Döme
|
 |
« Hozzászólás #780 Dátum: 2009. Július 16. - 12:55:37 » |
|
2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.  Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
athee
Adminisztrátor
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1404
Lacetti 1.4 Star HB
|
 |
« Hozzászólás #781 Dátum: 2009. Július 16. - 13:45:01 » |
|
2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.  Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel? Nincs!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #782 Dátum: 2009. Július 16. - 18:56:12 » |
|
Ma vittem egy dizel Suzukit vizsgára, zöldkártyára. Előtte égett a checklámpa. Kitisztították az EGR szelepet, és a lámpa utána már nem égett, megjavult a tisztítástól, mert ebben is van az a fránya EGR szelep. Dizeleknél még többször koszolódik, mint a benzineseknél. Amúgy az én kocsimon a Nagy Fehér Cápa lezárta ezt a csúnya szelepet, és simán jó volt a zöldkártyára! Szóval nem befolyásolja a sikeres vizsgát, ez a lényeg.
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #783 Dátum: 2009. Július 17. - 07:36:17 » |
|
2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.  Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel? Nincs! Juteszembe: legutóbbi zöldkártyámon naivan megkérdeztem, míg a srác adminisztrált, hogy melegítsem-e a mocit, mert ha jól tudom üzemmelegen kell mérni. Azt mondja, ha ragaszkodom hozzá, ő megméri, de mi baja lenne egy 5 éves autónak? Így csak kitöltötte a paprít aztán agyő. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #784 Dátum: 2009. Július 17. - 12:16:02 » |
|
2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.  Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel? Nincs! Juteszembe: legutóbbi zöldkártyámon naivan megkérdeztem, míg a srác adminisztrált, hogy melegítsem-e a mocit, mert ha jól tudom üzemmelegen kell mérni. Azt mondja, ha ragaszkodom hozzá, ő megméri, de mi baja lenne egy 5 éves autónak? Így csak kitöltötte a paprít aztán agyő.  Hát a Rudiéknál ehhez képest mindent kétszer vizsgáltak, csupán 4-5 óra alatt (mert késett a vizsgabiztos, mondjuk együtt volt a műszakival).
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #785 Dátum: 2009. Július 17. - 17:34:36 » |
|
2011-től minden forgalomba kerülő autónak kötelező tartani az EU5-ös normát....na erre kíváncsi leszek, mit barmolnak össze az EGR-en túl, hogy ezt tudja majd a kocsisereg.  Zöldkártyán nincs gond a lezárt EGR-rel? Nincs! nincs! Igaz az én vasamon egy picit elgondolkodott a computer...  Megjegyzem, nejem vitte és csak vonogatta a vállát a "minden gyári?" kérdésre. Naná, hogy minden gyári, ahogy a szalonból elhoztam, csak egy sportszűrő van benne, és a difúzor esett ki a légszűrőből, de betettem a csomagtartóba.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #786 Dátum: 2009. Július 25. - 11:42:27 » |
|
Idézet a másik klubból:
Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04 Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír. Nincs rajta sok okosítás.
95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.
Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud. taps taps Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány. Üdv:Tomy61
Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
Jopek
|
 |
« Hozzászólás #787 Dátum: 2009. Július 25. - 19:17:08 » |
|
Idézet a másik klubból:
Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04 Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír. Nincs rajta sok okosítás.
95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.
Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud. taps taps Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány. Üdv:Tomy61
Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti. Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat) Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem...  Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #788 Dátum: 2009. Július 27. - 18:12:19 » |
|
Idézet a másik klubból:
Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04 Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír. Nincs rajta sok okosítás.
95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.
Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud. taps taps Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány. Üdv:Tomy61
Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti. Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat) Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem...  Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez. Az oké, hogy jobban megy, de én az égés hőmérsékletének csökkentését fontosabbnak érzem, mint a lezáróstuningot. Valaki szakember nem szólna hozzá? 
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #789 Dátum: 2009. Július 27. - 18:49:51 » |
|
Nem azért, mert az egeres tábort erősítem, de:
A lengyel gépüzemvezetőnek 320i BMW- je van. Kettő éves. Az első dolga volt az EGR lezárása. Mert idézem:
That xxxx xxxx is ther just for trouble.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Jopek
|
 |
« Hozzászólás #790 Dátum: 2009. Július 27. - 19:14:17 » |
|
Idézet a másik klubból:
Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04 Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír. Nincs rajta sok okosítás.
95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.
Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud. taps taps Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány. Üdv:Tomy61
Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti. Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat) Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem...  Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez. Az oké, hogy jobban megy, de én az égés hőmérsékletének csökkentését fontosabbnak érzem, mint a lezáróstuningot. Valaki szakember nem szólna hozzá?  Nem mondtam, hogy zárd le. Csak tapasztalat. Egyébként régen is volt égés a motorban, meg még 16 szelepes autók is voltak....oszt' mégsem kellett bele mindenféle hókuszpókusz....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #791 Dátum: 2009. Július 27. - 19:16:42 » |
|
De Jopek!!! Így lehet magyarázni, ha megyünk a rángatás miatt, hogy belever az index a karterbe!!! 
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Jopek
|
 |
« Hozzászólás #792 Dátum: 2009. Július 27. - 19:21:01 » |
|
De Jopek!!! Így lehet magyarázni, ha megyünk a rángatás miatt, hogy belever az index a karterbe!!!  Ja, hogy parasztvakítás?  Csak a gond meg a bánat van vele, másra nemigen jó...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #793 Dátum: 2009. Július 27. - 19:24:13 » |
|
De Jopek!!! Így lehet magyarázni, ha megyünk a rángatás miatt, hogy belever az index a karterbe!!!  Ja, hogy parasztvakítás?  Csak a gond meg a bánat van vele, másra nemigen jó... Olvasd hárommal lentebb! Majdnem vacsiúj bömös, osztán mi volt az első dolga a güvnek? Egér ledugóz!
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #794 Dátum: 2009. Július 28. - 06:38:34 » |
|
Idézet a másik klubból:
Idézetet írta: zsola - Tegnap - 10:31:04 Azért kíváncsi lennék, hogy az én 8,5éves Nubirám, minden gondoskodást megkapva, 173000km et elhagyva , vajon milyen értékekkel bír. Nincs rajta sok okosítás.
95carrera+spuri , Brisk Premium Sportgyertya, egr kikötve és egy sportdob.
Nem megy így sem 200k fölött, de kíváncsi lennék rá papíron mit tud. taps taps Szia ZSOLA! Az EGR gyorsításkor zárva kell hogy legyen, részterheléskor hivatott az égés hőmérsékletét csökkenteni a kipufogógáz meghatározott mennyiségü visszavezetésével. Miért is van kikötve? Aztán meg miért lenne fontos 200 km/h fölött közlekedni? Ahhoz futómű, fék és aerodinamikai tuning is illene. Nyomatékot kell megpróbálni növelni az alsó fordulatszám tartományban (kb 1500-3000 ford/ min között), így sokkal rugalmassabbá válik az autó, jobban fog gyorsulni. Persze írtam már, hogy szívó benzines motoroknál ez nem kispályás mutatvány. Üdv:Tomy61
Ha viszont tényleg hasznos dolog ez az egr, akkor jó hogy nem nyúltam hozzá.
Mégis lezárva a tuti. Pont az alsó fordulatszám tartományban érezni a lezárás áldásos hatását...(legalább is az 1.4-esnél ez tapasztalat) Szerintem amíg nem próbáltad, nem tudhatod mennyire jó vagy sem...  Én mindenesetre örülök neki, hogy hozzányúltam a "hasznos" EGR-hez. Az oké, hogy jobban megy, de én az égés hőmérsékletének csökkentését fontosabbnak érzem, mint a lezáróstuningot. Valaki szakember nem szólna hozzá?  Mondjuk nem vagyok szakember, de azért hozzá szólok.  Igazság szerint ezt is kitárgyaltuk már régebben.  Le volt már írva (itt, vagy még az Indexen beszéltünk róla?  ), hogy az EGR-nek ilyen szerepe is van. Akkor is leírtam, hogy ez a hőcsökkentés szerintem a mi esetünkben miért nem fontos: nem használjuk az autót folyamatosan padló gázzal! Mármint mi, akik ledugóztuk, mert rángatott, nem húzott alacsony fordulatszámon, pedig szerettük volna, mert így kívánjuk használni az autót - nem szétpörgetve (és most hagyjuk a marketing dumát, hogy ez a motor "kívánja", meg "bírja" a magas fordulatszámot. Ehhez mindig tedd oda a másik - szintén GM-es - mondatot is: 4 évente új autót kell venni!). Normál, 2-3-es fordulatszám tartományban erre a hőcsökkentésre egészen biztosan nincs szükség. Aki meg tapossa neki, az EGR-ezzen. Neki(k) találták ki. Ott kell igazán a hűtés, és a fokozott káros anyag kibocsájtás csökkentése.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|