Lacetti klub fórum
2024. április 26. - 10:17:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Szavazás
Kérdés: Ki, melyik olajat kultiválja inkább??
5W30 - 10 (15.6%)
5W40 - 33 (51.6%)
10W30 - 1 (1.6%)
10W40 - 20 (31.3%)
Összes szavazó: 64

Oldalak: 1 ... 53 54 [55] 56 57   Le
 
Szerző Téma: Kenőanyagok, üzemanyagok, adalékok LACETTI-hez  (Megtekintve 216674 alkalommal)
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #810 Dátum: 2014. November 21. - 14:27:45 »

Azt mondják, jó ez is.
Nicsak, itt is 6E alatt van az 5W40 4L Q8.

Enyémbe is Q8-ast töltettem Sebikével. Eddig nem vettem észre semmi hátrányát és 10.000 km vagy 1év cserével szerintem tökéletes választás. A Magnatek-kel viszont úgy éreztem anno, hogy kicsit, de érezhetően lomhább lett a kocsi, lehet, hogy hamisított gányolt cucc volt...
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #811 Dátum: 2016. November 15. - 19:07:27 »

Volt szó róla a Chevyklubban, hogy az Eneos motorolaj jótékony hatással van a hidrotőkék hidegen csattogására. Nos, ez valóban így van. 1-2 mp után elhallgatnak, szinte azonnal, ahogy beindul a motor!   Kacsint Mosolyog
Én most tetettem ilyen olajat először a lacsiba, mégpedig a korei-japán autóknak szánt 5W-30-ast.   Kacsint

Én ajánlom mindenkinek!   Kacsint
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #812 Dátum: 2016. November 15. - 20:07:30 »

Volt szó róla a Chevyklubban, hogy az Eneos motorolaj jótékony hatással van a hidrotőkék hidegen csattogására. Nos, ez valóban így van. 1-2 mp után elhallgatnak, szinte azonnal, ahogy beindul a motor!   Kacsint Mosolyog
Én most tetettem ilyen olajat először a lacsiba, mégpedig a korei-japán autóknak szánt 5W-30-ast.   Kacsint

Én ajánlom mindenkinek!   Kacsint


Mannol 5W30 JP nél is megvan ez a hatás töredék áron..
(mégsem olyan jó a Liqui Molly??)
Naplózva

70/4334431
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #813 Dátum: 2016. November 15. - 21:08:23 »

Én amióta Liqui Moly-t használok, nincs csattogás egyáltalán. Előtte Castrol esetén volt.
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #814 Dátum: 2016. November 15. - 21:12:31 »

Volt szó róla a Chevyklubban, hogy az Eneos motorolaj jótékony hatással van a hidrotőkék hidegen csattogására. Nos, ez valóban így van. 1-2 mp után elhallgatnak, szinte azonnal, ahogy beindul a motor!   Kacsint Mosolyog
Én most tetettem ilyen olajat először a lacsiba, mégpedig a korei-japán autóknak szánt 5W-30-ast.   Kacsint

Én ajánlom mindenkinek!   Kacsint


Mannol 5W30 JP nél is megvan ez a hatás töredék áron..
(mégsem olyan jó a Liqui Molly??)
Pont a Mannol-nél jött elő idén tavasztól őszig. Igaz az 5W-40-es volt....
Csak azért írtam le, hogy az Eneos orvosolta adalék nélkül a problémát!
Valamivel olcsóbb a Mannol, de az Eneost is igen kedvező áron kaptam!
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #815 Dátum: 2016. November 15. - 21:19:03 »

Volt szó róla a Chevyklubban, hogy az Eneos motorolaj jótékony hatással van a hidrotőkék hidegen csattogására. Nos, ez valóban így van. 1-2 mp után elhallgatnak, szinte azonnal, ahogy beindul a motor!   Kacsint Mosolyog
Én most tetettem ilyen olajat először a lacsiba, mégpedig a korei-japán autóknak szánt 5W-30-ast.   Kacsint

Én ajánlom mindenkinek!   Kacsint


Mannol 5W30 JP nél is megvan ez a hatás töredék áron..


(mégsem olyan jó a Liqui Molly??)
Pont a Mannol-nél jött elő idén tavasztól őszig. Igaz az 5W-40-es volt....
Csak azért írtam le, hogy az Eneos orvosolta adalék nélkül a problémát!
Valamivel olcsóbb a Mannol, de az Eneost is igen kedvező áron kaptam!
[/quote]


3 60L es hordónyi tapasztalatom van a Mannol Energy JP ről mind Lacettiben és nem csörog nem csattog és nincs mérhető olajfogyasztás,Eneosról 0W20(Auris dual vvti) és 10W40(spark 0. ről viszont nincsenek jó tapasztalatok
Naplózva

70/4334431
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #816 Dátum: 2016. November 15. - 21:38:44 »

Értem és elhiszem.

Én is hordóból kaptam a Mannolt.....

Nem is mondom, hogy az olaj hibája, csak éppen most az Eneos ügyesebb. Ennyi!
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #817 Dátum: 2016. November 15. - 22:18:07 »

Értem és elhiszem.

Én is hordóból kaptam a Mannolt.....

Nem is mondom, hogy az olaj hibája, csak éppen most az Eneos ügyesebb. Ennyi!


várd meg 3-5.000km-t és nyilatkozz utána az a tapasztalat,hogy hamar elfárad
Naplózva

70/4334431
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #818 Dátum: 2016. November 16. - 08:42:55 »

Nem vagyok kémikus és laboráns. Így nem tudom értelmezni az elfáradás szót a motorolajnál. Sosem tapasztaltam problémát motorolajnál, pedig volt már, hogy tesco gazdaságost raktak bele a vitt olajom helyett anno. Szóval egy átlag user nem hinném, hogy érdemben tudna tapasztalni motorolaj elfáradást, persze lehet, hogy sok a profi és tapasztalt ember. Én csupán a fülemre hagyatkozom.
De valaki szakember felvilágosíthatna mit kell tapasztalni egy elfáradt motorolaj esetében, megköszönném!
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #819 Dátum: 2016. November 16. - 11:28:12 »

Problémát én a Castrol Edge Sport 0w-40-nél tapasztaltam, pár ezer km után épp a kopogás miatt kellett cseréltetnem (nagyon csúnyán kopogott, még üzemmelegen is) és akkor Leonel ajánlására került bele Liqui Moly. Persze azt el tudom képzelni, hogy a gyengébb minőségű olajok kenőképessége a megtett kilométerek függvényében jobban csökken, mint a jobb minőségűeké (mindezt persze csak laikusként).
A párom autójába viszont két egymást követő évben nem megfelelő olaj került valószínűleg (bár a szerelő szerint az is jó volt bele, bár nem rendelkezett a gépkönyvben lévő VW előírásokkal), így neki nagyon csúnyán kopognak a hidrotőkék kb. 1-2 percig. Sajnos a megfelelő olajra történt csere után is megmaradt a jelenség, csak kicsit hamarabb abbahagyja a csörömpölést.
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #820 Dátum: 2016. November 16. - 11:40:36 »

Nem vagyok kémikus és laboráns. Így nem tudom értelmezni az elfáradás szót a motorolajnál. Sosem tapasztaltam problémát motorolajnál, pedig volt már, hogy tesco gazdaságost raktak bele a vitt olajom helyett anno. Szóval egy átlag user nem hinném, hogy érdemben tudna tapasztalni motorolaj elfáradást, persze lehet, hogy sok a profi és tapasztalt ember. Én csupán a fülemre hagyatkozom.
De valaki szakember felvilágosíthatna mit kell tapasztalni egy elfáradt motorolaj esetében, megköszönném!
A kenőanyagok elfáradása azt jelenti, hogy elveszítik kenési képességüket. Megváltozik a viszkozitásuk, nem gyűjtik magukba a szennyeződéseket. Nem feltétlenül a használat okozza, okozhatja pl. sok állás is, azaz szélsőséges üzemeltetési körülmények. Nálam volt, hogy 4000 km és alig 5 hónap telt el két olajcsere között, mert ennyi idő alatt elfáradt a kenőolaj. Igaz ekkor az autó végigállt 2 hónapot beindítás nélkül.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #821 Dátum: 2016. November 16. - 14:07:47 »

Köszi, értem én. De észrevehető egy olaj fáradása a hidrotőkék csörömpölése nélkül? Mert, ha ez az egyetlen tényező és kiindulási pont, akkor nekem a Mannol semmivel sem volt jobb, mint az Eneos, sőt!
Van, hogy hetente egyszer megyünk kocsival, akkor sem sokat. Legsűrűbb használatnál sincs naponta használva. A körülmények elég extrémek, hiszen városban (főleg 10km-es intervallumban) mozgok nagyrészt, sőt sokszor van amikor csak éppen üzem meleg lesz a motor. Ha oviba is viszem a gyereket, inkább kerülővel megyek vagy 1esben 2200-2500-as fordulaton a kis utcákban, hogy legyen ideje bemelegedni a kocsinak, ne full hidegen rakjam el megint napokra.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #822 Dátum: 2016. November 16. - 14:52:59 »

Köszi, értem én. De észrevehető egy olaj fáradása a hidrotőkék csörömpölése nélkül? Mert, ha ez az egyetlen tényező és kiindulási pont, akkor nekem a Mannol semmivel sem volt jobb, mint az Eneos, sőt!
Van, hogy hetente egyszer megyünk kocsival, akkor sem sokat. Legsűrűbb használatnál sincs naponta használva. A körülmények elég extrémek, hiszen városban (főleg 10km-es intervallumban) mozgok nagyrészt, sőt sokszor van amikor csak éppen üzem meleg lesz a motor. Ha oviba is viszem a gyereket, inkább kerülővel megyek vagy 1esben 2200-2500-as fordulaton a kis utcákban, hogy legyen ideje bemelegedni a kocsinak, ne full hidegen rakjam el megint napokra.
Igen, lehet. Van hozzá egy úgynevezett viszkozitásmérő, mi a hajón használjuk, X üzemóránként ellenőrizzük az olajat, 2 havonta pedig labortesztre küldjük. Ez egy autónál nem szükséges, de bármely, elégtelen kenésre utaló hang esetén az olaj az első gyanúsított. Én egyszer hallottam - mint írtam is - az autó hidrotőkéit, akkor el sem hallgatott kb. 1,5 percig. Aznap kapott is friss olajat. Nálam akkor speciel az Eneos 5W-40 "hullott szét".

A sok hideg üzem is ölheti az olajat, ilyenor kerülhet bele némi üzemanyag is, illetve több szilárd részecske is.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #823 Dátum: 2016. November 16. - 14:55:05 »

Köszi, értem én. De észrevehető egy olaj fáradása a hidrotőkék csörömpölése nélkül? Mert, ha ez az egyetlen tényező és kiindulási pont, akkor nekem a Mannol semmivel sem volt jobb, mint az Eneos, sőt!
Van, hogy hetente egyszer megyünk kocsival, akkor sem sokat. Legsűrűbb használatnál sincs naponta használva. A körülmények elég extrémek, hiszen városban (főleg 10km-es intervallumban) mozgok nagyrészt, sőt sokszor van amikor csak éppen üzem meleg lesz a motor. Ha oviba is viszem a gyereket, inkább kerülővel megyek vagy 1esben 2200-2500-as fordulaton a kis utcákban, hogy legyen ideje bemelegedni a kocsinak, ne full hidegen rakjam el megint napokra.
Igen, lehet. Van hozzá egy úgynevezett viszkozitásmérő, mi a hajón használjuk, X üzemóránként ellenőrizzük az olajat, 2 havonta pedig labortesztre küldjük. Ez egy autónál nem szükséges, de bármely, elégtelen kenésre utaló hang esetén az olaj az első gyanúsított. Én egyszer hallottam - mint írtam is - az autó hidrotőkéit, akkor el sem hallgatott kb. 1,5 percig. Aznap kapott is friss olajat. Nálam akkor speciel az Eneos 5W-40 "hullott szét".

A sok hideg üzem is ölheti az olajat, ilyenkor kerülhet bele némi üzemanyag is, illetve több szilárd részecske is.

Egy friss olajnak, legyen az teszkós, vagy akármilyen hamisított, a kenésnek közel tökéletesnek kell lennie. Majd ha ugyanannyit mentél, vagy ugyanannyi ideje van benne, mint a Mannol, meglátod a különbséget.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #824 Dátum: 2016. November 17. - 08:34:40 »

Ha valakit érint esetleg az E85, akkor a facebook-on alakult egy csoport és tárgyalásban vannak több kúttal országszerte. Ami valószínűsíthető, hogy pár darab kúton lehet majd kapni E85-öt, ahol megéri tartaniuk a forgalom miatt. Több tuningos és versenyző srác igényt tart nagyobb mennyiségekre, ezért életképes a dolog. További info az oldalon: https://www.facebook.com/groups/898807123581546/
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
Oldalak: 1 ... 53 54 [55] 56 57   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!