Lacetti klub fórum
2024. április 20. - 11:52:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 18 19 [20] 21   Le
 
Szerző Téma: Alapjárat ingadozás  (Megtekintve 190756 alkalommal)
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #285 Dátum: 2014. Október 08. - 07:24:10 »

Itt Ajkán Opel-Chevrolet szalon van és hozzá Opel márkaszervíz ott kértem csináljanak egy 0-ázást. Nem tudom Scan 100al csinálták-e.

Volt már map szenzor vákum cső szakadás. Azt kicseréltem. Volt szívó sor tömítés csere mert kifújt azt is megcsináltam. Próbálkoztam már EGR falazással is. Jobb nem lett az autó működése csak gyengébb lett és nem volt szép a hangja. (ezt azért mondom mert sportdob van.). Volt gyertya csere 2éve a gyárilag előírt NGK ra. Fojtószelepházat kipucoltam tavaly de nekem nem ment el tőle az alapjárat.
Ezeknél a hibáknál sose dobott Check lámpát.

Az Opel márka szervízben meg maszek szerelő is azt mondta nincs Ezzel semmi baj... Ennyi idős autó ilyen.. Ezek ilyenek... Van rosszabb is....
Megy megy és csak egy minimális az a motor egyenetlen járás ezért nem foglalkoznak vele. Meg ugye csak néha csinálja de engem zavar és nem tökéletes.
(2004-es SX 5 ajtós 80e KM 1.6-os)


Hasonló jelenséget produkál nekem is (szerencsére csak időnkén), csak ha produkálja, akkor azt bizony durván. Néha van hibakód: túl dús keverék. Az 1-es lambda szonda szórakozik esetemben. Illetve az nem működik jól.
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
szedreske
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Hozzászólás #286 Dátum: 2015. Július 03. - 10:10:51 »

Sziasztok. Tegnap egy hosszabb autópályás futás után végig klímával beérve a pesti forgalomba azt vettem észre, hogy az alapjárat elkezdett ingadozni. (piros lámpánál állva a dugóban klímával) hol leesett normál alapjárat alá ezt látni lehetett a fordulatszám mutatón is meg ilyenkor berázkódott kicsit a kocsiszekrény is. Majd hirtelen visszaállt normál értékre majd megint le. Ezt a jelenséget már tavaly is tapasztaltam ilyen nagy melegekben dugóban klimával. Néha anélkül is. Hidegebb időben főleg mikor nem kell klíma ez a hiba nem jön elő. Ez mitől lehet? Köszi a válaszokat
Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #287 Dátum: 2015. Július 03. - 11:26:21 »

Nekem pont, hogy klímával stabilabb 800-1000 körül és ritkán klíma nélkül alapjáraton esik lejjebb, de az is változó.
Neked szerintem érdemes lenne kipucolni a fojtószelepházat és nullázni az értékeket scan100-al.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #288 Dátum: 2015. Július 03. - 20:45:03 »

És még vagy 20 egyéb más is okozhatja, pl. vákuumcsövek repedezettsége, stb. Mindenképpen szerelő ha durvább lesz. Addig meg csak "szépséghiba".
Naplózva
szedreske
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42


« Hozzászólás #289 Dátum: 2015. Július 05. - 05:15:40 »

De télen meg hüvösebb időben nincs ilyen hiba csak kánikulában vákuum csövek jók gyertyákban pár ezer km van kocsi jól megy jol fogyaszt. Bár jó multkor kipucoltam a folytószelep házat de nullázás nem volt. Lehet megint kipucolom azt reseteltetem
Naplózva
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #290 Dátum: 2015. Október 18. - 19:23:46 »

Tudom, a távgyógyászat csak 920+Áfa/perc alapon "működik", de azért hátha van valakinek valami okos tippje/tapasztalata.
Hiba a következő:

Reggeli első/hosszabb állás utáni hideg indítás (nem feltétlenül nagyon hidegben), benzinről. Az önindító reménytelenül sokat forog, de nagy nehezen beröffen a gép. Utána (nem mindig) előfordul még, hogy megindulás után kicsivel torpan egyet/kettőt a gép, valahol 2000 alatt, mintha le akarna fulladni. Kis gázadással átlendül, de ma pl. fordultam meg vele, kicsi gázzal, egyesben, és le is fulladt.

Nekem az üzemanyagszivattyú lenne a tippem, mert olyan, mint mikor nem kap benzint (tank kiürülés utáni indulásom volt egyszer), esetleg üzemanyagszűrőre tippelnék (volt már cserélve mióta nálam van). Lehetnek ezek?

(Folytószelepház pár hónapja tisztítva, alapjárati motor egy hónapja, és mivel gázos, meg forgatom is, nem hinném, hogy visszakormolódtak volna. EGR stb-t kizárnám, menet közben már nem torpan sehol, húz mint a barom, szépen egyenletesen.)
Naplózva
kubu87
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



« Hozzászólás #291 Dátum: 2015. Október 18. - 19:28:55 »

Tudom, a távgyógyászat csak 920+Áfa/perc alapon "működik", de azért hátha van valakinek valami okos tippje/tapasztalata.
Hiba a következő:

Reggeli első/hosszabb állás utáni hideg indítás (nem feltétlenül nagyon hidegben), benzinről. Az önindító reménytelenül sokat forog, de nagy nehezen beröffen a gép. Utána (nem mindig) előfordul még, hogy megindulás után kicsivel torpan egyet/kettőt a gép, valahol 2000 alatt, mintha le akarna fulladni. Kis gázadással átlendül, de ma pl. fordultam meg vele, kicsi gázzal, egyesben, és le is fulladt.

Nekem az üzemanyagszivattyú lenne a tippem, mert olyan, mint mikor nem kap benzint (tank kiürülés utáni indulásom volt egyszer), esetleg üzemanyagszűrőre tippelnék (volt már cserélve mióta nálam van). Lehetnek ezek?

(Folytószelepház pár hónapja tisztítva, alapjárati motor egy hónapja, és mivel gázos, meg forgatom is, nem hinném, hogy visszakormolódtak volna. EGR stb-t kizárnám, menet közben már nem torpan sehol, húz mint a barom, szépen egyenletesen.)

Csak tipp: üzemanyagpumpa nyomás-szabályozó, valakinek volt itt hasonló gondja, egy előzetes szervizes méréssel meg lehet erősíteni vagy cáfolni, hogy jó tipp volt-e.
Naplózva
hawer
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1769

Lacetti 1.6 sedan Elite lpg.


WWW
« Hozzászólás #292 Dátum: 2015. Október 18. - 21:16:56 »

Tudom, a távgyógyászat csak 920+Áfa/perc alapon "működik", de azért hátha van valakinek valami okos tippje/tapasztalata.
Hiba a következő:

Reggeli első/hosszabb állás utáni hideg indítás (nem feltétlenül nagyon hidegben), benzinről. Az önindító reménytelenül sokat forog, de nagy nehezen beröffen a gép. Utána (nem mindig) előfordul még, hogy megindulás után kicsivel torpan egyet/kettőt a gép, valahol 2000 alatt, mintha le akarna fulladni. Kis gázadással átlendül, de ma pl. fordultam meg vele, kicsi gázzal, egyesben, és le is fulladt.

Nekem az üzemanyagszivattyú lenne a tippem, mert olyan, mint mikor nem kap benzint (tank kiürülés utáni indulásom volt egyszer), esetleg üzemanyagszűrőre tippelnék (volt már cserélve mióta nálam van). Lehetnek ezek?

(Folytószelepház pár hónapja tisztítva, alapjárati motor egy hónapja, és mivel gázos, meg forgatom is, nem hinném, hogy visszakormolódtak volna. EGR stb-t kizárnám, menet közben már nem torpan sehol, húz mint a barom, szépen egyenletesen.)
Öt éve mióta nekem is gázos az autóm a hideg nyálkás idő beálltával nekem is csinál hasonlókat, de egy idő után elmúlik.
Van, hogy a reggeli első indításnál csak másodikra indul, melegen minden ok.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Október 18. - 21:41:12 írta hawer » Naplózva

A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #293 Dátum: 2015. Október 20. - 07:49:28 »

köszönöm!
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #294 Dátum: 2015. Október 20. - 12:18:53 »

Tudom, a távgyógyászat csak 920+Áfa/perc alapon "működik", de azért hátha van valakinek valami okos tippje/tapasztalata.
Hiba a következő:

Reggeli első/hosszabb állás utáni hideg indítás (nem feltétlenül nagyon hidegben), benzinről. Az önindító reménytelenül sokat forog, de nagy nehezen beröffen a gép. Utána (nem mindig) előfordul még, hogy megindulás után kicsivel torpan egyet/kettőt a gép, valahol 2000 alatt, mintha le akarna fulladni. Kis gázadással átlendül, de ma pl. fordultam meg vele, kicsi gázzal, egyesben, és le is fulladt.

Nekem az üzemanyagszivattyú lenne a tippem, mert olyan, mint mikor nem kap benzint (tank kiürülés utáni indulásom volt egyszer), esetleg üzemanyagszűrőre tippelnék (volt már cserélve mióta nálam van). Lehetnek ezek?

(Folytószelepház pár hónapja tisztítva, alapjárati motor egy hónapja, és mivel gázos, meg forgatom is, nem hinném, hogy visszakormolódtak volna. EGR stb-t kizárnám, menet közben már nem torpan sehol, húz mint a barom, szépen egyenletesen.)

Csak tipp: üzemanyagpumpa nyomás-szabályozó, valakinek volt itt hasonló gondja, egy előzetes szervizes méréssel meg lehet erősíteni vagy cáfolni, hogy jó tipp volt-e.
Nekem volt hasonló gondom, a Torpanás és EGR szelep topikban írtam augusztus 28-án:
"Írtam többször is a torpanásos problémámról. Az volt a gond, hogy indítózáskor elsőre sosem indult a motor, mostanában inkább a harmadik indítózásra indult be, de amíg át nem váltott gázra, addig úgy ment, mint a bakkecske. Fuldoklott, alig volt fordulat, hiába nyomtam a gázpedált, erő szinte semmi, majd hirtelen megugrott, de már újból megtorpant, megint fuldoklott, majd újból egy megugrás és kezdődött a fuldoklás, alig vártam, hogy átváltson LPG-re.
Ma megoldódott a probléma. A tápszivattyúnál lévő nyomásszabályozó dobta fel a talpát, ki lett cserélve, most első indítózásra indul a motor és a fuldoklás már a múlté."
A mai napon csak azt tudom hozzáfűzni, hogy amióta az autó 10 napos korában (2005-ben) beszerelték az LPG-t, azóta a gázra történő átálláskor mindig rántott egyet-egyet az autó. Az elsőt, amikor a relé lekapcsolta a tápszivattyút, a másodikat, amikor ténylegesen átállt gáz üzemmódra. A nyomásszabályozó cseréje óta ezek a rántások is megszűntek, most a rántások helyett csak egy-egy halk fémes kattanás hallatszik, az autó pedig olyan simán megy, mint ha közben mi sem történt volna.
Naplózva
Krupcheck
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 338


Nubira 1800 CDX LPG


WWW
« Hozzászólás #295 Dátum: 2015. Október 20. - 14:52:27 »

@cucogany:

Akkor szinte biztosra vehető, hogy ez. Úgyis megy a gázosokhoz az autó (a gáz visszajelzője visszakapcsol leállítás után...), egyúttal ellenőriztetem ezt is. Milyen költségre számítsak?
Naplózva
cucogany
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #296 Dátum: 2015. Október 20. - 16:51:27 »

@cucogany:

Milyen költségre számítsak?
Nekem a nyomásszabályozón kívül a tápszivattyúban benzinszűrőt is cseréltek (mert már szakadozott), munkadíjjal együtt 14 ezer és párszáz forint volt, már nem emlékszem a pontos összegre.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #297 Dátum: 2016. Március 15. - 20:27:05 »

Tegnap este indítom az autót, lefulladt. Másodikra már be sem indult. Gázpedálhoz nem értem. Harmadikra már akartam egy kis gázt is adni indításkor. A pedált viszont nem tudtam lenyomni. Erősen ráléptem és akkor pattant egyet mintha meg lett volna szorulva. Utána már könnyen járt. Kis gázzal beindult, de nincs alapjárat. Úgy jöttem haza, hogy jobb lábal tartottam az alapjáratot, ballal meg fékeztem. Szuper volt. Vigyorog Ez a pedál szorulás hazáig még párszor előjött. MIL lámpa nem világított, azért kiolvastam és volt egy P1513-as kód. Reggel kitöröltem a kódot és megpróbáltam indítani. Rendesen elindult, 20 percig járattam egyhelyben, minden oké. Jó lenne tudni mitől volt a hiba és mitől javult-múlt el. Mindenesetre felkészülök a fojtószelepház cseréjére.
« Utoljára szerkesztve: 2016. Március 15. - 20:42:34 írta Jani » Naplózva


LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #298 Dátum: 2016. Március 16. - 08:48:34 »

Tegnap este indítom az autót, lefulladt. Másodikra már be sem indult. Gázpedálhoz nem értem. Harmadikra már akartam egy kis gázt is adni indításkor. A pedált viszont nem tudtam lenyomni. Erősen ráléptem és akkor pattant egyet mintha meg lett volna szorulva. Utána már könnyen járt. Kis gázzal beindult, de nincs alapjárat. Úgy jöttem haza, hogy jobb lábal tartottam az alapjáratot, ballal meg fékeztem. Szuper volt. Vigyorog Ez a pedál szorulás hazáig még párszor előjött. MIL lámpa nem világított, azért kiolvastam és volt egy P1513-as kód. Reggel kitöröltem a kódot és megpróbáltam indítani. Rendesen elindult, 20 percig járattam egyhelyben, minden oké. Jó lenne tudni mitől volt a hiba és mitől javult-múlt el. Mindenesetre felkészülök a fojtószelepház cseréjére.

megfeszült benn a mozgatómechanika ,ilyen esetben automatikusan cserélni szoktam mert balesetveszélyes tőle az autó mert bármikor előfordulhat újra a hiba és mi van akkor ha előzés közben jön újra elő .....
Naplózva

70/4334431
Döme
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1462


Daewoo Nubira 1.6 SX Sedan designed by pininfarina


« Hozzászólás #299 Dátum: 2016. Március 16. - 10:38:51 »

Nekem is előjön néha, hogy a gázpedált nem lehet benyomni, de kizárólag indításnál. Az alapjárat megvan, sőt, túl magasra felmegy időnként, mintha bénán tudnék csak elindulni. Idegesítő.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 18 19 [20] 21   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!