Lacetti klub fórum
2025. április 27. - 09:33:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 99   Le
 
Szerző Téma: Egyéb motorproblémák  (Megtekintve 402991 alkalommal)
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #240 Dátum: 2010. április 10. - 13:07:50 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Dinamit kipufogónál kérdeztem,mikor a sportdobot rakták fől.Megtudja csinálni.

A visszacsatolással kalkuláltak?
Megnézte és azután mondta megoldható.

akkor a fejleményeket várom hibakód lessz e?
Naplózva

70/4334431
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #241 Dátum: 2010. április 10. - 13:25:52 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Dinamit kipufogónál kérdeztem,mikor a sportdobot rakták fől.Megtudja csinálni.

A visszacsatolással kalkuláltak?
Megnézte és azután mondta megoldható.

akkor a fejleményeket várom hibakód lessz e?
Nekem nem mert nem csináltatom meg.Nem ér annyit.
Naplózva

06 70/22 11 222
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #242 Dátum: 2010. április 10. - 14:01:19 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
Naplózva


LPG
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #243 Dátum: 2010. április 10. - 15:33:52 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
A lényeg mindez mennyiért? Az biztos, hogy nem olcsóbb mint egy gyári bontott!!
Naplózva

Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #244 Dátum: 2010. április 10. - 16:08:06 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
A lényeg mindez mennyiért? Az biztos, hogy nem olcsóbb mint egy gyári bontott!!
Nem tudom. Mennyi egy gyári bontott?
Naplózva


LPG
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #245 Dátum: 2010. április 10. - 17:57:41 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

30-35 között van és semmit nem kell alakítani fél óra alatt bárki ki tudja cserélni

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
A lényeg mindez mennyiért? Az biztos, hogy nem olcsóbb mint egy gyári bontott!!
Nem tudom. Mennyi egy gyári bontott?

nemtudom hova tünt de újra leírom 30-35 között lehet venni bontott gyári katalizátort
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 11. - 14:58:44 írta sebike » Naplózva

70/4334431
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #246 Dátum: 2010. április 10. - 18:08:42 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
A lényeg mindez mennyiért? Az biztos, hogy nem olcsóbb mint egy gyári bontott!!
Ha ugyanannyi én akkoris ezt rakatnám föl mert uj és garis.Nem pedig egy maholnap rongyámenő használt,bontott
http://dinamitkipufogo.hu/kat.php
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 10. - 18:42:34 írta Krisz » Naplózva

06 70/22 11 222
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #247 Dátum: 2010. április 11. - 03:08:23 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
A lényeg mindez mennyiért? Az biztos, hogy nem olcsóbb mint egy gyári bontott!!
Ha ugyanannyi én akkoris ezt rakatnám föl mert uj és garis.Nem pedig egy maholnap rongyámenő használt,bontott
http://dinamitkipufogo.hu/kat.php
Lehet, hogy vannak olyan bontók ahol ronggyá menő katalizátort is el adják, mi Angliából hozunk bontásra autókat amiknek a futás teljesítménye 6-27-max 30000 mérföld szerintem ennyi alatt nem igazán szoktak ronggyá menni, de te biztosan jobban tudod mert jobban értesz hozzá mint mi.
Naplózva

Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #248 Dátum: 2010. április 11. - 06:58:21 »

A Katalizátor mitől tud még tönkremenni azonkívül, hogy kap egy ütést?
Naplózva


LPG
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #249 Dátum: 2010. április 11. - 07:49:20 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
A lényeg mindez mennyiért? Az biztos, hogy nem olcsóbb mint egy gyári bontott!!
Ha ugyanannyi én akkoris ezt rakatnám föl mert uj és garis.Nem pedig egy maholnap rongyámenő használt,bontott
http://dinamitkipufogo.hu/kat.php
Lehet, hogy vannak olyan bontók ahol ronggyá menő katalizátort is el adják, mi Angliából hozunk bontásra autókat amiknek a futás teljesítménye 6-27-max 30000 mérföld szerintem ennyi alatt nem igazán szoktak ronggyá menni, de te biztosan jobban tudod mert jobban értesz hozzá mint mi.
Nem értek jobban hozzá csak vannak olyan dolgok az autóban amiből soha nem raknék be bontottat.-kivéve ha eladásra kerül az autó belátható időn belül.
Naplózva

06 70/22 11 222
Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #250 Dátum: 2010. április 11. - 07:52:43 »

A Katalizátor mitől tud még tönkremenni azonkívül, hogy kap egy ütést?

Helytelen motorbeállitás:
A beállítatlan motor számos módon károsíthatja a katalizátort, szükségtelen terhelést okozva annak, valamint magának a motornak is. A károsodást általában helytelen benzin/levegő keverék, rossz gyújtásbeállítás vagy visszaszikrázó gyújtógyertyák okozzák. Ezek bármelyike a katalizátor üzemképtelenségét, vagy még nagyobb bajt eredményezhetnek.

  Üzemanyag jut a kipufogórendszerbe:
 A gépjármű üzemanyagának csak a robbanótérben szabad elégnie. A robbanóteret elégetlenül elhagyó üzemanyag bejut a kipufogórendszerbe, és a katalizátort elérve berobban. Ez magasan a normál üzemi hőmérséklet fölé futi a katalizátort, és megolvasztja azt. A probléma oka általában helytelen benzin/levegő keverék- vagy gyújtásbeállítás, korrodált gyújtógyertyák, hibás lambda-szonda, fennakadt úszó, hibás injektor, vagy elromlott szelep.


Olaj vagy fagyálló kerül a kipufogórendszerbe:
 A kipufogórendszerbe jutott olaj vagy fagyálló sűrű elszennyesedett koromréteget von a kerámiamagra, eltömítve ezáltal a levegőjáratokat. Ez egyrészt gátolja a katalizátor hatékony károsanyag-csökkentését, másrészt növeli a torlónyomást, hot és kipufogógázt nyomva vissza ezáltal a motorba. A robbanótérbe visszaszívott kipufogógáz hígítja a következő ciklus üzemanyagát, ez a motor- alkatrészek túlmelegedéséhez és teljesítménycsökkenéshez vezet. A jelenség oka leggyakrabban kopott dugattyúgyűrűk, hibás szelepfészkek, tömítések, deformálódott motoralkatrészek.


Elhasználódott gyújtógyertyák, vagy gyertyavezetékek:
 A nem gyújtó, vagy nem megfelelően gyújtó gyertyák következtében elégetlen üzemanyag juthat a kipufogórendszerbe. Az elégetlen üzemanyag a katalizátorba érve berobban, és a katalizátor magját teljesen vagy részlegesen kiolvaszthatja. A gyertyákat és azok vezetékeit rendszeresen ellenőrizzük, és ha elhasználódást, repedéseket tapasztalunk, cseréljük ki.


Nem megfelelően működő lambda-szonda:
 A lambda-szonda meghibásodása esetén helytelen kipufogógáz értékeket jelez, túl dús vagy túl szegény keveréket idézve elő. Ha túl dús a keverék, a katalizátormag megolvadhat. Ha túl szegény, a katalizátor nem képes a szénhidrogéneket biztonságos anyagokká alakítani, így a jármű nem felel meg a vizsgán.

Mechanikai sérülés vagy törött tartók :
A katalizátor házában levő mag vékonyfalú, könnyű, törékeny kerámiatest, amelyet sűrű szigetelopólya borít. Ez a magot a helyén tartja és bizonyos mértékig a sérülésektől is védi. Ha azonban a katalizátort kiálló kő, felütődő törmelék megüti, esetleg a kipufogórendszer nincs megfelelően rögzítve és "lóg", a magon repedések keletkezhetnek. Ezután a törött darabok a házon belül zörögni kezdenek, és apróbb darabokra törnek. Az átáramlást akadályozzák, növelik a torlónyomást a kipufogórendszerben, így túlmelegedés áll be, és csökken a teljesítmény. A mag általában akkor törik össze, ha az útról felpattanó kotörmelék megüti, ha túl lazák vagy töröttek a felfüggesztő elemek, ha kátyúba hajtunk vagy terepen közlekedünk.

És innentől fogva nincs is miért megmagyaráznon a bontott katalizátort miért kerülöm.
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 11. - 08:03:26 írta Krisz » Naplózva

06 70/22 11 222
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #251 Dátum: 2010. április 11. - 10:07:30 »

Úgy értem,hogy kiütik belőle a porcelánt!Csinál e komolyabb kárt az autóban ,mondjuk tönkre vágja a labda-szondát vagy valami mást!?Használhatom e úgy az autót,vagy csak nagyobb gondot csinálok vele?
Ha olcsón akarod megúszni. Vegyél sport katalizátort vagy univerzálist. Ezek 20eFt körül vannak.

Szerinted befér a gyári helyére bármelyik is?He!!!!!!!!!!!!
Valahogy biztos be lehet szerelni. R*R-nek sport katalizátora van. Szemre akkora mint a gyári.

volt már a kezedben gyári?He
láttad a méreteit???
Nem volt a kezemben, nem vagyok se autószerelő, se bontós.
De mit írtam, R*R kollégának sprotkat.-ja van.
A lényeg mindez mennyiért? Az biztos, hogy nem olcsóbb mint egy gyári bontott!!
Ha ugyanannyi én akkoris ezt rakatnám föl mert uj és garis.Nem pedig egy maholnap rongyámenő használt,bontott
http://dinamitkipufogo.hu/kat.php
Lehet, hogy vannak olyan bontók ahol ronggyá menő katalizátort is el adják, mi Angliából hozunk bontásra autókat amiknek a futás teljesítménye 6-27-max 30000 mérföld szerintem ennyi alatt nem igazán szoktak ronggyá menni, de te biztosan jobban tudod mert jobban értesz hozzá mint mi.
Nem értek jobban hozzá csak vannak olyan dolgok az autóban amiből soha nem raknék be bontottat.-kivéve ha eladásra kerül az autó belátható időn belül.

inkább vennél univerzálisat amit úgy kell begányolni?
amúgy a katalizátor az a dolog amiből nyugodtan meg lehet venni a bontottat mert ha rossz az látszik rajta

amiket írtál esetek jórésze NEM áll a Lacettire !!
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 11. - 11:51:59 írta sebike » Naplózva

70/4334431
sebijoe
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1118



WWW
« Hozzászólás #252 Dátum: 2010. április 11. - 11:44:33 »

A Katalizátor mitől tud még tönkremenni azonkívül, hogy kap egy ütést?

Helytelen motorbeállitás:
A beállítatlan motor számos módon károsíthatja a katalizátort, szükségtelen terhelést okozva annak, valamint magának a motornak is. A károsodást általában helytelen benzin/levegő keverék, rossz gyújtásbeállítás vagy visszaszikrázó gyújtógyertyák okozzák. Ezek bármelyike a katalizátor üzemképtelenségét, vagy még nagyobb bajt eredményezhetnek.

  Üzemanyag jut a kipufogórendszerbe:
 A gépjármű üzemanyagának csak a robbanótérben szabad elégnie. A robbanóteret elégetlenül elhagyó üzemanyag bejut a kipufogórendszerbe, és a katalizátort elérve berobban. Ez magasan a normál üzemi hőmérséklet fölé futi a katalizátort, és megolvasztja azt. A probléma oka általában helytelen benzin/levegő keverék- vagy gyújtásbeállítás, korrodált gyújtógyertyák, hibás lambda-szonda, fennakadt úszó, hibás injektor, vagy elromlott szelep.


Olaj vagy fagyálló kerül a kipufogórendszerbe:
 A kipufogórendszerbe jutott olaj vagy fagyálló sűrű elszennyesedett koromréteget von a kerámiamagra, eltömítve ezáltal a levegőjáratokat. Ez egyrészt gátolja a katalizátor hatékony károsanyag-csökkentését, másrészt növeli a torlónyomást, hot és kipufogógázt nyomva vissza ezáltal a motorba. A robbanótérbe visszaszívott kipufogógáz hígítja a következő ciklus üzemanyagát, ez a motor- alkatrészek túlmelegedéséhez és teljesítménycsökkenéshez vezet. A jelenség oka leggyakrabban kopott dugattyúgyűrűk, hibás szelepfészkek, tömítések, deformálódott motoralkatrészek.


Elhasználódott gyújtógyertyák, vagy gyertyavezetékek:
 A nem gyújtó, vagy nem megfelelően gyújtó gyertyák következtében elégetlen üzemanyag juthat a kipufogórendszerbe. Az elégetlen üzemanyag a katalizátorba érve berobban, és a katalizátor magját teljesen vagy részlegesen kiolvaszthatja. A gyertyákat és azok vezetékeit rendszeresen ellenőrizzük, és ha elhasználódást, repedéseket tapasztalunk, cseréljük ki.


Nem megfelelően működő lambda-szonda:
 A lambda-szonda meghibásodása esetén helytelen kipufogógáz értékeket jelez, túl dús vagy túl szegény keveréket idézve elő. Ha túl dús a keverék, a katalizátormag megolvadhat. Ha túl szegény, a katalizátor nem képes a szénhidrogéneket biztonságos anyagokká alakítani, így a jármű nem felel meg a vizsgán.

Mechanikai sérülés vagy törött tartók :
A katalizátor házában levő mag vékonyfalú, könnyű, törékeny kerámiatest, amelyet sűrű szigetelopólya borít. Ez a magot a helyén tartja és bizonyos mértékig a sérülésektől is védi. Ha azonban a katalizátort kiálló kő, felütődő törmelék megüti, esetleg a kipufogórendszer nincs megfelelően rögzítve és "lóg", a magon repedések keletkezhetnek. Ezután a törött darabok a házon belül zörögni kezdenek, és apróbb darabokra törnek. Az átáramlást akadályozzák, növelik a torlónyomást a kipufogórendszerben, így túlmelegedés áll be, és csökken a teljesítmény. A mag általában akkor törik össze, ha az útról felpattanó kotörmelék megüti, ha túl lazák vagy töröttek a felfüggesztő elemek, ha kátyúba hajtunk vagy terepen közlekedünk.

És innentől fogva nincs is miért megmagyaráznon a bontott katalizátort miért kerülöm.

Ezek mind látható sérülést okoznak a katalizátor kerámia részén, persze ezt az veszi észre aki ért hozzá!
Akinek sok pénze van az megteheti, hogy nem vesz bontottat, annak nem kell megmagyarázni semmit, de ő meg nem a többséget képviseli!
Naplózva

Krisz
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1673


1.4 16v STAR AC HB


« Hozzászólás #253 Dátum: 2010. április 11. - 13:30:50 »

A Katalizátor mitől tud még tönkremenni azonkívül, hogy kap egy ütést?

Helytelen motorbeállitás:
A beállítatlan motor számos módon károsíthatja a katalizátort, szükségtelen terhelést okozva annak, valamint magának a motornak is. A károsodást általában helytelen benzin/levegő keverék, rossz gyújtásbeállítás vagy visszaszikrázó gyújtógyertyák okozzák. Ezek bármelyike a katalizátor üzemképtelenségét, vagy még nagyobb bajt eredményezhetnek.

  Üzemanyag jut a kipufogórendszerbe:
 A gépjármű üzemanyagának csak a robbanótérben szabad elégnie. A robbanóteret elégetlenül elhagyó üzemanyag bejut a kipufogórendszerbe, és a katalizátort elérve berobban. Ez magasan a normál üzemi hőmérséklet fölé futi a katalizátort, és megolvasztja azt. A probléma oka általában helytelen benzin/levegő keverék- vagy gyújtásbeállítás, korrodált gyújtógyertyák, hibás lambda-szonda, fennakadt úszó, hibás injektor, vagy elromlott szelep.


Olaj vagy fagyálló kerül a kipufogórendszerbe:
 A kipufogórendszerbe jutott olaj vagy fagyálló sűrű elszennyesedett koromréteget von a kerámiamagra, eltömítve ezáltal a levegőjáratokat. Ez egyrészt gátolja a katalizátor hatékony károsanyag-csökkentését, másrészt növeli a torlónyomást, hot és kipufogógázt nyomva vissza ezáltal a motorba. A robbanótérbe visszaszívott kipufogógáz hígítja a következő ciklus üzemanyagát, ez a motor- alkatrészek túlmelegedéséhez és teljesítménycsökkenéshez vezet. A jelenség oka leggyakrabban kopott dugattyúgyűrűk, hibás szelepfészkek, tömítések, deformálódott motoralkatrészek.


Elhasználódott gyújtógyertyák, vagy gyertyavezetékek:
 A nem gyújtó, vagy nem megfelelően gyújtó gyertyák következtében elégetlen üzemanyag juthat a kipufogórendszerbe. Az elégetlen üzemanyag a katalizátorba érve berobban, és a katalizátor magját teljesen vagy részlegesen kiolvaszthatja. A gyertyákat és azok vezetékeit rendszeresen ellenőrizzük, és ha elhasználódást, repedéseket tapasztalunk, cseréljük ki.


Nem megfelelően működő lambda-szonda:
 A lambda-szonda meghibásodása esetén helytelen kipufogógáz értékeket jelez, túl dús vagy túl szegény keveréket idézve elő. Ha túl dús a keverék, a katalizátormag megolvadhat. Ha túl szegény, a katalizátor nem képes a szénhidrogéneket biztonságos anyagokká alakítani, így a jármű nem felel meg a vizsgán.

Mechanikai sérülés vagy törött tartók :
A katalizátor házában levő mag vékonyfalú, könnyű, törékeny kerámiatest, amelyet sűrű szigetelopólya borít. Ez a magot a helyén tartja és bizonyos mértékig a sérülésektől is védi. Ha azonban a katalizátort kiálló kő, felütődő törmelék megüti, esetleg a kipufogórendszer nincs megfelelően rögzítve és "lóg", a magon repedések keletkezhetnek. Ezután a törött darabok a házon belül zörögni kezdenek, és apróbb darabokra törnek. Az átáramlást akadályozzák, növelik a torlónyomást a kipufogórendszerben, így túlmelegedés áll be, és csökken a teljesítmény. A mag általában akkor törik össze, ha az útról felpattanó kotörmelék megüti, ha túl lazák vagy töröttek a felfüggesztő elemek, ha kátyúba hajtunk vagy terepen közlekedünk.

És innentől fogva nincs is miért megmagyaráznon a bontott katalizátort miért kerülöm.

Ezek mind látható sérülést okoznak a katalizátor kerámia részén, persze ezt az veszi észre aki ért hozzá!
Akinek sok pénze van az megteheti, hogy nem vesz bontottat, annak nem kell megmagyarázni semmit, de ő meg nem a többséget képviseli!
Sebi! Amit te adsz katalizátort 40000EFT kapugaranciával,x kilóméterrel,y állapotban.+ még azt fel is kell szereltettni.
Pl: a dinamit-dobnál az uj, garival, felszerelve 55000EFt,sport verzióban 75000EFt.És ez még megy számla nélkül ami olcsóbbá teszi meg egy kis alku.Sokszor az a drága ami olcsó c sak ezt sok ember nem érti meg.A minőséget pedig láttam milyen amit gyártanak és nagyon profi ezközeik vannak .Nem véletlen a forgalmuk sem.A katalizátorok gyári csereelőirása 80000-120000Km között javasolt.
« Utoljára szerkesztve: 2010. április 11. - 13:35:42 írta Krisz » Naplózva

06 70/22 11 222
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #254 Dátum: 2010. április 11. - 14:05:04 »

A Katalizátor mitől tud még tönkremenni azonkívül, hogy kap egy ütést?

Helytelen motorbeállitás:
A beállítatlan motor számos módon károsíthatja a katalizátort, szükségtelen terhelést okozva annak, valamint magának a motornak is. A károsodást általában helytelen benzin/levegő keverék, rossz gyújtásbeállítás vagy visszaszikrázó gyújtógyertyák okozzák. Ezek bármelyike a katalizátor üzemképtelenségét, vagy még nagyobb bajt eredményezhetnek.

  Üzemanyag jut a kipufogórendszerbe:
 A gépjármű üzemanyagának csak a robbanótérben szabad elégnie. A robbanóteret elégetlenül elhagyó üzemanyag bejut a kipufogórendszerbe, és a katalizátort elérve berobban. Ez magasan a normál üzemi hőmérséklet fölé futi a katalizátort, és megolvasztja azt. A probléma oka általában helytelen benzin/levegő keverék- vagy gyújtásbeállítás, korrodált gyújtógyertyák, hibás lambda-szonda, fennakadt úszó, hibás injektor, vagy elromlott szelep.


Olaj vagy fagyálló kerül a kipufogórendszerbe:
 A kipufogórendszerbe jutott olaj vagy fagyálló sűrű elszennyesedett koromréteget von a kerámiamagra, eltömítve ezáltal a levegőjáratokat. Ez egyrészt gátolja a katalizátor hatékony károsanyag-csökkentését, másrészt növeli a torlónyomást, hot és kipufogógázt nyomva vissza ezáltal a motorba. A robbanótérbe visszaszívott kipufogógáz hígítja a következő ciklus üzemanyagát, ez a motor- alkatrészek túlmelegedéséhez és teljesítménycsökkenéshez vezet. A jelenség oka leggyakrabban kopott dugattyúgyűrűk, hibás szelepfészkek, tömítések, deformálódott motoralkatrészek.


Elhasználódott gyújtógyertyák, vagy gyertyavezetékek:
 A nem gyújtó, vagy nem megfelelően gyújtó gyertyák következtében elégetlen üzemanyag juthat a kipufogórendszerbe. Az elégetlen üzemanyag a katalizátorba érve berobban, és a katalizátor magját teljesen vagy részlegesen kiolvaszthatja. A gyertyákat és azok vezetékeit rendszeresen ellenőrizzük, és ha elhasználódást, repedéseket tapasztalunk, cseréljük ki.


Nem megfelelően működő lambda-szonda:
 A lambda-szonda meghibásodása esetén helytelen kipufogógáz értékeket jelez, túl dús vagy túl szegény keveréket idézve elő. Ha túl dús a keverék, a katalizátormag megolvadhat. Ha túl szegény, a katalizátor nem képes a szénhidrogéneket biztonságos anyagokká alakítani, így a jármű nem felel meg a vizsgán.

Mechanikai sérülés vagy törött tartók :
A katalizátor házában levő mag vékonyfalú, könnyű, törékeny kerámiatest, amelyet sűrű szigetelopólya borít. Ez a magot a helyén tartja és bizonyos mértékig a sérülésektől is védi. Ha azonban a katalizátort kiálló kő, felütődő törmelék megüti, esetleg a kipufogórendszer nincs megfelelően rögzítve és "lóg", a magon repedések keletkezhetnek. Ezután a törött darabok a házon belül zörögni kezdenek, és apróbb darabokra törnek. Az átáramlást akadályozzák, növelik a torlónyomást a kipufogórendszerben, így túlmelegedés áll be, és csökken a teljesítmény. A mag általában akkor törik össze, ha az útról felpattanó kotörmelék megüti, ha túl lazák vagy töröttek a felfüggesztő elemek, ha kátyúba hajtunk vagy terepen közlekedünk.

És innentől fogva nincs is miért megmagyaráznon a bontott katalizátort miért kerülöm.

Ezek mind látható sérülést okoznak a katalizátor kerámia részén, persze ezt az veszi észre aki ért hozzá!
Akinek sok pénze van az megteheti, hogy nem vesz bontottat, annak nem kell megmagyarázni semmit, de ő meg nem a többséget képviseli!
Sebi! Amit te adsz katalizátort 40000EFT kapugaranciával,x kilóméterrel,y állapotban.+ még azt fel is kell szereltettni.
Pl: a dinamit-dobnál az uj, garival, felszerelve 55000EFt,sport verzióban 75000EFt.És ez még megy számla nélkül ami olcsóbbá teszi meg egy kis alku.Sokszor az a drága ami olcsó c sak ezt sok ember nem érti meg.A minőséget pedig láttam milyen amit gyártanak és nagyon profi ezközeik vannak .Nem véletlen a forgalmuk sem.A katalizátorok gyári csereelőirása 80000-120000Km között javasolt.

szerintem a számokat nagyon elírtad!
a katalizátort akkor kell cserélni ha már nem jó a hatásfoka!
környezetvédelmi méréssel nagyon könnyen ellenőrizhető!
a lambdaszondára szoktak csereintervallumot megadni  60-100.000km mert lelustul
a katalizátorfelvásárlók az univerzáliskoért vajon miért nem adnak egy vasat sem?
amúgy 30.000ft a bontott felrakása megoldható amúgy fél óra!
az állapotról annyit,hogy ****t nem adok el azt a felvásáró elviszi egy 10.000be
Naplózva

70/4334431
Oldalak: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 99   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!