WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #60 Dátum: 2012. Január 26. - 14:39:34 » |
|
Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
baroti
|
 |
« Hozzászólás #61 Dátum: 2012. Február 04. - 12:38:45 » |
|
Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül Iregyellek rettenetesen, ugyanis az en 2004-es akksim nagyon ugy nez ki hogy beadta a derekat, naponta jarok vele de egy het alatt mar masodszor teszi hogy mar a garazsba nem indit. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
 |
« Hozzászólás #62 Dátum: 2012. Február 04. - 12:46:17 » |
|
Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #63 Dátum: 2012. Február 04. - 13:05:34 » |
|
Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül Iregyellek rettenetesen, ugyanis az en 2004-es akksim nagyon ugy nez ki hogy beadta a derekat, naponta jarok vele de egy het alatt mar masodszor teszi hogy mar a garazsba nem indit.  Jelenség? Egyáltalán teker az indító? Vagy csak egy halk kattanás indítózáskor? Kimérted az akksit? Indítózásnál a műszerfal lámpák nem halványulnak el? Nehogy akksit vegyél potyára, aztán egy önindító szénkefe csak a baj!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #64 Dátum: 2012. Február 04. - 13:08:30 » |
|
Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #65 Dátum: 2012. Február 04. - 13:25:53 » |
|
Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru. Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
baroti
|
 |
« Hozzászólás #66 Dátum: 2012. Február 04. - 13:47:06 » |
|
Inkább az, hogy amikor nem vagyok itthon van, hogy napokig nincs beindítva.
nekem van hogy hetente 2-3 napot áll a kocsi, mégis a gyári (2004es) akksi van még bent gond nélkül Iregyellek rettenetesen, ugyanis az en 2004-es akksim nagyon ugy nez ki hogy beadta a derekat, naponta jarok vele de egy het alatt mar masodszor teszi hogy mar a garazsba nem indit.  Jelenség? Egyáltalán teker az indító? Vagy csak egy halk kattanás indítózáskor? Kimérted az akksit? Indítózásnál a műszerfal lámpák nem halványulnak el? Nehogy akksit vegyél potyára, aztán egy önindító szénkefe csak a baj! Biztos hogy az akksival van a baj mert bikazva indit rendesen es meg soha nem adta jelet onindito jelensegeknek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
 |
« Hozzászólás #67 Dátum: 2012. Február 04. - 13:47:55 » |
|
Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru. Erre a megoldasra gondoltam en is
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
baroti
|
 |
« Hozzászólás #68 Dátum: 2012. Február 04. - 13:48:32 » |
|
Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru. Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne. koszonom elore is
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #69 Dátum: 2012. Február 04. - 14:56:01 » |
|
Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru. Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne. koszonom elore is semmi különös nem kell ami jó bele annak az adatai a következők 55 vagy mostanában 56AH bal + kivezetés
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #70 Dátum: 2012. Február 04. - 15:02:37 » |
|
Vegig bongesztem ez a topikot, de nem talaltam arra infot, hogy aki mar cserelt akksit, milyenre tette azt. Mert azt vettem eszre hogy nem elegendo csak a parameter adatokat figyelembe tartani, ugyanis az akksi polusai is forditva vannak mint mas tipusoknal. Ebben szeretnek segitseget kerni a mar tapasztaltabb cartarsaktol
Ezt tényleg jó lenne feltenni ide, mert lassacskán elkezdődik az akksi-cserélés, annyi idősek lesznek a kocsik. Mindenesetre akksit venni úgy indulj, hogy mérd le a rögzítőpontnál, mekkora fér el, írd el az Ah értékét és rajzold le, vagy jegyezd meg, hogy ha szemben állsz az akksival (feléd esnek a pólusok), melyik oldalon van a pozitív saru. Én már a 3. akkut gyűröm az autóban, a legrutinosabb cserélő lennék? Majd megnézem mi van benne. koszonom elore is semmi különös nem kell ami jó bele annak az adatai a következők 55 vagy mostanában 56AH bal + kivezetés Azért nem árt ha megjegyzi a pólusokat, mert én már jártam úgy, hogy a villamos szaki mondta, milyen kivezetéses akksit vegyek, aztán a boltban mégis rosszat adtak, mehettem vissza. Nem minden bolti alkalmazott tudja, mi is pontosan a bal kivezetés, de ha ránéz az ember, kapásból tudja mondani, hogy nekem nem ilyen kell!
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #71 Dátum: 2012. Február 04. - 15:05:06 » |
|
Nnnna. Auchan saját márkás, fordított pólusú van benne. 16.000 volt 2010 decemberében. Viszont 65 Ah-ás. Kissé nagyobb, mint az eredeti.
Mivel ez nem túl sok infó barótinak, előzőleg pedig egy Bosch volt benne, 55 Ah-ás. Ott ki lett fizetve a név, kettő évig bírta.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #72 Dátum: 2012. Február 04. - 17:02:21 » |
|
mondjuk én eleve minden fogyasztót kikapcsolva indítok...ez sztem sokat jelent
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
baroti
|
 |
« Hozzászólás #73 Dátum: 2012. Február 04. - 20:12:43 » |
|
Termeszetesen en is minden fogyaszto nelkul inditok, de most szerintem rajatszottak az elmult napokban levo -24c.......-28c fokos hidegek is es persze a kozel 8ev is. Nalam kulomben az a gond hogy ennel nagyobbat mar nem tudok beletenni mert az akksi melle van szerelve a gazrendszer kompija. Koszonom amugy a velemenyeket.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #74 Dátum: 2012. Február 05. - 08:22:52 » |
|
Nincs jelentősége annak ha nagyobb kapacitásút vesz bele az ember. Ha elfárad, elfárad. A nagyobb kapacitás akkor lenne érdekes, ha nehezen indulna az autó - hosszan kellene indítózni - vagy álló helyzetben használna az ember fogyasztókat (pl. taxi  ). Élettartamot nem befolyásol. Nekem Jász akku van benne, már a második. Az első elég hamar megadta magát, azt gariban cserélték. A második most már benne van kb. 4 éve. Most, hogy hetente 1-2x mozog az autó és hideg is van már nem pörgeti fürgén, de még indul (éppen csak). A töltésedet mindenképpen ellenőrizd le! Feltöltött aksinál illik a mérést elvégezni. Hivatalosan 14,4 V-nál nem tölthetne többet. A mienk sajnos ennél feljebb is megy, 14,6-14,8 V-ig is. Az enyém néha - kis időre - 15 V fölé is felugrott. Sokat írogattunk erről annak idején. A fentiek miatt én nem ajánlom a "gondozásmentes" típusokat. Ezekbe nem lehet a folyadékszintet utántölteni, márpedig a magasabb feszültséggel történő töltés elpárologtatja a vizet, és ezt időnként pótolni kell. Rengeteg dolog befolyásolja, hogy egy aksi mit bír ki. Az életkor csak egy adat a sok közül. Töltési/kisütési ciklusok száma, átlagos töltöttségi állapot, mennyit rázkódik az aksi(!), túlterhelések, mélykisütések. Ja, és az elektrolit szintje.  A rossz, lemerült aksi egyébként a fogyasztást is megnöveli. 1/2 L/100 Km simán összejön belőle.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|