Lacetti klub fórum
2024. április 26. - 04:34:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 ... 5   Le
 
Szerző Téma: Diesel motor  (Megtekintve 58644 alkalommal)
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Dátum: 2012. Május 27. - 07:17:35 »

Felhasználói kérésre.
A spec. dieseles dolgok megbeszélésének helye.
Naplózva
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #1 Dátum: 2012. Október 03. - 21:59:48 »

Diesel gazdik egy kis olvasmány(akár lehetne kötelező is Kacsint)

http://www.eobd.hu/newsflash/reszecskeszuro.html
Naplózva
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7264


LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)


« Hozzászólás #2 Dátum: 2012. Október 04. - 08:00:23 »

Diesel gazdik egy kis olvasmány(akár lehetne kötelező is Kacsint)

http://www.eobd.hu/newsflash/reszecskeszuro.html
Hát ezért csak annak érdemes dizel autót venni, aki évente kétszer körbe is utazza a Földet. Csak a tankoláskor jobb esetenként a dizel, de minden máskor lényegesen drágább a tartása, és esetlegesen több százezrekbe kerülhet egy javítás, amiért egy alig használt benzines autót lehet venni. Nem is beszélve a súlyos környezet szennyezésről. Kettős lendkerék, katalizátor, részecskeszűrő, nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, turbó, esetleges rossz gázolajból adódó hibák, stb, ezek no meg a jóval magasabb vételár már nehezen igazolja, hogy Magyarországon rengeteg magán dizel szgk van, de mégis sokan ezt vásárolják, mert erős, és látszólag a kisebb fogyi miatt jobbnak látszik megvétele, de tévedés sokszor. Ez persze az én kis laikus véleményem, ez nem szentírás, lehet vitatni.

Ja, akkor már inkább LPG, aminek beszerelése még mindig olcsóbb, mint a dizel - benzin árkülönbség, az LPG meg jóval olcsóbb mindkettőnél.
« Utoljára szerkesztve: 2012. Október 04. - 08:05:36 írta ladigidy » Naplózva

Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #3 Dátum: 2012. Október 04. - 10:29:49 »

Diesel gazdik egy kis olvasmány(akár lehetne kötelező is Kacsint)

http://www.eobd.hu/newsflash/reszecskeszuro.html
Hát ezért csak annak érdemes dizel autót venni, aki évente kétszer körbe is utazza a Földet. Csak a tankoláskor jobb esetenként a dizel, de minden máskor lényegesen drágább a tartása, és esetlegesen több százezrekbe kerülhet egy javítás, amiért egy alig használt benzines autót lehet venni. Nem is beszélve a súlyos környezet szennyezésről. Kettős lendkerék, katalizátor, részecskeszűrő, nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, turbó, esetleges rossz gázolajból adódó hibák, stb, ezek no meg a jóval magasabb vételár már nehezen igazolja, hogy Magyarországon rengeteg magán dizel szgk van, de mégis sokan ezt vásárolják, mert erős, és látszólag a kisebb fogyi miatt jobbnak látszik megvétele, de tévedés sokszor. Ez persze az én kis laikus véleményem, ez nem szentírás, lehet vitatni.

Ja, akkor már inkább LPG, aminek beszerelése még mindig olcsóbb, mint a dizel - benzin árkülönbség, az LPG meg jóval olcsóbb mindkettőnél.
Ez valóban így van,magasabb a szervíz költség.A fogyasztás miatt senki se vegyen dieselt,mert a javításoknál úgy is elmegy a megspórolt összeg.A vezetési élmény,a nyomaték miatt már inkább.
Környezet szennyezés:a bicikli gumi gyártása során is keletkeznek káros anyagok.Na de ebbe ne menjünk bele. Kacsint
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #4 Dátum: 2012. Október 04. - 11:34:58 »

Diesel gazdik egy kis olvasmány(akár lehetne kötelező is Kacsint)

http://www.eobd.hu/newsflash/reszecskeszuro.html
Hát ezért csak annak érdemes dizel autót venni, aki évente kétszer körbe is utazza a Földet. Csak a tankoláskor jobb esetenként a dizel, de minden máskor lényegesen drágább a tartása, és esetlegesen több százezrekbe kerülhet egy javítás, amiért egy alig használt benzines autót lehet venni. Nem is beszélve a súlyos környezet szennyezésről. Kettős lendkerék, katalizátor, részecskeszűrő, nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, turbó, esetleges rossz gázolajból adódó hibák, stb, ezek no meg a jóval magasabb vételár már nehezen igazolja, hogy Magyarországon rengeteg magán dizel szgk van, de mégis sokan ezt vásárolják, mert erős, és látszólag a kisebb fogyi miatt jobbnak látszik megvétele, de tévedés sokszor. Ez persze az én kis laikus véleményem, ez nem szentírás, lehet vitatni.

Ja, akkor már inkább LPG, aminek beszerelése még mindig olcsóbb, mint a dizel - benzin árkülönbség, az LPG meg jóval olcsóbb mindkettőnél.

Chevi esetén a diesel sem eszik keveset,fenntartása az másik kategória a Lacetti esetén/sokan elfeledkeznek arról,hogy ez a motor utólag került bele a Lacettibe és egy kategóriával feljebbről jött így a javítási  költség is a másik kategóriát hozza az alap szervizek is 2-3 szor annyiba kerülnek mint a benzines esetén/ de a vezetési élmény a dinamika a zajkomfort az ég és föld
gyakorlatban valamit valamiért..
Naplózva

70/4334431
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #5 Dátum: 2012. Október 04. - 20:21:35 »

Diesel gazdik egy kis olvasmány(akár lehetne kötelező is Kacsint)

http://www.eobd.hu/newsflash/reszecskeszuro.html
Hát ezért csak annak érdemes dizel autót venni, aki évente kétszer körbe is utazza a Földet. Csak a tankoláskor jobb esetenként a dizel, de minden máskor lényegesen odrágább a tartása, és esetlegesen több százezrekbe kerülhet egy javítás, amiért egy alig használt benzines autót lehet venni. Nem is beszélve a súlyos környezet szennyezésről. Kettős lendkerék, katalizátor, részecskeszűrő, nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcsok, turbó, esetleges rossz gázolajból adódó hibák, stb, ezek no meg a jóval magasabb vételár már nehezen igazolja, hogy Magyarországon rengeteg magán dizel szgk van, de mégis sokan ezt vásárolják, mert erős, és látszólag a kisebb fogyi miatt jobbnak látszik megvétele, de tévedés sokszor. Ez persze az én kis laikus véleményem, ez nem szentírás, lehet vitatni.

Ja, akkor már inkább LPG, aminek beszerelése még mindig olcsóbb, mint a dizel - benzin árkülönbség, az LPG meg jóval olcsóbb mindkettőnél.

Chevi esetén a diesel sem eszik keveset,fenntartása az másik kategória a Lacetti esetén/sokan elfeledkeznek arról,hogy ez a motor utólag került bele a Lacettibe és egy kategóriával feljebbről jött így a javítási  költség is a másik kategóriát hozza az alap szervizek is 2-3 szor annyiba kerülnek mint a benzines esetén/ de a vezetési élmény a dinamika a zajkomfort az ég és föld
gyakorlatban valamit valamiért..
Ámen
Naplózva
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #6 Dátum: 2012. December 30. - 20:37:01 »

A kérdésem a következő. A diesel esetében normális dolog, hogy a reggeli hidegben (-1 -5 fok között) a motor az üzemi hőmérsékletet 16 km megtételekor éri el. Reggel beindítom, alapjáraton jár kb 5 percet- kapu kinyit, kiállás, kapu bezár, gyerek beszáll, stb - majd indulás, óvatosan a gázpedállal, nem huzatom, viszonylag hamar váltok, majd ki a főútra, 70-80km/h tempo. Lakott területen kívül megyek, majd város, ami kb 5km. A meleget már elég hamar adja, a motor hőfok mutató lassan kuszik felfelé. Nektek mi a tapasztalat?
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #7 Dátum: 2012. December 30. - 22:04:07 »

A kérdésem a következő. A diesel esetében normális dolog, hogy a reggeli hidegben (-1 -5 fok között) a motor az üzemi hőmérsékletet 16 km megtételekor éri el. Reggel beindítom, alapjáraton jár kb 5 percet- kapu kinyit, kiállás, kapu bezár, gyerek beszáll, stb - majd indulás, óvatosan a gázpedállal, nem huzatom, viszonylag hamar váltok, majd ki a főútra, 70-80km/h tempo. Lakott területen kívül megyek, majd város, ami kb 5km. A meleget már elég hamar adja, a motor hőfok mutató lassan kuszik felfelé. Nektek mi a tapasztalat?
Pontosan így van nekem is és sajnos az sem javít egyértelműen a dolgon, hogy tettem egy elég nagy papírt a hűtő elé (kb 70%-ot takar). Úgy tűnik, hogy nekünk pontos a műszerünk. Ugyanis a higeg alapjárati magasabb fordulatszám szépen fokozatosan lecsökken 1-2 km után és ahogy mondod, fűtés is van. Tehát a viszonylagos meleg (de nem üzemmeleg) már jelen van, de az üzemi hőfokot lassan éri el és könnyen visszaesik már rövid megálláskor is. Az, hogy sok típus a műszere szerint már hamar bemelegszik - és odaszegezi a mutatót a meleghez - csak csalás. Mindig figyelem az általam használt típusokat (Fiesta 1.3, Focus 1.6, Fabia 1.2 és 1.4) és valószínűtlenül hamar meleget mutatnak - főleg a Fordok és a fűtésből is érződik, hogy azt bizony még nem 80-90 fokos víz adja. Meg hallottam VW szervizestől, hogy szoftveresen "igazítottak" gyárilag a mutató viselkedésén a miénkhez hasonló panaszok miatt, de attól az igazság még nem változott, csak el lett ferdítve. Már csak azt nem tudom, hogy mi lesz azzal a sok gázolajjal, ha mozgási energia és hőenergia is alig készül belőle?  Mosolyog
« Utoljára szerkesztve: 2012. December 30. - 22:07:41 írta Levi75 » Naplózva
gabka
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


2.0TCDI SW


« Hozzászólás #8 Dátum: 2012. December 30. - 23:40:02 »

Nem valami jó ötlet a karton,ha átázik szépen lassan eltömögeti a hűtő lamelláit.Korábban mikor HB-m volt egy picit vastagabb PVC-vel és gyorskötözővel oldottam meg.A diesel nekem is így üzemel télen.Rövid távon (3,5 km munkába járás) 10 literes fogyival, eléggé sajnálom is a járgányt. Inkább járok a játszóssal ,igaz ennek 12,5 l. az étvágya százon ilyen hidegben.Ennek van olajhőmérséklet mutatója digitális formában,amikor a víz már üzemi hőfokon van, az olaj még csak 50 fokos.Tehát a motorom csak ritkán melegszik fel.
« Utoljára szerkesztve: 2012. December 30. - 23:43:37 írta gabka » Naplózva
WERES
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3437


R+


« Hozzászólás #9 Dátum: 2012. December 31. - 09:26:03 »

ha beindítjátok a fűtést, amint meleget fúj, akkor sokkal lassabban melegszik be a motor és környéke, mert kvázi onnan veszitek el a meleget. erről volt szó korábban is más topikban. én hagyom, hogy felkússzon mindig majdnem üzem meleg hőfokra, tudom az olajaknak több idő kell és csak akkor indítom a meleget. ha meg országúton mész, akkor szintén lassabban melegszik sztem a léghűtés miatt.
Naplózva

Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #10 Dátum: 2012. December 31. - 11:22:01 »

Én ezért rakom fel fokozatosan a hűtőrács takarókat ahogy kezd hűlni az idő ősszel, tél felé. Már korábban leírtam, hogyan oldottam meg. Tettem a felső részbe is az embléma köré, meg alulra is. Nekem az előző teleken sokat helyben járva a városban hideg motornál kb 1 liter fogyasztáscsökkenést eredményezett. Kacsint Idén felkerült a nappali fény az egyik alsó rácsközbe, így egyel kevesebb a takarási lehetőségem, de most a szállásomról messzebb is van a melóhely, van ideje felmelegedni legalább a víznek, hétvégenként meg megy eleget.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #11 Dátum: 2012. December 31. - 11:32:25 »

A kérdésem a következő. A diesel esetében normális dolog, hogy a reggeli hidegben (-1 -5 fok között) a motor az üzemi hőmérsékletet 16 km megtételekor éri el. Reggel beindítom, alapjáraton jár kb 5 percet- kapu kinyit, kiállás, kapu bezár, gyerek beszáll, stb - majd indulás, óvatosan a gázpedállal, nem huzatom, viszonylag hamar váltok, majd ki a főútra, 70-80km/h tempo. Lakott területen kívül megyek, majd város, ami kb 5km. A meleget már elég hamar adja, a motor hőfok mutató lassan kuszik felfelé. Nektek mi a tapasztalat?

A korszertű diesel motoroknak kevés a veszteséghője épp ezért felesleges járatni álló helyzetben alapjáraton.
A karton felesleges pláne azért mivel 2 lépcsős a termosztát rajt.
Ha nem adsz neki terhelést nem fog melegedni ha kicsit jobban forgatod viszont lényegesen hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet.
Saját tapasztalat ha nem bántom akkor akár 20KM is kell neki télen,hogy üzemmeleg legyen ha nem normálisan közlekedek akkor akár 3-5km is elég neki
Naplózva

70/4334431
cupika
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 203


2.0 D Elite


« Hozzászólás #12 Dátum: 2012. December 31. - 14:43:25 »

Úgy látom másnak is hasonlóan éri el az üzemi hőfokot az autó. Megnyugtató, nem az autómmal van gond.
Naplózva
Levi75
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 311


SW Elite ACC 2,0d


« Hozzászólás #13 Dátum: 2013. Január 30. - 20:53:35 »

Izzítással kapcsolatban van kérdésem: az a tapasztalatom, hogy 0 fok alatt simán beindítva néha csak röffen egyet, de le is áll. Újra indításnál az izzítás lámpa tovább világít és rendesen indul. Kipróbáltam azt, hogy a gyújtás ráadásánál először csak kb. 2 mp-ig világít az izzítás, utána ha indítás nélkül újra ráadom a gyújtást, akkor kb. 4mp-ig izzít és utána szebben indul. (gondolom először nem is izzít, csak a visszajelző teszt miatt világít) Nektek is ilyen?
Naplózva
sebike
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2069



WWW
« Hozzászólás #14 Dátum: 2013. Január 30. - 21:02:55 »

Izzítással kapcsolatban van kérdésem: az a tapasztalatom, hogy 0 fok alatt simán beindítva néha csak röffen egyet, de le is áll. Újra indításnál az izzítás lámpa tovább világít és rendesen indul. Kipróbáltam azt, hogy a gyújtás ráadásánál először csak kb. 2 mp-ig világít az izzítás, utána ha indítás nélkül újra ráadom a gyújtást, akkor kb. 4mp-ig izzít és utána szebben indul. (gondolom először nem is izzít, csak a visszajelző teszt miatt világít) Nektek is ilyen?

nyáron nem szoktam megvárni simán indítom télen kivárom az izzítást 3-5sec ha hideg van-10 és felette duplán izzítok simán indul de érzi az üzemanyag különbséget adalékolva könnyebben indul
Naplózva

70/4334431
Oldalak: [1] 2 3 ... 5   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!