Stocz
|
 |
« Hozzászólás #150 Dátum: 2008. December 19. - 17:49:33 » |
|
Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...  Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga! Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem. A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is! Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle. Nade könyörgöm: Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam Most finoman szólva is elment a kedvem... Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után...  ) Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt: Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen. Garanciában cserélendő. Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
 |
« Hozzászólás #151 Dátum: 2008. December 19. - 20:29:31 » |
|
Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...  Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga! Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem. A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is! Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle. Nade könyörgöm: Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam Most finoman szólva is elment a kedvem... Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után...  ) Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt: Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen. Garanciában cserélendő. Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart. Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
 |
« Hozzászólás #152 Dátum: 2008. December 20. - 11:17:55 » |
|
Ha a kábel húz át,azt jól lehet látni korom sötétben járó motornál.
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #153 Dátum: 2008. December 20. - 15:14:21 » |
|
Nedves, párás idő... ( Mérsékelten vízálló?) Hmm..nem tudom. Egyet azért a három év alatt kitapasztaltam a saját kocsimon; mégpedig, hogy sárga lámpa + rángatódzás jó időben soha nem volt. Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt...  Kiváncsi vagyok, hogy mire jutsz majd ezzel a nyavajával Kripic kolléga! Minden bizonnyal a széria motorok is másként üzemelnek a szívott levegő tulajdonságaitól függően. A versenysportban nyilván más beállításokat kötelező használni párás hideg körülmények között, meg másikat meleg és száraz időben- természetesen leegyszerűsítve értendő. Szerintem mégis inkább a "Mindig hideg, nyírkos időben stresszelt" kifejezést az óvatosabb vezetési stílus szülte, mint a szívott levegő fizikai tulajdonságai. Azaz a motor üzemi hőmérséklete alacsonyabb, mint "szépidőben". A kijelzők értékeléséről már beszéltünk, nem szabatos értékeket is mutathatnak. Azt tudjátok hogy direkt szűrőm van, hővédő lemezzel- az meg biztos, hogy 100 feletti tempónál a direkt biztosan kap "permetet" a vizes aszfaltról , úgyhogy gyári összeállításhoz képest jóval több permet/nedves leveggő jut közvetlenül a szívótorokhoz. Ha sor kerül a stresszre jelzem. A megfelelő tapadás viszont mindennél fontosabb, sárga lámpa árán is! Értelek. Sajnos azt elfelejtettem hozzáírni az előzöekhez, hogy a rángatás..stb.hideg motornál jelentkezett ezidáig, tehát hidegindítás után elindulva. Nagysebességű haladás közben eddig egyszer volt sárga lámpa, az EGR adta meg magát, csere lett belőle. Nade könyörgöm: Ezzel az autóval nem lehet nyirkos, hideg időben, városban lassan, meg mittudomén még hogyan, mert ez egy annyira kifinomult überprecíz modern gépezet...? Nem rémlik, hogy a használati utasításában olvastam volna, hogy csak 3500-as fordulat felett, szép napos időben, min. 20 °C környezeti hőmérséklet felett használjam Most finoman szólva is elment a kedvem... Mondjuk az tény, hogy nyirkos, párás időben talált meg... (Bár a szelepcseréhez vezető pilács meg nyáron, egy 1000 km-es folyamatos, nagysebességű etap után...  ) Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt: Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen. Garanciában cserélendő. Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart. Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait... Attól még Kripic leellenőrizheti  . A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #154 Dátum: 2008. December 20. - 16:45:30 » |
|
Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt: Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen. Garanciában cserélendő. Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait... Attól még Kripic leellenőrizheti  . A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás. Látszik, hogy már kinőttem a mesékből...  Túl szép lett volna, ha ennyire szembeötlő lenne a problem... Magyarán: semmi. Se fehéres folt a kábeleken, se cicergő szikrácskák a vaksötétben... 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jopek
|
 |
« Hozzászólás #155 Dátum: 2008. December 20. - 18:13:25 » |
|
Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt: Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen. Garanciában cserélendő. Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait... Attól még Kripic leellenőrizheti  . A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás. Látszik, hogy már kinőttem a mesékből...  Túl szép lett volna, ha ennyire szembeötlő lenne a problem... Magyarán: semmi. Se fehéres folt a kábeleken, se cicergő szikrácskák a vaksötétben...  És a "csodalámpa" még mindig világít?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #156 Dátum: 2008. December 21. - 09:43:39 » |
|
Egy párszor már leírtam, de legyen újra itt: Típushiba a gyertyakábelek áthúzása. Nyirkos időben ez nyilván erősebben jelentkezik (Kripic! Te tanultál elektronikát!). Könnyű észrevenni a "hibás" kábelt: fehéres folt a fekete kábelen. Garanciában cserélendő. Új kábel szilikonnal be kell fújni, úgy talán egy kicsit tovább tart.
Én meg már egy párszor átnéztem a kábeleket, miután ezt említetted anno...Nem látni áthúzás nyomait... Attól még Kripic leellenőrizheti  . A sötétben való nézelődés is jó (bevett) megoldás. Látszik, hogy már kinőttem a mesékből...  Túl szép lett volna, ha ennyire szembeötlő lenne a problem... Magyarán: semmi. Se fehéres folt a kábeleken, se cicergő szikrácskák a vaksötétben...  És a "csodalámpa" még mindig világít? Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is. És megint horribile a fogyasztásom...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #157 Dátum: 2008. December 21. - 09:58:18 » |
|
És a "csodalámpa" még mindig világít?
Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is. És megint horribile a fogyasztásom... Hol tankolsz?
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #158 Dátum: 2008. December 21. - 10:32:31 » |
|
És a "csodalámpa" még mindig világít?
Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is. És megint horribile a fogyasztásom... Hol tankolsz? Kizárólag Shell (és még csak nem is franchise-kút.., echte Shell, soha nem volt problémám a benzinnel) Nem hiszem, hogy benzin. Sőt, biztos vagyok benne, hogy nem az... 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #159 Dátum: 2008. December 21. - 10:52:41 » |
|
És a "csodalámpa" még mindig világít?
Csodalámpa csak akkor, egyszer, kiolvasás óta nem, csak magasabb fordulaton (3500-4000 között) megint érezni azokat az apró bizonytalan rángásokat, amiket a szelepcsere előtt is. És megint horribile a fogyasztásom... Hol tankolsz? Kizárólag Shell (és még csak nem is franchise-kút.., echte Shell, soha nem volt problémám a benzinnel) Nem hiszem, hogy benzin. Sőt, biztos vagyok benne, hogy nem az...  Oké, csak kérdeztem. 
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
gatsy
|
 |
« Hozzászólás #160 Dátum: 2009. Január 09. - 09:57:21 » |
|
No, hétfőn megy a jármű egész napos kivizsgálásra a Chevy Nádorhoz. Széééép sorozatom volt a Check engine!-ből az utóbbi időben, de 01.04-ig nem dógoztak, most meg csak 01.12-re tudtak időpontot adni.
Ja, a még az ünnepek előtt voltam bent egyszer, de annak ellenére,, hogy volt lámpa, nem tudtak hibakódot kivenni belőle. Most kapnak egy csomó másik esélyt!:)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #161 Dátum: 2009. Január 09. - 10:05:41 » |
|
No, hétfőn megy a jármű egész napos kivizsgálásra a Chevy Nádorhoz. Széééép sorozatom volt a Check engine!-ből az utóbbi időben, de 01.04-ig nem dógoztak, most meg csak 01.12-re tudtak időpontot adni.
Ja, a még az ünnepek előtt voltam bent egyszer, de annak ellenére,, hogy volt lámpa, nem tudtak hibakódot kivenni belőle. Most kapnak egy csomó másik esélyt!:)
A Check engine!--hoz kapcsolódó jelenség a szokásos, szelepcsere előtti? (rángatás, erőtlenség) Hogyhogy nem tudtak kiolvasni hibakódot? Biztos, hogy ez a szerviz kell neked...? 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #162 Dátum: 2009. Január 11. - 18:34:32 » |
|
Régen írtam ide...  Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy - szelepcsere már megtörtént a nyáron - üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm - ha lehet, meg-megpörgetem… Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs… Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni) Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is. Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács… Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…?  Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
meatloaf
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2017
SW 1,6 elite+
|
 |
« Hozzászólás #163 Dátum: 2009. Január 11. - 18:32:11 » |
|
Régen írtam ide...  Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy - szelepcsere már megtörtént a nyáron - üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm - ha lehet, meg-megpörgetem… Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs… Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni) Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is. Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács… Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…?  Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig.  Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket?
|
|
|
Naplózva
|
Az élet gyorsan repül,minek megelőzni?!
|
|
|
kripic
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1034
Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)
|
 |
« Hozzászólás #164 Dátum: 2009. Január 11. - 18:35:04 » |
|
Régen írtam ide...  Tegnap megint elért a sárga lámpa ördöge. Kezd a hócipőm telelenni, merthogy - szelepcsere már megtörtént a nyáron - üzemanyagra odafigyelek, a gazdaságos kutakat kerülöm - ha lehet, meg-megpörgetem… Hátha van valakinek valami ötlete – a szerviznek a jelek szerint nincs… Ami érdekes, hogy MINDEN ESETBEN egy-egy hosszabb, folyamatos menet UTÁN jelentkezett, és MINDIG egy kissé terheltebb útszakasz során jutottam el a sárga pilácsig (a „terheltebb” alatt semmi extrém dolgot, pusztán egyszerűen egy 1-2 %-os emelkedőn való nem túl magas (kb. 2500-as) fordulatszámon üzemelő motorral való haladást kell érteni) Ez talán jelent valakinek valamit… ha igen, kérem ossza meg velem, hátha kissé okosabbá tehetném ezzel a szerviz „szakértőit” is. Még annyit a jelenséghez: a folyamatos haladás során egyszercsak állandósuló apró rángások (mintha kissé bordás felületű úton haladnék…), aztán a pilács… Lehet, hogy a szelepcsere is felesleges volt…?  Lassan lejár a garancia (még 1,5 hónap), és baromira szeretnék a végére járni még addig.  Sajnos segíteni nem tudok csak tanácsolni,hogy hosszabbítsd meg még 1 évvel a garanciádat nehogy valami nagy gebasz legyen miután lejár.Az emberben felmerül a gyanu,hogy biztos kicserélték e a szelepeket? A kiszerelt szelepeket láttam, mert rákérdeztek, hogy mi lehet az a sárgás lerakódás rajtuk... Legalábbis azt mondták, hogy az enyémből szedték ki őket. A gari meghosszabbításán pedig egyre inkább nem gondolkodom, a'sszem meglépem...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|