| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #135 Dátum: 2010. Szeptember 03. - 10:19:33 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							 Ja, és utána is ment az autó, nem volt gond az alapjárattal sem.
 
 Mint említettem volt korábban: ez nagymértékben függ attól, hogy honnan kell "visszakorrigálnia" a rendszernek. 180.000>45.000     
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #136 Dátum: 2010. Szeptember 03. - 10:22:41 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Ez így igaz. Nem izgult rá az illető.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							piedlendre
							
								Friss hús 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 2
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #137 Dátum: 2010. Szeptember 07. - 13:55:26 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							  Csak okulásként irom le:Lacetti 1600   2004 évi.Rángatozás,alapjárat ingadozás stb esedékes nagy szerviz.Gyertyacsere,vezérmüszij csere,olajcsere.Utána helyzet változatlan.Kezdödik a kálvária,sok okosságot meritettem a Lacetti klub irományibol is,valamint az angol nyelvü kézikönyvböl.Végig rágtunk minden érzékelö,EGR és társai,scan vizsgálat,minden negativ és jó.Maradt szelepcsere gondolata.CO és CH jó értékek,de alapjárat ****.Auto mint golyó megy. 2 hét kinlodás után ujabb szétszerelés,és meg lett a hiba,sajnos a vezérmüszijat elrakták egy foggal a vezértengelyen.Ami a jelölések miatt nem is olyan egyszerü dolog./mi holtpontra állitva raktuk fel,és igy derült ki,ami a 2 tengely egymás felé történö állitása mellett könnyen elnézhető.És el kell mondjam,azota az auto nagyon megy leforog minden fokozatban,ami eddig nem volt.Én csak gondolat ébresztönek raktam fel,aki sokat sziv a **** alapjárat miatt. Ezt a lehetöséget ki kell zárni,mert a jelölések elég félreérthetöek,és könnyü elcseszni a dolgot  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							ladigidy
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 7267
								
								 
								LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #138 Dátum: 2010. Szeptember 07. - 16:18:35 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							  Csak okulásként irom le:Lacetti 1600   2004 évi.Rángatozás,alapjárat ingadozás stb esedékes nagy szerviz.Gyertyacsere,vezérmüszij csere,olajcsere.Utána helyzet változatlan.Kezdödik a kálvária,sok okosságot meritettem a Lacetti klub irományibol is,valamint az angol nyelvü kézikönyvböl.Végig rágtunk minden érzékelö,EGR és társai,scan vizsgálat,minden negativ és jó.Maradt szelepcsere gondolata.CO és CH jó értékek,de alapjárat ****.Auto mint golyó megy. 2 hét kinlodás után ujabb szétszerelés,és meg lett a hiba,sajnos a vezérmüszijat elrakták egy foggal a vezértengelyen.Ami a jelölések miatt nem is olyan egyszerü dolog./mi holtpontra állitva raktuk fel,és igy derült ki,ami a 2 tengely egymás felé történö állitása mellett könnyen elnézhető.És el kell mondjam,azota az auto nagyon megy leforog minden fokozatban,ami eddig nem volt.Én csak gondolat ébresztönek raktam fel,aki sokat sziv a **** alapjárat miatt. Ezt a lehetöséget ki kell zárni,mert a jelölések elég félreérthetöek,és könnyü elcseszni a dolgot  Várjunk csak! A szerviz előtt is rossz volt, azt írtad. Akkor gyárilag volt eredetileg is rosszul felrakva a szíj? Vagy volt már előtte is piszkálva? Átugrott esetleg? Ki cserélte a vezérmű szíjat? Házi barkácsolás, vagy "szakszerviz"? Ha ez utóbbi, akkor melyik, hogy el lehessen kerülni. Köszi a beszámolót, de a kérdéseim fontosak lehetnek az értelmezésükhöz- szerintem. (Ha jól értettem a dolgot...)  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							  Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit  hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							piedlendre
							
								Friss hús 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 2
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #139 Dátum: 2010. Szeptember 07. - 19:08:52 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Elsö szijcsere volt.Gyanus,hogy az auto soha nem ment igy még,mint most.Nem szakszerviz cserélte a szijat.De szakszerviz is látta az autot a csere után,ök EGR szelep cserét javasoltak.Azt én is leszedtem,müködött,söt le is fenekeltem,amire nem változott a rángatozás.Trafot is cseréltem,mivel azt nem tudtuk kizárni,hogy hibás.A szijcsere elött kezdett rángatni az auto,ez egy lakokocsis ut után volt,és igy utolag az gyertzya zür lehetett,mert átmenetileg szünt a jelenség.A szijcsere után viszont állando egyenetlen alapjárat lett,ami részben hasonlitott a csere elötti állapothoz.Ez volt megtévesztö,és vitt el minket rössz irányba,és kezdtük piszkálni a motor egyébb részeit.Azért nem hibáztatok senkit,mert egyrészt mindent megycsináltak,amit kértem,és valoban saját szememmel is láttam mennyire nem egyértelmüek a jelek,illetve mennyire el lehet szurni,teljes odafigyelés mellett is,a 2 vezérmütengely jeleinek beállitását.Mi nem vagyunk ugyan szerelök,attol fényévre van a foglalkozásunk.De tökölös munkával kimérve a felsö holtpontot,és beállitva a 2 vezértengelyt sikba,sikerült feltenni a szijjat,és minden megszünt.Ezzel arra szeretném felhivni a figyelmet,hogy a régi és nem megoldott alapjárati gondok oka lehet ez is,megkell nézni.A szervizek neve és helye ebben az esetben szerintem nem lényeges,és nem is szeretném leirni,mert egyébként jo a kapcsolatom velük.Nem is tudják,hogy ez történt.A tippet,hogy ezt is nézzük meg,egy barátom -egy másik szakszerviz fönöke adta,aki hasonlot látott egy Mazda szerelés ésm kálváriája kapcsán. 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							sebijoe
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #140 Dátum: 2010. Szeptember 08. - 07:51:26 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Elsö szijcsere volt.Gyanus,hogy az auto soha nem ment igy még,mint most.Nem szakszerviz cserélte a szijat.De szakszerviz is látta az autot a csere után,ök EGR szelep cserét javasoltak.Azt én is leszedtem,müködött,söt le is fenekeltem,amire nem változott a rángatozás.Trafot is cseréltem,mivel azt nem tudtuk kizárni,hogy hibás.A szijcsere elött kezdett rángatni az auto,ez egy lakokocsis ut után volt,és igy utolag az gyertzya zür lehetett,mert átmenetileg szünt a jelenség.A szijcsere után viszont állando egyenetlen alapjárat lett,ami részben hasonlitott a csere elötti állapothoz.Ez volt megtévesztö,és vitt el minket rössz irányba,és kezdtük piszkálni a motor egyébb részeit.Azért nem hibáztatok senkit,mert egyrészt mindent megycsináltak,amit kértem,és valoban saját szememmel is láttam mennyire nem egyértelmüek a jelek,illetve mennyire el lehet szurni,teljes odafigyelés mellett is,a 2 vezérmütengely jeleinek beállitását.Mi nem vagyunk ugyan szerelök,attol fényévre van a foglalkozásunk.De tökölös munkával kimérve a felsö holtpontot,és beállitva a 2 vezértengelyt sikba,sikerült feltenni a szijjat,és minden megszünt.Ezzel arra szeretném felhivni a figyelmet,hogy a régi és nem megoldott alapjárati gondok oka lehet ez is,megkell nézni.A szervizek neve és helye ebben az esetben szerintem nem lényeges,és nem is szeretném leirni,mert egyébként jo a kapcsolatom velük.Nem is tudják,hogy ez történt.A tippet,hogy ezt is nézzük meg,egy barátom -egy másik szakszerviz fönöke adta,aki hasonlot látott egy Mazda szerelés ésm kálváriája kapcsán.
  Régebben mi is jártunk így, azóta kétszer át forgatjuk a vezérlést, utána jön további összerakás.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							gatsy
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #141 Dátum: 2010. Október 07. - 13:38:21 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nálam továbbra is jelenség az alapjárat hülyülése.   Amint belép a vízhőmérő 50 és 75 °C közötti tartományba, minden alapjárati tevékenység megszűnik. Reggelente elég kellemetlen a csúcsforgalomban... Gyanítom, hogy mivel 30°C-os víz alatt az etanol elektronika hidegindítási modulja extradúsítást ad, ott nincsenek tünetek, de az furcsa, hogy meleg víz mellett (értsd. ca. 75°C felett), nincs problémája. Fojtószelepet tiszítottam, de nem volt koszos, vezérlés cserém még nem volt.      Alapjárati léptető motorra gondoltunk még, de nem volt még időm nézegetni, hogy az nincs-e elkoszolódva  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							captainb
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 6339
								
								 
								1.6 SW Elite - radarral!
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #142 Dátum: 2010. Október 07. - 14:10:32 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nálam továbbra is jelenség az alapjárat hülyülése.   Amint belép a vízhőmérő 50 és 75 °C közötti tartományba, minden alapjárati tevékenység megszűnik. Reggelente elég kellemetlen a csúcsforgalomban... Gyanítom, hogy mivel 30°C-os víz alatt az etanol elektronika hidegindítási modulja extradúsítást ad, ott nincsenek tünetek, de az furcsa, hogy meleg víz mellett (értsd. ca. 75°C felett), nincs problémája. Fojtószelepet tiszítottam, de nem volt koszos, vezérlés cserém még nem volt.      Alapjárati léptető motorra gondoltunk még, de nem volt még időm nézegetni, hogy az nincs-e elkoszolódva Én most konokságból megint etanol mixet tankoltam, csak most fele- felében. Na az első reggeli indításnál meg is bolondult az alapjárat. Ma reggel a reptérre menet már rendben lévőnek látszott, viszont az üzemanyag mutatója szemmel láthatóan ment lefele. Mivel asszonykám nem fog keverékezni, így két hónap alatt visszaszokik az EU a benyára én meg E85 helyett a STP- re.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony. 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							Stocz
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #143 Dátum: 2010. Október 07. - 17:09:09 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nálam továbbra is jelenség az alapjárat hülyülése.   Amint belép a vízhőmérő 50 és 75 °C közötti tartományba, minden alapjárati tevékenység megszűnik. Reggelente elég kellemetlen a csúcsforgalomban... Gyanítom, hogy mivel 30°C-os víz alatt az etanol elektronika hidegindítási modulja extradúsítást ad, ott nincsenek tünetek, de az furcsa, hogy meleg víz mellett (értsd. ca. 75°C felett), nincs problémája. Fojtószelepet tiszítottam, de nem volt koszos, vezérlés cserém még nem volt.      Alapjárati léptető motorra gondoltunk még, de nem volt még időm nézegetni, hogy az nincs-e elkoszolódva Már nem emlékszem, hogy ezzel kapcsolatban mi volt a történet. Amit én csinálnék: - teszt tiszta benzinnel. Tünetek megfigyelése, jegyzetelése. - ha benzinnel is ugyan ez a történet, akkor Chevy szervizben fojtószelep memóriájának nullázása.   
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							fattter
							
								Friss hús 
								 
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 1
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #144 Dátum: 2010. November 07. - 22:42:59 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Sziasztok ! Olvasom hogy a vezérműszíj "elrakása" is okozhat alapjárat ingadozást. Nekem pont a szíj csere óta csinálja ezt. Létezik az hogy teljesen rendben megy az autó különben ? pl. simán eléri a 180-at még kissé el is hagyja a mutató ezt az értéket. Ja 1600-os és 2005-ös kiadásu 250 000 km-rel. Visszamentem a szervízbe hogy nézzük meg mégegyszer a szíj helyzetét, de azt mondták hogy rendben van. Én mondjuk megbízom bennük, de ....  -Szóval ha akár egy foggal valamelyik tengely el van rakva akkor is tud így menni az autó ? Köszi a válasz(okat)  Üdv : fattter 
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							captainb
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 6339
								
								 
								1.6 SW Elite - radarral!
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #145 Dátum: 2010. November 07. - 23:17:33 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Sziasztok ! Olvasom hogy a vezérműszíj "elrakása" is okozhat alapjárat ingadozást. Nekem pont a szíj csere óta csinálja ezt. Létezik az hogy teljesen rendben megy az autó különben ? pl. simán eléri a 180-at még kissé el is hagyja a mutató ezt az értéket. Ja 1600-os és 2005-ös kiadásu 250 000 km-rel. Visszamentem a szervízbe hogy nézzük meg mégegyszer a szíj helyzetét, de azt mondták hogy rendben van. Én mondjuk megbízom bennük, de ....  -Szóval ha akár egy foggal valamelyik tengely el van rakva akkor is tud így menni az autó ? Köszi a válasz(okat)  Üdv : fattter
  Szerintem inkább a fojtószelepházat kellene megpucolni. Nekem az etalonos futás után szokott megbolondulni pár napra, miután letisztul a kosz róla.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony. 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						| 
							gatsy
							
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #146 Dátum: 2010. November 08. - 09:55:51 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Nálam továbbra is jelenség az alapjárat hülyülése.   Amint belép a vízhőmérő 50 és 75 °C közötti tartományba, minden alapjárati tevékenység megszűnik. Reggelente elég kellemetlen a csúcsforgalomban... Gyanítom, hogy mivel 30°C-os víz alatt az etanol elektronika hidegindítási modulja extradúsítást ad, ott nincsenek tünetek, de az furcsa, hogy meleg víz mellett (értsd. ca. 75°C felett), nincs problémája. Fojtószelepet tiszítottam, de nem volt koszos, vezérlés cserém még nem volt.      Alapjárati léptető motorra gondoltunk még, de nem volt még időm nézegetni, hogy az nincs-e elkoszolódva Én most konokságból megint etanol mixet tankoltam, csak most fele- felében. Na az első reggeli indításnál meg is bolondult az alapjárat. Ma reggel a reptérre menet már rendben lévőnek látszott, viszont az üzemanyag mutatója szemmel láthatóan ment lefele. Mivel asszonykám nem fog keverékezni, így két hónap alatt visszaszokik az EU a benyára én meg E85 helyett a STP- re. Nálam viszont úgy tűnik megoldódott a probléma. Az etanol-elektronika  hőérzékeny ellenállását (ami a hideg üzemet kapcsolja), túl messze tettem a termosztáttól (ca. 20-25 cm-re). Áthelyeztük, közvetlenül a termosztát mellé. Azóta ugyan volt egy két ingadozás, de egyre kevesebb (valszeg az elektronika elcseszödött programja miatt), és azok sem úgy mint korábban, hogy enm is lehett szinte felhozn 300-as fordulatról. Mivel a hőérzékelő folyamatosan a hideg vizet érzékelte, ment a plusz dúsítás, ömlött az üzemanyag, ugyan a ECU visszafogta volna, de még így is sok volt, fulladt a gép. Most szépen meg áll 900 körül a mutató, ill. amikor mégis leesik, akkor csak egy pöccintés a gázon és már is rendben.  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							WERES
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 3437
								
								 
								R+
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #147 Dátum: 2010. November 08. - 10:22:25 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Sziasztok ! Olvasom hogy a vezérműszíj "elrakása" is okozhat alapjárat ingadozást. Nekem pont a szíj csere óta csinálja ezt. Létezik az hogy teljesen rendben megy az autó különben ? pl. simán eléri a 180-at még kissé el is hagyja a mutató ezt az értéket. Ja 1600-os és 2005-ös kiadásu 250 000 km-rel. Visszamentem a szervízbe hogy nézzük meg mégegyszer a szíj helyzetét, de azt mondták hogy rendben van. Én mondjuk megbízom bennük, de ....  -Szóval ha akár egy foggal valamelyik tengely el van rakva akkor is tud így menni az autó ? Köszi a válasz(okat)  Üdv : fattter
  Szerintem inkább a fojtószelepházat kellene megpucolni. Nekem az etalonos futás után szokott megbolondulni pár napra, miután letisztul a kosz róla. de sztem a folytószelep nem találkozik etanollal, inkább levegővel  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal? 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							captainb
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 6339
								
								 
								1.6 SW Elite - radarral!
								
								
								
								
								
								  
							 
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #148 Dátum: 2010. November 12. - 06:21:20 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Sziasztok ! Olvasom hogy a vezérműszíj "elrakása" is okozhat alapjárat ingadozást. Nekem pont a szíj csere óta csinálja ezt. Létezik az hogy teljesen rendben megy az autó különben ? pl. simán eléri a 180-at még kissé el is hagyja a mutató ezt az értéket. Ja 1600-os és 2005-ös kiadásu 250 000 km-rel. Visszamentem a szervízbe hogy nézzük meg mégegyszer a szíj helyzetét, de azt mondták hogy rendben van. Én mondjuk megbízom bennük, de ....  -Szóval ha akár egy foggal valamelyik tengely el van rakva akkor is tud így menni az autó ? Köszi a válasz(okat)  Üdv : fattter
  Szerintem inkább a fojtószelepházat kellene megpucolni. Nekem az etalonos futás után szokott megbolondulni pár napra, miután letisztul a kosz róla. de sztem a folytószelep nem találkozik etanollal, inkább levegővel Attól még a gőze oldhatja a dzsuvát onnan.     
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Nagy a kozmosz állatkertje... A kerítés meg alacsony. 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	
		
		
			
				
					
						
							WERES
							
								Kábelbarát 
								Törzstag
								  
								  Nem elérhető
								Hozzászólások: 3437
								
								 
								R+
								
								
								
								
								
							  
						 | 
						
							
								  | 
								
									
									 « Hozzászólás #149 Dátum: 2010. November 12. - 09:45:54 »  | 
								
								 | 
							  
							 
							Sziasztok ! Olvasom hogy a vezérműszíj "elrakása" is okozhat alapjárat ingadozást. Nekem pont a szíj csere óta csinálja ezt. Létezik az hogy teljesen rendben megy az autó különben ? pl. simán eléri a 180-at még kissé el is hagyja a mutató ezt az értéket. Ja 1600-os és 2005-ös kiadásu 250 000 km-rel. Visszamentem a szervízbe hogy nézzük meg mégegyszer a szíj helyzetét, de azt mondták hogy rendben van. Én mondjuk megbízom bennük, de ....  -Szóval ha akár egy foggal valamelyik tengely el van rakva akkor is tud így menni az autó ? Köszi a válasz(okat)  Üdv : fattter
  Szerintem inkább a fojtószelepházat kellene megpucolni. Nekem az etalonos futás után szokott megbolondulni pár napra, miután letisztul a kosz róla. de sztem a folytószelep nem találkozik etanollal, inkább levegővel Attól még a gőze oldhatja a dzsuvát onnan.    áááááááááááááhhhhhh  
						 | 
					 
					
						
							
								| 
								 | 
							 
								| 
								 | 
								
									 
									Naplózva
								 | 
							  
							 
							Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal? 
						 | 
					 
				 
			 |  
		 
	 | 
	 |