sx2004
|
 |
« Hozzászólás #1830 Dátum: 2014. Október 11. - 14:53:01 » |
|
Felkerültek a téliek. Nem értem én ezt az autót! A tavasszal felkerült új gumikon így 12000 után kopás látszik. Mindkét első gumi belső szélén jobban megkopott, mint a többi részen. Na meg a fürészfogazódás előjelei. Persze ezek a gumik nem tudnak úgy megkopni, mert a szélső szaktorban nagyon kevés a minta, egybefüggő körbe a felület, de azért van némi bevágás, azokon látzsik, hogy megkezdte volna. Eddig úgy tudtam, hogy a hátsó tengelyen lévő kis terhelés miatt kopnak így a gumik. Komolyan elgondolkodtam egy kerékösszetartás-ellenőrzésen! Mással nem igazán tudom magyarázni a belső kopást és a fürészfogazódási hajlamot!  Amennyiben ilyen rendellenességet tapasztalsz, nem elgondolkodni kell egy kerék összetartáson, hanem meg kell csináltatni. Egy ilyen művelet egy 5-ös egy pár gumi 30-40E, melyik jobb? 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #1831 Dátum: 2014. Október 29. - 12:51:11 » |
|
Hétvégén felraktam a téli kerekeket. A jobb elsővel jól megszívtam. Az összes csavar meg volt tépve. A kerékőrt le sem tudtam szedni folyton lefordult a kulcs. Ezt a kereket a vezérléscserénél húzta meg a szerelő még tavasszal. :merges: Elmentem gumishoz, megdolgozott vele rendesen, de sikerül leszednie. :ima: Még jó, hogy nem kaptam defektet. mehettem volna felnin tovább.
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
Hooti
|
 |
« Hozzászólás #1832 Dátum: 2014. Október 29. - 18:01:52 » |
|
Hétvégén felraktam a téli kerekeket. A jobb elsővel jól megszívtam. Az összes csavar meg volt tépve. A kerékőrt le sem tudtam szedni folyton lefordult a kulcs. Ezt a kereket a vezérléscserénél húzta meg a szerelő még tavasszal. :merges: Elmentem gumishoz, megdolgozott vele rendesen, de sikerül leszednie. :ima: Még jó, hogy nem kaptam defektet. mehettem volna felnin tovább.
Én most csillapítók cseréjekor kikötöttem a szakinak, hogy majd a kerékcsavarokat én meg húzom ha megyek az autóért. És bizony én téliről nyárira cserekor finoman, épp egy csepp olajjal meg szoktam kenni a meneteket, ezen lehet vitatkozni, de a sűrű menetű önzáró menet nem fog leoldani kis olajtól szerintem 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
 |
« Hozzászólás #1833 Dátum: 2014. Október 30. - 23:01:40 » |
|
Felkerültek a téli gumik lemez felniken, Nokian WR D3 gumikkal 185/60 R15 méretben. A gumis azt mondta, nyugodtan használjam 2,4Bar nyomással. Az előírt 2,1Bar , nem sok kicsit a 2,4B?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #1834 Dátum: 2014. Október 31. - 08:04:15 » |
|
Én is ennyire szoktam fújni. Nincs vele semmi problémám, egyenletesen kopnak a gumik.
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
Krupcheck
|
 |
« Hozzászólás #1835 Dátum: 2014. Október 31. - 08:42:26 » |
|
Az előírt 2,1Bar , nem sok kicsit a 2,4B?
Emlékeim szerint az előírt 2,1-2,4 bar, attól függ mennyire van terhelve a kocsi. 2,2-nél viszont terheletlenül is lapulnak az első gumik, annyira nehéz a kocsi orra. Állandóan 4 személlyel használva 2,4-re fújtam, most változó terhelésre 2,3 bar került bele. A kopás nálam is egyenletes.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
tacumás
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 48
|
 |
« Hozzászólás #1836 Dátum: 2014. Október 31. - 09:20:21 » |
|
Általában az az ajánlás, hogy a téli gumiba 0,2 -del nagyobb nyomást kell tenni. Jó lesz az a 2,4.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
 |
« Hozzászólás #1837 Dátum: 2014. Október 31. - 10:35:30 » |
|
Általában az az ajánlás, hogy a téli gumiba 0,2 -del nagyobb nyomást kell tenni. Jó lesz az a 2,4.
Köszi  , marad a 2,4. Az a külső hőmérséklet kell miatt, vagyis csökken a hideg miatt a nyomás...?
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2014. Október 31. - 13:01:22 írta sx2004 »
|
Naplózva
|
|
|
|
fwolfy
Bejáratós

Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
 |
« Hozzászólás #1838 Dátum: 2014. November 01. - 21:27:31 » |
|
Sziasztok. Milyen acelfelnit keressek a 2005-ös lacettimre? 15 col rendben van, de azon tul??? Köszi: Csaba
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #1839 Dátum: 2014. November 01. - 23:08:32 » |
|
A gyári felninek ezek az adatai 6x15 osztókör 4x114.3 középfurat 56.5 ET: 44
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
fwolfy
Bejáratós

Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
 |
« Hozzászólás #1840 Dátum: 2014. November 01. - 23:44:37 » |
|
A gyári felninek ezek az adatai 6x15 osztókör 4x114.3 középfurat 56.5 ET: 44
Akkor mär csak talälnom kell 4 ilyen hasznält felnit.  Köszi szepen a segitseget.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebijoe
|
 |
« Hozzászólás #1841 Dátum: 2014. November 02. - 12:26:20 » |
|
A gyári felninek ezek az adatai 6x15 osztókör 4x114.3 középfurat 56.5 ET: 44
Akkor mär csak talälnom kell 4 ilyen hasznält felnit.  Köszi szepen a segitseget. Mi (sebike és én ) ahol elég gyakran előfordulnak az ilyen felnik.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sx2004
|
 |
« Hozzászólás #1842 Dátum: 2014. November 02. - 14:11:00 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #1843 Dátum: 2014. November 03. - 01:33:58 » |
|
Általában az az ajánlás, hogy a téli gumiba 0,2 -del nagyobb nyomást kell tenni. Jó lesz az a 2,4.
Köszi  , marad a 2,4. Az a külső hőmérséklet kell miatt, vagyis csökken a hideg miatt a nyomás...? Nálam a nyári is elöl 2,4 és hátul 2,0 val megy, igaz én sokat megyek egyedül. Az elsők megkövetelik a 2,3-2,4-et!! Téli gumikat felrakáskor is ennyire fújva, akkor még kb 10-12 fok van kint. Amíg jó idő van, könnyebben gurul ennyire fújva, de havas fagyos időben amikor jobb a kicsit kevesebb nyomás a tapadás miatt, akkor úgyis esik 1-2 tizedet a hőmérséklet miatt. Pont jó lesz!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
fwolfy
Bejáratós

Nem elérhető
Hozzászólások: 52
|
 |
« Hozzászólás #1844 Dátum: 2014. November 05. - 11:34:23 » |
|
Lehet nem ide tartozik, de egy erdekes dolog törtent, amit nem tudok hova tenni. Kicsereltek az elsö lengescsillapitoimat. Minden szep es jo volt, de egyszer csak elkezdett recsegni a kormänyzäs (ällo es nassu menetnel) mindket iränyba. Azt hittem,h a feltengelyeknek reszeltek, de furcsa volt,h mindkettö egyszerre es ilyen intenzitässal csinälja. Aztän abbamaradt 2-3 het utän... na ezt nem tudom hova tenni. Valakinek van ötlete mi lehetett ez?
Köszi: Csaba
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|