diablo77
|
 |
« Hozzászólás #315 Dátum: 2011. Január 17. - 19:28:52 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #316 Dátum: 2011. Január 17. - 19:34:48 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan!
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #317 Dátum: 2011. Január 17. - 20:04:13 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #318 Dátum: 2011. Január 18. - 09:07:29 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának.  A rozsda nem a nagy fékezéstől jön le, hanem attól, hogy folyamatosan fékezel, és forog közben a kerék, mintha leesztergálná finoman. Egyébként egy éjszaka is elég neki, hogy jelentkezzen a vakrozsda, párás idő is elég neki. Hidd el, a "vasalás" a gyógymód erre!
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #319 Dátum: 2011. Január 18. - 14:02:47 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának.  A rozsda nem a nagy fékezéstől jön le, hanem attól, hogy folyamatosan fékezel, és forog közben a kerék, mintha leesztergálná finoman. Egyébként egy éjszaka is elég neki, hogy jelentkezzen a vakrozsda, párás idő is elég neki. Hidd el, a "vasalás" a gyógymód erre! Elhiszem, csak furcsának tartom. Az első fékeknél miért nem volt?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Yanee
Teljes tag
 
Nem elérhető
Hozzászólások: 451
SW 1,6 Elite
|
 |
« Hozzászólás #320 Dátum: 2011. Január 19. - 08:47:11 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának.  A rozsda nem a nagy fékezéstől jön le, hanem attól, hogy folyamatosan fékezel, és forog közben a kerék, mintha leesztergálná finoman. Egyébként egy éjszaka is elég neki, hogy jelentkezzen a vakrozsda, párás idő is elég neki. Hidd el, a "vasalás" a gyógymód erre! Elhiszem, csak furcsának tartom. Az első fékeknél miért nem volt? Mert az első fékek jobban vannak terhelve minden fékezésnél. Nekem ebben párás-dzsuvás időben minden reggel érezhető és hallható az első néhány alkalommal. Lehet ez a fékbetét anyagán is múlik, hogy mennyire rövid idő alatt jelentkezik a rozsda rajta...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #321 Dátum: 2011. Január 19. - 18:16:31 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának.  A rozsda nem a nagy fékezéstől jön le, hanem attól, hogy folyamatosan fékezel, és forog közben a kerék, mintha leesztergálná finoman. Egyébként egy éjszaka is elég neki, hogy jelentkezzen a vakrozsda, párás idő is elég neki. Hidd el, a "vasalás" a gyógymód erre! Elhiszem, csak furcsának tartom. Az első fékeknél miért nem volt? Mert az első fékek jobban vannak terhelve minden fékezésnél. Nekem ebben párás-dzsuvás időben minden reggel érezhető és hallható az első néhány alkalommal. Lehet ez a fékbetét anyagán is múlik, hogy mennyire rövid idő alatt jelentkezik a rozsda rajta... Nálam az első fékek? Maximum a kézifék, mert azt mindig behúzom. 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #322 Dátum: 2011. Január 19. - 18:25:17 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának.  A rozsda nem a nagy fékezéstől jön le, hanem attól, hogy folyamatosan fékezel, és forog közben a kerék, mintha leesztergálná finoman. Egyébként egy éjszaka is elég neki, hogy jelentkezzen a vakrozsda, párás idő is elég neki. Hidd el, a "vasalás" a gyógymód erre! Elhiszem, csak furcsának tartom. Az első fékeknél miért nem volt? Mert az első fékek jobban vannak terhelve minden fékezésnél. Nekem ebben párás-dzsuvás időben minden reggel érezhető és hallható az első néhány alkalommal. Lehet ez a fékbetét anyagán is múlik, hogy mennyire rövid idő alatt jelentkezik a rozsda rajta... Nálam az első fékek? Maximum a kézifék, mert azt mindig behúzom.  Ha használod, ha nem a vakrozsda úgyis jelentkezik, azért kell "vasalni". A tárcsafék különösen hajlamos erre. A kézifék egyébként a Lacettinél külön van, a hátsókat fogja, és dobfék.
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #323 Dátum: 2011. Január 19. - 21:22:05 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának.  A rozsda nem a nagy fékezéstől jön le, hanem attól, hogy folyamatosan fékezel, és forog közben a kerék, mintha leesztergálná finoman. Egyébként egy éjszaka is elég neki, hogy jelentkezzen a vakrozsda, párás idő is elég neki. Hidd el, a "vasalás" a gyógymód erre! Elhiszem, csak furcsának tartom. Az első fékeknél miért nem volt? Mert az első fékek jobban vannak terhelve minden fékezésnél. Nekem ebben párás-dzsuvás időben minden reggel érezhető és hallható az első néhány alkalommal. Lehet ez a fékbetét anyagán is múlik, hogy mennyire rövid idő alatt jelentkezik a rozsda rajta... Nálam az első fékek? Maximum a kézifék, mert azt mindig behúzom.  Ha használod, ha nem a vakrozsda úgyis jelentkezik, azért kell "vasalni". A tárcsafék különösen hajlamos erre. A kézifék egyébként a Lacettinél külön van, a hátsókat fogja, és dobfék. Igen, ezt tudtam. Azért írtam, hogy azt használom, mert 1-2szer elindultam behúzott kézifékkel 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
 |
« Hozzászólás #324 Dátum: 2011. Január 20. - 20:32:15 » |
|
Nos a probléma megnyugtatóan megoldódott. Hála az óvatos fékezéseknek és a nedves időnek, nagyon el volt rozsdásodva a tárcsa és a betét. Kitisztították, beállították a kéziféket és csináltak egy fékpados mérést, minden tökéletes. A betétek kb 75%-osak.
Ez esetben meg Te voltál a hunyó, mert ilyen időben, meg esőben, meg mosás után mindig meg kell "vasalni" a féket, mindjárt indulás után rögtön, hogy kiszáradjon, hogy leszedje a vakrozsdát, hogy egyformán fogjon mindkét oldalon. Ezt ez esetben Te rendre elmulasztottad. Ezt a "vasalást" mindenkinek ajánlom! Jobb láb nyomja a gázpedált, a bal pedig a féket enyhén egyszerre, és egyből jó lesz a fék 100 méteren belül! Busznál, Lacettinél, bárminél- garantáltan! Viszont eddig ilyet nem tapasztaltam, pedig nem ez volt az első tél a Lacsival, tavaly pl. sokkal több hó volt. Tél előtt biztos nem volt még rozsdás, mert azért az feltűnt volna az alufelnin keresztül. Ráadásul volt az az elég nagy fékezésem karácsony után, akkor tuti le kellett jönnie a rozsdának.  A rozsda nem a nagy fékezéstől jön le, hanem attól, hogy folyamatosan fékezel, és forog közben a kerék, mintha leesztergálná finoman. Egyébként egy éjszaka is elég neki, hogy jelentkezzen a vakrozsda, párás idő is elég neki. Hidd el, a "vasalás" a gyógymód erre! Elhiszem, csak furcsának tartom. Az első fékeknél miért nem volt? Mert az első fékek jobban vannak terhelve minden fékezésnél. Nekem ebben párás-dzsuvás időben minden reggel érezhető és hallható az első néhány alkalommal. Lehet ez a fékbetét anyagán is múlik, hogy mennyire rövid idő alatt jelentkezik a rozsda rajta... Nálam az első fékek? Maximum a kézifék, mert azt mindig behúzom.  Ha használod, ha nem a vakrozsda úgyis jelentkezik, azért kell "vasalni". A tárcsafék különösen hajlamos erre. A kézifék egyébként a Lacettinél külön van, a hátsókat fogja, és dobfék. Igen, ezt tudtam. Azért írtam, hogy azt használom, mert 1-2szer elindultam behúzott kézifékkel  http://kepfeltoltes.hu/100914/F_nyk_p0011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A képet ha megnézed látszik az első féktárcsa vakrozsdás.D.e. volt mosva az autó a kép d.u. készült.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. Január 20. - 20:33:47 írta Krisz »
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222 
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #325 Dátum: 2011. Január 21. - 20:04:05 » |
|
De nekem a betét volt rozsdás, nem a tárcsa.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Krisz
|
 |
« Hozzászólás #326 Dátum: 2011. Január 21. - 22:56:06 » |
|
De nekem a betét volt rozsdás, nem a tárcsa.
A betét?-Nem köszörülték meg a szervizben?Nekem annó meg kellett egy kicsit és faca lett.
|
|
|
Naplózva
|
06 70/22 11 222 
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #327 Dátum: 2011. Január 22. - 13:27:27 » |
|
De nekem a betét volt rozsdás, nem a tárcsa.
A betét?-Nem köszörülték meg a szervizben?Nekem annó meg kellett egy kicsit és faca lett. De igen, így lett 75%-os a betét.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #328 Dátum: 2011. Január 25. - 15:20:42 » |
|
Nem tudom hova írjam, de talán ide való. Érdekes dologra lettem figyelmes, pontosabban ma végre bebizonyosodott, hogy valami nem kerek a kocsival. Ha ráadom a gyújtást, felvillannak az ellenőrzőlámpák, mint normálisan, többek között az ABS és a kipörgésgátló lámpája is, melyek pár másodperc múlva el is alszanak. Viszont ha nagyon hideg van (pl mint ma -8fok), akkor reggel az első indulásnál indítózáskor felvillan mindkét lámpa, majd egyszerre 1-2 másodperc múlva kialszanak. Ezután már napközben többet ilyet nem csinál, még akkor sem ha fél 8-tól fél 3-ig nem is indítom be. Szintén nem csinálja, ha ennél melegebb van.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stocz
|
 |
« Hozzászólás #329 Dátum: 2011. Január 26. - 12:04:19 » |
|
Nem tudom hova írjam, de talán ide való. Érdekes dologra lettem figyelmes, pontosabban ma végre bebizonyosodott, hogy valami nem kerek a kocsival. Ha ráadom a gyújtást, felvillannak az ellenőrzőlámpák, mint normálisan, többek között az ABS és a kipörgésgátló lámpája is, melyek pár másodperc múlva el is alszanak. Viszont ha nagyon hideg van (pl mint ma -8fok), akkor reggel az első indulásnál indítózáskor felvillan mindkét lámpa, majd egyszerre 1-2 másodperc múlva kialszanak. Ezután már napközben többet ilyet nem csinál, még akkor sem ha fél 8-tól fél 3-ig nem is indítom be. Szintén nem csinálja, ha ennél melegebb van.
Nem hiszem, hogy e miatt nagyon aggódnod kellene. A nagy hideg miatt indítózáskor sokkal jobban beesik a feszültség, mint máskor. Az ABS elektronikájának feszültséghatára alá. Ezért úgy érzékeli, mintha levennéd majd újra ráadnád a gyújtást. Szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|