Döme
|
 |
« Hozzászólás #1665 Dátum: 2010. április 29. - 18:18:51 » |
|
Szombaton reggel én sem akartam elhinni, amit számoltam:
Majdnem 47 litert tankoltam 652 km-re. Mindig az első kattanásig nyomom, aztán felkerekítem valahány száz forintra. Ez így olyan 7,23 L/100 km. A szándékom a kis fogyasztás volt, de magam is meglepődtem az eredményen. A titok: pályán 110, max. 120 nagyon ritkán, többi országút 80-100 között.
Ez kábé 1- 1,5 L-es spórolás, szóval meggondolandó mondjuk egy 500 km-es úton, ahol ezáltal a zsebben maradhat kb. egy pálya-matrica ára.
Magyarul a 3000-es fordult körül használod.  Városban max. 3-asban, országúton kb. 90-ig négyes, feljebb meg a 110 van 3000 körül.  Nem, nem! Én 60-nál már 5-ösben megyek, ha nem gyorsítok. Úgyhogy az állandó 3000-es fordulat csak a 100 körül igaz, 5-ösben.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
 |
« Hozzászólás #1666 Dátum: 2010. április 29. - 20:56:28 » |
|
Szombaton reggel én sem akartam elhinni, amit számoltam:
Majdnem 47 litert tankoltam 652 km-re. Mindig az első kattanásig nyomom, aztán felkerekítem valahány száz forintra. Ez így olyan 7,23 L/100 km. A szándékom a kis fogyasztás volt, de magam is meglepődtem az eredményen. A titok: pályán 110, max. 120 nagyon ritkán, többi országút 80-100 között.
Ez kábé 1- 1,5 L-es spórolás, szóval meggondolandó mondjuk egy 500 km-es úton, ahol ezáltal a zsebben maradhat kb. egy pálya-matrica ára.
Magyarul a 3000-es fordult körül használod.  Városban max. 3-asban, országúton kb. 90-ig négyes, feljebb meg a 110 van 3000 körül.  Nem, nem! Én 60-nál már 5-ösben megyek, ha nem gyorsítok. Úgyhogy az állandó 3000-es fordulat csak a 100 körül igaz, 5-ösben. Hm.. Én még sohasem kapcsoltam ötödikbe 80 alatt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #1667 Dátum: 2010. április 29. - 21:59:14 » |
|
Szombaton reggel én sem akartam elhinni, amit számoltam:
Majdnem 47 litert tankoltam 652 km-re. Mindig az első kattanásig nyomom, aztán felkerekítem valahány száz forintra. Ez így olyan 7,23 L/100 km. A szándékom a kis fogyasztás volt, de magam is meglepődtem az eredményen. A titok: pályán 110, max. 120 nagyon ritkán, többi országút 80-100 között.
Ez kábé 1- 1,5 L-es spórolás, szóval meggondolandó mondjuk egy 500 km-es úton, ahol ezáltal a zsebben maradhat kb. egy pálya-matrica ára.
Magyarul a 3000-es fordult körül használod.  Városban max. 3-asban, országúton kb. 90-ig négyes, feljebb meg a 110 van 3000 körül.  Nem, nem! Én 60-nál már 5-ösben megyek, ha nem gyorsítok. Úgyhogy az állandó 3000-es fordulat csak a 100 körül igaz, 5-ösben. Hm.. Én még sohasem kapcsoltam ötödikbe 80 alatt. Cirkálni 2000-es fordulaton is lehet. Minél kevesebbet forog, annál kevesebbet fogyaszt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
akidobos
|
 |
« Hozzászólás #1668 Dátum: 2010. április 30. - 07:18:15 » |
|
Szombaton reggel én sem akartam elhinni, amit számoltam:
Majdnem 47 litert tankoltam 652 km-re. Mindig az első kattanásig nyomom, aztán felkerekítem valahány száz forintra. Ez így olyan 7,23 L/100 km. A szándékom a kis fogyasztás volt, de magam is meglepődtem az eredményen. A titok: pályán 110, max. 120 nagyon ritkán, többi országút 80-100 között.
Ez kábé 1- 1,5 L-es spórolás, szóval meggondolandó mondjuk egy 500 km-es úton, ahol ezáltal a zsebben maradhat kb. egy pálya-matrica ára.
Magyarul a 3000-es fordult körül használod.  Városban max. 3-asban, országúton kb. 90-ig négyes, feljebb meg a 110 van 3000 körül.  Nem, nem! Én 60-nál már 5-ösben megyek, ha nem gyorsítok. Úgyhogy az állandó 3000-es fordulat csak a 100 körül igaz, 5-ösben. Hm.. Én még sohasem kapcsoltam ötödikbe 80 alatt. Cirkálni 2000-es fordulaton is lehet. Minél kevesebbet forog, annál kevesebbet fogyaszt. Ez nem teljesen így van, mert pl. ha a "motorféket" vesszük, ott pöröghet 4ezret is, mégis kevesebbet eszik olyankor, mint alapjáraton.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1669 Dátum: 2010. április 30. - 07:47:56 » |
|
A motornak van egy karakterisztikája, amihez tartozik egy fogyasztási görbe. Nem biztos, hogy az optimális fogyasztás alacsony fordulatnál van.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
sebijoe
|
 |
« Hozzászólás #1670 Dátum: 2010. április 30. - 07:53:20 » |
|
A motornak van egy karakterisztikája, amihez tartozik egy fogyasztási görbe. Nem biztos, hogy az optimális fogyasztás alacsony fordulatnál van.
Sőt alacsony fordulaton erőlködik a motor, a szelepek elkokszosodásához vezet. A káros anyag kibocsátás is magasabb.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #1671 Dátum: 2010. április 30. - 08:04:17 » |
|
A motornak van egy karakterisztikája, amihez tartozik egy fogyasztási görbe. Nem biztos, hogy az optimális fogyasztás alacsony fordulatnál van.
Sőt alacsony fordulaton erőlködik a motor, a szelepek elkokszosodásához vezet. A káros anyag kibocsátás is magasabb. Szerintem 2000-es fordulaton nem erőlködik a motor, és biztos vagyok benne, hogy kevesebbet fogyaszt, mint 3000-nél.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #1672 Dátum: 2010. április 30. - 13:35:33 » |
|
A motornak van egy karakterisztikája, amihez tartozik egy fogyasztási görbe. Nem biztos, hogy az optimális fogyasztás alacsony fordulatnál van.
Sőt alacsony fordulaton erőlködik a motor, a szelepek elkokszosodásához vezet. A káros anyag kibocsátás is magasabb. Szerintem 2000-es fordulaton nem erőlködik a motor, és biztos vagyok benne, hogy kevesebbet fogyaszt, mint 3000-nél. De ez biztosan nincs így, ha gyorsítanod szükséges: Nézd csak meg a saját motorod kimért motordiagnosztikai eredményeit: 2000-es fordulaton mind a nyomaték, mind a teljesítmény JÓVAL kisebb, mint 3000 környékén. Szerintem... 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Döme
|
 |
« Hozzászólás #1673 Dátum: 2010. április 30. - 14:53:54 » |
|
A motornak van egy karakterisztikája, amihez tartozik egy fogyasztási görbe. Nem biztos, hogy az optimális fogyasztás alacsony fordulatnál van.
Sőt alacsony fordulaton erőlködik a motor, a szelepek elkokszosodásához vezet. A káros anyag kibocsátás is magasabb. Szerintem 2000-es fordulaton nem erőlködik a motor, és biztos vagyok benne, hogy kevesebbet fogyaszt, mint 3000-nél. De ez biztosan nincs így, ha gyorsítanod szükséges: Nézd csak meg a saját motorod kimért motordiagnosztikai eredményeit: 2000-es fordulaton mind a nyomaték, mind a teljesítmény JÓVAL kisebb, mint 3000 környékén. Szerintem...  Ez mind igaz, de én állandó tempónál (fordulatnál) hasosnlítanám össze. És még mindig tartom az állításom (bizonyítani nem tudom  )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #1674 Dátum: 2010. április 30. - 17:27:39 » |
|
A motornak van egy karakterisztikája, amihez tartozik egy fogyasztási görbe. Nem biztos, hogy az optimális fogyasztás alacsony fordulatnál van.
Sőt alacsony fordulaton erőlködik a motor, a szelepek elkokszosodásához vezet. A káros anyag kibocsátás is magasabb. Szerintem 2000-es fordulaton nem erőlködik a motor, és biztos vagyok benne, hogy kevesebbet fogyaszt, mint 3000-nél. De ez biztosan nincs így, ha gyorsítanod szükséges: Nézd csak meg a saját motorod kimért motordiagnosztikai eredményeit: 2000-es fordulaton mind a nyomaték, mind a teljesítmény JÓVAL kisebb, mint 3000 környékén. Szerintem...  Ez mind igaz, de én állandó tempónál (fordulatnál) hasosnlítanám össze. És még mindig tartom az állításom (bizonyítani nem tudom  ) Ez biztos így van. A legtöbb autónal 2000-3000-ig van a zöld zóna, ami a leggazdaságosabb. Tacumánál meg ha jól emlékszem 1500-2500-ig. Az más kérdés, hogy gyorsításnál érdemes visszaváltani.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1675 Dátum: 2010. Május 01. - 07:58:19 » |
|
Szerintem meg a zöld zóna parasztvakítás. Ahogy pl. az Ignisben a pillanatnyi fogyasztásmérés. Speciel én vezetés közben nem nézegetem a fordulatszámlálót. 
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #1676 Dátum: 2010. Május 01. - 09:11:48 » |
|
Szerintem meg a zöld zóna parasztvakítás. Ahogy pl. az Ignisben a pillanatnyi fogyasztásmérés. Speciel én vezetés közben nem nézegetem a fordulatszámlálót.  Csak álló helyzetben? Akkor meg minek? Takard le, hogy ne zavarjon! 
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1677 Dátum: 2010. Május 01. - 09:22:53 » |
|
Szerintem meg a zöld zóna parasztvakítás. Ahogy pl. az Ignisben a pillanatnyi fogyasztásmérés. Speciel én vezetés közben nem nézegetem a fordulatszámlálót.  Csak álló helyzetben? Akkor meg minek? Takard le, hogy ne zavarjon!  Mondom: vezetés közben. nem a fordulatszámláló alapján váltok. 
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1678 Dátum: 2010. Május 01. - 09:24:33 » |
|
Apropó.
Tankoltam. Fogyit Athee számolta: 8,5. Állandóan 3 fővel, városban, légkondival. Kivétel 34 km. M0 a talira menet. Nem volt benne E85.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #1679 Dátum: 2010. Május 01. - 09:33:16 » |
|
azt álmodtam, hogy van egy motorom a lacsi mellett, és mindkettőbe e85-öt tankoltam egy mol kúton a benzinre, persze tudatosan. 
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
|