ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #1050 Dátum: 2010. Május 29. - 20:02:55 » |
|
Üdv! Elsősorban SW tulajoktól kérdezném: A hátsó lámpatestben gyárilag az alsó, vagy a felső lámpa a helyzetjelző + fék? Elsőre talán hülyén hangzik a kérdés, de az enyémen az alsó a helyzetjelző+fék és a felső a ködzáró - és még két ilyen SW tünt fel, tehát nem vagyok egyedi eset. Viszont a legtöbb esetben fordítva láttam...  Akkor cseréld meg a csatlakozókat, és rögtön jó lesz a tied is. Nagyon rossz, ha fent van a ködlámpa, a mögötted jövő tuti le fog lőni. Szóval fent a világítás, és a fék, alúl a záró ködlámpa. Gyárilag igy szerelik, és így is kell lennie, ha fordítva van, akkor megcserélte valaki, de ezt házilag helyre lehet, és kell is hozni! Hol cseréljek meg milyen csatlakozókat? Alul-felül dupla izzószálas égők (5 és 20W) vannak benne és "csak" egy csatlakozón múlik, hogy melyik funkcióban (helyzetjelző+fék vagy ködzáró) működnek?  Mögöttem jövő nem fog rám vadászni ködöspilács miatt, mert tudom, hogy mikor és hol lehet-érdemes-kell használni...  Ha mindkét duplaszálas, akkor cserélheted együtt a foglalattal is, az a lényeg, hogy felül égjen a helyzetjelző 5W-os, meg a féklámpa 21W-os, alul meg a ködzáró 21W-os, ha az is kétszálas, akkor az 5W-ost megcsinálhatod dupla hátsó világításnak, mint a mienk is néhányunknak. Így érhető voltam? Biztos hogy bennem van hiba, de nem egészen...  Még eddig nem szedtem szét a lámpatesteket, mert eddig H1 és az utastér izzók cseréjén kívül nem volt gondom a fényforrásokkal... Szóval a hátsó lámpatest(ek)ben keressem a megcserélendő csatlakozókat? A dupla hátsó világítás gondolata már az én fejemben is megszületett, de nem tudtam, hogy már van akinél ez valósággá érett!  Leírás, rajz, esetleg fotó elérhető itt valahol? Írtam privit. Egyébként dupla világítása van a kitalálónak: LadLac főszerelőnek, továbbá Kripic, MNT, Captain, Kakaos (?), Meatloaf (?), és az én kocsimon van ilyen megpldás. Hipp- hopp megcsináltuk, illetve inkább LadLac. Na, megforgattam...  Szétszedve a lámpát már elég egyértelmű volt. Gyakorlatilag a két foglaltot kiszedtem és megcseréltem. A dupla világítás egyenlőre nálam még scifi, de már a lámpatest másik oldalát is látva van elképzelésem a megvalósításról: A ködös foglalata helyett be kell szerezni helyzetjelző+fék foglalatokat, és az eredeti helyzetjelzőre párhuzamosan rákötni az új helyzetjelzőt egy darab megfelelő dróttal az eredeti vezetéket megvágva és egy kis csokival, vagy forrasztással és gondos szigeteléssel összerakva. Csupán azt kell kideríteni, hogy melyik az eredeti helyzetjelző vezetéke, illetve az új foglalatba melyik vezetéket - helyzetjelző, ködös, test - hová kell bekötni... Jól gondolkodom? Ügyes vagy, bíztam Benned! Hogy melyik vezetéket kell átkötni a duplázáshoz, azt meg fogod találni, ki kell lámpázni, nem lehet nagy gond. De előtte szerezd be az új foglalatokat. Mondtam, ha szétszeded egyértelmű lesz a válasz. Örülök, hogy sikerült, így már oké a hátsó világításod.
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
95LE
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1120
Lacetti 1,4 Elite HB
|
 |
« Hozzászólás #1051 Dátum: 2010. Május 30. - 07:51:32 » |
|
Üdv! Elsősorban SW tulajoktól kérdezném: A hátsó lámpatestben gyárilag az alsó, vagy a felső lámpa a helyzetjelző + fék? Elsőre talán hülyén hangzik a kérdés, de az enyémen az alsó a helyzetjelző+fék és a felső a ködzáró - és még két ilyen SW tünt fel, tehát nem vagyok egyedi eset. Viszont a legtöbb esetben fordítva láttam...  Akkor cseréld meg a csatlakozókat, és rögtön jó lesz a tied is. Nagyon rossz, ha fent van a ködlámpa, a mögötted jövő tuti le fog lőni. Szóval fent a világítás, és a fék, alúl a záró ködlámpa. Gyárilag igy szerelik, és így is kell lennie, ha fordítva van, akkor megcserélte valaki, de ezt házilag helyre lehet, és kell is hozni! Hol cseréljek meg milyen csatlakozókat? Alul-felül dupla izzószálas égők (5 és 20W) vannak benne és "csak" egy csatlakozón múlik, hogy melyik funkcióban (helyzetjelző+fék vagy ködzáró) működnek?  Mögöttem jövő nem fog rám vadászni ködöspilács miatt, mert tudom, hogy mikor és hol lehet-érdemes-kell használni...  Ha mindkét duplaszálas, akkor cserélheted együtt a foglalattal is, az a lényeg, hogy felül égjen a helyzetjelző 5W-os, meg a féklámpa 21W-os, alul meg a ködzáró 21W-os, ha az is kétszálas, akkor az 5W-ost megcsinálhatod dupla hátsó világításnak, mint a mienk is néhányunknak. Így érhető voltam? Biztos hogy bennem van hiba, de nem egészen...  Még eddig nem szedtem szét a lámpatesteket, mert eddig H1 és az utastér izzók cseréjén kívül nem volt gondom a fényforrásokkal... Szóval a hátsó lámpatest(ek)ben keressem a megcserélendő csatlakozókat? A dupla hátsó világítás gondolata már az én fejemben is megszületett, de nem tudtam, hogy már van akinél ez valósággá érett!  Leírás, rajz, esetleg fotó elérhető itt valahol? Írtam privit. Egyébként dupla világítása van a kitalálónak: LadLac főszerelőnek, továbbá Kripic, MNT, Captain, Kakaos (?), Meatloaf (?), és az én kocsimon van ilyen megpldás. Hipp- hopp megcsináltuk, illetve inkább LadLac. Na, megforgattam...  Szétszedve a lámpát már elég egyértelmű volt. Gyakorlatilag a két foglaltot kiszedtem és megcseréltem. A dupla világítás egyenlőre nálam még scifi, de már a lámpatest másik oldalát is látva van elképzelésem a megvalósításról: A ködös foglalata helyett be kell szerezni helyzetjelző+fék foglalatokat, és az eredeti helyzetjelzőre párhuzamosan rákötni az új helyzetjelzőt egy darab megfelelő dróttal az eredeti vezetéket megvágva és egy kis csokival, vagy forrasztással és gondos szigeteléssel összerakva. Csupán azt kell kideríteni, hogy melyik az eredeti helyzetjelző vezetéke, illetve az új foglalatba melyik vezetéket - helyzetjelző, ködös, test - hová kell bekötni... Jól gondolkodom? Ügyes vagy, bíztam Benned! Hogy melyik vezetéket kell átkötni a duplázáshoz, azt meg fogod találni, ki kell lámpázni, nem lehet nagy gond. De előtte szerezd be az új foglalatokat. Mondtam, ha szétszeded egyértelmű lesz a válasz. Örülök, hogy sikerült, így már oké a hátsó világításod. Én a helyetekben ezzel a dupla világítással óvatosabb lennék és itt első sorban azokra gondolok akik utánfutóznak is.A tapasztalatom még a 4ü. Wartburgomnál volt ahol házilag megcsináltam a duplásítást. Amíg nem futóztam nem is volt gond,de a futó használata után beégett a féklámpa kapcsolóm és cserélni kellett.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #1052 Dátum: 2010. Május 30. - 10:38:10 » |
|
Üdv! Elsősorban SW tulajoktól kérdezném: A hátsó lámpatestben gyárilag az alsó, vagy a felső lámpa a helyzetjelző + fék? Elsőre talán hülyén hangzik a kérdés, de az enyémen az alsó a helyzetjelző+fék és a felső a ködzáró - és még két ilyen SW tünt fel, tehát nem vagyok egyedi eset. Viszont a legtöbb esetben fordítva láttam...  Akkor cseréld meg a csatlakozókat, és rögtön jó lesz a tied is. Nagyon rossz, ha fent van a ködlámpa, a mögötted jövő tuti le fog lőni. Szóval fent a világítás, és a fék, alúl a záró ködlámpa. Gyárilag igy szerelik, és így is kell lennie, ha fordítva van, akkor megcserélte valaki, de ezt házilag helyre lehet, és kell is hozni! Hol cseréljek meg milyen csatlakozókat? Alul-felül dupla izzószálas égők (5 és 20W) vannak benne és "csak" egy csatlakozón múlik, hogy melyik funkcióban (helyzetjelző+fék vagy ködzáró) működnek?  Mögöttem jövő nem fog rám vadászni ködöspilács miatt, mert tudom, hogy mikor és hol lehet-érdemes-kell használni...  Ha mindkét duplaszálas, akkor cserélheted együtt a foglalattal is, az a lényeg, hogy felül égjen a helyzetjelző 5W-os, meg a féklámpa 21W-os, alul meg a ködzáró 21W-os, ha az is kétszálas, akkor az 5W-ost megcsinálhatod dupla hátsó világításnak, mint a mienk is néhányunknak. Így érhető voltam? Biztos hogy bennem van hiba, de nem egészen...  Még eddig nem szedtem szét a lámpatesteket, mert eddig H1 és az utastér izzók cseréjén kívül nem volt gondom a fényforrásokkal... Szóval a hátsó lámpatest(ek)ben keressem a megcserélendő csatlakozókat? A dupla hátsó világítás gondolata már az én fejemben is megszületett, de nem tudtam, hogy már van akinél ez valósággá érett!  Leírás, rajz, esetleg fotó elérhető itt valahol? Írtam privit. Egyébként dupla világítása van a kitalálónak: LadLac főszerelőnek, továbbá Kripic, MNT, Captain, Kakaos (?), Meatloaf (?), és az én kocsimon van ilyen megpldás. Hipp- hopp megcsináltuk, illetve inkább LadLac. Na, megforgattam...  Szétszedve a lámpát már elég egyértelmű volt. Gyakorlatilag a két foglaltot kiszedtem és megcseréltem. A dupla világítás egyenlőre nálam még scifi, de már a lámpatest másik oldalát is látva van elképzelésem a megvalósításról: A ködös foglalata helyett be kell szerezni helyzetjelző+fék foglalatokat, és az eredeti helyzetjelzőre párhuzamosan rákötni az új helyzetjelzőt egy darab megfelelő dróttal az eredeti vezetéket megvágva és egy kis csokival, vagy forrasztással és gondos szigeteléssel összerakva. Csupán azt kell kideríteni, hogy melyik az eredeti helyzetjelző vezetéke, illetve az új foglalatba melyik vezetéket - helyzetjelző, ködös, test - hová kell bekötni... Jól gondolkodom? Ügyes vagy, bíztam Benned! Hogy melyik vezetéket kell átkötni a duplázáshoz, azt meg fogod találni, ki kell lámpázni, nem lehet nagy gond. De előtte szerezd be az új foglalatokat. Mondtam, ha szétszeded egyértelmű lesz a válasz. Örülök, hogy sikerült, így már oké a hátsó világításod. Én a helyetekben ezzel a dupla világítással óvatosabb lennék és itt első sorban azokra gondolok akik utánfutóznak is.A tapasztalatom még a 4ü. Wartburgomnál volt ahol házilag megcsináltam a duplásítást. Amíg nem futóztam nem is volt gond,de a futó használata után beégett a féklámpa kapcsolóm és cserélni kellett. Félre értetted! Nem a féklámpát dupláztuk, annak ott van eleve 3 db, mi a sima világítást dupláztuk meg ami csak 2X5W, attól nem ég be semmi sem. A sedannak gyárilag dupla ez, mi csak ezt utánoztuk le, hogy legyen örömük, hogy példának tartottuk a sedant. Összefoglalva az átalakítást a mi SW-inken: felső pirosban világítás+ fék, egyik fehérben sárga izzóval az index, másikban a tolató lámpa, az alsó pirosban a világítás, és a ködlámpa, na és persze középen a féklámpa, és még van a rendszám világítása, azok LED-esítve lettek a beégés miatt, ami csak a vacak foglalatok kímélésére lett cserélve, mert a sima izzóknak nagyobb a hőleadása. Remélem most már egyértelmű, hogy mit alakítottunk át az SW- inken, néhányan.
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
diablo77
|
 |
« Hozzászólás #1053 Dátum: 2010. Május 30. - 17:40:45 » |
|
Félre értetted! Nem a féklámpát dupláztuk, annak ott van eleve 3 db, mi a sima világítást dupláztuk meg ami csak 2X5W, attól nem ég be semmi sem. A sedannak gyárilag dupla ez, mi csak ezt utánoztuk le, hogy legyen örömük, hogy példának tartottuk a sedant.
Megirigyelték az sw-sek a szép sedanos lámpát 
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kamikaze
Kábelbarát
Ezredes
   
Nem elérhető
Hozzászólások: 1142
1.4 16v LPG
|
 |
« Hozzászólás #1054 Dátum: 2010. Május 30. - 18:09:27 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
06.20.545.63.82 <br />\"Egyetlen dolog, amit egy jó tanáccsal tehetünk az, hogy továbbadjuk.<br />Oscar Wilde\"
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #1055 Dátum: 2010. Május 30. - 19:18:55 » |
|
Mindenből a legjobbat, legszebbet, ezért a csúcs Lacetti az SW! De ezt már kitárgyaltuk párszor, törődjetek bele, hogy az SW a legjobb választás! 
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #1056 Dátum: 2010. Június 02. - 10:27:48 » |
|
Péntek este gondoltam egyet, hogy megnézem a rendszámtábla világítást műküdik-e. nos, hát ráéreztem. valszeg a jobb első helyzetjelzővel mentek el ezek is ketten. ma pótoltam tuning ledekkel  .
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
csavardi
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
 |
« Hozzászólás #1057 Dátum: 2010. Június 02. - 20:53:51 » |
|
Sajnálatos módon összetörték az autóm hátsó részét. A javítás során a Suzuki Forenza lámpái kerültek bele (beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!). Most viszont a két-két helyzetjelző mellett fékezésnél mindenütt világít a féklámpa és nincs ködlámpa. Hogyan kellene ennek működnie?
|
|
|
Naplózva
|
170000miles
|
|
|
Jani
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 5352
2005 SW Elite+ 1.6 LPG
|
 |
« Hozzászólás #1058 Dátum: 2010. Június 02. - 22:04:03 » |
|
Sajnálatos módon összetörték az autóm hátsó részét. A javítás során a Suzuki Forenza lámpái kerültek bele (beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!). Most viszont a két-két helyzetjelző mellett fékezésnél mindenütt világít a féklámpa és nincs ködlámpa. Hogyan kellene ennek működnie?
Hogy akarod? Amerikában nincs ködzárófény.
|
|
|
Naplózva
|
 LPG
|
|
|
ladigidy
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 7267
LadiGidy(SW1,6 Elite Plus+LPG+Extrák)
|
 |
« Hozzászólás #1059 Dátum: 2010. Június 03. - 08:39:43 » |
|
Sajnálatos módon összetörték az autóm hátsó részét. A javítás során a Suzuki Forenza lámpái kerültek bele (beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!). Most viszont a két-két helyzetjelző mellett fékezésnél mindenütt világít a féklámpa és nincs ködlámpa. Hogyan kellene ennek működnie?
Az alsó féklámpát meg kell szakítani, és a régi ködlámpa madzagját kell rákötni helyette, ennyi, nem nagy dolog. Ha kell szívesen segítek, ha nem mered bevállalni. Akkor keress meg priviben! Amúgy meg szerintem a Forenza hátsó lámpái szebbek, mint a Lacettié, nekem legalábbis jobban tetszik. Jobban teszed, ha visszaalakítod, mert jó, ha van ködlámpád hátul is, és felesleges az 5 féklámpa, ami egyébként nagy fogyasztó is. Sok sikert hozzá!
|
|
|
Naplózva
|
 Legyünk barátok a közlekedésben is! Mindenkit hazavárnak-épségben! Cartárs baráti üdvözlettel: LadiGidy, vagyis Gidy apu
|
|
|
WERES
Kábelbarát
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 3437
R+
|
 |
« Hozzászólás #1060 Dátum: 2010. Június 04. - 21:07:47 » |
|
Péntek este gondoltam egyet, hogy megnézem a rendszámtábla világítást műküdik-e. nos, hát ráéreztem. valszeg a jobb első helyzetjelzővel mentek el ezek is ketten. ma pótoltam tuning ledekkel  . tegnap este meglestem mit tudnak az új ledek, és ledöbbentem. akkora fényerejük van, hogy még az utat is megvilágítják mögöttem  . ez még helyzetjelzőbe is erős lenne, sztem. persze volt 4 választási lehetőségem, nem a legdrágábbat és nem is a legolcsóbbat vettem.
|
|
|
Naplózva
|
Mikor találkozhatok már egy Lacetti R+-szal?
|
|
|
csavardi
Friss hús
Nem elérhető
Hozzászólások: 34
|
 |
« Hozzászólás #1061 Dátum: 2010. Június 05. - 10:46:43 » |
|
Sajnálatos módon összetörték az autóm hátsó részét. A javítás során a Suzuki Forenza lámpái kerültek bele (beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!). Most viszont a két-két helyzetjelző mellett fékezésnél mindenütt világít a féklámpa és nincs ködlámpa. Hogyan kellene ennek működnie?
Az alsó féklámpát meg kell szakítani, és a régi ködlámpa madzagját kell rákötni helyette, ennyi, nem nagy dolog. Ha kell szívesen segítek, ha nem mered bevállalni. Akkor keress meg priviben! Amúgy meg szerintem a Forenza hátsó lámpái szebbek, mint a Lacettié, nekem legalábbis jobban tetszik. Jobban teszed, ha visszaalakítod, mert jó, ha van ködlámpád hátul is, és felesleges az 5 féklámpa, ami egyébként nagy fogyasztó is. Sok sikert hozzá! Ilyesmire gondoltam én is. de azt hittem, van "hivatalos" megoldás. Azok a forenzák, amik nálunk futnak vajon hogy kerültek ide? Megnézem a madzagokat, aztán szólok, ha elakadnék. Köszi.
|
|
|
Naplózva
|
170000miles
|
|
|
sebijoe
|
 |
« Hozzászólás #1062 Dátum: 2010. Június 05. - 11:23:21 » |
|
Sajnálatos módon összetörték az autóm hátsó részét. A javítás során a Suzuki Forenza lámpái kerültek bele (beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!). Most viszont a két-két helyzetjelző mellett fékezésnél mindenütt világít a féklámpa és nincs ködlámpa. Hogyan kellene ennek működnie?
Az alsó féklámpát meg kell szakítani, és a régi ködlámpa madzagját kell rákötni helyette, ennyi, nem nagy dolog. Ha kell szívesen segítek, ha nem mered bevállalni. Akkor keress meg priviben! Amúgy meg szerintem a Forenza hátsó lámpái szebbek, mint a Lacettié, nekem legalábbis jobban tetszik. Jobban teszed, ha visszaalakítod, mert jó, ha van ködlámpád hátul is, és felesleges az 5 féklámpa, ami egyébként nagy fogyasztó is. Sok sikert hozzá! Ilyesmire gondoltam én is. de azt hittem, van "hivatalos" megoldás. Azok a forenzák, amik nálunk futnak vajon hogy kerültek ide? Megnézem a madzagokat, aztán szólok, ha elakadnék. Köszi. Amerikai importból, a mi menta sedan Lacettinkben is olyan lámpák vannak! http://www.carstyling.hu/pic/usercar/car_57015.jpg http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/70/15/57015_1237033939.jpghttp://img.carstyling.hu/usercars/00/05/70/15/57015_1242211927.jpg
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zoltán
|
 |
« Hozzászólás #1063 Dátum: 2010. Június 24. - 20:43:13 » |
|
Ma meglepett a gépem némi elektromos hibával. Mindkét tompított halott, a fényszóró meg csak fénykűrtként működik.  Szerintetek melyik márkaszervízbe érdemes vinni Bp. en vagy környékén? Nemigen merek hozzányúlni a garancia miatt. Ötletet előre is köszönöm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pittike
|
 |
« Hozzászólás #1064 Dátum: 2010. Június 24. - 21:37:36 » |
|
Ma meglepett a gépem némi elektromos hibával. Mindkét tompított halott, a fényszóró meg csak fénykűrtként működik.  Szerintetek melyik márkaszervízbe érdemes vinni Bp. en vagy környékén? Nemigen merek hozzányúlni a garancia miatt. Ötletet előre is köszönöm. Csatlakozó szokott szétégni a műszeregység (km óra) mögött, bár eddig ha jól tudom csak az ötajtósoknál jött elő. Többször írtunk már róla itt a fórumon. Csatit levágni és össze kell a vezetékeket forrasztani egyenként. Nekem a Seregi Peti csinálta a Gombiban anno, most ugye már az Opellel együtt vannak a Szentendrei úton.
|
|
|
Naplózva
|
Pittike
|
|
|
|