Lacetti klub fórum
2024. április 20. - 11:28:04 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5   Le
 
Szerző Téma: Zajos szelepek  (Megtekintve 80011 alkalommal)
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #15 Dátum: 2007. Október 18. - 19:23:53 »

Na hál' Istennek végre van valami olyan baja az autómnak amitől kezdek már egy kicsit ideges lenni én is 
Úgy kopog valamelyik hidrotőke , hogy a harkály is megirigyelné !
Már úgy vártam valami garis javítást a motoron ! Mert azért az mégse járja , hogy egy csontújan vett autó kibírjon 13000 jó magyar kilómétert ! Mondjuk azt lehet , hogy holnap megkérdezem a szervízvezető úrtól , hogy biztos jó ötlet volt a 10w40-es olaj ? He

Nos a "szelepzene" abbamaradt , de a szervízvezető úrtól kért telefonos segítségem megérne egy misét !

Részletek?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #16 Dátum: 2007. Október 18. - 20:59:13 »

Nem igazán hitte el a szervizes bácsi ,hogy a szelepek csattogtak / mert aztán abbahagyta , ahogy meg akartam mutatni reggel egy szerelő kollégámnak /, szerinte más lehet a baj . Van is egy tippje , de ezt nem árulta el így látatlanba / de nem hidrotőke , vagy szelep !!! /
Megkérdezte van-e a motorba olaj , mondom neki van , az amit ők raktak bele . Rögtön vissza is kérdeztem , hogy nem lenne e jobb az 5w30-as Castrol . Válasz: felesleges , több ezer autóba töltötték már a 10w40-et , nincs értelme . Mondom neki ,hogy talán mégis jobb lenne a fullszintiolaj , mert hát a viszkozitás ,miegyéb ... "Nem !" Miért nem ? "Mert sokkal drágább ."  Érted milyen rendes ? Spórol nekem .
Na jó ,akkor mi a teendő most ? / És most jön a legjobb rész , emberünk elővette a Jolly Jokert ,a mindenre jó adu ászt ,a piros hetest /
"Akkor azt kéne csinálni , hogy 98-ast kellene tankolni , 3000 fölé kéne pörgetni a motort "..... és mondta a mondókát . Gurult ám a gyógyszerem elfele , elmondtam neki még egyszer mi a problem ,valamint az üzemanyagos tapasztalatainkat is / ebben azért egyetértettünk /! A végén azért abban maradtunk , hogyha újra kezdi a csattogást akkor benthagyom náluk az autót egy éjszakára és majd reggel hidegen meghallgatják , hogy mi lehet a baja ? / de nem szelep !/
Na most ezek után szerinted viszem én ezt az autót oda  He
Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #17 Dátum: 2007. Október 19. - 18:49:08 »

Ez a 98-as benzin a vesszőparipájuk,pedig már nem is forgalmazzák(mióta a MoL megszüntette és érdekes módon egyes kutaknál még mindíg kapni, csak azt tudnám,hogy honnan szerzik.Szerintem ez simli!)
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3423


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #18 Dátum: 2007. Október 19. - 18:52:44 »

Ez a 98-as benzin a vesszőparipájuk,pedig már nem is forgalmazzák(mióta a MoL megszüntette és érdekes módon egyes kutaknál még mindíg kapni, csak azt tudnám,hogy honnan szerzik.Szerintem ez simli!)
Gyártani gyártja a MOL százhalombattán, csak a mol kutakra nem viszik már. Eladni eladják mindenkinek. És mivel mindenki onnan vásáról... Néha az omv hozza kintről, de a többiek...
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #19 Dátum: 2007. Október 19. - 19:01:03 »

Ez a 98-as benzin a vesszőparipájuk,pedig már nem is forgalmazzák(mióta a MoL megszüntette és érdekes módon egyes kutaknál még mindíg kapni, csak azt tudnám,hogy honnan szerzik.Szerintem ez simli!)
De gondoljatok bele ,felhívom azzal ,hogy zörögnek a szelepek / nyilvánvaló szelephézag állítási gond /, erre elkezdi a pörgetős , 98-as dumát! Gondolom a karcos oldalüvegre és a kopott kilincsre is ez a tuti !
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #20 Dátum: 2007. Október 19. - 19:46:14 »

Ez a 98-as benzin a vesszőparipájuk,pedig már nem is forgalmazzák(mióta a MoL megszüntette és érdekes módon egyes kutaknál még mindíg kapni, csak azt tudnám,hogy honnan szerzik.Szerintem ez simli!)
De gondoljatok bele ,felhívom azzal ,hogy zörögnek a szelepek / nyilvánvaló szelephézag állítási gond /, erre elkezdi a pörgetős , 98-as dumát! Gondolom a karcos oldalüvegre és a kopott kilincsre is ez a tuti !

Mit értesz szelephézag-állítási gondon? Már a négyütemű Wartburgban is önállítós volt! Azért hidrotőkék.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #21 Dátum: 2007. Október 19. - 19:53:53 »

Ez a 98-as benzin a vesszőparipájuk,pedig már nem is forgalmazzák(mióta a MoL megszüntette és érdekes módon egyes kutaknál még mindíg kapni, csak azt tudnám,hogy honnan szerzik.Szerintem ez simli!)
De gondoljatok bele ,felhívom azzal ,hogy zörögnek a szelepek / nyilvánvaló szelephézag állítási gond /, erre elkezdi a pörgetős , 98-as dumát! Gondolom a karcos oldalüvegre és a kopott kilincsre is ez a tuti !

Mit értesz szelephézag-állítási gondon? Már a négyütemű Wartburgban is önállítós volt! Azért hidrotőkék.
Pontosan erre utaltam , a hidrotőkékre .
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #22 Dátum: 2007. Október 19. - 20:13:00 »

Okulva ebből én bizony 5w-30-t rakatok bele! És még mindég csattog hidegen?
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #23 Dátum: 2007. Október 19. - 20:26:40 »

Egy pillanatra csak ,hideg indításkor hallani amúgy minden O.K.
Decemberben köt.szervíz , 5w30-as olajjal egy olyan szervízben ahol az autóm a fontos , nem pedig a mellébeszélés . / Remélem találok ilyet /
Naplózva
fantomas
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 15



« Hozzászólás #24 Dátum: 2007. Október 19. - 20:40:51 »

Sziasztok!

Kb.egy hónapja nálam is jelentkezett az a szörnyű kopogás közvetlenül hidegintítás után.Még nincs három hónapja,hogy vettük az autót 2,5 évesen 43ezer kilcsivel.Gondolhatjátok ,kerülgetett az agyvérzés....De aztán másnap újra átgondoltam az eseményeket.Azon a héten a garázsban mókoltam valamit,az autó útban volt.Reggel kiálltam 20métert,este vissza 20-at.A hidrotőke kopogás a negyedik nap után jelentkezett,gondolom addígra csipegette el az olajat a hengerfejből.Pedig műszaki emberként hidegindításnál kb.1perc járatás nélkül soha nem rakom sebességbe és 10w-s olaj van benne ,a garázsban se lehetett húsz foknál hidegebb.
A garázsból ki-be járás megszűntetése után nem jelentkezett többet a kopogás.Szerintem egyszerűen a rövid hidegindításos utakat nem szereti a 16 szelepes kóreai technika.Egy-két kilóméteres távra gyalog járjatok ,ha nem akartok rendszeresen szelepeket cseréltetni,különben is hidegen megeszi a hajatokat,bár a fogyasztását nézve hosszabb távon se szemérmes a gép. Kacsint Kacsint
« Utoljára szerkesztve: 2007. Október 20. - 18:54:23 írta fantomas » Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #25 Dátum: 2007. Október 21. - 16:23:08 »

Na hál' Istennek végre van valami olyan baja az autómnak amitől kezdek már egy kicsit ideges lenni én is 
Úgy kopog valamelyik hidrotőke , hogy a harkály is megirigyelné !
Már úgy vártam valami garis javítást a motoron ! Mert azért az mégse járja , hogy egy csontújan vett autó kibírjon 13000 jó magyar kilómétert ! Mondjuk azt lehet , hogy holnap megkérdezem a szervízvezető úrtól , hogy biztos jó ötlet volt a 10w40-es olaj ? He


10-40-es olajjal 80 e. Km. és nincs zaj. Ez nem okozhatja.
Naplózva
Jani
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5352


2005 SW Elite+ 1.6 LPG


WWW
« Hozzászólás #26 Dátum: 2007. Október 21. - 16:27:46 »

Na hál' Istennek végre van valami olyan baja az autómnak amitől kezdek már egy kicsit ideges lenni én is 
Úgy kopog valamelyik hidrotőke , hogy a harkály is megirigyelné !
Már úgy vártam valami garis javítást a motoron ! Mert azért az mégse járja , hogy egy csontújan vett autó kibírjon 13000 jó magyar kilómétert ! Mondjuk azt lehet , hogy holnap megkérdezem a szervízvezető úrtól , hogy biztos jó ötlet volt a 10w40-es olaj ? He


10-40-es olajjal 80 e. Km. és nincs zaj. Ez nem okozhatja.

Nekem is 10w-40  castrol volt benne mindig, 76000km és semmi zaj!
Naplózva


LPG
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #27 Dátum: 2007. Október 22. - 09:11:04 »

Na hál' Istennek végre van valami olyan baja az autómnak amitől kezdek már egy kicsit ideges lenni én is 
Úgy kopog valamelyik hidrotőke , hogy a harkály is megirigyelné !
Már úgy vártam valami garis javítást a motoron ! Mert azért az mégse járja , hogy egy csontújan vett autó kibírjon 13000 jó magyar kilómétert ! Mondjuk azt lehet , hogy holnap megkérdezem a szervízvezető úrtól , hogy biztos jó ötlet volt a 10w40-es olaj ? He


10-40-es olajjal 80 e. Km. és nincs zaj. Ez nem okozhatja.

Nekem is 10w-40  castrol volt benne mindig, 76000km és semmi zaj!
O.K. Lehet , hogy nem ettől volt de azért én a magam részéről semmilyen körülmények között ezt az olajat mégegyszer nem engedem beleönteni az autóba .
Naplózva
ladlac
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3423


SW RedRock Radarral


WWW
« Hozzászólás #28 Dátum: 2007. Október 23. - 15:53:16 »

Szerintem nem olajhiba dolog ez. Ha melegben mentél utoljára és beindítod kicsit hidegben, majd ujra leállítod utána elöfordul hogy a szelepeknek be kell magukat állítani. A nagy hőingást nem szeretik, illetve hirtelen a lehülést. Nekem régi Waresz is ilyen volt, Haver Trabija is, most meg másik cimbi vadiúj swiftje csinálja. Pár perc járatás, utána csend lesz és marad is. Nekem ez a tapasztalat, elösször megijedtem Én is, de állítólag ez normális. Ha menet közben jön elö a kopogás üzemmelegen, akkor van valami gond.
Naplózva

Ne száguldj   gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod repülni tud!
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #29 Dátum: 2007. Október 23. - 16:56:18 »

A pár mp-s kopogás nem gond!!! A hidrotőkének fel kell telnie olajjal. Amíg ez nincs meg úgyanúgy jó a szelepvezérlés, csak a szeleplenyomó amin gördül a himba, nincs teljesen alátámasztva.
Naplózva
Oldalak: 1 [2] 3 4 5   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!