiban a nyomás magas(kora tavaszi állapot), akkor előidézhet ilyet??









Okoskodtam: lehet, hogy "pattogott" a kerék, és így a levegőben meg is állt a gyenge fékezés ellenére, és ezt jelezhette az ABS. Ez logikusnak tűnhet, de nem biztos, hogy igaz is. De a működési elvből lehet, hogy mégiscsak igazam van, volna. A guminyomáshoz szerintem nincs köze, csak a pattogáshoz. Más vélemény? Lehet okoskodni, hátha eltaláljuk. Ha igazam van, kérem az elismerést, jól esne egy kis sikerélmény... Kacsint Vigyorog
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Shark
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 178



« Hozzászólás #73 Dátum: 2009. Május 20. - 18:16:22 »

Magasabb guminyomásnál kisebb a tapadási felület, tehát könyebben megcsúszik az autó. Ezért is mérni kisebb fogyasztást a nagyobb nyomás használatánál, mivel csökken a surlódási ellenállás. Ami viszont a fékezésnél jó, ha van...
Szerintem...
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #74 Dátum: 2009. Május 20. - 18:30:08 »

Magasabb guminyomásnál kisebb a tapadási felület, tehát könyebben megcsúszik az autó. Ezért is mérni kisebb fogyasztást a nagyobb nyomás használatánál, mivel csökken a súrlódási ellenállás. Ami viszont a fékezésnél jó, ha van...
Szerintem...
A nagyobb nyomástól a gördülési ellenállás csökken, attól csökken a fogyasztás. Ha a súrlódás csökken, akkor kipöröghet, megcsúszhat a kocsi.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 63   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!