Lacetti klub fórum
2024. Március 29. - 08:31:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 359376 alkalommal)
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #30 Dátum: 2009. április 18. - 15:10:38 »

Szerintem, ha 60.000 km körül folyik az olaj a szelepfedéltömítésnél, akkor tutira szét volt szedve, tehát valszeg már módosított szelepek vannak benne. Ezt a vonalat a végő esetre hagynám fizetőben...

Gyertyakábelből (ha van darabra, most így franc sem tudja) lehet elég azt cserélni, amelyik olajban úszott, bár ez így lutri, mert ugye nem tudjuk az autó múltját...

Ami a benyát illeti, mi a kagylós márkánál tankolunk ezer éve, mert a cégnek ott van üzemanyagkártyája. Szinte minden autónk rángat, az automatát kivéve. Néha jobban, néha kevésbé, össze-vissza. Viszont megfigyeltem, hogy ha ügyféltől kapjuk vissza a kocsit sokszor NEM rángat. Lehet, hogy azért mert az ügyfél máshol tankolt. A motoromba (ami egy sokkal nyersebb szerkezet kevesebb okoskodó elektronikával) pl. már nem is tankolok kagylós benyát, még racsing változatban sem, mert csörög-zörög-csattog tőle. A hazai olajtársaság benzinétől nem. Bár tény, hogy abból is a jobbikat szoktam tankolni. De a különbség elképesztő. Gondolom egy olyan autó, amiben bonyolult, intelligens elektronika van ezer szenzorral meg kompjúterrel kezelni tudja bizonyos fokon ezeket a minőségi differenciákat, de hosszabb távon esetleg adódhatnak káros hatások. Szóval üzemanyag vonalon is érdemes lehet foglalkozni a kérdéssel, de csak úgy van értelme, ha tök üres tankra tankolsz, hogy ne keveredjenek a különböző benzinek.

Olajjal kapcsolatban azt vettem észre (de akár tévedhetek is), mintha a 5W-30 (esetleg 5W-40) viszkozitásúak a rángatás szempontjából kedvezőbbek lennének a 10W-s típusoknál. Persze ilyenfokú rángatás, mint amit említesz nem fog megoldódni másfajta olajtól. (khm. olajat vedd nálunk az olajport.hu-n, kapsz 10% kedvezményt  Vigyorog) Sokadszor jegyezném meg, hogy a gyártó szerint a benzines Lacettikbe 5W-30 olaj való.

Gyertyából nemtom mit tettek bele, de NGK BKR6E11 való bele, semmi mást ne tegyetek bele, ha nem ez van benne csere. Tapasztalatból mondom! Volt egy 1.6 kombink korábban, illetve az nem saját volt, béreltük, az is olyan szinten rángatott egy idő után, hogy lefejelted a szélvédőt. A megoldás gyertyacsere volt, a maszek szerelő 30 ezernél kicserélte (DE MINEK??? -> hogy több legyen a lóvéja) valami más általa "jó lesz bele" védjeggyel ellátott típusra, az okozta a gondot.

A meghajtás kérdéshez annyit, hogy városban legfeljebb a kuplungot meg a váltót lehet kínozni, meg a féket elkoptatni, (az 50-es táblát inkább nem is említem) a motor nem fog kellően felhevülni a cél eléréséhez (a pörgetés önmagában nem elég). A legjobb természetesen egy frankó hegyi szerpentin, ahol kilométereken keresztül állsz a gázon. Mire felérsz a csúcsra (khm. mármint a hegycsúcsra ) izzani fog a motor, és még szabálytalankodni sem kell.

OFF:
Nem kötekedésből mondom, de a Lacsiba annyira kell a 10W-60 -as Edge, mint mondjuk a racsing tanksapka matrica, vagy egy pár kék led. Olajat nem vezetési stílushoz kell választani, hanem autó típushoz. A Lacetti motorja nincs annyira kihegyezve, hogy olyan hőmérsékleti viszonyok alakuljanak ki benne, amelyek indokolnák a 60-as olajat. Ha áttaposod a padlólemezt akkor sem. Viszont a sűrű olaj akadályozni fogja a motort, így nem fog úgy menni az autó, mint a vékonyabb olajjal, de legalább a fogyasztás több lesz kb. 1 literrel.

Megint csak a motoromat kell felhozzam példának: 1 henger, 10.000 fordulat/perc, és tökéletesen elég bele a 10W-40.

10W-60 a Subaru Impreza WRX STi-be kell. 2.5 boxer, turbó, alacsony fordulat, 300 Le.
ON:
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #31 Dátum: 2009. április 18. - 15:34:15 »

"Szóval ez egy ördögi kör. Hogy bírjátok még idegekkel?"

Hát úgy, hogy tudjuk, más típusokkal pont ugyanennyi szenvedés jár. Az átlagautó ugyanolyan hulladék típustól függetlenül, legyen az VW, Toyota, Opel, vagy bármi más. Ezeket az autókat nem érted gyártják, hanem a profitért. Csak az számít, hogy megvedd, és minél nagyobb árrése legyen rajtad a gyártónak.

Ha 100 Ft-ot lehet valahol spórolni, gondolkodás nélkül megspórolják, mert 1 millió eladott autónál az már 100 milla... Klasszikus példa a Lacsiban a pohártartó a kéziféknél. Rájöttek, hogy ****, a második használatkor letörik a rúgós pöcök. Kijavították? Dehogy! Kihagyták (a 2008-as modellévtől). Így nincs ami letörjön, de még spóroltak is 20 Ft-ot. A második 12V-os csati a váltó előtti fakkban dettó. Rájöttek, hogy az emberek 90%-a észre sem veszi, hogy ott van. Nem a figyelmedet hívták fel rá, hanem inkább kihagyták (szintén 2008-tól).

Azért ne bándd, hogy Lacettit vettél! Nekünk vannak Opel Astráink is, és sokkal rosszabbak. Az egyik Astra-H pl. 3-szoros termosztát csere, majd szoftverfrissítés után éppen komjútercserés lesz, 1 hónappal gari lejárta előtt. Ha 1 hónappal később esik szét 300 ezer lett volna a javítás...   
Naplózva

Pittike
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #32 Dátum: 2009. április 18. - 15:46:10 »

"Szóval ez egy ördögi kör. Hogy bírjátok még idegekkel?"

Hát úgy, hogy tudjuk, más típusokkal pont ugyanennyi szenvedés jár. Az átlagautó ugyanolyan hulladék típustól függetlenül, legyen az VW, Toyota, Opel, vagy bármi más. Ezeket az autókat nem érted gyártják, hanem a profitért. Csak az számít, hogy megvedd, és minél nagyobb árrése legyen rajtad a gyártónak.

Ha 100 Ft-ot lehet valahol spórolni, gondolkodás nélkül megspórolják, mert 1 millió eladott autónál az már 100 milla... Klasszikus példa a Lacsiban a pohártartó a kéziféknél. Rájöttek, hogy ****, a második használatkor letörik a rúgós pöcök. Kijavították? Dehogy! Kihagyták (a 2008-as modellévtől). Így nincs ami letörjön, de még spóroltak is 20 Ft-ot. A második 12V-os csati a váltó előtti fakkban dettó. Rájöttek, hogy az emberek 90%-a észre sem veszi, hogy ott van. Nem a figyelmedet hívták fel rá, hanem inkább kihagyták (szintén 2008-tól).

Azért ne bándd, hogy Lacettit vettél! Nekünk vannak Opel Astráink is, és sokkal rosszabbak. Az egyik Astra-H pl. 3-szoros termosztát csere, majd szoftverfrissítés után éppen komjútercserés lesz, 1 hónappal gari lejárta előtt. Ha 1 hónappal később esik szét 300 ezer lett volna a javítás...   
Nekem 2008-as modellévű Lacsim van, de pohártartó és második 12V-os csati is van. Kacsint
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #33 Dátum: 2009. április 18. - 17:57:16 »

Alvázszám szerint is 2008-as modellév?

A pohártartón arra a 2x2 centis rúgózó fülre gondoltam, ami az első pohár kivételénél kitörik. Bár ha van második 12V csatid, akkor gondolom fül is van, mert elvileg egyszerre vették ki őket.

Bezzeg a H-Astra! Abban nemhogy pohártartó, semmilyen fakk nincs a térképzsebet leszámítva, még a telefonomat sem tom sehova lerakni benne... Pedig Enjoy nem is Essentia. 
« Utoljára szerkesztve: 2009. április 18. - 18:00:28 írta Pittike » Naplózva

Pittike
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #34 Dátum: 2009. április 18. - 18:36:16 »

Diablonak platinum felszereltségű a verdája, azért van benne minden kütyű!
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
diablo77
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3887


Malibu (Lacetti sedan 1.6 16V Platinum+Radar+LPG)


WWW
« Hozzászólás #35 Dátum: 2009. április 18. - 18:59:09 »

Alvázszám szerint is 2008-as modellév?

A pohártartón arra a 2x2 centis rúgózó fülre gondoltam, ami az első pohár kivételénél kitörik. Bár ha van második 12V csatid, akkor gondolom fül is van, mert elvileg egyszerre vették ki őket.

Bezzeg a H-Astra! Abban nemhogy pohártartó, semmilyen fakk nincs a térképzsebet leszámítva, még a telefonomat sem tom sehova lerakni benne... Pedig Enjoy nem is Essentia. 
Igen, alvázszám szerint is. 2007. novemberi gyártású gumik vannak rajta, tehát hamarabb nem készülhetett el, az pedig már 2008-as modellév. Ezért kaptam én CD-tár helyett MP3-as Blau rádiót.
Naplózva
Jázmin
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


« Hozzászólás #36 Dátum: 2009. április 18. - 19:01:06 »

"Szóval ez egy ördögi kör. Hogy bírjátok még idegekkel?"

Hát úgy, hogy tudjuk, más típusokkal pont ugyanennyi szenvedés jár. Az átlagautó ugyanolyan hulladék típustól függetlenül, legyen az VW, Toyota, Opel, vagy bármi más. Ezeket az autókat nem érted gyártják, hanem a profitért. Csak az számít, hogy megvedd, és minél nagyobb árrése legyen rajtad a gyártónak.

Ha 100 Ft-ot lehet valahol spórolni, gondolkodás nélkül megspórolják, mert 1 millió eladott autónál az már 100 milla... Klasszikus példa a Lacsiban a pohártartó a kéziféknél. Rájöttek, hogy ****, a második használatkor letörik a rúgós pöcök. Kijavították? Dehogy! Kihagyták (a 2008-as modellévtől). Így nincs ami letörjön, de még spóroltak is 20 Ft-ot. A második 12V-os csati a váltó előtti fakkban dettó. Rájöttek, hogy az emberek 90%-a észre sem veszi, hogy ott van. Nem a figyelmedet hívták fel rá, hanem inkább kihagyták (szintén 2008-tól).

Azért ne bándd, hogy Lacettit vettél! Nekünk vannak Opel Astráink is, és sokkal rosszabbak. Az egyik Astra-H pl. 3-szoros termosztát csere, majd szoftverfrissítés után éppen komjútercserés lesz, 1 hónappal gari lejárta előtt. Ha 1 hónappal később esik szét 300 ezer lett volna a javítás...   

Húúú, hát sok igazságra rávilágítottál.  Mindenben egyet értek veled. Nem bántam meg hogy megvettem, mert amúgy jó autó, bár a 11 évesemmel nem volt ennyi gond. Hát  igen a gyártó profitja a lényeg, a minőség másodlagos.

Lehet egyesével is kábelt venni már utánajártam. Valószínüleg egy kábellel kezdem, és a gyertyát is kicserélem. Utoljára hagyom a trafót. Amúgy ngk-t tettem bele, de a kódod majd megnézem.

Haladok lépésenként, hátha rátalálok a proléma okára.
 
Naplózva
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #37 Dátum: 2009. április 18. - 19:06:20 »

Diablonak platinum felszereltségű a verdája, azért van benne minden kütyű!

Hát akkor ide is eljutottunk, hogy az 5 Ft-os pöcköt is az extralistára száműzték Mosolyog
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #38 Dátum: 2009. április 18. - 19:13:11 »

"Szóval ez egy ördögi kör. Hogy bírjátok még idegekkel?"

Hát úgy, hogy tudjuk, más típusokkal pont ugyanennyi szenvedés jár. Az átlagautó ugyanolyan hulladék típustól függetlenül, legyen az VW, Toyota, Opel, vagy bármi más. Ezeket az autókat nem érted gyártják, hanem a profitért. Csak az számít, hogy megvedd, és minél nagyobb árrése legyen rajtad a gyártónak.

Ha 100 Ft-ot lehet valahol spórolni, gondolkodás nélkül megspórolják, mert 1 millió eladott autónál az már 100 milla... Klasszikus példa a Lacsiban a pohártartó a kéziféknél. Rájöttek, hogy ****, a második használatkor letörik a rúgós pöcök. Kijavították? Dehogy! Kihagyták (a 2008-as modellévtől). Így nincs ami letörjön, de még spóroltak is 20 Ft-ot. A második 12V-os csati a váltó előtti fakkban dettó. Rájöttek, hogy az emberek 90%-a észre sem veszi, hogy ott van. Nem a figyelmedet hívták fel rá, hanem inkább kihagyták (szintén 2008-tól).

Azért ne bándd, hogy Lacettit vettél! Nekünk vannak Opel Astráink is, és sokkal rosszabbak. Az egyik Astra-H pl. 3-szoros termosztát csere, majd szoftverfrissítés után éppen komjútercserés lesz, 1 hónappal gari lejárta előtt. Ha 1 hónappal később esik szét 300 ezer lett volna a javítás...   

Húúú, hát sok igazságra rávilágítottál.  Mindenben egyet értek veled. Nem bántam meg hogy megvettem, mert amúgy jó autó, bár a 11 évesemmel nem volt ennyi gond. Hát  igen a gyártó profitja a lényeg, a minőség másodlagos.

Lehet egyesével is kábelt venni már utánajártam. Valószínüleg egy kábellel kezdem, és a gyertyát is kicserélem. Utoljára hagyom a trafót. Amúgy ngk-t tettem bele, de a kódod majd megnézem.

Haladok lépésenként, hátha rátalálok a proléma okára.

Bízom benne, hogy sikerül kideríteni. Ha jutsz valamire tudasd velünk is Kacsint
Naplózva

Pittike
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #39 Dátum: 2009. április 22. - 12:36:39 »

"Szóval ez egy ördögi kör. Hogy bírjátok még idegekkel?"

Hát úgy, hogy tudjuk, más típusokkal pont ugyanennyi szenvedés jár. Az átlagautó ugyanolyan hulladék típustól függetlenül, legyen az VW, Toyota, Opel, vagy bármi más. Ezeket az autókat nem érted gyártják, hanem a profitért. Csak az számít, hogy megvedd, és minél nagyobb árrése legyen rajtad a gyártónak.

Ha 100 Ft-ot lehet valahol spórolni, gondolkodás nélkül megspórolják, mert 1 millió eladott autónál az már 100 milla... Klasszikus példa a Lacsiban a pohártartó a kéziféknél. Rájöttek, hogy ****, a második használatkor letörik a rúgós pöcök. Kijavították? Dehogy! Kihagyták (a 2008-as modellévtől). Így nincs ami letörjön, de még spóroltak is 20 Ft-ot. A második 12V-os csati a váltó előtti fakkban dettó. Rájöttek, hogy az emberek 90%-a észre sem veszi, hogy ott van. Nem a figyelmedet hívták fel rá, hanem inkább kihagyták (szintén 2008-tól).

Azért ne bándd, hogy Lacettit vettél! Nekünk vannak Opel Astráink is, és sokkal rosszabbak. Az egyik Astra-H pl. 3-szoros termosztát csere, majd szoftverfrissítés után éppen komjútercserés lesz, 1 hónappal gari lejárta előtt. Ha 1 hónappal később esik szét 300 ezer lett volna a javítás...   

Húúú, hát sok igazságra rávilágítottál.  Mindenben egyet értek veled. Nem bántam meg hogy megvettem, mert amúgy jó autó, bár a 11 évesemmel nem volt ennyi gond. Hát  igen a gyártó profitja a lényeg, a minőség másodlagos.

Lehet egyesével is kábelt venni már utánajártam. Valószínüleg egy kábellel kezdem, és a gyertyát is kicserélem. Utoljára hagyom a trafót. Amúgy ngk-t tettem bele, de a kódod majd megnézem.

Haladok lépésenként, hátha rátalálok a proléma okára.
 


A pénzköltés előtt javaslom, hogy olvasd át ezeket a témákat:
1: http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=19.0
2: http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=233.0

Hiszen pont azért írtuk, hogy a hozzád hasonló embereknek (meg ugye magunknak is  Kacsint) segítsünk a tapasztalatok kicserélésével.

Egy-két dolog, amit már sokszor leírtunk, végig próbáltunk ebben a témában:

1: Ennek az autónak több levegőre van szüksége, mint amit gyárilag adtak neki. Lépések, amikkel segíthetsz:
    - diffúzor (vagy mi a szösz a neve  Vigyorog) kiszerelése : http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=47&    catid=53. Ingyen van.

2: K&N sportszűrő betét a gyári szűrő helyére: http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=47&catid=97
    rendelés: http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=54. Ez már nincs ingyen, de nagyon sokan használjuk, és meg vagyunk elégedve vele. Fórum témák ezzel kapcsolatban: http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=3.0 és http://lacetti-klub.extra.hu/forum/index.php?topic=156.0

3: Annak idején szinte egyöntetű vélemény volt, hogy az ÖMV benzinjeivel viselkedik legjobban az autó. Én csak Carrerát használok (amikor benzinnel megyek. Mert ugye azért a gáz sokkal jobb  Vigyorog)

4: Nem típus hiba? Erről is van adat bőven a honlapon: http://www.lacettiklub.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=36. Az onnan elérhető statisztika jó régi, de az adatok önmagukért beszélnek.

5: EGR lezárásával semmi bajt nem okozol, szintén sokan megcsináltuk. Persze ez csak akkor igaz, ha szakszerűen végzed (ez ugye bármelyik szerelési műveletre ugyan így vonatkozik). Ehhez most sajnos nem tudok képet, leírást csatolni, mert nem lett felajánlva a közös galériába átemelésre, pedig tudom, hogy van fent valahol. De hagy ne keressem ki. Majd talán valaki kisegít.

5: Kiégetés vagy használ, vagy nem, de a módja (célja) az, ami fentebb elhangzott: egy kicsit túl kell melegednie a motornak (az átlagos hőmérsékletéhez viszonyítva, nem megfőzni!  Vigyorog). A lerakódott korom a hő hatására ég el. Ez a cél. A kormot leégetni a szelepekről, egyéb helyekről. Ehhez pedig tartós terhelés szükséges. A megtaposom 1-2-3 mp-ig nyilván nem elég ehhez. Az időnkénti kihúzatásnak is lehet persze eredménye: a nagyobb áramlási sebességnek is van némi tisztító hatása. Ennek a kíméletesebb módja a különböző adalékanyagokkal való tisztítás. A kiégetésre a legjobb módszer szerintem az (amit annak idején Szabó Pisti is javasolt), ha az ember autópályán 5-10 Km-t 3-asban tesz meg, olyan 5000 környéki fordulaton.

Persze a fentiek nem azt jelentik, hogy az olajfolyásos-kábeles-gyertyás dolgot ne kellene előtte rendbe tenni. Csak az utána következő további lépésekhez próbáltam segítséget adni.
Naplózva
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #40 Dátum: 2009. április 26. - 13:10:04 »

ÜDV ma egy kicsit többet tudtam foglalkozni a vasal, aláfeküdtem az elejénél kiváncsiságból és mit látok nagy olaj folt (friss) ott ahol a két féltengej csatlakozik a váltoba. 8 db csavaral van felfogatva aszem , egy majdnem ovális lemez, megprobáltam huzni rajtuk hát ha és az öszesen tudtam kb1-1.5fordulatot fuzni. Elsö tulaj vagyok mindig a szfvári szakszervizbe járok jövö hó 16 án lejár a gari bevigyem gyorsan reklamálni v ez általános jelenség a galériámba teszek fel fotot ugy biztos jobban értitek. He He He
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #41 Dátum: 2009. április 26. - 19:09:53 »

ÜDV ma egy kicsit többet tudtam foglalkozni a vasal, aláfeküdtem az elejénél kiváncsiságból és mit látok nagy olaj folt (friss) ott ahol a két féltengej csatlakozik a váltoba. 8 db csavaral van felfogatva aszem , egy majdnem ovális lemez, megprobáltam huzni rajtuk hát ha és az öszesen tudtam kb1-1.5fordulatot fuzni. Elsö tulaj vagyok mindig a szfvári szakszervizbe járok jövö hó 16 án lejár a gari bevigyem gyorsan reklamálni v ez általános jelenség a galériámba teszek fel fotot ugy biztos jobban értitek. He He He
Irány a szerviz! Garis a kocsi, ne kockáztass! Lehet komolyabb zűr is, és akkor még megúszod olcsón, utána pedig már minden drága lesz.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1142


1.4 16v LPG


« Hozzászólás #42 Dátum: 2009. április 26. - 19:23:37 »

AZ lesz holnap irány a szerviz 2hét mulva lejár a gari csak boszant h 1 helyre hordom szervizbe és soha nem szoltak pedig enyi olaj nem 2 nap alat jöt ki sajna  Kacsint
Naplózva

06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #43 Dátum: 2009. április 26. - 20:39:31 »

Az a baj ha egyszer elindult az olaj hiába húzol a csavarokon, szivárogni fog tovább. Mindenképpen szerviz, pláne, hogy ki tudja mennyivel csökkent a váltóolaj szintje!

Egy kis olajpára a tömítéseknél még lehet, hogy belefér, de azt nem látnád frissnek. Ha frissnek látod az olajat, akkor az viszonylag nagy ütemben szivárog...
Naplózva

Pittike
Pittike
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



WWW
« Hozzászólás #44 Dátum: 2009. április 26. - 20:57:58 »

AZ lesz holnap irány a szerviz 2hét mulva lejár a gari csak boszant h 1 helyre hordom szervizbe és soha nem szoltak pedig enyi olaj nem 2 nap alat jöt ki sajna  Kacsint

Ne viccelj már, korábban írtam nekem azt sem vették észre a márkaszervizben szervizkor, hogy a 2db hűtőventillátor lóg a semmibe, mert kiestek a tartócsavarok. Vagy hogy fejjel tették be a H7 izzót... Nem gondoltad, hogy majd a váltót nézegetik neked. Sok szervizben azt sem veszik észre, hogy nem ég a lámpád vagy lapos a kereked... Azt viszont észreveszik ha hamarosan lejár a zöldkártyád vagy a vizsgád, mert az plusz lé. Nem figyelsz oda megcsinálják, mire kimondanád, hogy "nem kérem". Én jártam így a gombiban, előbújt a szerelő a vackából, hogy 3 hónap múlva lejár a zöldkártya, megcsinálja. Mondtam neki: Ne csináld meg! De megcsinálom. De NE CSINÁLD MEG! Mondtam a munkafelvevőnek, kergesse vissza a .csába, mert megnyúzom. Mosolyog Talált is két nyomtávrudat, amit a garis autón ki lehetett fizetőbe cserélni, mielőtt megkérdezték volna, a felnit meg nem csinálták meg amit én kértem. De legalább fizethettem még egy futóműállítást is, hogy terepjárós legyen az autó. (Megy árokba-bokorba, csak az úton nem marad azóta.)

Van egy listájuk, hogy mit kell megnézni, azokra dob X percet a rendszer, hogy mennyi idő alatt lehet megcsinálni, de általában a fele alatt sikerül, mert már rutinból nyomják (már ha egyátalán elvégzik). "Ez megvan, az is, az is, az is. Mehhhet!" Az egyetlen terület, ahol alaposan dolgoznak az a számla elkészítése.

(Ez persze a nagy átlagra igaz, nem minden szervizre/nem mindenkire!)
Naplózva

Pittike
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!