Lacetti klub fórum
2024. április 25. - 01:50:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek:
 
   Fórum Főoldal   Weblap Főoldal Súgó Keresés Bejelentkezés Regisztráció  
Oldalak: [1] 2 3 ... 5   Le
 
Szerző Téma: Zajos szelepek  (Megtekintve 80032 alkalommal)
Romeo
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Dátum: 2007. Augusztus 28. - 23:21:22 »

Sziasztok!

Szerencsére nálam még check lámpa nem világitott és egr szelep sem rosszalkodott!Legalábbis nem tudok róla de azért lenne egy olajos kérdésem:mikor a garázsból hidegen indulok a beindulás után a szelepek dizelesen "csörögnek",persze ahogy melegszik a motor vagyis az olaj akkor ez csendesedik de teljesen üzem melegen sem csendes.Olaj az mobil1 5w50-es van benne nem pedig 10w40.A kérdésem az lenne,hogy ha lecserélném az olajat 10w40-re akkor a hideg inditáskor sem hallanám ezt a hangot vagy itt már a szelepekkel lehet a gond?!Azért azt hozzáteszem,hogy a motor teszi a dolgát rendesen és megy mint ami tőle elvárható.A benya az Shell-nél tankolt és spurit használok hozzá eddig jó párosnak találtam.
Várom a válaszokat
Naplózva
Secretknight
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 30



« Hozzászólás #1 Dátum: 2007. Augusztus 29. - 07:12:41 »

Szia,
szerintem nem szelep:
ez általában hidrotőkére utal,annak kopására,de nem jellemző 100e km alatt.Akkor is csak ha hidegen hajtották a motort időnként.Vagy ha az olajat nem cserélgették időben ill. nem megfelelő olajat kapott.
A hidegen is jobban "folyó" olaj ami azonnal feljut a hidrotőkékhez,viszont azt eredményetheti hogy eszegetni kezdi a motor az olajat,ami nem baj ha határérték alatt marad,viszont inditáskor sincs "dízeles"hangja.
Csakhogy én azt látom,az általad használt olaj megfelelő(full synti?).Kérdés:két olajcsere közt kell-e utántölteni s mennyit, s mennyi km van a motorban.
Egyébként első tulaj vagy-e,mert ha nem akkor bizonytalan minden feltételezés hisz nem tudhatod milyen módon használták az autót...
Naplózva
95LE
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1120


Lacetti 1,4 Elite HB


« Hozzászólás #2 Dátum: 2007. Augusztus 29. - 07:32:51 »

 Szia!
Elméletileg az olajtól nem lehet mert jobb minőségűt tettél bele az előírtnál, hacsak nem sikerült valami hamisított olajat venned. A puding próbája az evés, cseréld le, ha nem javul a helyzet máshol kell keresni a hibát.
Naplózva
Romeo
Friss hús
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Hozzászólás #3 Dátum: 2007. Augusztus 29. - 22:59:40 »

Igen a hidrotőkére már gyanakodtam és valszeg az is lesz itt a bibi.Az olaj 20ezer alatt már háromszor volt cserélve ebből kétszer szervizben.Kétszer mobil1 5w50 volt,van benne 1szer pedig shell hélix ultra,tehát az olaj minősége az garantált.Az olajat kb.2ezerrell ezelőtt lecseréltem de nem javult a dolog.Utántölteni eddig még nem kellett,sőt mikor a szervizben cserélték akkor a 4litert bele is öntötték.Először csodálkoztam is,hogy miért öntötték a max fölé de a válasz az volt:nem probléma,kell a motornak.
Amúgy első tulaj vagyok és hidegen egyáltalán nem hajszolom de ennyi kilométernél valóban fura a hidrotőke kopása.Most a kérdés az,hogy vigyem e szervizbe gariban cseréltetni vagy ezzel elhajtanak onnan?!
Naplózva
Stocz
Adminisztrátor
Törzstag
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3405



« Hozzászólás #4 Dátum: 2007. Augusztus 30. - 10:14:11 »

Ha van rá lehetőséged, akkor halgass meg 1-2 másik, ugyan olyan motorú Lacsit hidegen, mint a Tiéd.
E nélkül is mehetsz persze szakműhelybe, de sokkal meggyőzőbben tudsz érvelni, ha van összehasonlítási alapod.
Amennyiben tényleg zajosabb a géped a többinél, akkor feltétlenül járj a szervíz nyakára a javítás miatt.
Vagy menj el egy másik szervízbe, hátha ott segítőkészebbek.
Naplózva
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #5 Dátum: 2007. Október 17. - 17:23:59 »

Na hál' Istennek végre van valami olyan baja az autómnak amitől kezdek már egy kicsit ideges lenni én is 
Úgy kopog valamelyik hidrotőke , hogy a harkály is megirigyelné !
Már úgy vártam valami garis javítást a motoron ! Mert azért az mégse járja , hogy egy csontújan vett autó kibírjon 13000 jó magyar kilómétert ! Mondjuk azt lehet , hogy holnap megkérdezem a szervízvezető úrtól , hogy biztos jó ötlet volt a 10w40-es olaj ? He
Naplózva
captainb
Kábelbarát
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6339


1.6 SW Elite - radarral!


WWW
« Hozzászólás #6 Dátum: 2007. Október 17. - 18:41:25 »

Jopek kérdezd, mert szerdán viszem én is és nekem is 10-W40-et mondtak! Bár boritékolnám a választ...
Naplózva

Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony.
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #7 Dátum: 2007. Október 17. - 19:02:58 »

Jopek kérdezd, mert szerdán viszem én is és nekem is 10-W40-et mondtak! Bár boritékolnám a választ...

Érdemes lenne olvasgatni az olajok, kenőanyagok topicot. Éppen egyik cartársunk bizonygatja ott, hogy milyen sokfajta olaj beleönthető a lacsiba.
Én amint tudtam, egy soron kívüli cserét beiktatva lecseréltem a gyári olajat is. Azóta leülepedett itthon, már mellékerült a 15000-es cseréből is a fáradt, amit már én raktam bele. Hát...nagyságrendekkel szebb az általam belerakott castrol még fáradtan is.
Tavaly óta hangsúlyozom, hogy azért ezt a 10w40-et nem kéne...és mennyire trehány dolog a szervizek részéről, hogy a már korábban más típusokhoz beszerzett olajat (csakhogy kevesebbe kerüljön egy olajcsere) öntögetik a lacsikba. Még a viszkozítás sem stimmel. Nem véletlenül írnak a lacsihoz híg olajat. Gondolom olyan olajozási kialakítás van a motorban, amit tökéletesen ez a híg olaj tud ellátni. A hidrotőke pedig felül van, amihez a legkésőbb ér oda az olaj.
Hmmm....beleteszik a nem teljesen megfelelő (előírt) kenőanyagot, aztán meg más probléma megoldásaként (rángatás, kormolódás) javasolják, hogy pörgesse az ember. Érdekes. 
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
georgbob
Teljes tag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 371


« Hozzászólás #8 Dátum: 2007. Október 17. - 20:03:13 »

Na az a cartárs én lennék. Egy-két megjegyzés: opel kadett D hidrotőkés 120000 Km 10-40-es ásványi olajjal hibátlan hidrotőkékkel. (ez volt a lacetti előtt...). Az olaj vizuális (sűrű, vagy híg) fizikai állapota nincs összefüggésben a viszkozitással!!! Egy egyszerű példa: a higany sűrűsége többszöröse a vízhez képest, viszkozitása pedig a töredéke!!!A viszkozitás, az anyag rétegeinek egymáson való elmozdulását gátló tényező. A viszkozitási érték Newtoni-folyadékoknál (víz, olaj) adott hőmérsékleten állandó érték. Összehasonlítva az 5-30-as és az 5-40-es olajat az derül ki, hogy az 5-40-es olaj nagyobb hőmérsékleti tartomány fog át, nagyobb, erőteljesebb terhelés esetén sem szűnik meg a filmképzés képessége, nem sülnek be az alkatrészek. Az, hogy a Nagykönyvben 5-30- as olaj lenne eőírva (ami nincs is, csak az API fokozat, legalábbis az enyémben) nem lenne értelme, mert hőmérsékleti viszonyok függvénye az olaj kiválasztása. Ami le van rajzolva, az csak a hőmérsékleti tartomány átfogását ábrázolja. Nem véletlen, hogy az RS olajok 0-50, 0-60-as tartományban vannak.
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #9 Dátum: 2007. Október 17. - 20:30:31 »

Na az a cartárs én lennék. Egy-két megjegyzés: opel kadett D hidrotőkés 120000 Km 10-40-es ásványi olajjal hibátlan hidrotőkékkel. (ez volt a lacetti előtt...). Az olaj vizuális (sűrű, vagy híg) fizikai állapota nincs összefüggésben a viszkozitással!!! Egy egyszerű példa: a higany sűrűsége többszöröse a vízhez képest, viszkozitása pedig a töredéke!!!A viszkozitás, az anyag rétegeinek egymáson való elmozdulását gátló tényező. A viszkozitási érték Newtoni-folyadékoknál (víz, olaj) adott hőmérsékleten állandó érték. Összehasonlítva az 5-30-as és az 5-40-es olajat az derül ki, hogy az 5-40-es olaj nagyobb hőmérsékleti tartomány fog át, nagyobb, erőteljesebb terhelés esetén sem szűnik meg a filmképzés képessége, nem sülnek be az alkatrészek. Az, hogy a Nagykönyvben 5-30- as olaj lenne eőírva (ami nincs is, csak az API fokozat, legalábbis az enyémben) nem lenne értelme, mert hőmérsékleti viszonyok függvénye az olaj kiválasztása. Ami le van rajzolva, az csak a hőmérsékleti tartomány átfogását ábrázolja. Nem véletlen, hogy az RS olajok 0-50, 0-60-as tartományban vannak.

Nos az enyémben ez áll:
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #10 Dátum: 2007. Október 17. - 20:34:51 »

A viszkozitás a kenõanyagok talán legrégebben rögzített fizikai tulajdonsága. Nem más, mint a folyási képessége. Ám ez a tulajdonsága a hõmérséklet függvényében fordítottan arányosan változó. Vagyis: ahogy nõ a hõmérséklet, úgy csökken a viszkozitás. Ez fordítva is igaz. Konstrukciós szempontból azonban a viszkozitás változása csak bizonyos határok között engedhetõ meg. Ha az üzemi hõterhelés maximuma közelében túlságosan elvékonyodna a kenõanyag, úgy a filmképzõ szerepének csökkenése miatt az alkatrészek "besülésével" kellene számolni, míg az alkalmazási hõmérséklettartomány minimumán sem szabad annyira "ledermednie" az olajnak, hogy szivattyúzhatatlanná váljon. Ez utóbbi eset az indításkori kopások mértéke miatt fontos. A kopás annál kissebb, minél hamarabb "átolajozza" a kenõanyag a motort. (Nagyméretû, nagy értékû motorok indításánál egy külön olajszivattyú feltölti a rendszert és csak ezután lehetséges a tényleges indítás - sajnos ez a megoldás "kikopott és kiegyszerûsödött" a személygépjármûvekbõl.) A világszerte ma is mértékadó, szabvány erejû ajánlást az Autóipari Mérnökök Egyesülete (SAE) a J300 ajánlásában fogalmazta meg. Ez rögzíti a viszkozitás minimumát és maximumát, valamint osztályokba sorolást tartalmaz aszerint, hogy ezen értékeket mely hõmérsékleten éri az adott kenõanyag.A viszkozitás-hõmérséklet összefüggését mutató fél-logaritmikus diagramból további érdekességek állapíthatók meg
1.) Minél nagyobb hõmérsékleti tartományt "fog át" egy motorolaj, annál magasabb viszkozitási indexszel (VI értékkel) kell rendelkezzen. Ez a diagramban "laposabb" görbét képvisel.
2.) A nagyobb VI értékû kenõanyagok esetében ugyanakkora hõmérsékváltozás mellett közel sem változik olyan mértékben a viszkozitás, mint az alacsonyabb VI értékû olajok esetén.
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #11 Dátum: 2007. Október 17. - 20:38:55 »

Na de mindegy...nekem nem zajos a motor, mintha rendben lenne a hidrotőke is...de lehet, hogy semmi köze az olajhoz, meg hogy én nem 10W40-et tettem bele, csak kifogtam egy hibátlan autót?
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
kripic
Kábelbarát
Ezredes
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1034


Lacetti 1.6 SW Elite (Powered by sütiszörny...)


« Hozzászólás #12 Dátum: 2007. Október 17. - 20:46:11 »

... csak kifogtam egy hibátlan autót?

Hmmm, erre azért ne vegyél mérget... 
Sajnos...
Naplózva
cápaFeri
Törzstag
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5924


cettim


WWW
« Hozzászólás #13 Dátum: 2007. Október 17. - 20:50:36 »

... csak kifogtam egy hibátlan autót?

Hmmm, erre azért ne vegyél mérget... 
Sajnos...

Nem is akartam elkiabálni, csak az eddigi 15000 hibátlan km alapján suttogtam..:-)
Naplózva

  "Ha egy férfi kinyitja a kocsiajtót egy nő előtt, akkor vagy az autó új, vagy a nő!"
Jopek
Globális moderátor
Ezredes
*******
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1563


1.4 HB Star AC+LPG


« Hozzászólás #14 Dátum: 2007. Október 18. - 17:00:11 »

Na hál' Istennek végre van valami olyan baja az autómnak amitől kezdek már egy kicsit ideges lenni én is 
Úgy kopog valamelyik hidrotőke , hogy a harkály is megirigyelné !
Már úgy vártam valami garis javítást a motoron ! Mert azért az mégse járja , hogy egy csontújan vett autó kibírjon 13000 jó magyar kilómétert ! Mondjuk azt lehet , hogy holnap megkérdezem a szervízvezető úrtól , hogy biztos jó ötlet volt a 10w40-es olaj ? He

Nos a "szelepzene" abbamaradt , de a szervízvezető úrtól kért telefonos segítségem megérne egy misét !
Naplózva
Oldalak: [1] 2 3 ... 5   Fel
 
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!