Lacetti klub fórum
2024. Március 28. - 16:46:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5   Le
 
Szerző Téma: Diesel motor  (Megtekintve 58474 alkalommal)
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #30 Dátum: 2013. Február 09. - 17:59:36 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 09. - 18:02:53 írta Levi75 » Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #31 Dátum: 2013. Február 09. - 18:11:11 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?
Más nevében teszem hsz-emet, mert beszéltem egy dizeles taxissal. Ő fejét verte falba, hogy nem benzinest vett, és nem tett bele gázszettet. Ő mindig ugyebár városban megy, megörült a részecskeszűrőtől. Azóta kiiktatta mind mechanikusan, mind elektrónikusan, már így használja. Sajnos régen nem beszéltem vele, így további véleményét nem tudhatom, de ez is elgondolkodtató. Talán Stocz Főni többet találkozott dizeles taxissal, tud még okosat mondani. De persze neki is LPG-s-e van.
Dizelnél a zsebes dolgok a drága alkatrészek, ami meg nincsen a benzineseknél, nem összehasonlítható a gyertyákkal árban, ez nem vitás kérdés. Nem is beszélve a dizel sokkal drágább megvételéről. Annak éri meg, aki rengeteget megy, és azt is főleg országúton, autópályán. Erről már sokszor írtak összehasonlító adatokat, melyiket, mikor éri meg megvenni. Nem véletlenül nagy többségben vagyunk itt mi benzinesek, még LPG-sek is többen, mint dizelesek. De erő az van benne dögivel, az fix.
Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #32 Dátum: 2013. Február 09. - 18:20:39 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?

akkor számszerűsitsük

olajcsere költsége benzines esetén 6.000Ft tól normális minőségű olajjal
dizel esetén minőségi olajszűrő/nem japanparts 1200ft ért/+6L 5W40 részecskeszűrős olaj 15.000Ft tól
üzemanyagszűrő benzines esetén 1500/gyári/ dizel esetén 6000ft/gyári az olcsóbbat nem ajánlom.../
levegőszűrő 1800/3000
pollen ugyanaz
ergo alap szerviz esetén minimum 10.000ft a benzines előnye
4db gyertya benzineshez 2200ft hatalmas költség
vezérlés benzines esetén 25.000Ft tól dizel 70.000ft tól
ha a kuplung tönkremegy akkor a benzines cseréje megáll 36000ft bó a dizel a kettőstömegű lendkerékkel együtt 250.000ft

ezek normális minőségű alkatrészek esetén csak az anyagárkülönbségek ha netalántán tönkremegy a porlasztó a dizelben akkor 150.000ft/db 50-80.000/db a felújítása benzinesen ritkább de 20.000ft ért lehet venni 4db ot/bontott/.
Fogyasztásban azonos használat mellett NINCS különbség a 2 motor közt/3 különböző saját autó alapján/

és a motornak mechanikus hibája is előfordul főleg a nagyobb testvéreknél/Epica Captiva/ okolható a 30.000KM es olajcsere is érte de a vezérműtengely elkopik,ha nem figyelik az olajszintet az akár a motor tönkremeneteléhez is vezethet/hivatalos ajánlás tankolásonként ellenőrizni nem nőtt e!!/ mert akár szétpöröghet a motor megolvadhat a dugattyú
dizel esetén vannak olyan jeladók érzékelők amik nincsenek a benzinesben pl légtömegmérő elektromos gázpedál amik szintén nem olcsók
a turbó is kényes dolog lassan nekem kinézne egy felújítás mert szivárog belőle az olaj/még jó hogy van tartalékba egy motorom Mosolyog /

egy szó mint száz fogadd el,hogy legalább 3szor annyiba kerül fenntartani a dizelt mint a benzinest tapasztalatból mondom és úgy ,hogy NEM ment tönkre rajt nekem semmi csak az előírtak vannak cserélve és szerintem nekem a legolcsóbb a fenntartásom és a legtöbb kilóméterem
« Utoljára szerkesztve: 2013. Február 09. - 18:32:50 írta sebike » Naplózva

70/4334431
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #33 Dátum: 2013. Február 09. - 18:26:52 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?
Az enyémben 83ezer van, renszeres karbantartás mellett nincs hiba. A hosszbordás szíjat én görgővel, feszítővel cseréltettem 63 ezernél. Vezérlés cserém lesz majd 90ezernél. Eddigi bajai: kuplung főhenger, kinyomó csapágy csere. Kormány kapcsoló hiba- szakszervízbe ne vidd, egyből az egész biztosíték táblát akarják majd cserélni, nagyon drágán; szerelőben tudok segíteni, de ne legyen bajod vele. Bal hátsó fékem beragadt- csere lett belőle: tárcsák, fékpofa mind a két oldalt. Most lesz torony szilent cseréje majd. Kormányművem sem az igazi. Lehet, hogy úgy tűnik sok a hibája, szerintem nem több, mint bármelyik autónak. Én rendszeresen használom, nekem bevált nagyon szeretem.
Naplózva
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #34 Dátum: 2013. Február 09. - 18:36:16 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?

akkor számszerűsitsük

olajcsere költsége benzines esetén 6.000Ft tól normális minőségű olajjal
dizel esetén minőségi olajszűrő/nem japanparts 1200ft ért/+6L 5W40 részecskeszűrős olaj 15.000Ft tól
üzemanyagszűrő benzines esetén 1500/gyári/ dizel esetén 6000ft/gyári az olcsóbbat nem ajánlom.../
levegőszűrő 1800/3000
pollen ugyanaz
ergo alap szerviz esetén minimum 10.000ft a benzines előnye
vezérlés benzines esetén 25.000Ft tól dizel 70.000ft tól
ha a kuplung tönkremegy akkor a benzines cseréje megáll 36000ft bó a dizel a kettőstömegű lendkerékkel együtt 250.000ft

ezek normális minőségű alkatrészek esetén csak az anyagárkülönbségek ha netalántán tönkremegy a porlasztó a dizelben akkor 150.000ft/db 50-80.000/db a felújítása benzinesen ritkább de 20.000ft ért lehet venni 4db ot/bontott/.
Fogyasztásban azonos használat mellett NINCS különbség a 2 motor közt/3 különböző saját autó alapján/
Az alkatrészek drágábbak, de a megfelelő forrás esetében lehet megtakarítani. Az olaj és a szűrők valóban minőségit kivánnak. Jó szerelő pedig még többet tud sporolni a pénztárcánkon. Én hál istennek megtaláltam a megfelelő szerelőt, szakszervízt kerülöm.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #35 Dátum: 2013. Február 09. - 18:40:59 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?
Az enyémben 83ezer van, renszeres karbantartás mellett nincs hiba. A hosszbordás szíjat én görgővel, feszítővel cseréltettem 63 ezernél. Vezérlés cserém lesz majd 90ezernél. Eddigi bajai: kuplung főhenger, kinyomó csapágy csere. Kormány kapcsoló hiba- szakszervízbe ne vidd, egyből az egész biztosíték táblát akarják majd cserélni, nagyon drágán; szerelőben tudok segíteni, de ne legyen bajod vele. Bal hátsó fékem beragadt- csere lett belőle: tárcsák, fékpofa mind a két oldalt. Most lesz torony szilent cseréje majd. Kormányművem sem az igazi. Lehet, hogy úgy tűnik sok a hibája, szerintem nem több, mint bármelyik autónak. Én rendszeresen használom, nekem bevált nagyon szeretem.
Nekem még hála Istenek semmi hiba nem volt eddig (54e km), még izzót sem kellet cserélni. Talán mostanában hallok ritkán bal elölről valami kis koppanást döccenőnél, de még nem mutatta meg magát jobban.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #36 Dátum: 2013. Február 09. - 18:55:22 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?

akkor számszerűsitsük

olajcsere költsége benzines esetén 6.000Ft tól normális minőségű olajjal
dizel esetén minőségi olajszűrő/nem japanparts 1200ft ért/+6L 5W40 részecskeszűrős olaj 15.000Ft tól
üzemanyagszűrő benzines esetén 1500/gyári/ dizel esetén 6000ft/gyári az olcsóbbat nem ajánlom.../
levegőszűrő 1800/3000
pollen ugyanaz
ergo alap szerviz esetén minimum 10.000ft a benzines előnye
4db gyertya benzineshez 2200ft hatalmas költség
vezérlés benzines esetén 25.000Ft tól dizel 70.000ft tól
ha a kuplung tönkremegy akkor a benzines cseréje megáll 36000ft bó a dizel a kettőstömegű lendkerékkel együtt 250.000ft

ezek normális minőségű alkatrészek esetén csak az anyagárkülönbségek ha netalántán tönkremegy a porlasztó a dizelben akkor 150.000ft/db 50-80.000/db a felújítása benzinesen ritkább de 20.000ft ért lehet venni 4db ot/bontott/.
Fogyasztásban azonos használat mellett NINCS különbség a 2 motor közt/3 különböző saját autó alapján/

és a motornak mechanikus hibája is előfordul főleg a nagyobb testvéreknél/Epica Captiva/ okolható a 30.000KM es olajcsere is érte de a vezérműtengely elkopik,ha nem figyelik az olajszintet az akár a motor tönkremeneteléhez is vezethet/hivatalos ajánlás tankolásonként ellenőrizni nem nőtt e!!/ mert akár szétpöröghet a motor megolvadhat a dugattyú
dizel esetén vannak olyan jeladók érzékelők amik nincsenek a benzinesben pl légtömegmérő elektromos gázpedál amik szintén nem olcsók
a turbó is kényes dolog lassan nekem kinézne egy felújítás mert szivárog belőle az olaj/még jó hogy van tartalékba egy motorom Mosolyog /

egy szó mint száz fogadd el,hogy legalább 3szor annyiba kerül fenntartani a dizelt mint a benzinest tapasztalatból mondom és úgy ,hogy NEM ment tönkre rajt nekem semmi csak az előírtak vannak cserélve és szerintem nekem a legolcsóbb a fenntartásom és a legtöbb kilóméterem
Abban igazad van, hogy olajból több kell és drágább is. A gyári gázolajszűrőnek nincs jó minőségű helyettesítője? A tiedben mennyi km van?
Ez az olajszint emelkedés szerintem csak akkor esélyes, ha tényleg nem 15e a csereperiódus és nem csinálja rendesen végig a regenerálást. De ez is vicces, hogy az Epica/Captivába miért 30ezret írnak, pedig a turbón kívül ugyan az a motor. A Lacettinél meg 15e az előírás. Szerintem marketing az egész, közben meg szivatják vele az autósokat. Régen a Lanosoknál is műszaki változtatás nélkül emelték hivatalosan 10-ről 15-re a cserét, mert követni kellett a trendet...
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #37 Dátum: 2013. Február 09. - 19:06:48 »

Sziasztok!

Vm Motori diesel kapcsán kérdezném tőletek, nektek mennyi a fogyasztásotok? Én akármit csinálok cirka 6,5-7 liter alá nehezen megyek országúton, városban ettől még többet fogyaszt. Részecskeszűrőm alig 3%-os. Szóval minden oké, semmi hiba. Szépen jár, jól húz, nagyon megy (!!!). Most van 10e km az autóban.
Sajnos ha ez így marad akkor el kell adnom a masinát... Vigyorog

"5 litert sose fog fogyasztani de még a 6 is csodaszám tőle"
Így van, nekem eddig a minimum 6,2 volt nyáron vegyes használattal. Bejáratás után a max. meg 7,7 télen szintén vegyesben.
"a fenntartása is közel 3szoros mint a benzines modelleké"
Szerintem ha a sima karbantartásokat nézzük hibák nélkül, akkor nem több. A szűrők nem sokkal drágábbak, viszont nincs gyertyacsere. Sőt ahogy a fórumot olvasgatom, szerintem hibamentesebb, mint a benzinesek -bár ezt a szerelők jobban tudhatják- és a benzines Lacettikhez képest 1-2 literrel jobb a fogyija.
Tényleg fiúk, volt már valakinek zsebbenyúlósabb hiba ezzel dízel motorral? És mennyi km-t mentetek eddig? Nekem még csak 54e van benne, ennyinél még nem is szabad bajnak lenni. Taxisoknak mi az élettartam tapasztalat?

akkor számszerűsitsük

olajcsere költsége benzines esetén 6.000Ft tól normális minőségű olajjal
dizel esetén minőségi olajszűrő/nem japanparts 1200ft ért/+6L 5W40 részecskeszűrős olaj 15.000Ft tól
üzemanyagszűrő benzines esetén 1500/gyári/ dizel esetén 6000ft/gyári az olcsóbbat nem ajánlom.../
levegőszűrő 1800/3000
pollen ugyanaz
ergo alap szerviz esetén minimum 10.000ft a benzines előnye
4db gyertya benzineshez 2200ft hatalmas költség
vezérlés benzines esetén 25.000Ft tól dizel 70.000ft tól
ha a kuplung tönkremegy akkor a benzines cseréje megáll 36000ft bó a dizel a kettőstömegű lendkerékkel együtt 250.000ft

ezek normális minőségű alkatrészek esetén csak az anyagárkülönbségek ha netalántán tönkremegy a porlasztó a dizelben akkor 150.000ft/db 50-80.000/db a felújítása benzinesen ritkább de 20.000ft ért lehet venni 4db ot/bontott/.
Fogyasztásban azonos használat mellett NINCS különbség a 2 motor közt/3 különböző saját autó alapján/

és a motornak mechanikus hibája is előfordul főleg a nagyobb testvéreknél/Epica Captiva/ okolható a 30.000KM es olajcsere is érte de a vezérműtengely elkopik,ha nem figyelik az olajszintet az akár a motor tönkremeneteléhez is vezethet/hivatalos ajánlás tankolásonként ellenőrizni nem nőtt e!!/ mert akár szétpöröghet a motor megolvadhat a dugattyú
dizel esetén vannak olyan jeladók érzékelők amik nincsenek a benzinesben pl légtömegmérő elektromos gázpedál amik szintén nem olcsók
a turbó is kényes dolog lassan nekem kinézne egy felújítás mert szivárog belőle az olaj/még jó hogy van tartalékba egy motorom Mosolyog /

egy szó mint száz fogadd el,hogy legalább 3szor annyiba kerül fenntartani a dizelt mint a benzinest tapasztalatból mondom és úgy ,hogy NEM ment tönkre rajt nekem semmi csak az előírtak vannak cserélve és szerintem nekem a legolcsóbb a fenntartásom és a legtöbb kilóméterem
Abban igazad van, hogy olajból több kell és drágább is. A gyári gázolajszűrőnek nincs jó minőségű helyettesítője? A tiedben mennyi km van?
Ez az olajszint emelkedés szerintem csak akkor esélyes, ha tényleg nem 15e a csereperiódus és nem csinálja rendesen végig a regenerálást. De ez is vicces, hogy az Epica/Captivába miért 30ezret írnak, pedig a turbón kívül ugyan az a motor. A Lacettinél meg 15e az előírás. Szerintem marketing az egész, közben meg szivatják vele az autósokat. Régen a Lanosoknál is műszaki változtatás nélkül emelték hivatalosan 10-ről 15-re a cserét, mert követni kellett a trendet...

ez az ár a gázolajszűrőre az amennyiért tudok adni amúgy majdnem 9.000 ugyanez mahle ban drágább
a Champion olcsóbb/3000/ de én nem rakom be a sajátba pedig 20.000km enként cserélem...
Az olajcsere rossz esetben sok várossal akár 5-6.000km nél is előjöhet.
Ebben a marketing dologban egyetértek és elég csúnyán néztek rám a GM ben mikor ezt felhoztam anno még márkaszervizes koromban  amúgy én 10.000km enként cserélek olajat/levegő,olaj és pollenszűrőt/.. 20.000km enként gázolajszűrő
kilométerem majd 3szor annyi mint neked...
Naplózva

70/4334431
Takarító
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Hozzászólás #38 Dátum: 2013. Február 09. - 19:41:59 »

http://www.vmmotori.it/it/01/00/01/dettaglio.jsp?id=8

Ez a dicső motor:) Imádom:D
Gázolajszűrés az illesztések miatt fontos, a nem gyári beszerelésű és méretezésű szűrő nem tud 1,5-2,5 mikront szűrni.
Ezt felejti el sok ember. Persze ez igaz mindegyikre, olaj , levegő.
Naplózva

üdv
Takarító
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #39 Dátum: 2013. Február 09. - 22:40:34 »

http://www.vmmotori.it/it/01/00/01/dettaglio.jsp?id=8

Ez a dicső motor:) Imádom:D
Gázolajszűrés az illesztések miatt fontos, a nem gyári beszerelésű és méretezésű szűrő nem tud 1,5-2,5 mikront szűrni.
Ezt felejti el sok ember. Persze ez igaz mindegyikre, olaj , levegő.
Ez jó volna, ha tudatosulna minden CR Diesel tulajdonos fejében (és az ezzel foglalkozó szerelőkében is). Ellenkező esetben jön a drága javítás és a sírás-rívás, meg hogy milyen sz.r ez a kocsi. Egy nagyságrenddel szűkebb illesztések és kb 1600 bar üzemanyag nyomás az indok! A szerelőket is komoly feltételek kötik a munkavégzéssel és a tisztasággal kapcsolatban. Ezeknél a rendszereknél fokozottan kívánatos a "patika" tiszta környezet, ruházat, szerszám na és a motortér. Addig szigorúan tilos megbontani az üzemanyag rendszert, amíg a munkavégzés helye (motortér például) nincs letakarítva. Nem megengedhető a nyakig trutymós vagy poros, szennyezett környezetben megkezdeni a javítást. Ezt tessék komolyan venni, cseppet sem "túllihegett" a dolog.
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #40 Dátum: 2013. Február 09. - 23:09:51 »

http://www.vmmotori.it/it/01/00/01/dettaglio.jsp?id=8

Ez a dicső motor:) Imádom:D
Gázolajszűrés az illesztések miatt fontos, a nem gyári beszerelésű és méretezésű szűrő nem tud 1,5-2,5 mikront szűrni.
Ezt felejti el sok ember. Persze ez igaz mindegyikre, olaj , levegő.
Ez jó volna, ha tudatosulna minden CR Diesel tulajdonos fejében (és az ezzel foglalkozó szerelőkében is). Ellenkező esetben jön a drága javítás és a sírás-rívás, meg hogy milyen sz.r ez a kocsi. Egy nagyságrenddel szűkebb illesztések és kb 1600 bar üzemanyag nyomás az indok! A szerelőket is komoly feltételek kötik a munkavégzéssel és a tisztasággal kapcsolatban. Ezeknél a rendszereknél fokozottan kívánatos a "patika" tiszta környezet, ruházat, szerszám na és a motortér. Addig szigorúan tilos megbontani az üzemanyag rendszert, amíg a munkavégzés helye (motortér például) nincs letakarítva. Nem megengedhető a nyakig trutymós vagy poros, szennyezett környezetben megkezdeni a javítást. Ezt tessék komolyan venni, cseppet sem "túllihegett" a dolog.

hivatalosan az összekötő csövek is egyszerhasználatosak
Naplózva

70/4334431
Tomy61
Vén róka
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 603


« Hozzászólás #41 Dátum: 2013. Február 09. - 23:18:41 »

http://www.vmmotori.it/it/01/00/01/dettaglio.jsp?id=8

Ez a dicső motor:) Imádom:D
Gázolajszűrés az illesztések miatt fontos, a nem gyári beszerelésű és méretezésű szűrő nem tud 1,5-2,5 mikront szűrni.
Ezt felejti el sok ember. Persze ez igaz mindegyikre, olaj , levegő.
Ez jó volna, ha tudatosulna minden CR Diesel tulajdonos fejében (és az ezzel foglalkozó szerelőkében is). Ellenkező esetben jön a drága javítás és a sírás-rívás, meg hogy milyen sz.r ez a kocsi. Egy nagyságrenddel szűkebb illesztések és kb 1600 bar üzemanyag nyomás az indok! A szerelőket is komoly feltételek kötik a munkavégzéssel és a tisztasággal kapcsolatban. Ezeknél a rendszereknél fokozottan kívánatos a "patika" tiszta környezet, ruházat, szerszám na és a motortér. Addig szigorúan tilos megbontani az üzemanyag rendszert, amíg a munkavégzés helye (motortér például) nincs letakarítva. Nem megengedhető a nyakig trutymós vagy poros, szennyezett környezetben megkezdeni a javítást. Ezt tessék komolyan venni, cseppet sem "túllihegett" a dolog.

hivatalosan az összekötő csövek is egyszerhasználatosak
Teljesen igaz. Nem olcsó ez sem, nem is akarják bevállalni.
Naplózva
Takarító
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Hozzászólás #42 Dátum: 2013. Február 10. - 08:42:57 »

Egyébként a EN590 és a WWFC ezen része pontosan szabályozza a szennyeződést és annak eloszlását is, de az előttem szólók nagy igazsága is megvan.
Könnyen beszennyezhetjük a rendszerünket nem kellő körültekintéssel. Jelenleg nem tudom melyik kút tudja a 24mg/liter értéket szennyeződés terén.
Egyszóval nem spórol az aki utángyártott pontosabban nem gyári paraméterekkel gyártott szűrőt használ hanem egyenesen költséget generál. És ez igaz minden szűrőre.
 Mosolyog
Naplózva

üdv
Takarító
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #43 Dátum: 2013. Február 10. - 08:54:42 »

Egyébként a EN590 és a WWFC ezen része pontosan szabályozza a szennyeződést és annak eloszlását is, de az előttem szólók nagy igazsága is megvan.
Könnyen beszennyezhetjük a rendszerünket nem kellő körültekintéssel. Jelenleg nem tudom melyik kút tudja a 24mg/liter értéket szennyeződés terén.
Egyszóval nem spórol az aki utángyártott pontosabban nem gyári paraméterekkel gyártott szűrőt használ hanem egyenesen költséget generál. És ez igaz minden szűrőre.
 Mosolyog

20.000Km után a gázolajszűrőm úgy néz ki mintha néger lenne pedig kis kutakon nem tankolok..
Naplózva

70/4334431
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #44 Dátum: 2013. Február 10. - 13:05:10 »

aki utángyártott pontosabban nem gyári paraméterekkel gyártott szűrőt használ hanem egyenesen költséget generál. És ez igaz minden szűrőre.
 Mosolyog
Igen és pont itt a nehézség a dologban, hogy a gyári dobozos cuccok sokszor komolytalanul drágábbak még a nagy nevű utángyártottakhoz képest is. A nem gyári szűrőknél meg szinte egyiknél sem meri senki rámondani, hogy pontosan milyen szűrést produkál és ez a használat során sem derül ki egyértelműen, legfeljebb csak nagyon hosszú távon. De szép is lenne, ha mindennek az ára jelezné az igazi minőségét.  Mosolyog Most sajnos van olyan alkatrész ami 1/3 áron jobb, mint a gyári és van jó gyári cucc olcsóbban, mint az utánygártott. Na ebből hámozza ki az ember az igazságot! 
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!