Komis
|
|
« Hozzászólás #45 Dátum: 2009. Július 10. - 20:25:17 » |
|
Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.
Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha.. A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…” Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami? A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést..
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
|
« Hozzászólás #46 Dátum: 2009. Július 11. - 07:14:56 » |
|
Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.
Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha.. A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…” Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami? A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést.. Igen, kétszer is. Fojtószelepház csere.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #47 Dátum: 2009. Július 11. - 14:47:55 » |
|
Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van.
Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha.. A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…” Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami? A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést.. Igen, kétszer is. Fojtószelepház csere. Azért én az elektromos kábelek átnézésével kezdeném. Elsőként motorborítás le (amikor hülyéskedik), és hallgatózás a gyújtó kábelek felé. Az áthúzás füllel is hallható. Csattogó hangot ad. Ugyan ez a gyújtó trafóknál. Rengeteg elektronikus érzékelő, vezérlő cucc van a kocsiban, és már egy kontakt hiba is okozhat ilyen gondot. Türelemjáték. A csatlakozókról, kábelekről le kell törölgetni a koszt, megmozgatni a csatlakozókat (széthúzni, összedugni többször. Ezzel szerencsés esetben helyre lehet állítani a megfelelő csatlakozást). Persze nem árt, ha az ember tudja, hogy mit csinál. Szervizben sem könnyű az ilyen hibák megtalálása. Volt már olyan, hogy komputert akartak cserélni a verdán (nem az enyémen ), de aztán kiderült, hogy csak az "agy" csatlakozója volt kontakt hibás. Egy kis pucolás, és ment rendesen. A nagy dolog az, hogy megtaláld azt az érintkezőt, ami a gondot okozza. De ha mindig párás időben jelentkezik, akkor az nem kontakt hiba lesz, hanem "kontakt plusz", azaz áthúzás. Ennek a legvalószínűbb helye pedig a nagyfeszültségű gyújtókábel. Tehát ahogy az elején leírtam. Ott kezd a vizsgálódást.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Komis
|
|
« Hozzászólás #48 Dátum: 2009. Július 14. - 11:37:38 » |
|
Van egy bosszantó hibám, és talán itt tudnak rajtam segíteni. Nekem egy 2004 év végén gyártott 4-ajtós, 1.6-os, automata Lacettim van. Egy pár hónapja azt csinálja, hogy meleg motornál, menet közben, ha meg kell állni (piros lámpa), akkor az alapjárat elkezd ugrálni, általában lefelé, és időnként a motor le is áll. Újraindítás után ugyanez. Ezt csinálja egy pár percig, aztán a jelenség megint hetekre eltűnik. Az utóbbi időben a jelenség sűrűsödik, már 2-3 naponta is előjön, és ez baromi kellemetlen a dugókban. Voltam vele szervízben, sőt a legutóbbi Lengyelországi utam során, mikor ott is elkezdte, lengyel szakszervízbe is elvittem, hátha.. A válasz mindig ugyanaz. „Rákötöttük a számítógépre, az nem jelzett hibát, fogalmunk sincs, hogy mi a baja…” Találkozott már valaki ezzel a problémával?
Olybá tűnik, hogy nálam is jelentkezett. Hatalmas eső után a kocsival ki a parkolóból a lámpánál állok üresben, amikor finom rángás közben elgyengül az alapjárat és leáll a motor. Tovább megyek egy jobbra kis ívü kanyarban (kuplungolás közben ) megint leállt a motor. Parkolóban álltam 30percet utána nem jelentkezett. Valamiért az az érzésem, hogy a vízzel van összefüggésben ez és a másik topikban írt csepegés is. Beázik, bepárásodik.. valami? A fentire lett megoldás?? mert nem láttam visszajelzést.. Igen, kétszer is. Fojtószelepház csere. Azért én az elektromos kábelek átnézésével kezdeném. Elsőként motorborítás le (amikor hülyéskedik), és hallgatózás a gyújtó kábelek felé. Az áthúzás füllel is hallható. Csattogó hangot ad. Ugyan ez a gyújtó trafóknál. Rengeteg elektronikus érzékelő, vezérlő cucc van a kocsiban, és már egy kontakt hiba is okozhat ilyen gondot. Türelemjáték. A csatlakozókról, kábelekről le kell törölgetni a koszt, megmozgatni a csatlakozókat (széthúzni, összedugni többször. Ezzel szerencsés esetben helyre lehet állítani a megfelelő csatlakozást). Persze nem árt, ha az ember tudja, hogy mit csinál. Szervizben sem könnyű az ilyen hibák megtalálása. Volt már olyan, hogy komputert akartak cserélni a verdán (nem az enyémen ), de aztán kiderült, hogy csak az "agy" csatlakozója volt kontakt hibás. Egy kis pucolás, és ment rendesen. A nagy dolog az, hogy megtaláld azt az érintkezőt, ami a gondot okozza. De ha mindig párás időben jelentkezik, akkor az nem kontakt hiba lesz, hanem "kontakt plusz", azaz áthúzás. Ennek a legvalószínűbb helye pedig a nagyfeszültségű gyújtókábel. Tehát ahogy az elején leírtam. Ott kezd a vizsgálódást. Oké! Következő esőnél elkezdem figyelni. Azóta 2nap száraz idő és megy mint az a bizonyos svájci..
|
|
|
Naplózva
|
MINDEN -AMIT ELOLVASOL- FELHASZNÁLHATÓ ELLENED!
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #49 Dátum: 2009. November 04. - 15:09:47 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7266
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
|
« Hozzászólás #50 Dátum: 2009. November 04. - 15:21:14 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Kripic mester tisztított, tőle kérdezd meg! Az enyémet is ő csinálta, és nem romlott el. Állítólag féktisztító is jó erre. Kérdezz utána!
|
|
|
Naplózva
|
Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #51 Dátum: 2009. November 04. - 16:36:53 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét. Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
|
« Hozzászólás #52 Dátum: 2009. November 04. - 16:40:40 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
A 406-os cikkszámú: http://www.bgtech.hu/images/bg%20termek.html
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #53 Dátum: 2009. November 04. - 21:02:07 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
A 406-os cikkszámú: http://www.bgtech.hu/images/bg%20termek.htmlKöszi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #54 Dátum: 2009. November 04. - 21:03:24 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét. Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer. Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
|
« Hozzászólás #55 Dátum: 2009. November 05. - 11:36:20 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét. Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer. Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?) Úgy-úgy, a 406-os cikkszámú "Air Intake System Cleaner" névre hallgató szívórendszer és EGR szeleptisztító spray-vel tisztogattam/tunk. (Egyébként Gomboséknál szúrtam ki, hogy ilyet használnak...) Mint a Salamon töke, úgy ragyogott utána a fojtószelepház... Szóval szerintem csak elvileg tisztították, ha két hét múlva újra merő redva...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #56 Dátum: 2009. November 05. - 18:56:03 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét. Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer. Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?) Nem is a tisztításra írtam a szervizt, hanem a nullázásra! Azt csak a Scan100-al lehet. Illetve a második lehetőségként ajánlott áramtalanítással.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #57 Dátum: 2009. November 05. - 19:50:30 » |
|
Nos a kollégám Lacsiján is előjött már másodszor az alapjárat eltűnése. Végigolvastam újból az összes hozzászólást és megpróbáljuk a fojtószelepházat kitisztítani. Jól emlékszem, hogy a visegrádi talin ez lett kitisztítva Cápának valamilyen spray-vel? Na az érdekelne engem, hogy mi volt ez a spray.
Vagy el kell menni egy Chevy szervizbe, és "lenulláztatni" a fojtószelep tengelyét. Vagy vegye le az akksit egy éjszakára, és akkor elvileg alaphelyzetbe kerül a komputer. Ott már volt 2 hete. Elvileg tisztították, de mikor szétszedtük, nagyon piszkos volt (megint?) Nem is a tisztításra írtam a szervizt, hanem a nullázásra! Azt csak a Scan100-al lehet. Illetve a második lehetőségként ajánlott áramtalanítással. Oké, ezt is megmondom neki. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
|
« Hozzászólás #58 Dátum: 2009. November 07. - 12:20:21 » |
|
EGR és fojtószelepház-tisztítás megvolt, akku éjszakára lent, reggel viszont ugyanúgy nincs alapjárat. Mondtam neki menjen el a Gomboshoz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
|
« Hozzászólás #59 Dátum: 2009. November 08. - 16:22:10 » |
|
EGR és fojtószelepház-tisztítás megvolt, akku éjszakára lent, reggel viszont ugyanúgy nincs alapjárat. Mondtam neki menjen el a Gomboshoz.
Akkor ez csere lesz (fojtószelep ház ). Azért próbálja meg a Scan-nel lenulláztatni! Keresse a Seregi Petit! (Ő volt a szerelőm, amíg oda jártam). Nyugodtan hivatkozzon a klubra (ártani nem használ ).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|