szediati
|
 |
« Hozzászólás #570 Dátum: 2012. Október 30. - 17:32:23 » |
|
a tisztítószerről van de arról hogy így kéne e füstölnie ha normálisan kipucolja azt nem tudom
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #571 Dátum: 2012. Október 30. - 17:42:18 » |
|
a tisztítószerről van de arról hogy így kéne e füstölnie ha normálisan kipucolja azt nem tudom
még jobban de lerakodásfüggő
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
szijjani
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
|
 |
« Hozzászólás #572 Dátum: 2012. Október 30. - 18:56:50 » |
|
Sziasztok. 2011 aug.ba lett a 60000 s szervizen belúl az olaj csere is. Szervizbe Castrol olajat tettek bele. Eddig 9000km t mentem , viszont az egy év eltelt. Szerintetek cseréltessek e olajat most? Az olaj minőség romlását jelzi e vissza jelző lámpa? Köszi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hawer
|
 |
« Hozzászólás #573 Dátum: 2012. Október 30. - 19:30:50 » |
|
Sziasztok. 2011 aug.ba lett a 60000 s szervizen belúl az olaj csere is. Szervizbe Castrol olajat tettek bele. Eddig 9000km t mentem , viszont az egy év eltelt. Szerintetek cseréltessek e olajat most? Az olaj minőség romlását jelzi e vissza jelző lámpa? Köszi.
15000 km vagy egy év, te döntesz én cserélnék.
|
|
|
Naplózva
|
A HB sportos, az Sw praktikus, a Sedan sportosan praktikus!
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #574 Dátum: 2012. Október 30. - 19:39:30 » |
|
Sziasztok. 2011 aug.ba lett a 60000 s szervizen belúl az olaj csere is. Szervizbe Castrol olajat tettek bele. Eddig 9000km t mentem , viszont az egy év eltelt. Szerintetek cseréltessek e olajat most? Az olaj minőség romlását jelzi e vissza jelző lámpa? Köszi.
cseréld és nem jelzi lámpa
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
szijjani
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
|
 |
« Hozzászólás #575 Dátum: 2012. Október 30. - 20:06:21 » |
|
Kőszi a válaszokat. Cseréltetek.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
 |
« Hozzászólás #576 Dátum: 2012. November 01. - 13:12:08 » |
|
Kőszi a válaszokat. Cseréltetek.
Van ám a gépkönyvben olyan információ is (csak ez általában mindenki figyelmét elkerüli), hogy fokozott igénybevétel esetén (ide tartozik többek között a rendszeres városi vagy rövid távú használat, gyakori hidegindítás, stb.) az olajcsere intervalluma 7.500km/6 hónap... Ha megengeded, hogy picit kötözködjek is, az alkalmazott olajról pedig a lehető legkevesebbet mondja el az, hogy "Castrol". Érdemes lehet a legközelebbi cserénél annak is utána nézni (leginkább még előre), hogy Castrolon belül pontosan mit öntenek az autódba... Edge FST 5W-30-at vagy éppen Motor Oil 15W-40-et. 
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
szijjani
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
|
 |
« Hozzászólás #577 Dátum: 2012. November 01. - 19:27:49 » |
|
A szervizi munkalap szerint Castrol GTX 10w40 et tettek bele. Papiron.Én egy év alatt kb 9 000kmt megyek fele országut és városi forgalomban. Jővőre aug.ba kell 75 000es szervizre vinni. De addig nem halogathatom ezek szerint az olajcserét.Üdv.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #578 Dátum: 2012. November 01. - 19:58:44 » |
|
A szervizi munkalap szerint Castrol GTX 10w40 et tettek bele. Papiron.Én egy év alatt kb 9 000kmt megyek fele országut és városi forgalomban. Jővőre aug.ba kell 75 000es szervizre vinni. De addig nem halogathatom ezek szerint az olajcserét.Üdv.
A 9000 sem túl sok...sok hidegindítás, stb...cseréld le 5W30 vagy 5W40-es olajra, az ugyanolyan alacsony hőmérsékleten folyósabb marad.
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
szijjani
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
|
 |
« Hozzászólás #579 Dátum: 2012. November 02. - 18:58:45 » |
|
Kőszi a tanácsokat. Űdv.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
 |
« Hozzászólás #580 Dátum: 2012. November 03. - 09:47:53 » |
|
Hát, ha az olajminőség romlását jelezné lámpa a Lacettiben, a GTX-től azonnal kiégett volna... Sajnos jellemző a szervizek döntő többségére, hogy megvásárolják kb. 600,-Ft/l áron neves gyártók legigénytelenebb hordós olaját, aztán büszkén hirdetik, hogy az ő szervizükben bizony Castrol (vagy épp Mobil, Valvoline, stb.) megy ám az autóba, mert ők adnak a minőségre.
Persze ennek is meg van az oka, ha nem mindenki az évi 15eFt-os olajcsere költséget szeretné megsajnálni az autójától, valószínűleg nem vált volna ebből ilyen általános gyakorlat.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
cápaFeri
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5924
cettim
|
 |
« Hozzászólás #581 Dátum: 2012. November 03. - 11:20:54 » |
|
Hát, ha az olajminőség romlását jelezné lámpa a Lacettiben, a GTX-től azonnal kiégett volna... Sajnos jellemző a szervizek döntő többségére, hogy megvásárolják kb. 600,-Ft/l áron neves gyártók legigénytelenebb hordós olaját, aztán büszkén hirdetik, hogy az ő szervizükben bizony Castrol (vagy épp Mobil, Valvoline, stb.) megy ám az autóba, mert ők adnak a minőségre.
Persze ennek is meg van az oka, ha nem mindenki az évi 15eFt-os olajcsere költséget szeretné megsajnálni az autójától, valószínűleg nem vált volna ebből ilyen általános gyakorlat.
Azért azt még hozzátenném, hogy nem véletlenül nem viszik már sokan szakszervízbe az autót! Nem csak a sajnálatról van szó, mert minden normális ember szereti megadni az autójának ami feltétlenül szükséges, hanem arról inkább, hogy: 1. Felhígult a szekemberképzés, ergo néha a szomszéd bácsinak több fogalma van az autóhoz, mint egy szakszervizes suhancnak 2. Amit végeznek munkát, abban sokszor nincs köszönet, mert a szervíz ugyan felszámolja a megfelelő összeget, de a dolgozók abból csak éhbért látnak, ettől megfáradt, megcsömörlött, érdektelen, hanyag emberekké válnak idővel 3. Pofátlanul magas áron dolgoznak, valamiből újabb csilivili üvegpalotát kell építeni és nem a tisztes haszon vezérli őket, hanem a gyors bevétel. Csak egy példa az utóbbira: VW szervíz, Phaeton 3.0 V6 TDI olajcsere:80000 Ft Ebben volt a számlán 8 liter olaj 64000 ért. Ezt a shell olajat még a benzinkúton is (ahol méregdrága) 2000-ért megveszed literjét. Ennyi.... Bocs ha kicsit elkalandoztam, de garancia óta én sem hordom márkaszervízbe, mert lenne mit mesélnem arról, hogy a vezérlés-burkolatot úgy rakták vissza, hogy a görgő elkoptatta egy részen, hiába jeleztem, hogy valami zörög azóta amióta összerakták....vagy egy fékolajat nem szakszerűen cserélik le, nem nyomatják le az ABS-ről...ezt is később tudtam meg, amikor már nem szakszervízbe vittem, hogy ezt így kellene....azóta jobb is valamivel a fék. 100 szónak is egy a vége: ezen a téren is csak a lehúzás megy...
|
|
|
Naplózva
|
"Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
|
|
|
sebike
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2069
|
 |
« Hozzászólás #582 Dátum: 2012. November 03. - 12:35:59 » |
|
Hát, ha az olajminőség romlását jelezné lámpa a Lacettiben, a GTX-től azonnal kiégett volna... Sajnos jellemző a szervizek döntő többségére, hogy megvásárolják kb. 600,-Ft/l áron neves gyártók legigénytelenebb hordós olaját, aztán büszkén hirdetik, hogy az ő szervizükben bizony Castrol (vagy épp Mobil, Valvoline, stb.) megy ám az autóba, mert ők adnak a minőségre.
Persze ennek is meg van az oka, ha nem mindenki az évi 15eFt-os olajcsere költséget szeretné megsajnálni az autójától, valószínűleg nem vált volna ebből ilyen általános gyakorlat.
A GTX már ugyanaz mint a Magnatec nem mintha az jó lenne..
|
|
|
Naplózva
|
70/4334431
|
|
|
Pittike
|
 |
« Hozzászólás #583 Dátum: 2012. November 03. - 17:47:49 » |
|
Hát, ha az olajminőség romlását jelezné lámpa a Lacettiben, a GTX-től azonnal kiégett volna... Sajnos jellemző a szervizek döntő többségére, hogy megvásárolják kb. 600,-Ft/l áron neves gyártók legigénytelenebb hordós olaját, aztán büszkén hirdetik, hogy az ő szervizükben bizony Castrol (vagy épp Mobil, Valvoline, stb.) megy ám az autóba, mert ők adnak a minőségre.
Persze ennek is meg van az oka, ha nem mindenki az évi 15eFt-os olajcsere költséget szeretné megsajnálni az autójától, valószínűleg nem vált volna ebből ilyen általános gyakorlat.
A GTX már ugyanaz mint a Magnatec nem mintha az jó lenne.. Nem kifejezetten a Castrolra akartam kihegyezni a dolgot, hanem, hogy egyes szervizekben mennyire átverik és lehúzzák a hozzá nem értő autótulajdonost, aki utána meg nem érti, miért kopott szét az autója, amikor "márkás" olajat használt benne. Ehhez jön még hozzá pluszban, ha valaki az előírt csereciklust sem tartja be... Abban egyetértünk cápaFerivel, hogy a márkaszervizben sem feltétlenül olyanok dolgoznak, akik tudják, hogy az autót kanállal vagy villával eszik... 
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
Tomy61
|
 |
« Hozzászólás #584 Dátum: 2012. November 03. - 19:49:38 » |
|
Hát, ha az olajminőség romlását jelezné lámpa a Lacettiben, a GTX-től azonnal kiégett volna... Sajnos jellemző a szervizek döntő többségére, hogy megvásárolják kb. 600,-Ft/l áron neves gyártók legigénytelenebb hordós olaját, aztán büszkén hirdetik, hogy az ő szervizükben bizony Castrol (vagy épp Mobil, Valvoline, stb.) megy ám az autóba, mert ők adnak a minőségre.
Persze ennek is meg van az oka, ha nem mindenki az évi 15eFt-os olajcsere költséget szeretné megsajnálni az autójától, valószínűleg nem vált volna ebből ilyen általános gyakorlat.
A GTX már ugyanaz mint a Magnatec nem mintha az jó lenne.. Nem kifejezetten a Castrolra akartam kihegyezni a dolgot, hanem, hogy egyes szervizekben mennyire átverik és lehúzzák a hozzá nem értő autótulajdonost, aki utána meg nem érti, miért kopott szét az autója, amikor "márkás" olajat használt benne. Ehhez jön még hozzá pluszban, ha valaki az előírt csereciklust sem tartja be... Abban egyetértünk cápaFerivel, hogy a márkaszervizben sem feltétlenül olyanok dolgoznak, akik tudják, hogy az autót kanállal vagy villával eszik...  Nálunk pont az ilyen problémák elkerülése végett nem használunk hordós olajat, csak 1-,2-,4 és 5 literes originál csomagolásút. De akár "hozott" olaj is lehet, persze az már az ügyfél felelőssége. Az ostobaságról viszont igyekszünk lebeszélni. És még valami: ott lehet az autója mellett végig, ha kérdése van, választ is kap.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|