captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1395 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 06:50:39 » |
|
Ismét fel kell tennem ezt a hőfok mérő dologgal kapcsolatos kérdést mert nem világos a hiba eredete. Amikor bemelegszik a motor ugye eléri a mutató a középtől kissé lentebbi értéket. Amikor elveszem a lábam a gázról a mutató lezuhan egy pillanat alatt az 50 es szám illetve az első rovátka közé. Mihelyt rálépek a gázra egyből felmászik normál értékre. Ezt eljátsza párszor majd kb 15-20km megtétele után ott marad normál értéken és nem mászik semerre. A termosztátot kb 2 hónapja cseréltem eredeti gyárit vettem. Előzőt is emiatt cseréltem azt hittem az a baja. Akkor ez most a műszerfali jelző kontakt hibája vagy maga a hőgomba rosszalkodik?
Én műszaki hibára gyanakszom.  Viccen kívül, szerintem neked van először ilyen jelenséged. Elektromos bibi lesz az ott, nem a hőgombád a rossz, szerintem valami kontakthiba.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
 |
« Hozzászólás #1396 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 07:07:15 » |
|
Ismét fel kell tennem ezt a hőfok mérő dologgal kapcsolatos kérdést mert nem világos a hiba eredete. Amikor bemelegszik a motor ugye eléri a mutató a középtől kissé lentebbi értéket. Amikor elveszem a lábam a gázról a mutató lezuhan egy pillanat alatt az 50 es szám illetve az első rovátka közé. Mihelyt rálépek a gázra egyből felmászik normál értékre. Ezt eljátsza párszor majd kb 15-20km megtétele után ott marad normál értéken és nem mászik semerre. A termosztátot kb 2 hónapja cseréltem eredeti gyárit vettem. Előzőt is emiatt cseréltem azt hittem az a baja. Akkor ez most a műszerfali jelző kontakt hibája vagy maga a hőgomba rosszalkodik?
Levegős a rendszered. Amikor forgatod a motort eléri a víz a hőgombát, ekkor jelez. Amikor nem, akkor a meleg levegőt meg nem tudja jelezni. Amikor bemelegszik, megvan a nyomás, ekkor már jól jelez. Tudom, hogy magától lelevegőtleníti magát a rendszer, de akkor valami nem stimmel nálad. Nem csöpög sehol a víz?
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1397 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 07:12:23 » |
|
Ismét fel kell tennem ezt a hőfok mérő dologgal kapcsolatos kérdést mert nem világos a hiba eredete. Amikor bemelegszik a motor ugye eléri a mutató a középtől kissé lentebbi értéket. Amikor elveszem a lábam a gázról a mutató lezuhan egy pillanat alatt az 50 es szám illetve az első rovátka közé. Mihelyt rálépek a gázra egyből felmászik normál értékre. Ezt eljátsza párszor majd kb 15-20km megtétele után ott marad normál értéken és nem mászik semerre. A termosztátot kb 2 hónapja cseréltem eredeti gyárit vettem. Előzőt is emiatt cseréltem azt hittem az a baja. Akkor ez most a műszerfali jelző kontakt hibája vagy maga a hőgomba rosszalkodik?
Levegős a rendszered. Amikor forgatod a motort eléri a víz a hőgombát, ekkor jelez. Amikor nem, akkor a meleg levegőt meg nem tudja jelezni. Amikor bemelegszik, megvan a nyomás, ekkor már jól jelez. Tudom, hogy magától lelevegőtleníti magát a rendszer, de akkor valami nem stimmel nálad. Nem csöpög sehol a víz? De 15-20 km után beáll a normál értékre, majd a következő indításkor megint hülyéskedik? Miközben ha jól értem víz nem tűnik el a rendszerből. Akkor hogyan levegősödik fel újra?
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
szediati
|
 |
« Hozzászólás #1398 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 08:00:35 » |
|
Bizti, hogy nem levegős mert egy csepp hűtővizem nem folyik el illetve a tartályból sem fogy a víz. meg amikor cseréltem a termosztátot letekert kiegyenlítő sapkánál jól kibüfiztettem a rendszert illetve mint irtátok magát légteleníti ki. Hetekig semmi ilyen gondja nem volt aztán tegnap este hazafelé jövet vettem ezt észre amit leírtam. Kiváncsiságból rátekertem teljesen a fűtést és nyomta be a forró levegőt. Ebből gondolok vagy műszerfali kontakt hibára vagy a hőgombára. Bár ha a gomba lenne rossz azt pl jelezné a nehéz hidegindítás vagy alapjárat ingadozás netán a check lámpa is szerintem
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1399 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 08:03:31 » |
|
Bizti, hogy nem levegős mert egy csepp hűtővizem nem folyik el illetve a tartályból sem fogy a víz. meg amikor cseréltem a termosztátot letekert kiegyenlítő sapkánál jól kibüfiztettem a rendszert illetve mint irtátok magát légteleníti ki. Hetekig semmi ilyen gondja nem volt aztán tegnap este hazafelé jövet vettem ezt észre amit leírtam. Kiváncsiságból rátekertem teljesen a fűtést és nyomta be a forró levegőt. Ebből gondolok vagy műszerfali kontakt hibára vagy a hőgombára. Bár ha a gomba lenne rossz azt pl jelezné a nehéz hidegindítás vagy alapjárat ingadozás netán a check lámpa is szerintem
Ezért gondolok én egy kontakt hibára, amikor bemelegszik, akkor mutatja a jó értéket amikor hideg, akkor ingadozik.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
szediati
|
 |
« Hozzászólás #1400 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 08:10:18 » |
|
Csak a kérdés, hogy hol lehet ez a kontakt hiba. Egyébként ez a hőgomba hol van pontosan? mondjuk megmozgatni a csatiát hátha ott van kontakt hiba
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
captainb
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 6339
1.6 SW Elite - radarral!
|
 |
« Hozzászólás #1402 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 09:38:40 » |
|
Dunsztom nincs, hol a hőgomba, mondom: műszaki hibára gyanakszom.  Nem tudom, hogy a hőmérséklet jeladó hiba erre vonatkozik-e, nem vagyok szerelő. Nemrégiben anyáztunk a hajón egy hasonló hibajelenség miatt, két hét után jöttek rá, hogy egy csatlakozó lötyögött és az amiatt voltak hülye értékek egy kipufogó hőfokra. Szerintem itt is csak ennyi a baj, felmelegszik a környezet és máris jó a kontakt, hidegen meg nem. De ez privát és laikus vélemény.
|
|
|
Naplózva
|
Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
|
|
|
ladlac
|
 |
« Hozzászólás #1403 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 10:09:00 » |
|
Bizti, hogy nem levegős mert egy csepp hűtővizem nem folyik el illetve a tartályból sem fogy a víz. meg amikor cseréltem a termosztátot letekert kiegyenlítő sapkánál jól kibüfiztettem a rendszert illetve mint irtátok magát légteleníti ki. Hetekig semmi ilyen gondja nem volt aztán tegnap este hazafelé jövet vettem ezt észre amit leírtam. Kiváncsiságból rátekertem teljesen a fűtést és nyomta be a forró levegőt. Ebből gondolok vagy műszerfali kontakt hibára vagy a hőgombára. Bár ha a gomba lenne rossz azt pl jelezné a nehéz hidegindítás vagy alapjárat ingadozás netán a check lámpa is szerintem
Nekem Anno Wartburgnál volt ilyen problémám. Mindig lelevegősödött a rendszer, mert mint utólag kiderült, hajszálrepedés volt a hengerfej tömítésen. Víz nem fogyott, viszont leállítás után bugyogó hangot adott sokszor. Ha nem fűtöttem akkor minden tuti volt, mert lelevegőtlenítette magát a kis kőrön. Ha fűtöttem, mindig forrni akart a víz, mert bevágta a fűtőradiátorba a levegőt és onnan nem tudta kidolgozni. Ilyenkor kapott levegőt a termosztát is, ami persze forró levegőre nem nyitott, csak vízre ezért felforrt. Viszont a vízhőmérőm is baromságokat jelzett. A vízhőmérő egyébként egy ellenállás, ami minél melegebb vízre enged át minél több áramot. Tehát ha forr, egyenesben adta át a 12V-ot. Persze a Lacsinál a fűtést nem vízcsappal állítjuk, hanem a levegő irányával, de ettől még lehet ilyen hiba. Nem a mérő és kijelző rendszer a rossz, hanem hülyeségeket mér a hőgomba. (egyszer van víz-jól mutat, egyszer nincs víz-leesik a mutató, rossz értéket mutat. Lehet, kicsit körülményesen írtam le, ezért elnézést,de elég bonyolult volt maga a hiba is.(mint ezen esetben is.) (((szerintem))) 
|
|
|
Naplózva
|
Ne száguldj gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
|
|
|
szediati
|
 |
« Hozzászólás #1404 Dátum: 2013. Szeptember 20. - 12:51:54 » |
|
hát szerinem nem ennyire tul misztifikált a dolog mert csak néha csinálja igy csak elektromos hiba lehet
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #1405 Dátum: 2013. Szeptember 21. - 10:52:25 » |
|
át kellett volna forrasztaniuk ..
Egyetértek Sebikével. Nekem egy másik (a klímapaneltől független) elektronikai javítás után 2-3 hónapig rendben működött a kapcsoló, de aztán újból jelentkezett a gond. Tegyük fel, hogy a problémát mégis eloxidálódás okozta. Az oxidáció ugye azt jelenti, hogy oxigént tartalmazó közegben (értsd pl. levegővel, vízzel, vízpárával érintkezve) a fém reakcióba lép az oxigénnel. Ennek hatására a fém felülete (vagy akár egésze) fokozatosan egy "új anyaggá" alakul át. (Pl. a vasból rozsda lesz.), ez az új anyag viszont kevésbé vezeti az áramot. Elektronikai paneleknél általában vékony filmréteg alakul ki. A paneleken található fémfelületek ellenállása megnő az oxidáció hatására, vagyis az azokon áthaladó áram erőssége csökken, így túl "gyengévé" válhat ahhoz, hogy meghajtsa pl. a klímát. Ha a panelt kiszereled, mozgatod, dörzsölöd, a kapcsolót mozgatod stb. a fémek felületéről helyenként ledörzsölheted a vékony oxidréteget, így azon újból folyhat valamennyi áram, de az még mindig gyenge lesz, és rövid időn belül az oxidréteg újraképződik. A kontakthiba oka is gyakran ugyanez, a kapcsolót egy kis mozgatás ideiglenesen "megjavítja", de a hiba visszatér. Ha Nálad is újból előjön, a panelt újból ki kell szerelni, legalább egy oxidréteg-eltávolító kontaktspray-vel le kell fújni, de a szebb megoldás az újraforrasztás. A kontakt spray és a forrasztás két külön történet, bár mindkettőnél azonos, hogy "nem megy át az áram" ott, ahol kellene. A kontakt hiba oldható kötéseknél (csatlakozó, kapcsoló) gyógyítható -esetleg- spray segítségével. Itt valóban az oxidréteg okozza a gondot. Panelen lévő forrasztás esetén a hiba oka nem az oxidréteg (ez csak felületi lehet, az áram vezetést normál esetben nem befolyásolja, hiszen az "alatta" történik), hanem az elrepedő forrasztás. Ezen segít az újraforrasztás. A panel befújása kontakt spray-vel ezen nem segít. A forrasztás kitörése tipikusan a nagy terhet viselő elemeknél (csatlakozó bekötési pontja, kapcsolók lábai pl.) jellemző.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #1406 Dátum: 2013. Szeptember 21. - 10:56:39 » |
|
Nincs benne semmi ellentmondás. Hibát a normál tartományon kívüli értékre fog dobni (pl szakadt vezeték). Az 50 fok normál érzékelési tartomány. Azt meg nem tudhatja szegény, hogy nem ez a valós érték.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mandro
Teljes tag
 
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
1.4 HB Elite
|
 |
« Hozzászólás #1407 Dátum: 2013. Szeptember 22. - 20:44:47 » |
|
A kontakt spray és a forrasztás két külön történet, bár mindkettőnél azonos, hogy "nem megy át az áram" ott, ahol kellene. A kontakt hiba oldható kötéseknél (csatlakozó, kapcsoló) gyógyítható -esetleg- spray segítségével. Itt valóban az oxidréteg okozza a gondot. Panelen lévő forrasztás esetén a hiba oka nem az oxidréteg (ez csak felületi lehet, az áram vezetést normál esetben nem befolyásolja, hiszen az "alatta" történik), hanem az elrepedő forrasztás. Ezen segít az újraforrasztás. A panel befújása kontakt spray-vel ezen nem segít. A forrasztás kitörése tipikusan a nagy terhet viselő elemeknél (csatlakozó bekötési pontja, kapcsolók lábai pl.) jellemző.
Köszönöm a pontosítást. Nem tudtam, hogy a klímapanelnél az elrepedő forrasztás is okoz hibát, én csak a kontakthibába futottam bele. Viszont elvben gyártástechnológiától függően okozhat hibát az oxidréteg a forrasztásoknál is, de azt nem tudom, hogy ez ennél a klímapanelnél is fennáll-e. Hiszen felületi eloxidálódás esetén nem az történik, hogy a forrasztás felületére "lerakódik" az oxidréteg (ahogy Te fogalmaztál: az áram az oxidréteg "alatt" folyik), hanem az oxidréteg úgy jön létre, hogy a forrasztás külső felülete kémiai reakció folytán átalakul, és rosszabb vezetővé válik. Így a vezető keresztmetszete csökken, vagyis az ellenállása nő. Természetesen ennek csak akkor van jelentősége, ha a forrasztás kellően vékony, ami lehet, hogy itt nagyon nem igaz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
szediati
|
 |
« Hozzászólás #1408 Dátum: 2013. Szeptember 23. - 18:43:09 » |
|
Az nen lehet hogy az egr lezárása ugymond felbotitotta a kocsi hőháztartását ezért ingadozik a hőfok mutato?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
mandro
Teljes tag
 
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
1.4 HB Elite
|
 |
« Hozzászólás #1409 Dátum: 2013. Szeptember 23. - 19:17:49 » |
|
Az nen lehet hogy az egr lezárása ugymond felbotitotta a kocsi hőháztartását ezért ingadozik a hőfok mutato?
Korábban azt mondtad, hogy a normál üzemi hőfokról egy pillanat alatt zuhan le 60 fok körülire, vagyis úgy 25 fokot egy pillanat alatt. Ez egyszerűen nem lehet valós mért érték. Ebből egyértelműen következik, hogy a hibát a motor hőmérsékletét mérő rendszer környékén (érzékelő /hőgomba/, hőmérsékletet jelző kütyü, elektromos vezetékek stb.) kell keresni. Ezt még hozzá nem értőként is elég biztosan merem állítani. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|