Lacetti klub fórum
2024. április 26. - 16:47:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 206   Le
 
Szerző Téma: Műszaki segítség, tanácskérés  (Megtekintve 543441 alkalommal)
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1200 Dátum: 2009. Szeptember 30. - 15:53:50 »

Hogyan kerültél a Gyulaiékhoz? A múltkor azt írtad, voltál a Gomboséknál és meg vagy velük elégedve.
Vagy csak elírtad a múltkor?  He
Naplózva


LPG
Iminyo
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



« Hozzászólás #1201 Dátum: 2009. Szeptember 30. - 16:06:13 »

Hogyan kerültél a Gyulaiékhoz? A múltkor azt írtad, voltál a Gomboséknál és meg vagy velük elégedve.
Vagy csak elírtad a múltkor?  He
[/quote]

Elírtam, nem is figyeltem, tényleg :/
Helyesbítek, Gyulaiék voltak, nem Gombosék. Bocsi
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1202 Dátum: 2009. Szeptember 30. - 18:37:11 »

Hogyan kerültél a Gyulaiékhoz? A múltkor azt írtad, voltál a Gomboséknál és meg vagy velük elégedve.
Vagy csak elírtad a múltkor?  He

Elírtam, nem is figyeltem, tényleg :/
Helyesbítek, Gyulaiék voltak, nem Gombosék. Bocsi
[/quote]

Váááááá.
Ügyfélkezelés....
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1203 Dátum: 2009. Október 01. - 14:47:13 »

Hát...  én nem fogadnám ezt el javításnak. Max ideiglenesnek, amíg rájönnek mi a konkrét hiba, vagy megjön az alkatrész.
Ezek a Gombosék voltak?
Én is így tennék. Próbálkozz más szervizben (akár a már említett Gombosban  Kacsint).
És kérdezz rá erre az általam említett szelepre. Annak idején, amikor üzemanyag tankos gondjaim voltak, a Gombosban említették ezt a dolgot.
Keresd a szervizben a Seregi Petit. Én hozzá jártam, amikor még garis volt a gép.
Meg ugye ott van még az is, amit Sebi említett. Maga az aktív szűrő. Náluk az oldotta meg a gondot. A szervizeknek szükségük van az ügyfélre. Jó tárgyalással sok mindent el lehet érni.
Naplózva
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2017


SW 1,6 elite+


« Hozzászólás #1204 Dátum: 2009. Október 03. - 09:10:00 »

Érdekes és tanulságos dolog történt velem az OFF technikámmal(MAN tgk),gondoltam megosztom veletek.Az autón elektronikus gázpedál és tempomat is van.Tegnap haladok egy gyér forgalmú úton 80-ra beállított tempomattal amikor megcsörrent a mobilom.A megcsörrenés pillanatában kikapcsolt a tempomat és motorféken elkezdett lassulni az autó,és semmit nem reagált a gázpedál nyomkodására sem.A csörgő mobilomat meg nem találtam sehol sem,míg észre nem vettem,hogy le van esve a gázpedál mellé.Akkor lehajoltam ,felvettem és láss csodát,amikor eltávolítottam a gázpedál közeléből,minden megjavult.Újra reagált a gázadásra és a tempomat is jó lett.Ilyen hibáról évekkel ezelőtt már egyszer hallottam egy szintén MAN-os kollegától,de akkor igencsak kételkedtem benne.Elgondolkodtató,hogy egy aktív mobil az elektronikus gázpedál közelében hogyan tudja annak a működését megbénítani? He
Naplózva

Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3423


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #1205 Dátum: 2009. Október 03. - 09:23:22 »

Nem tudom hogy ki lehetne-e pucolni, gondolom ki lehetne, de igy egyszerűbb vagy nemtudom. ^^
Igen én is úgy voltam vele, hogy lehetett volna a hangja alapján rosszabb is, sokkal sosszabb...

Az üzem anyag tankon jobb oldalt van egy aktívszenes tank szellőztető, (egy téglalap alakú doboz ) régebbi Daewoonkon volt eldugulva megtelve benzinnel az adott huppanó puffanás szerű hangot, miután kicseréltük megszűnt ez a hang, lehet, hogy nálad is ez a gond?
Ez a tágulási tartályban van?
Ez egy külön doboz. Ha jól tudom az itt felgyűl gázokat egy külön vezetéknek kell előre vinni a motorhoz, és egy szelepen keresztül (amit az "agy" vezérel) időnként az üzemi üzemanyag rendszerbe engedi el a nyomást. Lehet, hogy ez a része nem működik?

 
A helyzetét nem tudom, de a szerepe szerintem a tank ürülésekor keletkező "vákum" levegővel való kitöltése. Ha nem kap levegőt, lefullad a motor egy idő után. Kifelé úgy tudom nem enged semmit, mert ha borul az autó, akkor kifolyna a benya. Egy régi keleti tipusú autónál is elromlott egy ilyen szelep és behorpadt a tankja, mintha ráugrottak volna...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #1206 Dátum: 2009. Október 03. - 09:29:01 »

Érdekes és tanulságos dolog történt velem az OFF technikámmal(MAN tgk),gondoltam megosztom veletek.Az autón elektronikus gázpedál és tempomat is van.Tegnap haladok egy gyér forgalmú úton 80-ra beállított tempomattal amikor megcsörrent a mobilom.A megcsörrenés pillanatában kikapcsolt a tempomat és motorféken elkezdett lassulni az autó,és semmit nem reagált a gázpedál nyomkodására sem.A csörgő mobilomat meg nem találtam sehol sem,míg észre nem vettem,hogy le van esve a gázpedál mellé.Akkor lehajoltam ,felvettem és láss csodát,amikor eltávolítottam a gázpedál közeléből,minden megjavult.Újra reagált a gázadásra és a tempomat is jó lett.Ilyen hibáról évekkel ezelőtt már egyszer hallottam egy szintén MAN-os kollegától,de akkor igencsak kételkedtem benne.Elgondolkodtató,hogy egy aktív mobil az elektronikus gázpedál közelében hogyan tudja annak a működését megbénítani? He
Ilyen fajta jelenséget észleltek az Ikarus 435-ös buszoknál is, csak ott más, mást zavart be. A vasúti jelzőberendezések frekvenciája bekapcsolta a kipörgésgátlókat, és megálltak a buszok a vasúti átjáróban, vagy közelükben. Gondolhatjátok, hogy milyen cikis dolog volt ez. Mire rájöttek, addigra biztonsági okokból kiiktatták a kipörgésgátlókat, majd a jelenség feltárásakor módosították a rendszert, azóta jól működik. Furcsa dolog az elektromágnesesség! Nem véletlen, hogy repülőgépen, kórházakban tilos a mobiltelefon használata. A repcsiken be is tartják, mert ott félnek, a kórházban meg nem őket éri a baj, ha esetleg valamit bezavarna. Lehet, hogy csak egy egyszerű árnyékolás is megoldhat minden gondot. Ami pedig a telefont illeti, az sem buli, hogy leesik a pedálokhoz, mert fékpedál alá esve jelenthet nem kis gondot a megállás. (Tudok rá példát, amikor erdőbe látogatott egy ismerősöm Colás üveg miatt!)
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #1207 Dátum: 2009. Október 03. - 12:14:59 »

Nem tudom hogy ki lehetne-e pucolni, gondolom ki lehetne, de igy egyszerűbb vagy nemtudom. ^^
Igen én is úgy voltam vele, hogy lehetett volna a hangja alapján rosszabb is, sokkal sosszabb...

Az üzem anyag tankon jobb oldalt van egy aktívszenes tank szellőztető, (egy téglalap alakú doboz ) régebbi Daewoonkon volt eldugulva megtelve benzinnel az adott huppanó puffanás szerű hangot, miután kicseréltük megszűnt ez a hang, lehet, hogy nálad is ez a gond?
Ez a tágulási tartályban van?
Ez egy külön doboz. Ha jól tudom az itt felgyűl gázokat egy külön vezetéknek kell előre vinni a motorhoz, és egy szelepen keresztül (amit az "agy" vezérel) időnként az üzemi üzemanyag rendszerbe engedi el a nyomást. Lehet, hogy ez a része nem működik?

 
A helyzetét nem tudom, de a szerepe szerintem a tank ürülésekor keletkező "vákum" levegővel való kitöltése. Ha nem kap levegőt, lefullad a motor egy idő után. Kifelé úgy tudom nem enged semmit, mert ha borul az autó, akkor kifolyna a benya. Egy régi keleti tipusú autónál is elromlott egy ilyen szelep és behorpadt a tankja, mintha ráugrottak volna...
Nekem pont fordítva mondták.
Logikusabb is így.
A szénszűrő szerepe az, hogy a benzingőz ne a külső légtérbe távozzon (levegő szennyezés), hanem a szén megszűrje.
A szelepre meg azt mondták, hogy ezt a megszűrt, megnövekedett nyomású levegőt (amikor tágul a benzin) sem a légtérbe engedik ki, hanem valamilyen módon a hengerekbe juttatják, és elégetik.

Persze így sem áll össze a kép:
- ha a motor felé szellőzik a tank, akkor nem dugulhatott el semmi a tanksapkában.
- ha a motor felé szellőzik a tank (és nem a légtér felé), akkor minek a szénszűrő?

Viszont, ha ez a motor felé szellőzés kamu, és tényleg a légtér felé szellőzik a rendszer (a széntartályon keresztül), és a tanksapka csere nem segít, akkor a megoldás az lehet, amit Sebi említett: a szénszűrő cseréje. Persze le kell ellenőrizni a szellőztető rendszer csöveit is.
Ezt a szervizesek biztosan jobban tudják(?). A saját autómon biztosan ennek az útnak néznék utána. 
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #1208 Dátum: 2009. Október 04. - 20:50:41 »

Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja.
És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #1209 Dátum: 2009. Október 04. - 21:26:56 »

Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja.
És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Benzinszűrőt max. 5 perc kicserélni egy hozzáértőnek.
Én a hűtővizet, majd csak a vezérléssel együtt cserélem. Az nálam 4 évente van, annyit ki kell bírnia.
Naplózva


LPG
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #1210 Dátum: 2009. Október 05. - 05:22:24 »

Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja.
És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Ha nem volt megbontva a motor és még az eredeti van benne, akkor nem muszáj. Én azért cseréltem, mert a szelepcserénél a "szakemberek" nem olyan hűtővizet raktak bele, ami benne volt. Még leeresztésnél is szinte különvált a két fajta, pedig mentem vele majd 10000 km-t. (Azért védelmükre legyen mondva, hogy eredetileg zöldes színű volt, ők meg az aluhűtőset a rózsaszínt tették bele, ami bele való. Szerintem belefért volna, hogy nem csak feltöltig a régit a szintig, hanem teljesen lecserélik az egészet!)
A benzinszűrőt is kell? Mit ír a könyv, hány km-nél kell azt?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
gatsy
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 913


Gat$y


WWW
« Hozzászólás #1211 Dátum: 2009. Október 05. - 08:32:13 »

Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja.
És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Ha nem volt megbontva a motor és még az eredeti van benne, akkor nem muszáj. Én azért cseréltem, mert a szelepcserénél a "szakemberek" nem olyan hűtővizet raktak bele, ami benne volt. Még leeresztésnél is szinte különvált a két fajta, pedig mentem vele majd 10000 km-t. (Azért védelmükre legyen mondva, hogy eredetileg zöldes színű volt, ők meg az aluhűtőset a rózsaszínt tették bele, ami bele való. Szerintem belefért volna, hogy nem csak feltöltig a régit a szintig, hanem teljesen lecserélik az egészet!)
A benzinszűrőt is kell? Mit ír a könyv, hány km-nél kell azt?
45.000-nél, majd most viszem. Kérdeztem a győri alkatrész boltba. Azt mondta a srác, hogy ha mindent kicseréltetek, amit ír a könyv, akkor a 20% kedvezményemmel ca. 16.000 HUF az alkatrész költség...és lehet, hogy fékbetétet is cserélnem kellene.
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #1212 Dátum: 2009. Október 05. - 09:52:59 »

Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja.
És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Nyugodtan lecserélheted a hűtővizet, sőt a fékolajat is, nem nagy költség, és ennyi idő alatt biztos már nem tökéletes. Én megtettem. A benzinszűrő nem a tankban van, hanem valahol a jobb hátsó keréknél, alul. Szakembernek nem nagy ügy, Neked nem ajánlom. Hová viszed? Rudihoz elkisérlek. Alkatrészt beszerzi klubos kedvezménnyel, közben dumálhatunk, szabad már felkelnem.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #1213 Dátum: 2009. Október 05. - 11:15:51 »

Viszem a vasat a 3 éves szervízre. Lecseréltessem a hűtővizet? A könyv írja.
És a benzinszűrőt van értelme lecserélni? Nem túl nagy munka? Azt hiszem, hogy valahol a tankban van.
Ha nem volt megbontva a motor és még az eredeti van benne, akkor nem muszáj. Én azért cseréltem, mert a szelepcserénél a "szakemberek" nem olyan hűtővizet raktak bele, ami benne volt. Még leeresztésnél is szinte különvált a két fajta, pedig mentem vele majd 10000 km-t. (Azért védelmükre legyen mondva, hogy eredetileg zöldes színű volt, ők meg az aluhűtőset a rózsaszínt tették bele, ami bele való. Szerintem belefért volna, hogy nem csak feltöltig a régit a szintig, hanem teljesen lecserélik az egészet!)
A benzinszűrőt is kell? Mit ír a könyv, hány km-nél kell azt?

Hát igen, a kétféle fagyállót nem illene összekeverni... Nem véletlenül színezik az egyiket kékeszöldre, a másikat vörösre.

Mentségükre legyen mondva, a használt fagyálló fokozatosan közelít a színtelenhez, egy idő után nem könnyű megállapítani mi van a motorban. A helyzeten az sem segít, hogy a Lacettikbe tapasztalatom szerint találomra töltögették a gyárban a hűtőfolyadékot, egyikbe ilyet, másikba olyat. A gépkönyv etilén glikolt ír, ami a kékeszöld, de a legtöbb Lacsiban már a korszerűbb etándiol alapú piros van.

Persze ha már nem lehet megállapítani a fagyálló eredeti színét, az szerintem pont elég ok a cserére. Nem csak azzal van a baj, hogy befagy, mert azt valszeg nem fog, de pl. a vízpumpát sem ártana kenni valaminek...
Naplózva

Pittike
jocy61
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Hozzászólás #1214 Dátum: 2009. Október 05. - 16:53:57 »

A fékolajat 2 évente/szavatosság 36 hónap/ a fagyállót 3évente/szavatosság 48 hónap/vásárlásnál nem kapsz tök frissen gyártottat, a benzinszűrőt 45ezrenként kell cserélni !
Naplózva
Oldalak: 1 ... 79 80 [81] 82 83 ... 206   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!