Lacetti klub fórum
2024. április 25. - 07:39:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 216650 alkalommal)
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #15 Dátum: 2007. Október 05. - 19:31:17 »

Ezt értem és tudom is. De akkor igazából mi a gond az SL minősítéssel rendelkező 10-40-es és főleg az 5-40-es olajjal ami azért megfizethetőbb és minőségben jobb, mint amit a szervíz tölt bele, mégsem kerül 4 liter 12000-be? Abból amit leírtál nekem az derül ki, hogy az ILSAC nem régebbi szabvány, hanem amerikai, az ACEA meg európai...
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #16 Dátum: 2007. Október 05. - 19:45:59 »

Ezt értem és tudom is. De akkor igazából mi a gond az SL minősítéssel rendelkező 10-40-es és főleg az 5-40-es olajjal ami azért megfizethetőbb és minőségben jobb, mint amit a szervíz tölt bele, mégsem kerül 4 liter 12000-be? Abból amit leírtál nekem az derül ki, hogy az ILSAC nem régebbi szabvány, hanem amerikai, az ACEA meg európai...

Miért 10-40 és 5-40? Valami okod van rá? Akkor rakj bele castrolból 5w30 magnatec professional c3-at. Ha nem is A1/B1, de legalább az alapvető előírás, vagyis a viszkozítás stimmel. Az A1/B1-et valahol olvastam, hogy ez kell a lacsiba, ezért választottam a Performance-t annak idején. Meg ne kérdezd, hogy hol, mert az istennek nem találom! :-(
Lehet, hogy erre emlékszem?

http://209.85.135.104/search?q=cache:sc9Qk6f6BWcJ:totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070424e/+lacettibe+olaj&hl=hu&ct=clnk&cd=3
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 05. - 19:47:38 írta cápaFeri » Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #17 Dátum: 2007. Október 05. - 19:54:09 »

Ja még valami..senkit nem akartam meggyőzni, hogy ilyet használjon, csak elkezdtük leírni, hogy ki, mit, miért...
Én ezt és azért, mert évente nem sajnálom olajra azt az 1/3-ad tanknyi plusz költséget...no és a lelkem megnyugtatásáért.
De ahogy nézem, az általam előbb említett magnatec professional c3 nem is olyan rossz olaj, már nem is sl-es, hanem sm-es...(mielőtt leírom, hogy lehet, áttérek erre,) hangsúlyozom, magamnak! Nem azért, hogy mást rábeszéljek! Elvégre mindenki azt csinál a sajátjával, amit akar...nem?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #18 Dátum: 2007. Október 06. - 18:53:32 »

Feri!
Én itt most végig olvastam mindent. Légyszi dobjál már meg az ÁLTALAD javasolt olajjal és annak nehány alternatívájával. Mivel az első 15 ezresre az oldalsó borda viszi az autót már most megvenném előre. Persze mivel nő, élek a gyanúperrel, hogy így is megpróbálják majd átdobni.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #19 Dátum: 2007. Október 06. - 20:08:24 »

Feri!
Én itt most végig olvastam mindent. Légyszi dobjál már meg az ÁLTALAD javasolt olajjal és annak nehány alternatívájával. Mivel az első 15 ezresre az oldalsó borda viszi az autót már most megvenném előre. Persze mivel nő, élek a gyanúperrel, hogy így is megpróbálják majd átdobni.

Hát én már semmit nem merek javasolgatni, mert azt hiszik, hogy rábeszélés. Pláne, ha valakinek valami baja lesz a géppel, még a kontinensről is száműztök! :-)
Nos én abból a megfontolásból, hogy pár év múlva is kapható lesz, Castrolt kezdtem használni a lacsiba.
Abból kinéztem az 5W30 olajok közül azt, ami egy régebbi olajdokis tanács alapján a kritériumoknak megfelelt. Ez a Performance A1 ami API SL-es és A1/B1-es fokozatú. Mivel vannak már SM-es olajok is és az osztályba sorolás is úgy nől, minél magasabb a szám, így egy A3/B3-as Magnatec Professional C3 ugyanúgy 5W30-ban még talán jobbnak is tűnik. Lehet, legközelebb ezt veszem én is.
Csak annyit tudnék javasolni mindenkinek, hogy az előírt viszkozítástól és osztályba sorolástól ha lehet ne térjen el.
Van a linkek között egy kanizsai cég, amit ide is és a honlapra is feltettem linkben, én tőlük veszem. Futárral egy nap alatt ideér, de maga az olaj nem olcsó. Nekem ennyit megér egy évben.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #20 Dátum: 2007. Október 07. - 09:58:53 »

Szia Feri!
A sebességváltó olajáról is írhatnál, szívesen vennénk!
Köszi
Naplózva
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #21 Dátum: 2007. Október 07. - 16:41:48 »

Hát ha az összes megfelelő lehetőséget felveted, akkor javaslat...Tehát én is olajdokira hivatkozva használom az 5-40-es API SL, ILSAC GFIII minősítésű fullszint castrolt ami szintén előírt viszkozitásnak felel meg...De aki akarja, vegye meg dupla áron az 5-30-ast, majd egy év múlva dobja ki... (és ezzel az olajjal már túlteljesítettem a szervízt a maga 10-40-es félszintetikusával)
Lehetőségek:
5w-30
5w-40
10w-40
de akár a 0w-s RS olajok is.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #22 Dátum: 2007. Október 07. - 16:54:00 »

Hát ha az összes megfelelő lehetőséget felveted, akkor javaslat...Tehát én is olajdokira hivatkozva használom az 5-40-es API SL, ILSAC GFIII minősítésű fullszint castrolt ami szintén előírt viszkozitásnak felel meg...De aki akarja, vegye meg dupla áron az 5-30-ast, majd egy év múlva dobja ki... (és ezzel az olajjal már túlteljesítettem a szervízt a maga 10-40-es félszintetikusával)
Lehetőségek:
5w-30
5w-40
10w-40
de akár a 0w-s RS olajok is.

Meg akkor már minden gyakorlatilag a 15W40 és a 10W50 kivételével nem? Végülis mindegyik befolyik a lyukon, no meg ellátja a kenési feladatot....ideig óráig. Persze ha valaki eladja a kocsit 6-8 évesen, vagy olyan kocsija van, ami igénytelen, mint anno a lada teljesen mindegy mit önt bele, elmegy mindennel. Ha merg már annyi km lesz benne, max kidobja.
Ezzel ellentétben én reménykedem, hogy 15 évesen, közel a 200ekm-hez sem kell utántöltögetnem, sem szelepszár-fő és vezérműtengely szimmeringeztetni, felfuratni, túlméretes dolgokat rendelgetni.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #23 Dátum: 2007. Október 07. - 16:56:46 »

Szia Feri!
A sebességváltó olajáról is írhatnál, szívesen vennénk!
Köszi

Szia R*R!
Gőzöm sincs, mi van a sebváltóban. Elvileg olyan olajnak illene bent lennie, amit nem kell cserélni. De a könyvében ha jól emlékszem láttam valami csereperiódust erre. Csak azt nem tudom, hogy a manuálisra írták, vagy az autómatára is?
Passz R*R, bocsi!
Üdv!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #24 Dátum: 2007. Október 07. - 17:13:41 »

Megértelek, de szerintem hiú remény csak az 5-30-hoz ilyen elvárásokat támasztani. De miből gondolod hogy az5-30-as ennyire faxa kis olaj, az 5-40 azonos minősítéssel nem ér semmit. Mellesleg ha az 5-40-es TXT kifejezetten turbós motorokhoz gyári előírás (BMW,WV stb.) akkor a Lacetti hmmmm. nem valami nagy durranás motorjához ugyan miért nem?
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #25 Dátum: 2007. Október 10. - 14:00:12 »

Megértelek, de szerintem hiú remény csak az 5-30-hoz ilyen elvárásokat támasztani. De miből gondolod hogy az5-30-as ennyire faxa kis olaj, az 5-40 azonos minősítéssel nem ér semmit. Mellesleg ha az 5-40-es TXT kifejezetten turbós motorokhoz gyári előírás (BMW,WV stb.) akkor a Lacetti hmmmm. nem valami nagy durranás motorjához ugyan miért nem?

Erről talán egy autómérnököt, vagy olajdokit kellene megkérdezni. Fogalmam sincs, én is csak megyek az infók után, amiket begyűjtök.:-)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #26 Dátum: 2007. Október 10. - 14:47:14 »

Hát én is csak az infók után megyek (olajdoki, szervíz) ezért raktam 5-40-et. Sőt, 100000Km felett javasolják a 10-40-et.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #27 Dátum: 2007. Október 10. - 15:00:28 »

Hát én is csak az infók után megyek (olajdoki, szervíz) ezért raktam 5-40-et. Sőt, 100000Km felett javasolják a 10-40-et.

Az más tészta...100000 felett eleve vastagabb olaj kell!
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
R*R
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


« Hozzászólás #28 Dátum: 2007. Október 10. - 16:55:34 »

Motorolajok adalékolásáról:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/070917e/
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #29 Dátum: 2007. Október 10. - 17:09:41 »


Ezek szerint nem csak alapból éreztem eddig is úgy, hogy felesleges pénzkidobás mindenféle metabond, pro-tec, pro-long meg társai? (Sosem vitt rá a lélek egyikre sem, pedig még árulnom is kellett a cégnél anno.)
Legalábbis egy nálam okosabb, hozzáértőbb ember is így látja. Hmmm...
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!